#Başkan Mustafa Bozbey

- Başkan Mustafa Bozbey haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Başkan Mustafa Bozbey haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

AHMET ÖZER: BAHÇELİ’NİN SAMİMİYETİNE İNANIYORUM Haber

AHMET ÖZER: BAHÇELİ’NİN SAMİMİYETİNE İNANIYORUM

Esenyurt Belediye Başkanı Prof. Dr. Ahmet Özer, Terörsüz Türkiye süreci ve MHP lideri Devlet Bahçeli’nin süreç içinde aldığı rol hakkında Bursa’da önemli açıklamalarda bulundu. Özer, Bahçeli’nin devlet sözcüsü gibi konuştuğunu ifade ederek ‘’Ben Bahçeli’nin süreç ve bizimle ilgili çağrılarında samimi olduğuna inanıyorum’’ dedi. Esenyurt Belediye Başkanı Prof. Dr. Ahmet Özer, Nilüfer Belediyesi’nin davetlisi olarak ‘’Müşterek Mekan Buluşmaları’’ etkinliğine konuk oldu. Nilüfer Nikahevi'nde düzenlenen ‘'Barışın Dili: Hukuk ve Demokrasi olmalı’ isimli söyleşide konuşan Özer, Ahmet Türk ve kendisinin mayıs ayında görevlerine döneceği yönündeki iddiaları ve Bahçeli’nin terörsüz Türkiye sürecine ilişkin samimiyetini sorgulayan soruları yanıtladı. ‘’BAŞKANLARIMIZ GÖREVLERİNİN BAŞINA DÖNECEK’’ Etkinlik, Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir’in konuşması ile başladı. Özdemir, ‘’Bir yandan barıştan söz ediliyor, öte yandan seçilmiş belediye başkanları cezaevine gönderiliyor. Halkın iradesine kayyum atanıyor. Bütün bu haksız uygulamalar devam ederken barıştan söz etmek imkansızdır. Buna irade gaspı denir. Biz İnanıyoruz ki Ekrem başkan da Mustafa başkan da Ahmet başkan da dimdik, halkın arasında olacak ve görevlerinin başına dönecek. Özgür günlerde o meydanları yine birlikte dolduracağız’ dedi. ŞADİ ÖZDEMİR’DEN DOWNTOWN VE KORUPARK HATIRLATMASI İstanbul Büyükşehir belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey ve diğer CHP’li belediye başkanlarının tutuklanma gerekçelerini değerlendiren Başkan Şadi Özdemir, ‘’Eğer Esenyurt’taki, Fikirtepedeki, Ankara'daki eski yöneticiler ya da Bursa da DownTown’ı, Korupark’ı yapanlar yargılanmıyorsa bu kararlar birer siyasi karardır’ dedi. AHMET ÖZER’DEN ERDOĞAN’A SİYASİ ÇIKAR GÖNDERMESİ Özdemir’in konuşması ardından söz alan Esenyurt Belediye Başkanı Prof. Dr. Ahmet Özer konuşmasına detaylı bir demokrasi tanımı ile başladı. İktidar ve demokrasi kavramlarını değerlendiren Özer ‘’Bir biçimde devletin zor tekelini ele geçirmişseniz, onu kendi siyasal çıkarlarınız için kullanıyorsanız orada demokrasi adından söz etseniz de içeriğinden bahsedemezsiniz’’ dedi. ‘’SEKTEYE UĞRAYAN SÜREÇTE TOPLUMSAL BİR ROLÜM VAR’’ Terörsüz Türkiye sürecini değerlendiren Ahmet Özer, bu süreçte yargının tarafsız kalmasının taşıdığı öneme değinerek şunları söyledi: ‘’Bugün biraz sekteye uğrayan süreçte bir rolüm olduğunu düşünüyorum çıktıktan sonra. Toplumsal barışı sağlamaya dönük birleştirici bir fonksiyon üstlenmek istiyorum. Bugün hukuksal anlamda öngörülemez bir durumun içindeyiz. Belki geçmişte de yargı tarafsız değildi ama hiçbir dönem bu kadar taraflı hale gelmemişti. Hatta yargının bugünkü durumu, hukuku kendileri için taraflı bir biçimde kullananalar için de tehlike içeriyor. Çünkü bir gün gelir, hukuk herkese lazım olur. Bir ülkede yönetenler beceriksiz ve hırsız ise bunları kapatmak için sorun çözmek yerine zora, zorbalığa başvururlar. ‘’BİR BUÇUK YILDIR HİÇ CENAZE GELMİYOR’’ Terörsüz Türkiye sürecine ilişkin tespitlerini de paylaşan Özer, ‘’Bir buçuk senedir hiç cenaze gelmiyor. Hiçbir şey olmasa bile bu çok kıymetli. Hoşgörüyü, diyaloğu ve empatiyi sağlayacak temel kurum siyasettir. Siyasetin de üç temel