#Buca

- Buca haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Buca haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

İZMİR'DE YIKIM KARARI OLAN OKULDA KELLE KOLTUKTA EĞİTİM Haber

İZMİR'DE YIKIM KARARI OLAN OKULDA KELLE KOLTUKTA EĞİTİM

İzmir'de yıkım kararı olan okulda 8 aydır eğitim-öğretim devam ediyor. Pamukkale Üniversitesi uzmanlarının yaptığı incelemede, Buca Şehit Hüseyin Şimşek Ortaokulu binasının depreme dayanaksız olduğu tortaya çıktı. Eğitim Sen İzmir 5 No’lu Şube Başkanı Savaş Candemir, bin 650 öğrencinin riskli binada eğitim görmeyi sürdürdüğünü ifade ederek duruma tepki gösterdi. BOŞALTMA VE YIKIM KARARI VAR Pamukkale Üniversitesi ekiplerinin hazırladığı rapora göre, Buca Şehit Hüseyin Şimşek Ortaokulu depreme dayanıksız olduğu ortaya çıktı. Bin 650 öğrencinin bulunduğu okulun boşaltılması ve yıkılması için karar alınmış olmasına rağmen, eğitime devam edilmesi eğitimcileri de velileri de endişelendiriyor. Eğitim Sen 5 Nolu Şube konuya ilişkin basın açıklaması yaptı. Söz konusu açıklamada, okulun riskli bir bina olduğu, durumun Buca İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bildirildiğini ifade edildi: “30 Ekim 2020’de yaşanan depremle sarsıldı. Kent genelinde 300’ü aşkın okul hasar aldı ve depreme dayanıksız olduğu gerekçesiyle yıkıldı. Buca ilçesinde de birçok okul bu süreçte yıkıldı ve 2020’den bu yana okulların dayanıklılığı denetleniyor. 2025 Nisan ve Mayıs aylarında Pamukkale Üniversitesi ekipleri, Buca’daki okullardan alınan örnekleri inceleyerek Millî Eğitim Bakanlığı’na raporladı. Bakanlık, Kasım 2025’te okulların depreme dayanıklılık durumlarını İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü’ne bildirdi. İzmir İl Müdürlüğü de Buca’daki depreme dayanıksız okulları Buca İlçe Müdürlüğü’ne iletti" "1650 ÖĞRENCİNİN HAYATI TEHLİKEDE" Şube Başkanı Savaş Candemir açıklamasında, Şehit Hüseyin Şimşek Ortaokulu’nun hâlâ eğitim vermesine tepki göstererdi ve ekledi: “Depreme dayanıklı olmadığı Pamukkale Üniversitesi ekipleri tarafından tespit edilen Buca Şehit Hüseyin Şimşek Ortaokulu’nda eğitim öğretim hâlâ devam etmektedir. 1650 civarında öğrencinin eğitim gördüğü okulda hâlâ eğitim öğretim faaliyetinin devam ediyor olması anlaşılır değildir. Boşaltılıp yıkılması gereken okulda öğrencilerin ve eğitim emekçilerinin hayatı tehlikeye atılmaya devam ediyor.” "8 AY ÖNCE BOŞALTILMASI İSTENEREK YIKIM KARARI ALINMIŞ" Candemir, başta Buca İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü olmak üzere yetkililere seslendi: “Her an deprem riski olan bir yerde, depreme dayanıksızlığı tespit edilmiş ve boşaltılması istenmiş okulda eğitim öğretime devam edilmesi, okullarımızın kimler tarafından yönetildiğini / yönetilemediğini açıkça göstermektedir. İzmir’de yaşanacak bir depremde öğrencilerimizden ya da eğitim çalışanlarından herhangi biri zarar görürse, bunun sorumlusu İzmir İl Millî Eğitim Müdürü, Buca İlçe Millî Eğitim Müdürü başta olmak üzere millî eğitim yetkilileridir. Öğrenci ve eğitim çalışanlarının hayatını tehlikeye atmaktan vazgeçin. 8 aydır yıkım kararı alınmış ve boşaltılması istenmiş binada 1650 öğrencimize eğitim yaptıran yetkililer hakkında gerekli incelemelerin yapılmasını ve cezalandırılmalarını istiyoruz.”

