#Avustralya

- Avustralya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Avustralya haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

AKBABA KİM, SIRTLAN KİM? HACIOSMANOĞLU, TERİM'E NEDEN KIZDI? Haber

AKBABA KİM, SIRTLAN KİM? HACIOSMANOĞLU, TERİM'E NEDEN KIZDI?

A Milli Futbol Takımı eski teknik direktörü Fatih Terim'in Avustalya maçı sonrası yaptığı değerlendirme, İbrahim Hacıosmanoğlu'nun "Akbabalık, sırtlanlık yapmaya gerek yok" manşeti ile dikkat çeken açıklamasıyla gündem oldu. 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu 2. maçında Paraguay ile karşılaşacak A Milli Futbol Takımı, Arizona Athletic Grounds'ta yaptığı antrenmanla bu müsabakanın hazırlıklarına başladı. Antrenman öncesinde Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu, basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. İbrahim Hacıosmanoğlu'nun "Akbabalık, sırtlanlık yapmaya gerek yok" açıklamasının ardından gözler, A Milli Futbol Takımı eski teknik direktörü Fatih Terim'e çevrildi. Peki Fatih Terim'in hangi sözleri Hacıosmanoplu'nu kızdırmıştı? Fatih Terim geçtiğimiz gün, kendisine ait YouTube kanalı üzerinden yayınlara başladı. Terim, A Milli Takım'ın 2026 Dünya Kupası'nda Avustralya'ya 2-0 mağlup olduğu maçı değerlendirdi. Videonun genelinde umut dolu açıklamalar yapan ve milli takım oyuncuları için motivasyon mesajları ileten tecrübeli teknik adam, turnuva sonunda karşılaşılabilecek olumsuz tablo ihtimalleri ve değerlendirmelerine ilişkin bir kaç cümle kurdu. Bu yayın içinde geçen ''Hesap her zaman sorulur'' ifadesi Hacıosmanoğlu'nun tepkisine neden oldu. İşte Fatih Terim'in Hacıosmanoğlu'nu kızdıran o sözleri: ''Her şeyi unutup tamamen şu iki maça konsantre olmak lazım. O onu dedi. Bu bunu dedi. 'Öteki beni şöyle eleştirdi'lerden uzak konsantre olmak gerekir. Bunlar olacaktır. Halkımızdan ricamız ne olabilir. Hesap her zaman sorulur. Ama bu turnuva boyunca biraz daha tolerasnlı, sevgi dolu, hataları görmeyen, hatırlayan, öldürmeyen yani...'' Fatih Terim'in bu sözleri hoşuna gitmeyen Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu ise Terim için zehir zemberek bir açıklamada bulundu. "AKBABALIK, SIRTLANLIK YAPMAYA GEREK YOK" Öncelikle, Avustralya maçındaki malubiyet sonrası yapılan eleştirilere cevap veren Başkan Hacıosmanoğlu, "Çöl gibi bir yerdeyiz. Çölde sırtlanlar var, akbabalar var. Sırtlanlar aşağıdan sürü halinde saldırırlar. Akbabalar da süzerler, 'Kavga edip, ayağı kırılan var mı?' diye. Ekibe motive anlamında da çok iyi oldu. Bizim içimizde bu kadar mı sırtlan ve akbaba vardı? Daha ilk maçta böyle bir fırsat bekleyip de saldıran, olmayan şeyleri olmuş gibi gösteren, bunları Türk milletine havale ediyorum. Önümüzdeki sene Avrupa Şampiyonası elemeleri başlayacak. Ondan sonra Dünya Kupası var, tekrar Avrupa Şampiyonası var. Bu çocuklar, en az 4 turnuva bir arada oynayacak olan çocuklar. Bunları yerden yere vurarak ne kazanabiliriz? Bir şey kazanabiliyor muyuz? Akbabaları, sırtlanları da Türk halkına havale ediyorum. Analarımızın duaları, bedduaları onlara yeter" şeklinde konuştu. "FATİH HOCAYA HİÇ YAKIŞTIRAMADIM" A Milli Futbol Takımı'nın eski teknik direktörleri Fatih Terim ve Şenol Güneş'in açıklamalarının hatırlatılması üzerine Hacıosmanoğlu, "Şenol hocama teşekkür ediyorum, bugün kendisiyle de konuştum. Fatih hocayı arama gereği hissetmedim. Ona 'İmparator' lakabını bu halk verdi. Hiç yakıştıramadım kendisine, üzüldüm de. Çünkü imparatorsa lakabınız orada gizemli şeylerden bahsedip, 'Bunları da konuşacağımız zaman gelecek. İki maç daha bekleyelim. Hesap sorarız'. Kimden hesap soracaksın? Fatih Terim duruşuna, o bilgeliğine yakışmadı. Bu çocukların bunda bir katkısı yok. Kimden, çocuklardan mı hesap soracaksınız? Teknik kadrodan mı soracaksınız? Yönetimden mi soracaksınız, başkandan mı soracaksınız? Onu da söyleyin, hazırlık yapsın. Burası hesap verme yeri değil. Onun için kendisine hiç yakıştıramadım" değerlendirmesinde bulundu.