işlevi vardır: üretimi artırmak, bölüşümü sağlamak ve adaleti sağlamak’’ dedi. Süreç içinde yapılması gerekenlere ilişkin düşüncelerini paylaşan Ahmet Özer, ‘’Bunlardan biri de şehit anneleri ile cumartesi annelerini bir araya getirmek olabilir’’ dedi. ‘’ANAYASAL VE YASAL DEĞİŞİKLİKLER GEREKTİRMEYEN ADIMLAR ATILMALI’’ Özer, sürece ilişkin değerlendirmelerine şu sözlerle devam etti: ‘’Bir buçuk yıldır bir barış süreci yürütülüyor. Komisyonun raporu; müstakil, kapsayıcı, bütünleştirici bir yasa ve demokratikleşmeyi öngörüyor. Ancak uzunca bir süre oldu; ne yasa ile ilgili bir adım var ne de demokratikleşme ile bir adım var. Bizim bu konuyu toplumsallaştırmamız lazım. Bunun için de güven artırıcı bazı adımların atılması gerekir. Anayasal ve yasal değişiklikler gerektirmeyen adımlar… Bunlardan biri tutuksuz yargılanmadır. 20 milyonluk bir şehrin başkanını tutuklu yargılarsanız barışı nasıl getirirsiniz? Şu an 20’nin üzerinde belediye başkanı içeride. Tutuklu yargılanmalar bugün bir fetişizme dönüşmüş durumda. AİHM VE ANAYASA MAHKEMESİ KARARLARI UYGULANMALI Bir tarafta da AİHM kararları bir tarafta Anayasa Mahkemesi kararları var. Ama bakıyoruz, Selahattin Demirtaş 10 yıldır hapiste. Kavala, Tayfun Kahraman, Can Atalay hakkında AİHM kararları var. Bunlar sembol isimler…Bu kararların uygulanması sürece olan güveni artıracaktır. Hasta olan tutukluların da serbest bırakılması gerekir, bu siyasi değil insanı bir karardır.’’ ‘’PARTİNİN ACEMİLİĞİNE GELDİ’’ Ahmet Özer, söyleşi sonunda katılımcıların sorularını da yanıtladı. Özer, kendisinin gözaltına alındığı 30 Ekim 2024 tarihinde ‘’Esenyurt’ta gerekli tepki verildi mi?’’ şeklindeki soruyu ‘’Bu ilk olduğu için hem partinin acemiliğe geldi hem de istenilen dozda bir tepki gösterilemedi’’ sözleriyle yanıtladı. ‘’BAHÇELİ’NİN SAMİMİYETİNE İNANIYORUM’’ Özer’e yöneltilen bir diğer soru ise geçtiğimiz yıl aralık ayında Bahçeli ile gerçekleştirdiği görüşme ve süreç içinde Bahçeli’nin oynadığı rolü samimi bulup bulmadığına ilişkin oldu. Özer, ‘’Bahçeli’nin samimiyetine inanıyor musunuz?’’ şeklindeki soruyu; ‘’Evet. Ben Bahçeli ile yüz yüze görüştüm. Bahçeli, bu sürecin başarıya ulaşması konusunda samimi. Bizimle ilgili çağrılarında da samimi. Çünkü bana göre aynı zamanda devlet sözcüsü gibi konuşuyor. Yaşının da etkisi var. Kendisini bu süreçte bağladı. Geçip giderken bu işe bir katkı koymak istiyor. Ve bunu Bahçeli değil de başka bir parti başlatsaydı buraya kadar gelmezdi. Diyelim CHP deseydi DEM deseydi olmazdı. Bahçeli’nin demesi kıymetli. Çünkü Türkiye’de bu işe en karşı gibi görünen bir partinin lideri çıktı, en uç düzeyde bunu söyledi. Önemli olan bu sorunun çözümü için insanların katkı koymasıdır. Katkı koyan herkese de teşekkür ediyoruz’’ sözleriyle yanıtladı. Söyleşi, Ahmet Özer’in söyleşisi sonunda katılımcılar ve okurları kitaplarını imzalaması ile son buldu. ÖZER’İN HUKUKİ SÜRECİ CHP’li Esenyurt Belediye Başkanı Prof. Dr. Ahmet Özer, 30 Ekim 2024’te “terör örgütü üyeliği” suçlamasıyla tutuklanmış, görevden alınan Özer’in yerine kayyum atanmıştı. Ardından, Özer hakkında İstanbul Büyükşehir Belediyesi soruşturmalarıyla ilgili olarak 21 Ocak 2025'te 'ihaleye fesat karıştırma' suçlamasıyla ikinci bir tutuklama kararı daha verildi. 14 Temmuz'da mahkeme Özer hakkında 'kent uzlaşısı' soruşturmasıyla ilgili olarak tahliye kararı verdi. Ancak Özer, Aziz İhsan Aktaş soruşturması kapsamında cezaevinde tutuklu kaldı. 11 Kasım'da ise Ahmet Özer hakkında bu soruşturmadan da tahliye kararı verildi.