İZMİR’DE POŞETLER İÇİNDE 33 ÖLÜ KEDİ BULUNDU Haber

İZMİR’DE POŞETLER İÇİNDE 33 ÖLÜ KEDİ BULUNDU

İzmir’in Buca ilçesinde bir çöp konteynerine bırakılan poşetlerin içinde bazıları yavru olmak üzere 33 ölü kedi bulundu. Olayla ilgili savcılık tarafından soruşturma başlatıldı. Olay, Barış Mahallesi Adnan Kahveci Caddesi’nde meydana geldi. Sabah saatlerinde çöp konteynerinin yanında bulunan poşetlerden şüphelenen esnaf İlhan Güngör, poşetleri kontrol ettiğinde içlerinde ölü kediler olduğunu fark ederek durumu polis ekiplerine bildirdi. İhbar üzerine bölgeye gelen polis ekipleri ve belediye görevlileri, üç ayrı çöp poşeti içerisinde büyük ve yavru olmak üzere toplam 33 kedinin cansız bedenine ulaştı. Kedilerin ölüm nedeninin belirlenmesi ve olayın sorumlularının tespit edilmesi için inceleme başlatıldı. Olayı ilk fark eden esnaf İlhan Güngör, yaşadığı şaşkınlığı anlatarak, "Başta normal hasta bezi sandım. Ancak poşetlerin içindeki şekiller dikkatimi çekince açıp baktım. İçinden kedi çıkınca şok oldum. Hayvanların buzdolabında dondurulduğu belliydi. Hepsi donmuş haldeydi" dedi. Güngör, yaşanan olayın çevrede büyük üzüntüye neden olduğunu belirterek, "İki gündür psikolojimiz bozuldu. Tam anlamıyla vahşet. Rüyalarımıza girdi, sabaha kadar uyuyamadık" ifadelerini kullandı. İzmir Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yapılan açıklamada ise olayla ilgili 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında soruşturma başlatıldığı bildirildi. Başsavcılık açıklamasında, "Olayın tüm yönleriyle aydınlatılması ve sorumluların tespiti amacıyla çalışmalar titizlikle sürdürülmektedir" denildi. Polis ekiplerinin çevredeki güvenlik kameralarını incelemeye aldığı ve poşetleri konteynere bırakan kişi ya da kişilerin belirlenmesi için çalışmaların devam ettiği öğrenildi.

İZMİR’DE ALTIN İÇİN KOMŞUSUNU ÖLDÜRÜP YAKAN KADIN TUTUKLANDI Haber

İZMİR’DE ALTIN İÇİN KOMŞUSUNU ÖLDÜRÜP YAKAN KADIN TUTUKLANDI

İzmir’in Torbalı ilçesinde 73 yaşındaki komşusunu altınlarını almak amacıyla öldürüp cesedini yaktığı iddia edilen kadın tutuklandı. Yedi Eylül Mahallesi 5508 Sokak’taki şantiye alanında pazartesi günü saat 19.00 sıralarında yanmış ceset bulunduğu ihbarı üzerine bölgeye polis ve sağlık ekipleri sevk edildi. Yapılan incelemede cesedin Buca ilçesinde yaşayan 73 yaşındaki Emine Dönmez’e ait olduğu belirlendi. Olay yerinde bulunan Dilek D. isimli kadın gözaltına alındı. İddiaya göre borçları bulunan Dilek D., altınları olduğunu bildiği annesinin eski komşusu Emine Dönmez’i gezdirme bahanesiyle otomobile bindirerek Buca’dan Torbalı’ya götürdü. Şüphelinin burada yaşlı kadını altınlarını almak amacıyla öldürdüğü, ardından cesedi kolonya dökerek yaktığı öne sürüldü. “PANİKLEYİP YAKTIM” SAVUNMASI Şüpheli Dilek D.’nin emniyetteki ilk ifadesinde suçlamaları reddettiği öğrenildi. İfadesinde Emine Dönmez ile bir süre otomobille gezdiklerini söyleyen Dilek D.’nin, yaşlı kadının araçta aniden rahatsızlanarak öksürmeye başladığını, yardımcı olmak amacıyla sırtına vurduğu sırada başını çarpan kadının hayatını kaybettiğini ileri sürdüğü belirtildi. Şüphelinin, olay sonrası paniğe kapıldığını ve cesedi bu nedenle yaktığını iddia ettiği öğrenildi. ÇELİŞKİLİ İFADELER DİKKAT ÇEKTİ Polis ekiplerinin topladığı deliller ve şüphelinin çelişkili ifadeleri doğrultusunda soruşturma derinleştirildi. Emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edilen Dilek D., çıkarıldığı mahkemece tutuklanarak cezaevine gönderildi. Olayla ilgili soruşturmanın sürdüğü bildirildi.