BURSALILAR MAÇI DEV EKRANLARDA OMUZ OMUZA SEYRETTİ Haber

BURSALILAR MAÇI DEV EKRANLARDA OMUZ OMUZA SEYRETTİ

A Milli Futbol Takımı'nın Dünya Kupası'nda Avustralya ile oynadığı maç için Bursa'daki meydanlara dev ekranlar kuruldu. Bursalılar milli mücadeleyi meydanlarda büyük heyecan içinde izledi. Maç coşkusu, ay-yıldızlı ekibin 2-0'lık mağlubiyetiyle yerini hüzne bıraktı. 2026 FIFA Dünya Kupası'nda A Milli Futbol Takımı'nın Avustralya ile oynadığı maç öncesi, meydanlara kurulan dev ekranlarda maçı izlemek için vatandaşlar erken saatlerde yerini aldı. Bursa Büyükşehir Belediyesi, Nilüfer Belediyesi, Kestel Belediyesi, Yıldırım Belediyesi ve diğeri ilçe belediyeleri belirledikleri alanlarda kurdukları dev erkanların yanı sıra ikramlarda da bulundu. Saban namazıyla birlikte tarihi Ulu Cami'de buluşan vatandaşlar, Bursa Büyükşehir Belediye tarafından ikram edilen çorba ile Gazi Orhan Parkı'nda maç heyecanını yaşadı. Türkiye saatiyle 07.00'de başlayan mücadele öncesi tezahürat ve gösterileriyle büyük heyecan yaşayan gencinden yaşlısına binlerce vatanda, maçı pür dikkat takip etti. Ancak Avustralya'nın bulduğu goller sonrası alandaki sevinç yerini sessizliğe ve üzüntüye bıraktı. Maçın son düdüğüne kadar dev ekranın başından ayrılmayan futbolseverler, alınan 2-0'lık mağlubiyetin ardından sessizce alandan ayrıldı. Millilerin maçını BBP Genel Başkan Yardımcısı Ekrem Alfatlı, Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba, AK Parti Bursa İl Başkanı Davut Gürkan, Bursa Gençlik ve Spor İl Müdürü Rahmi Aksoy vatandaşlarla birlikte seyretti.