BURSA BÜYÜKŞEHİR’DEN BAĞIMLILIĞA KARŞI TOPYEKÛN MÜCADELE Haber

BURSA BÜYÜKŞEHİR’DEN BAĞIMLILIĞA KARŞI TOPYEKÛN MÜCADELE

Bursa Büyükşehir Belediyesi, bağımlılıkla mücadelede yürüttüğü kapsamlı çalışmalarla binlerce kişiye umut oldu. Bursa Büyükşehir Belediyesi, günümüzün en yaygın problemlerinden biri olan bağımlılıkla mücadele çalışmalarını 2025 yılında da aralıksız sürdürdü. Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığı Sağlık Hizmetleri ve Bağımlılıkla Mücadele Şube Müdürlüğü’ne bağlı GADEM; alkol, madde, sigara, kumar bağımlıları ve yakınlarına yönelik ayakta danışmanlık hizmeti verirken, ücretsiz ulaşım desteği de sağlayarak tıbbi tedaviye yönlendirdi. GADEM; Sigara, Alkol ve Madde Bağımlılığı Tedavi Programı eğitimlerini tamamlamış klinik psikolog, uzman psikolog, psikolog, sosyolog, uzman sosyolog olmak üzere uzman kadrosunun yanı sıra bağımlılara rol model oluşturan iyileşme danışmanları ile da sahada aktif bir şekilde hizmet verdi. BAĞIMLILIKLA MÜCADELEYE ÖNEMLİ DESTEK Kentin 17 ilçesinde bağımlılıkla topyekûn mücadele eden GADEM, 2025 yılında 447 bağımlı ile 2120, 587 bağımlı yakını ile 1885 olmak üzere toplamda 4.005 bireysel görüşme gerçekleştirdi. Bugüne kadar danışanlara 217 kez AMATEM ve ÇEMATEM‘e tıbbi tedavileri için ücretsiz ulaşım desteği sağlandı. Bunun yanında koruyucu ve önleyici çalışmalar, eğitim ve seminer faaliyetleri kapsamında 7829 kişiye ulaşıldı. BAĞIMLI OLMA, ÖZGÜR OL Koruyucu ve önleyici hizmetler kapsamında Bursa Büyükşehir Belediyesi personeline, kamu kurum ve kuruluşlarına, öğretmenlere, öğrencilere, velilere, muhtarlara, STKlara ve fabrika çalışanlarına yönelik ‘Bağımlılıkla Mücadele’ kapsamında seminerler verildi. Yetişkinlere yönelik seminerlerde bağımlılık, stresle baş etme, öfke kontrolü, etkili iletişim, psikolojik dayanıklılık konularında, 18 yaş altına dönük seminerlerde ise akran zorbalığı, stresle başetme yöntemleri, teknoloji bağımlılığı, hayır diyebilme ve etkili iletişim konularında önemli bilgiler paylaşıldı. Bursa Denetimli Serbestlik İl Müdürlüğü’nde denetimli serbestlik cezası olan kişilere, Bursa E Tipi ve H Tipi Açık ve Kapalı Ceza İnfaz Kurum’larında mahkûmlara ve hükümlülere yönelik ‘Bağımlılıkla Mücadele’ seminerleri verildi. Yıl içerisinde verilen 148 seminerde toplam 7299 kişiye ulaşılarak farkındalık oluşturuldu. Bağımlılıkla mücadele kapsamında bilgilendirme yapmak, broşür dağıtmak, karbonmonoksit ölçümü gerçekleştirmek amacıyla yıl içerisinde 89 ayrı noktada stant açıldı. 1588 kişi bilgilendirildi, 3996 adet broşür dağıtıldı ve 1059 kişiye karbonmonoksit ölçümü yapıldı. Farkındalık için Hekimlerle El Ele (FİHE) projesi kapsamında Osmangazi ilçesinde 51 aile sağlığı merkezi ve 41 eczane ziyaret edilerek; 197 aile hekimi ve 107 hemşire ‘Bağımlılıkla mücadele’ kapsamında bilgilendirildi. “HER ZAMAN YANLARINDAYIZ” Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, bağımlılıkla mücadeleye büyük önem verdiklerini ve 2025 yılında da çalışmaları hız kesmeden sürdürdüklerini belirtti. Kentin geleceğine katkı sağlamak için sağlıklı, donanımlı ve nitelikli nesiller yetiştirmek istediklerini ifade eden Başkan Mustafa Bozbey, “Çağımızın en yaygın problemlerinden biri bağımlılık. Gençlerimiz başta olmak üzere tüm vatandaşlarımızı bu beladan uzak tutmalıyız. Halkımız bağımlılıkla mücadele noktasında yalnız değildir. Büyükşehir Belediyesi olarak her zaman yanlarındayız” dedi.

