#Cumhuriyet

- Cumhuriyet haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Cumhuriyet haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

NİLÜFER CUMHURİYET MEYDANI’NDA BAYRAM HEYECANI Haber

NİLÜFER CUMHURİYET MEYDANI’NDA BAYRAM HEYECANI

Nilüfer Belediyesi'nin 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kutlamaları,Halk Evi önünde düzenlenen resmi törenle başladı. Yoğun katılımla düzenlenen etkinlikte konuşan Belediye Başkanı Şadi Özdemir, "Nilüfer yönünü her zaman Cumhuriyet'e dönmüş bir kenttir" dedi. Nilüfer'de 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kutlamalarının ilk adresi Halk Evi önü oldu. Atatürk Anıtı'na çelenk sunulmasıyla başlayan tören, saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile devam etti. Törene Belediye Başkanı Şadi Özdemir ve eşi Nuray Özdemir'in yanı sıra CHP Bursa Milletvekili Orhan Sarıbal, Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, 24. Dönem CHP Bursa Milletvekili İlhan Demiröz, CHP Nilüfer İlçe Başkanı Özgür Şahin, Nilüfer Belediyespor Kulübü Başkanı Muharrem Or, Belediye Başkan Yardımcıları, kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile çok sayıda Nilüferli katıldı. Törende konuşan Belediye Başkanı Şadi Özdemir, 107 yıl önce Mustafa Kemal Atatürk'ün Samsun'a çıkışını, bir milletin uyanışının habercisi olarak değerlendirdi. Başkan Şadi Özdemir, "19 Mayıs, bağımsızlığımızın ilk gününün adıdır. Umudun tükendiği bir anda ‘Bağımsızlık benim karakterimdir' diyen bir iradenin şahlanışıdır. Sarsılmaz bir inancınız varsa, bir ulusun geleceğini baştan yazabilirsiniz. Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve yol arkadaşları, dünyaya bunu gösterdi" dedi. Cumhuriyet'in gençlere emanet edildiğini hatırlatan Başkan Şadi Özdemir, sözlerini şöyle sürdürdü; "Bir fikri, ancak gençler yaşatabilir. Bir ülkeyi ancak hür düşünen, sorgulayan ve cesur bir gençlik ileri taşıyabilir. Sizin aklınız ve vicdanınız, bu ülkenin en büyük güvencesidir. Bizim bütün gayretimiz, bu kentte yeşeren her fikre, her hayale bir alan açmaktır. Gençlerimizin fikirlerini özgürce savunduğu, umutla ürettiği bir Nilüfer'i onlarla omuz omuza daha da büyüteceğiz." Cumhuriyet Meydanı'ndaki tören, katılımcıların bayramlaşması ve anı fotoğrafları çekilmesiyle sona erdi. Nilüfer Belediyesi'nin 19 Mayıs kutlama programı, bu akşam düzenlenecek geleneksel bayram yürüyüşü ve ardından Cumhuriyet Meydanı'nda gerçekleşecek konser etkinliğiyle coşkulu bir şekilde devam edecek.