A MİLLİ TAKIM DÜNYA KUPASI'NDA SAHNE ALIYOR Haber

A MİLLİ TAKIM DÜNYA KUPASI'NDA SAHNE ALIYOR

A Milli Futbol Takımı, 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu ilk maçında pazar günü Avustralya ile karşı karşıya gelecek. Kanada'nın Vancouver kentindeki BC Place Stadyumu'nda oynanacak mücadeleyle birlikte ay-yıldızlıların Dünya Kupası serüveni başlayacak. 24 yıllık Dünya Kupası hasretine son veren Türkiye, grup aşamasında Avustralya'nın ardından Paraguay ve ABD ile karşılaşacak. Hazırlık sürecinde Kuzey Makedonya'yı 4-0, Venezuela'yı ise 2-1 mağlup eden milliler, turnuvaya moralli giriyor. DÜNYA KUPASI HASRETİ 24 YIL SONRA SONA ERDİ A Milli Takım, Avrupa Elemeleri E Grubu'nu ikinci sırada tamamladıktan sonra play-off'ta Romanya ve Kosova'yı 1-0'lık skorlarla geçerek 2002'den sonra ilk kez Dünya Kupası bileti aldı. TARİHİN EN BÜYÜK BAŞARISI 2002'DE GELDİ Türkiye, Dünya Kupası tarihinde en büyük başarısını 2002 yılında elde etti. Güney Kore ve Japonya'nın ortaklaşa düzenlediği turnuvada üçüncülük elde eden ay-yıldızlılar, dünya futbol tarihine adını yazdırdı. AVUSTRALYA İLE İLK RESMİ RANDEVU Türkiye ile Avustralya bugüne kadar resmi maçlarda karşılaşmadı. İki ülke arasında oynanan iki özel maçı da ay-yıldızlı ekip kazanmayı başardı. MONTELLA İLE İKİNCİ BÜYÜK TURNUVA Teknik Direktör Vincenzo Montella yönetimindeki milliler, Dünya Kupası'nda ikinci büyük turnuvasına çıkacak. İtalyan çalıştırıcı daha önce takımı 2024 Avrupa Futbol Şampiyonası'nda çeyrek finale taşımıştı. MİLLİLERİN MUHTEMEL 11'İ Türkiye'nin sahaya; Uğurcan Çakır, Zeki Çelik, Merih Demiral, Abdülkerim Bardakcı, Eren Elmalı, İsmail Yüksek, Hakan Çalhanoğlu, Yunus Akgün, Arda Güler, Barış Alper Yılmaz ve Kerem Aktürkoğlu ile çıkması bekleniyor.

MONTELLA '''TÜRK HALKINI GURURLANDIRMAK İSTİYORUZ'' Haber

MONTELLA '''TÜRK HALKINI GURURLANDIRMAK İSTİYORUZ''