İZMİR’DE 15 YAŞINDAKİ ASYA 7 GÜNDÜR KAYIP Haber

İZMİR’DE 15 YAŞINDAKİ ASYA 7 GÜNDÜR KAYIP

İzmir’de kaybolan 15 yaşındaki Asya, 7 gündür aranıyor.İzmir’in Buca ilçesinde yaşayan 15 yaşındaki Asya Karakuş, 20 Nisan’da çalıştığı iş yerinden ayrıldıktan sonra kayıplara karıştı. Ailenin ihbarı üzerine polis ekipleri geniş çaplı arama çalışması başlattı. Güvenlik kameralarını inceleyen ekipler, genç kızın Buca ve Bornova çevresinde görüldüğünü tespit etti. SON GÖRÜLDÜĞÜ YER KÜÇÜKPARK Görüntülerde bir erkekle konuştuğu belirlenen Asya’nın, daha sonra şahsın yanından ayrıldığı öğrenildi. Genç kızın en son Bornova Küçükpark civarında görüldüğü ve o saatten sonra kendisinden haber alınamadığı belirtildi. SAHTE HESAPLARDAN MESAJLAR Kayıp olayının ardından aileye, Asya adına açılan sahte sosyal medya hesaplarından mesajlar gönderildi. Mesajlarda ilanların kaldırılması istenirken, ailenin iddiasına göre bu mesajların Asya tarafından yazılmadığı düşünülüyor. ANNE: “KENDİ İRADESİYLE GİDEMEZ” Muğla’nın Bodrum ilçesinde olduğu sırada kayıp haberini alan anne Nesrin Doğan, kızının kendi isteğiyle evden ayrılmasının mümkün olmadığını belirtti. Kızının zihinsel engeli bulunduğunu ifade eden anne, birileri tarafından alıkonulduğundan şüphelendiğini söyledi. ŞÜPHELİLERİN İFADESİ ALINDI Anne Doğan, olayla ilgili şüphelendiği kişileri emniyete bildirdiğini ve 3 kişinin ifadesinin alındığını açıkladı. Kamera kayıtlarında, genç kızı bir noktadan araca bindirip Bornova’ya götüren bir şüphelinin de tespit edildiği öğrenildi. YARDIM ÇAĞRISI Kızına ulaşmak için yetkililerden ve vatandaşlardan destek isteyen anne, “Kızımı sağ salim bulmak istiyorum” diyerek herkese çağrıda bulundu.

APARTMAN SAKİNLERİNE 'RAPORLU' ZULÜM: KAPILARA DIŞKI SÜRÜYOR Haber

APARTMAN SAKİNLERİNE 'RAPORLU' ZULÜM: KAPILARA DIŞKI SÜRÜYOR

İzmir’in Buca ilçesinde bir apartmanda yaşayan kadın, komşularına yönelik saldırgan davranışlarıyla binada korku ve huzursuzluğa neden oldu. Kapılara dışkı sürülmesi, asansöre çöp bırakılması ve biber gazı sıkılması gibi olaylar nedeniyle apartman sakinleri yetkililerden yardım istedi. İzmir’in Buca ilçesinde bir apartmanda yaşanan olaylar, bina sakinlerini canından bezdirdi. Apartmanda yaşayan bir kadının, akli dengesi yerinde olmadığı ve babası tarafından yönlendirildiği iddiasıyla komşularına yönelik çeşitli saldırgan davranışlar sergilediği öne sürüldü. Apartman sakinleri, yıllardır süren sorunlar nedeniyle çocukların sokağa çıkmaya korktuğunu belirterek yetkililerden yardım istedi. GÜVENLİK KAMERASINA YANSIDI Apartmanda yaşayan M.D. isimli kadının komşuların kapısına çöp bıraktığı ve balkonundan bağırdığı anlar güvenlik kameralarına yansıdı. Görüntüler, apartman sakinleri tarafından kaydedildi. “BİR KİŞİ YÜZÜNDEN BÜTÜN APARTMAN HUZURSUZ” Binaya yaklaşık bir ay önce taşındığını belirten Zeynep Akil, kısa sürede yaşanan olaylara tanık olduklarını söyledi. Akil, yaşananları şu sözlerle anlattı: “Taşındığımızdan beri binadaki sesleri duyuyordum. Koku yayılınca komşularımıza sorduk ve olayları öğrendik. Çöplerin etrafa saçılması, bağırmalar ve huzursuzluklar yaşanıyor. Yöneticimizin kapısına çöpler bırakılıyor, dışarıdan çöp toplanıp asansöre getiriliyor. Gürültü ve bağırmalar yüzünden çocuğum çok korktu.” “RAPORU OLDUĞU İÇİN KİMSE MÜDAHALE EDEMİYOR” Apartman sakinlerinden biri ise durumun yıllardır devam ettiğini söyledi. “Bu kişinin raporu olduğu söyleniyor. Defalarca karakola gittik ama bir sonuç alamadık. Kapımıza dışkı sürüyor, pislik bırakıyor. 18 yaşındaki kızım bile asansöre tek başına binmeye korkuyor” ifadelerini kullandı. “KAPIMA DIŞKI DÖKTÜRDÜ” 2005 yılından bu yana site yöneticiliği yaptığını söyleyen Hüseyin Ateş, sorunların yıllardır sürdüğünü belirtti. Ateş, “Aidatları ödemediği için babasını icraya verdim. Ondan sonra sorunlar başladı. Kapımın önüne dışkı döktürdü. Defalarca kamera koyduk, mahkemeye gittik. Bu olaylarla ilgili 8-9 davam var” dedi. “ÜSTÜMÜZE BİBER GAZI SIKTI” Pandemi döneminde binaya taşındığını söyleyen Mehtap Aydoğdu ise yaşadıklarını şöyle anlattı: “Evimi su bastı, kapımdaki fayansları kırdı ve kumumu döktü. Ustalarımın üzerine su dolu bidon attı ve biber gazı sıktı. Çocuğumla birlikte yaşıyorum ve apartmanda kimsenin can güvenliği yok.” Apartman sakinleri, yaşanan olayların artık dayanılmaz hale geldiğini belirterek yetkililerin acilen duruma müdahale etmesini istedi.