MUĞLA ’DA 19 MAYIS COŞKUSU BÜYÜKŞEHİR ETKİNLİKLERİYLE YAŞANACAK Haber

MUĞLA ’DA 19 MAYIS COŞKUSU BÜYÜKŞEHİR ETKİNLİKLERİYLE YAŞANACAK

Spor, müzik ve gençlik buluşmalarını bir araya getiren Muğla Büyükşehir Belediyesi etkinlikleri kapsamında doğa yürüyüşünden bisiklet turuna, konserlerden kortej yürüyüşüne kadar birçok etkinlik vatandaşlarla buluşacak. 19 Mayıs etkinlikleri kapsamında ilk olarak 16 Mayıs Cumartesi günü Menteşe Kötekli Yoğurtçu Parkı Toplanma Alanı’nda “19 Mayıs Doğa Yürüyüşü” gerçekleştirilecek. Doğayla iç içe düzenlenecek yürüyüşte gençler ve vatandaşlar bayram coşkusunu birlikte yaşayacak. Kutlamalar 18 Mayıs Pazartesi günü ise bisiklet turuyla devam edecek. Cumhuriyet Meydanı’ndan başlayacak “919 Bisiklet ile 19 KM Bisiklet Turu”nda katılımcılar, 19 Mayıs ruhunu pedal çevirerek yaşatacak. 19 Mayıs Akşamı İlçelerde Konserler Düzenlenecek Bayram coşkusu konser etkinlikleriyle Muğla’nın farklı ilçelerine yayılacak. Muğla Büyükşehir Belediyesi Kent Orkestrası, 19 Mayıs günü Kavaklıdere ve Seydikemer ilçelerinde sahne alacak. Menteşe Cumhuriyet Meydanı’nda ise sevilen müzik grubu Mary Jane, gençlerle buluşacak. Konser programlarıyla vatandaşlar 19 Mayıs akşamında müzik dolu bir bayram yaşayacak. Başkan Aras: “ ‘Fikri Hür, Vicdanı Hür, İrfanı Hür’ Bir Gençliğin Yetişmesi İçin Var Gücümüzle Çalışıyoruz 19 Mayıs Atatürk’ün Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kapsamında mesaj yayımlayan Kıyı Ege Belediyeler Birliği ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, mesajında şu ifadelere yer verdi, “19 Mayıs 1919, bir milletin kaderinin değiştiği gündür. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a çıkışı; işgal altındaki bir ülkenin yeniden ayağa kalkma iradesini, bağımsızlık kararlılığını ve millet egemenliğine dayanan bir Cumhuriyet idealini büyüten tarihsel bir adımdır. O günlerde kutsal vatan topraklarımız düşman askerinin postalları altında ezilirken, içeride kurtuluşu başka bir ülkenin himayesine girmekte görenler vardı. Büyük savaşlardan çıkan Anadolu yorgun, yoksul ve umutsuzdu. Ancak Gazi Mustafa Kemal Atatürk, bütün bu karanlığa rağmen "milletin azim ve kararlılığı"na güvenerek yola çıktı. “Umutsuz durumlar yoktur, umutsuz insanlar vardır. Ben hiçbir zaman umudumu yitirmedim.” diyerek bir milletin yeniden ayağa kalkışına öncülük etti ve bütün Anadolu'yu saracak istiklal ateşini yaktı. Bu nedenle 19 Mayıs; karamsarlığa karşı umudun, teslimiyete karşı direnişin, karanlığa karşı aydınlığın ve esarete karşı özgürlüğün tarihidir. 19 Mayıs’ta ufka açılan Bandırma Vapuru yalnızca Samsun’a gitmiyordu; laik, demokratik ve çağdaş bir Türkiye’nin geleceğine doğru ilerliyordu. Aradan geçen 107 yılda, o yürüyüşün sorumluluğunu taşımaya devam ediyoruz. Cumhuriyetimize, demokrasiye, özgürlüğe ve bağımsızlığımıza sahip çıkmak hepimizin ortak görevidir. Ulu Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün, “doğum günüm” dediği bu tarihi günü Cumhuriyetin ışığını taşıyacak gençlere armağan etti. Bugün bizlere düşen sorumluluk da Atamızın Cumhuriyeti emanet ettiği gençlerin umutlarını büyütecek; özgürce düşünebildiği, bilimle, sanatla, sporla ve kültürle kendini geliştirebildiği bir ülke ve kent yaşamını kurabilmektir. Biz de bu sorumlulukla gençleri yalnızca yarının değil, bugünün de öznesi olarak görüyor; "Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür" bir gençliğin yetişmesi için var gücümüzle çalışıyoruz. Bu duygu ve düşüncelerle; başta Cumhuriyetimizin kurucusu Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere bağımsızlık mücadelemizin tüm kahramanlarını saygı, minnet ve rahmetle anıyor; gençlerimizin ve hemşehrilerimizin 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nı kutluyorum.'' Advertorial