A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Vincenzo Montella, Türk halkının kendileriyle gurur duymasını istediğini söyledi. İlk maçın önemli olduğunu belirten Montella, Avustralya'nın güçlü ve zihinsel olarak çok dayanıklı bir takım olduğunu ifade etti. A Milli Futbol Takımı, 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu ilk maçında yarın TSİ 07.00'de Kanada'nın Vancouver şehrinde bulunan BC Place Stadyumu'nda Avustralya ile karşılaşacak. Bu mücadele öncesinde maçın oynanacağı stadyumda düzenlenen basın toplantısında A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Vincenzo Montella açıklamalarda bulundu. 24 yıldır beklenen bir maça çıkacaklarını söyleyen Montella, "Çok heyecanlıyız. İyi bir oyun çıkaracağımızı inanıyoruz. Karşı karşıya kalacağımız zorlukların farkındayız. Bunun tadını çıkarmak istiyoruz. Yaptığımız işten çok gurur duymak ve gururlandırmak istiyoruz" diye konuştu. "ZORLU BİR MAÇ BEKLİYORUM" Avustralya’ya büyük saygı duyduğunu ifade eden İtalyan teknik adam, "Maçlarını izledim. Dünya Kupası’nda oynamaya çok alışkın olduklarını, dengeli bir takım olduklarını, fizikli olduklarını gördük. Biz uzun süredir bu forvetlerle oyunun içindeyiz. Hız, onlar için zorluk çıkarabilir. Ben de zorlu bir maç bekliyorum. Tıpkı Kosova’da olduğu gibi. Her türlü koşula hazırlıklıyız. Daha önce de zorlu maçlarla karşı karşıya kaldık. Çok kısasa kısas olacak. Kim yetenekliyse farkı ortaya koyacak" şeklinde konuştu. İyi oyun çıkaracaklarına inandığını belirten 51 yaşındaki çalıştırıcı, "Oynadığımız futbolun düzeyini daha da iyileştirmek gerekiyor, bu yarından itibaren başlayacak. Biliyoruz ki üstesinden gelmemiz gereken pek çok zorluk var. Bizim de çok dengeli olmamız gerekiyor. Zihinsel olarak da dengeli olmamız, her türlü zorluğa karşı mental olarak da hazırlıklı olmamız gerekiyor" ifadelerini kullandı. "ÇOK SIKI ÇALIŞTIK" Her maçta yapmaları gereken özel şeylerin olduğunu aktaran Vincenzo Montella, "Ne şekilde oynayacağımıza bağlı olarak ve tabii ki karşı takımın da özelliklere dayalı olarak da hazırlanmamız gerekiyor. Bunun üzerine çalıştık. Her zaman bunu dikkate aldık. Çok sıkı çalıştık. Rakibimizin de sıkı çalıştığını biliyorum. Doğru hamleleri yapmamız gerekiyor. Bütün futbolcular bir takım zorlukları aşarak oynuyorlar. Arda, Hakan ve Kenan 100 dakikalık maçta ne kadar çok dakika alabilirlerse, umarım yapabilirler ama 100 dakikalık maçı çıkarabileceklerini düşünmüyorum. Bununla alakalı kafamda birkaç soru işaretim var" değerlendirmesinde bulundu. "İLK MAÇ ÖNEMLİDİR" Grubun dengeli olduğunu belirten Montella, "4 takım da gruptan çıkaracaklarına ümit ediyorlar. İyi bir iş yapacağımıza inanıyoruz. Elimizden gelenin en iyisini yapacağız. İlk maç önemlidir. Çok önemli puanlar alabilirsiniz daha sonraki maçlarda ama ilk maç belirleyeceğini olacağını düşünüyorum. Takımımıza gelecekte çok iyi bir konum kazandıracağını düşünüyorum" diye konuştu. Sorumluluk hissettiğini vurgulayan İtalyan teknik adam, "Elimizden gelenin en iyisini yapmamız gerekiyor. Sanki evlat edinilmiş gibi hissediyorum. Evimdeymişim gibi hissediyorum. Tutkulu bir şekilde takımıma bağlıyım. Sosyal medyayı iyi şeyler de söyleseler takip etmiyorum. Kötü eleştiriler de alabilirim. Bu işim bir parçası, yapmak zorundayım" açıklamasında bulundu. "AVUSTRALYA ÇOK GÜÇLÜ, ZİHİNSEL OLARAK ÇOK DAYANIKLI" Avustralya maçında yeteneğin maç için belirleyici olacağını anlatan Vincenzo Montella, "Avustralya çok güçlü, zihinsel olarak çok dayanıklı bir takım. Sabırlı bir şekilde, kompakt bir