BURSA'DA KENT AKADEMİSİ İLE HAYALLERİNE KAVUŞTULAR Haber

BURSA'DA KENT AKADEMİSİ İLE HAYALLERİNE KAVUŞTULAR

Bursa Büyükşehir Belediyesi her yaştan vatandaşa erişilebilir, ücretsiz ve nitelikli eğitim sunarak istihdam edilebilirliği artırmaya ve yeni beceriler kazandırmaya devam ediyor. Çalışmalar kapsamında Kent Akademisi’nin atölyelerinde eğitim alan Özden Çobanoğlu ve Mehmet Kurman da kendi iş yerlerini açarak hayallerini gerçekleştirdi. Kurman, deri üzerine çalışmalar gerçekleştirirken; Çobanoğlu ise seramik ürünler alanında el emeği ürünlerini atölyesinde sergiliyor. İş yeri açma hayaliyle Kent Akademisi’ndeki eğitimlere katıldığını söyleyen Özden Çobanoğlu, "Eğitimlerin sonunda artık bir seramik atölyem var. Hobimi bir meslek haline getirmiş oldum. Workshoplar yapıyorum, satış yapıyorum, çeşitli mecralarda atölyeler düzenliyorum. Artık hayalini kurduğum bir mesleğim ve iş yerim var. Ev hanımları da Bursa Büyükşehir Belediyesi sayesinde her alanda eğitim alabilir ve sonrasında bunu hayata geçirebilir. Desteklerinden dolayı Başkan Mustafa Bozbey’e teşekkür ediyorum" dedi. Aldığı eğitim sayesinde hayallerine ulaştığını ifade eden Mehmet Kurman, "El sanatlarına ilgi duyuyorum. Deri ile ilgili eğitimlerimi hızlandırdım ve profesyonel anlamda yapmaya başladım. İşimi severek yapıyorum. Sürekli çalışıyorum ve üretiyorum. Hem kazanıyorum hem de kazandırmaya devam ediyorum. Hayatımın ikinci dönemini yaşıyorum. Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne desteklerinden dolayı teşekkür ediyorum. Beni bir meslek sahibi yaptılar" diye konuştu.

ORHANGAZİ ’DE YENİ PROJELER ŞEHRE NEFES ALDIRIYOR Haber

ORHANGAZİ ’DE YENİ PROJELER ŞEHRE NEFES ALDIRIYOR

Bursa Büyükşehir Belediyesi, Orhangazi ’nin yıllardır hizmet veren eski terminal alanını modern bir meydana dönüştürerek ilçeye yeni bir sosyal yaşam alanı kazandırıyor. Çalışmalar önümüzdeki günlerde başlayacak ve alan halkın kullanımına açılacak. ESKİ TERMİNAL, SOSYAL DONATI ALANINA DÖNÜŞÜYOR Bursa'nın daha yaşanabilir bir kent olması için tüm ilçelerde insan ve çevre odaklı yatırımlarını sürdüren Büyükşehir Belediyesi, Orhangazi ilçesindeki eski terminal alanını da modern bir meydana dönüştürerek halkın hizmetine sunmayı amaçlıyor. 35 yıldır hizmet veren terminal alanında yıkım işlemleri bitirilirken, çalışmaların önümüzdeki günlerde başlaması planlanıyor. BAŞKAN BOZBEY'DEN YERİNDE ÇÖZÜM Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey de ‘Başkan Bozbey Burada' projesi kapsamında ziyaret ettiği Orhangazi ilçesinde eski terminal alanını gezerek yetkililerden bilgi aldı. BURULAŞ, BURKENT ve Büyükşehir yöneticileriyle alanı inceleyen Başkan Mustafa Bozbey, terminal esnafının ve bölge halkının taleplerini dinleyerek çözüm önerilerini anlattı. "ORHANGAZİ'YE YAKIŞAN TERMİNALİ EN KISA SÜREDE HAYATA GEÇİRECEĞİZ" Hiçbir sorunu ertelemediklerini ve çözümleri de sahada ürettiklerini söyleyen Başkan Bozbey, "Terminalimizin yapım sürecinde hiçbir esnafımızın ve hemşehrimizin mağdur olmaması için tüm önlemleri hızla alıyoruz. Hedefimiz ilçemize yakışan, modern, konforlu bir terminali en kısa sürede hayata geçirmek. Terminal projemizi kullanacak olan esnafımızın da taleplerini dinliyoruz. Bu doğrultuda titizlikle çalışıyoruz. Biz Bursamızı birlikte yönetiyoruz, birlikte başarıyoruz" dedi. Advertorial

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.