BUCA’DA ÇÖP KRİZİ BÜYÜYOR: BELEDİYE İŞÇİLERİ NEFESSİZ KALDI Haber

BUCA’DA ÇÖP KRİZİ BÜYÜYOR: BELEDİYE İŞÇİLERİ NEFESSİZ KALDI

İzmir’in Buca ilçesinde Temizlik İşleri Müdürlüğü şantiyesinde biriken çöp'ler ve hijyen sorunları nedeniyle belediye işçileri iş bırakma eylemi başlattı. Sendika, insan sağlığını tehdit eden koşullar düzelene kadar şantiye alanına giriş çıkış yapılmayacağını duyurdu. ŞANTİYEDE ÇÖP DAĞLARI VE AĞIR KOKU Buca Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü’ne bağlı şantiyede biriken çöpler ve oluşan hijyen sorunları, çalışanları isyan noktasına getirdi. Şantiyede oluşan ağır koku ve sağlıksız çalışma koşullarına dikkat çeken işçiler, can güvenliği ve sağlık riskleri nedeniyle eylem kararı aldı. DİSK Genel-İş İzmir 6 Nolu Şube tarafından yapılan açıklamada, şantiye alanında biriken çöplerin çalışanlar için ciddi bir sağlık riski oluşturduğu ifade edildi. “ŞANTİYEDE NEFES ALMA ŞANSI KALMADI” Sendika tarafından yapılan açıklamada, çalışma koşullarının katlanılamaz hale geldiği belirtilerek şu ifadelere yer verildi: “Buca Belediyesi Temizlik İşleri şantiyesinde yükselen çöp dağları, ortaya yayılan pis koku ve şantiye alanını dolduran çöp sularıyla iç içe çalışıyoruz. Buca sokaklarından toplanan binlerce ton çöp şantiyeye boşaltıldı. Artık bu alanda hiçbir canlının nefes alma şansı kalmamıştır.” Açıklamada ayrıca 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu kapsamında çalışanların sağlığının ciddi risk altında olduğu vurgulandı. ŞANTİYE GİRİŞ ÇIKIŞLARA KAPATILDI Sendika yönetimi, eylem kapsamında alınan kararları da duyurdu. Buna göre: Temizlik işleri şantiyesine giriş ve çıkışlar durduruldu. Araç şoförleri, kolcular ve şantiye personeli mesai saatlerinde kart basarak şantiye girişinde bekleyecek. Belediyenin diğer birimlerinde çalışan personel ise çalışmalarına devam edecek. İşçiler, hijyen koşulları düzeltilene kadar şantiyeye girmeyeceklerini belirtti. BAKANLIKTAN 7 MİLYON LİRALIK CEZA Öte yandan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı İzmir İl Müdürlüğü ekiplerinin geçtiğimiz günlerde yaptığı denetimde Mustafa Kemal Mahallesi’nde bulunan temizlik işleri şantiyesinde evsel atıkların geniş bir alana yayıldığı tespit edilmişti. Yönetmeliklere aykırı şekilde atık depolandığı gerekçesiyle Çevre Kanunu kapsamında Buca Belediyesi’ne 7 milyon 38 bin 954 lira idari para cezası uygulanmıştı. Belediyenin son üç yıl içinde aynı ihlali üçüncü kez yaptığı belirtildi.