65 YAŞINDAKİ DİŞ HEKİMİ ATATÜRK İÇİN KOŞUYOR: HEDEF SAMSUN Haber

65 YAŞINDAKİ DİŞ HEKİMİ ATATÜRK İÇİN KOŞUYOR: HEDEF SAMSUN

Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e duyduğu saygı ve minneti göstermek amacıyla İstanbul’dan Samsun’a koşan 65 yaşındaki diş hekimi Fedai Kürtül, yolculuğunun 10. gününde Zonguldak’a ulaştı. Kürtül, 19 Mayıs’ta Samsun’da olmayı hedefliyor. İSTANBUL’DAN BAŞLADI, SAMSUN’A KOŞUYOR 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nda Samsun’da olma hedefiyle İstanbul’dan yola çıkan Fedai Kürtül, sahil hattını takip ederek ilerliyor. 20 Nisan’da Üsküdar’dan koşusuna başlayan Kürtül, 10. etap sonunda Zonguldak’a ulaşarak yolculuğunun üçte birini tamamladı. Kürtül, toplamda 30 etaplık parkuru tamamlayarak Samsun’a varmayı planlıyor. “ATATÜRK’E SAYGI İÇİN BU YOLA ÇIKTIM” Zonguldak’ta açıklamalarda bulunan Fedai Kürtül, "Atatürk’e saygı, sevgi ve minnetlerimi sunmak için böyle bir projeye kalkıştım" dedi. Daha önce Cumhuriyet’in 100. yılı kapsamında Selanik’ten Ankara’ya koştuğunu hatırlatan Kürtül, bu kez de Bandırma Vapuru’nun rotasını sembolik olarak takip ettiğini belirtti. "Dolmabahçe’den Samsun’a doğru yola çıktık. Bugün 10. etap, Zonguldak’a ulaştık. Daha önümüzde 20 etap var" ifadelerini kullandı. YOLCULUKTA DESTEK GÖRÜYOR Koşu boyunca ciddi bir sorun yaşamadığını dile getiren Kürtül, güzergah üzerindeki vatandaşların ve dostlarının kendisini karşıladığını belirterek, "Bitiş noktalarında arkadaşlar karşılıyor, sohbet ediyoruz. Şu ana kadar her şey planladığımız gibi gidiyor" diye konuştu. GENÇLERE SPOR ÇAĞRISI 65 yaşında bir diş hekimi olduğunu hatırlatan Kürtül, gençlere de önemli mesajlar verdi. "Sağlıklı bir yaşam için spor şart. Ben bu yaşta bunu yapabiliyorsam gençlerin de spora önem vermesi gerekir" diyen Kürtül, gençlerin Cumhuriyet değerlerine sahip çıkması gerektiğini vurguladı. Fedai Kürtül’ün, 19 Mayıs’ta Samsun’a ulaşarak koşusunu tamamlaması bekleniyor.