oyun sergileyebiliyorlar. Bizim bu tuzaklara düşmemiz gerekiyor. Çünkü rakibin beslendiği kontra ataklar var. Bunları engellememiz gerekiyor. Takım oyunumuzu çok iyi oynamamız lazım" dedi. "BUGÜNE KADAR NASIL GELDİYSEK BU ŞEKİLDE DEVAM ETMEMİZ GEREKİYOR" Tutkulu bir takımının olduğunu söyleyen Montella, "Sorumlukları hissediyoruz. Milyonların bizi desteklediğini biliyoruz. Beklentileri olduklarını da biliyoruz. Futbolcularımızla konuşurken her seferinde; kendi oyunumuzu oynamamız gerektiğini, rahat olmaları gerektiğini söyledim. Bugüne kadar nasıl geldiysek bu şekilde devam etmemiz gerekiyor" ifadelerini kullandı. Kanada'da çok güzel bir karşılaşma olduğunu ifade eden 51 yaşındaki teknik adam, "Birçok Türk taraftar vardı. Yanımızda oldukları için teşekkür ederim. Her zaman onları otelde görüyoruz. Vancouver çok güzel bir şehir. Çok güzel karşılaşma yaşadık. İlk kez burada bulunuyorum. Çok güzel bir saha ve stadyum. Çok iyi başlamamız açısından bütün koşullar yerinde" şeklinde konuştu. Avustralya karşında aceleci olmayacaklarını söyleyen Vincenzo Montella, sabırlı bir şekilde kendi oyunlarını ortaya koyacaklarını vurguladı. "ÇOK TECRÜBELİLER AMA HEPSİ DE AYNI ŞEKİLDE TECRÜBELİ DEĞİL" Avustralyalı futbolcuların açıklamalarının hatırlatılması üzerine İtalyan çalıştırıcı, "Ben de bu tür yorumlar okudum. Doğru şeyler de söylediler. 24 yıldır Dünya Kupası’nda oynamadık, onlar 6 turnuvada bulundular. Çok tecrübeliler ama hepsi de aynı şekilde tecrübeli değil. Tabii baskı altındayız. Bunu yönetebiliriz. Baskı altında büyük Avrupa maçları oynamış, aynı zamanda Türkiye’de de çok ciddi baskı altında oynamış futbolcularımız var. Futbolcularımıza şunu söylüyorum; 24 yıldır katılamamak bizim sorumluluğumuzun dışındaydı, siz 24 yıl sonra katılma başarısı gösterdiğiniz için bununla gurur duymanız gerekiyor. Kendi futbolumuzu oynamamız gerektiğini söyledik" diye konuştu. "ALMANYA’DA HER ŞEY ÇOK KOLAYDI" 2024 Avrupa Futbol Şampiyonası'nda şartların daha iyi olduğuna dikkat çeken Montella, "Almanya’da her şey çok kolaydı. Yerimiz çok iyiydi. Otelimiz, her şey bize aitti. Seyahat süreleri de en fazla 2 saat kadardı. Burada durum çok farklı. Buna adapte olmamız gerekiyor. Benim yaşımda insanların bu saatlere alışması kolay değil. Çok büyük ülkeler arasında gidip, geliyoruz. Buna adapte gerekiyor. Değiştirebileceğimiz bir durum değil" dedi. Avustralya'nın çok hızlı bir takım olduğunu belirten 51 yaşındaki teknik adam, "Çok iyi oyuncuları var. Ön tarafta çok hızlı oyunculara sahip. Oyun kurguları var. Biz çok fırsat vermeden, kendi oyunumuzu oynamamız gerektiğine inanıyorum" ifadelerini kullandı. Dünya Kupası'nda verilen su molalarıyla ilgili görüşlerini aktaran deneyimli teknik direktör, "Su araları ilave bir ara gibi oluyor. Takımla konuşmak için fırsat. Bu araları kullanmak iyi bir fırsat olabilir" açıklamasında bulundu. "Türk halkının bizimle gurur duymasını istiyoruz" Türk halkının kendileriyle gurur duymasını istediklerini belirten Vincenzo Montalla, "Bizden beklentilerini yerine getirmek istiyoruz. Güçlü, cesur ve tutkulu bir şekilde oyunumuzu oynamak istiyorum. Çok destekçimiz var. Başarılı olunca taraftarlarımızı çok mutlu edeceğiz. Burada taraftar sayısı daha az olacak. Almanya’da evimizdeki gibi oynuyorduk. Çünkü orada yaşayan çok fazla insanımız vardı. Burada nasıl rakam var bilmiyorum ama eminim ki destekleyecekler. Geldiğimizden beri sürekli bizimle beraberler ve çok güzel destek veriyorlar" diyerek sözlerini tamamladı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.