BUCA’DA CAN DOSTLAR İÇİN BELEDİYE HAREKETE GEÇTİ Haber

BUCA’DA CAN DOSTLAR İÇİN BELEDİYE HAREKETE GEÇTİ

Cumhuriyet Mahallesi’nde yaşanan şüpheli hayvan ölümleri üzerine Buca Belediye'si ekipleri hızla sahaya indi. İlçe Tarım Müdürlüğü ile yapılan incelemede hayvanlar Kontrol Araştırma Enstitüsü’ne gönderildi. Başkan Görkem Duman, “Buca’da hiçbir canlı sahipsiz değildir” diyerek sürecin sonuna kadar takipçisi olacaklarını açıkladı. İzmir’in Buca ilçesinde Cumhuriyet Mahallesi’nde yaşanan ve kamuoyunda büyük üzüntü yaratan şüpheli hayvan ölümleri üzerine Buca Belediyesi vakit kaybetmeden harekete geçti. Sosyal medyada paylaşılan görüntülerin kısa sürede gündem olmasının ardından belediye ekipleri Evka-1 bölgesine sevk edildi. Buca Belediyesi, olayın tüm yönleriyle aydınlatılması, sorumluların tespit edilmesi ve adli sürecin hızlandırılması amacıyla ilgili kurumlarla koordineli bir çalışma başlattı. Yaşanan olayın, sokak hayvanlarına yönelik olası bir zehirleme vakası olabileceği ihtimali üzerinde durulurken, ölüm nedenlerinin net biçimde ortaya konması için bilimsel inceleme süreci başlatıldı. SAHADA İNCELEME YAPILDI, HAYVANLAR ENSTİTÜYE GÖNDERİLDİ Sosyal medyaya yansıyan görüntülerin ardından Buca Belediyesi ekipleri, İlçe Tarım Müdürlüğü yetkilileriyle birlikte olayın yaşandığı bölgede kapsamlı bir inceleme gerçekleştirdi. Sahadaki tespitlerin ardından şüpheli şekilde hayatını kaybeden hayvanlar, ölüm nedenlerinin belirlenmesi amacıyla Kontrol Araştırma Enstitüsü’ne gönderildi. Yetkililer, enstitüde yapılacak toksikoloji analizleri sayesinde zehirlenme ihtimalinin netlik kazanacağını belirtti. Analiz sonuçlarının çıkmasının ardından ise emniyet birimleriyle koordineli şekilde hareket edilerek, olaya ilişkin sorumluların tespit edilmesi için tüm adımların atılacağı ifade edildi. Buca Belediyesi’nin yürüttüğü süreçte hem adli boyutun hem de sahadaki önleyici çalışmaların eş zamanlı olarak ilerlemesi hedefleniyor. Böylece yalnızca olayın faillerine ulaşılması değil, benzer vakaların tekrar yaşanmaması adına gerekli önlemlerin de devreye alınması amaçlanıyor. BAŞKAN DUMAN: “BUCA’DA HİÇBİR CANLI SAHİPSİZ DEĞİLDİR” Buca Belediye Başkanı Mimar Görkem Duman, olayın ardından yaptığı açıklamada yaşanan görüntülerin kabul edilemez olduğunu vurgulayarak sürecin sonuna kadar takipçisi olacaklarını ifade etti. Başkan Duman, şu sözleri kullandı: “Yüreğimizi yakan bu görüntüler kabul edilemez. Sokaktaki can dostlarımızın hayatına kasteden kim varsa, hukuk önünde en ağır cezayı alması için sürecin bizzat takipçisi olacağım. Buca’da hiçbir canlı sahipsiz değildir.” Başkan Duman’ın açıklaması, olayın yalnızca belediyecilik hizmeti kapsamında değil, aynı zamanda vicdani ve toplumsal sorumluluk çerçevesinde ele alındığını ortaya koydu. Buca Belediyesi, yapılacak bilimsel analizlerin ardından çıkacak sonuçlara göre, ilgili kurumlarla iş birliği içinde adli sürecin ilerlemesini sağlayacak tüm girişimlerde bulunacağını duyurdu. İlçede yaşayan vatandaşlar ise olayın aydınlatılması ve can dostlara yönelik şiddetin önlenmesi için yetkililerden hızlı ve net bir sonuç bekliyor.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.