OSMANGAZİ BELEDİYESİ BURSA TARİHİNİ MASAYA YATIRDI Haber

OSMANGAZİ BELEDİYESİ BURSA TARİHİNİ MASAYA YATIRDI

Osmangazi Belediyesi ev sahipliğinde düzenlenen “Bursa’nın Yedi Yüzü: Fetihten Cumhuriyet’e Sempozyumu”, Bursa’nın köklü tarihini bilimsel perspektifle ele aldı. YIL ETKİNLİKLERİ KAPSAMINDAOsman Gazi’yi Anma ve Bursa’nın Fethi Etkinlikleri kapsamında gerçekleştirilen sempozyum, Panorama 1326 Bursa Fetih Müzesi’nde yoğun katılımla tamamlandı. İki gün süren etkinlikte 28 akademisyen, kentin fetihten Cumhuriyet’e uzanan tarihsel dönüşümünü çok yönlü olarak değerlendirdi. AKADEMİK BULUŞMA Toplam altı oturumda gerçekleştirilen sempozyumda; tarih, sanat, sosyoloji ve şehircilik gibi farklı disiplinlerden sunumlar yapıldı. Bursa’nın sosyal, kültürel ve ekonomik değişimi bilimsel veriler ışığında ele alınırken, kentin “yedi yüzü” farklı temalar üzerinden incelendi. BİLDİRİLER KİTAPLAŞTIRILACAK Sempozyum sonunda yapılan değerlendirme oturumunda, sunulan bildirilerin derlenerek kitap haline getirileceği açıklandı. Ege Üniversitesi’nden Gürer Gülsevin başkanlığında gerçekleştirilen oturumda, Bursa Uludağ Üniversitesi’nden akademisyenler sempozyuma ilişkin kapsamlı değerlendirmelerde bulundu. “BURSA’NIN DÖNÜŞÜMÜNE IŞIK TUTTUK” Düzenleme Kurulu Başkanı Yusuf Ziya Karaaslan, sempozyumda Bursa’nın mimariden şehirleşmeye, dini yapıdan toplumsal yaşama kadar pek çok alanda geçirdiği büyük dönüşümün ele alındığını belirtti. “SEMPOZYUM MARKA HALİNE GELDİ” Hatice Şahin ise etkinliğin her yıl gelişerek devam ettiğini vurgulayarak, farklı disiplinlerden katkıların sempozyumu daha zengin hale getirdiğini ifade etti. “AMACINA ULAŞTI” Gürer Gülsevin, Türkiye’nin farklı bölgelerinden gelen akademisyenlerin katkılarıyla sempozyumun hedeflerine ulaştığını belirtti. “BİLGİ BİRİKİMİ BURSA’YA KAZANDIRILDI” Sezai Sevim de sempozyumda ortaya konulan akademik birikimin Bursa’nın geleceğine ışık tutacağını ifade etti.

KARABAĞLAR’DA YEREL EŞİTLİK HAMLESİ Haber

KARABAĞLAR’DA YEREL EŞİTLİK HAMLESİ

Karabağlar Belediyesi, ilçede toplumsal eşitliği güçlendirmek ve kamu hizmetlerinde ayrımcılığı önleyen bir yönetim modeli oluşturmak amacıyla önemli bir adım attı. Belediye, Yerel Eşitlik Eylem Planı Dış Paydaşlar Toplantısı’nı gerçekleştirerek, eşitlikçi ve erişilebilir hizmet anlayışını kurumsal bir çerçeveye oturtmaya yönelik çalışmalarını kamuoyu ile paylaştı. Karabağlar Belediyesi’nin ev sahipliğinde yapılan toplantıda; kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları, muhtarlar, belediye çalışanları ve yerel paydaşlar bir araya geldi. Süreç kapsamında katılımcıların önerileri alınarak, planın yalnızca kağıt üzerinde kalmaması ve ilçede gerçek bir dönüşüm yaratması hedeflendi. GENİŞ KATILIMLA GERÇEKLEŞTİRİLDİ Toplantı, Karabağlar Belediyesi’ne ait Kibar Sosyal Tesisleri’nde düzenlendi. Programa; Karabağlar Belediye Başkanı Helil Kınay, meclis üyeleri, mahalle muhtarları, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ve belediye bünyesinde görev yapan çalışanlar katıldı. Toplantının ana gündemini; Karabağlar’da eşitlik, erişilebilirlik ve hak temelli hizmet üretiminin tüm belediye politikalarına yansıtılması oluşturdu. Paydaşlar, kendi alanlarındaki deneyimlerini ve ihtiyaç analizlerini paylaşarak planın şekillenmesine katkı sundu. BAŞKAN HELİL KINAY: “EŞİTLİK SÖZDE DEĞİL, EYLEMDE OLACAK” Toplantıda konuşan Karabağlar Belediye Başkanı Helil Kınay, belediyeciliğin yalnızca altyapı ve rutin hizmet üretmekten ibaret olmadığını, aynı zamanda toplumsal sorumluluk üstlenen bir yönetim anlayışı gerektirdiğini vurguladı. Yerel Eşitlik Eylem Planı’nın bir “dosya” ya da “raf belgesi” olarak görülmemesi gerektiğinin altını çizen Kınay, planın somut adımlar içeren bir yol haritası olduğunu belirtti. Başkan Kınay konuşmasında şu mesajları öne çıkardı: Karabağlar’da fiziki dönüşüm kadar toplumsal dönüşüm de hedefleniyor. Belediyenin önceliği, ilçede adil, erişilebilir ve hak odaklı bir yaşam oluşturmak. Katılımcı yönetim modeliyle “ben değil biz” anlayışı esas alınacak. Planın uygulanmasıyla ilçede hissedilir bir değişim amaçlanıyor. Başkan Kınay ayrıca konuşmasında Mustafa Kemal Atatürk ve mücadele arkadaşlarını da minnetle anarak, Cumhuriyet’in eşitlik ilkesine vurgu yaptı. YEREL EŞİTLİK KURUMSAL SORUMLULUK OLARAK ELE ALINDI Toplantıda Karabağlar Belediyesi adına sunum yapan Avukat Dilara Rodos, Yerel Eşitlik Eylem Planı’nın yalnızca bir vizyon metni değil, ölçülebilir ve uygulanabilir bir politika çerçevesi olduğuna dikkat çekti. Rodos, yerel eşitlik kavramının; belediye hizmetlerinin tüm bireyler için ayrım gözetmeksizin, adil ve erişilebilir şekilde sunulmasını kapsadığını belirtti. Planın temel alanlarını ise şu başlıklar altında özetledi: eğitim istihdam sağlık kadına yönelik şiddetle mücadele kentsel hizmetler sosyal destek mekanizmaları Rodos ayrıca, koordinasyonun Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü tarafından yürütüleceğini; uygulamanın ise yalnızca tek bir birime bırakılmayarak, tüm müdürlüklerin ortak sorumluluğunda olacağını kaydetti. MECLİS ÜYELERİNDEN GÜÇLÜ EŞİTLİK VURGUSU Toplantıda söz alan meclis üyeleri de eşitlik politikalarının sahaya yansıması gerektiğini vurguladı. Karabağlar Kent Konseyi Kadın Meclisi Başkanı ve Meclis Üyesi Nurcan Pirgan Çakır, özellikle afet süreçlerinde kadınların daha fazla zarar gördüğüne dikkat çekti. Afet anında kadınların üstlendiği çoklu sorumlulukların riskleri artırdığını ifade eden Çakır, ilk müdahale sonrasında kadınlar, erkekler ve dezavantajlı gruplara ihtiyaç temelli farklı hizmetlerin sunulması gerektiğini belirtti. Meclis Üyesi Ezgi Aktaş ise yapılan çalışmaların ortak bir dönüşüm yol haritası olduğunu vurgulayarak, kadınların karar alma süreçlerinde daha fazla yer almasının yerel yönetimlerde toplumsal dönüşüm açısından kritik olduğunu söyledi. Kapanış konuşmasını yapan Meclis Üyesi Rahile Yeni de Yerel Eşitlik Eylem Planı’nın seçim döneminde ortaya konulan politikaların somut bir adımı olduğunu belirtti. Yeni, planın kağıt üzerinde kalmaması gerektiğini vurgulayarak şu mesajları verdi: kadınların karar alma mekanizmalarında daha fazla yer alması dönüşüm için kritik. eşitlik yalnızca kadınların değil, toplumun ortak sorumluluğu. planın uygulanmasının takipçisi olunacak. paydaşlar görüşlerini yazılı ve sözlü sundu. Toplantı boyunca farklı kurumlardan ve sivil toplum kuruluşlarından katılımcılar, hem yazılı hem sözlü olarak sürece katkı sundu. Ayrıca Karabağlar Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalar hakkında da bilgi verildi. Belediye yetkilileri, toplantıdan çıkan görüşlerin değerlendirilerek Yerel Eşitlik Eylem Planı’nın son haline katkı sağlayacağını ve Karabağlar’da eşitlik temelli hizmetlerin güçlendirilmesi için adımların hızlandırılacağını ifade etti.

NİLÜFER BELEDİYESİ’NDEN ATATÜRK VE CUMHURİYET SÖYLEŞİSİ Haber

NİLÜFER BELEDİYESİ’NDEN ATATÜRK VE CUMHURİYET SÖYLEŞİSİ

Nilüfer Belediyesi’nin düzenlediği "Tematik Buluşmalar" söyleşisinde Doç. Dr. Hacer Karabağ Arslan, Bursa’nın işgal yıllarından modern bir Cumhuriyet kentine dönüşüm sürecini anlattı. Arslan, "Bursa sadece Osmanlı’nın değil, Cumhuriyet modernleşmesinin de laboratuvarı olmuştur" dedi. Nilüfer Belediyesi tarafından düzenlenen "Tematik Buluşmalar" söyleşisinin bu ayki konuğu, Bursa Uludağ Üniversitesi (BUÜ) Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hacer Karabağ Arslan oldu. Nazım Hikmet Kültürevi’nde düzenlenen "Atatürk Bursa’sında Modernleşme: Lider ve Şehir" başlıklı söyleşide Arslan, Atatürk’ün Bursa’ya gerçekleştirdiği ziyaretlerin arka planını ve kentin sosyal, ekonomik ve kültürel değişimini katılımcılara aktardı. Bursa’nın genellikle "Osmanlı’nın ilk başkenti" kimliğiyle ön plana çıktığını belirten Doç. Dr. Hacer Karabağ Arslan, kentin Milli Mücadele ve Cumhuriyet dönemindeki stratejik öneminin de en az Osmanlı dönemi kadar kritik olduğunu vurguladı. 19’uncu yüzyıl sonunda Bursa’nın kozmopolit yapısı ve ipek ticaretine dayalı güçlü ekonomisinin, savaşlar ve Yunan işgaliyle büyük bir yıkıma uğradığını hatırlatan Arslan, "İşgal, meclis kürsüsüne siyah örtü örtülmesine neden olacak kadar derin bir yastı. Ancak Cumhuriyet, yangın yeri olan bu şehri yeniden ayağa kaldırdı" diye konuştu. Atatürk’ün Bursa’yı 17 kez ziyaret ettiğini ve bu gezilerin sıradan geziler olmadığını ifade eden Arslan, şu detayları paylaştı: "Atatürk, Mudanya Mütarekesi’nden hemen sonra, henüz saltanatı kaldırmadan Bursa’ya gelerek nabız yoklamıştır. Bursa, devrimlerin, özellikle de Şapka İnkılâbı’nın toplumsal kabulü açısından bir laboratuvar işlevi görmüştür. Henüz kanun çıkarılmadan Bursalılar, Atatürk’ü şapkalarıyla karşılayarak değişime destek vermiştir. Atatürk, protokol kurallarından hoşlanmaz, halkın, esnafın, öğrencinin içine karışırdı. Bu samimiyet, devrimlerin tabana yayılmasını sağladı." Arslan, söyleşide, Cumhuriyet öncesi el tezgahlarına dayalı ipek üretiminin, Cumhuriyet ile birlikte Merinos ve Gemlik Suni İpek gibi fabrikalarla endüstriyel bir boyuta taşındığına dikkat çekti. Arslan, bu fabrikaların sadece üretim yeri değil; sineması, spor alanları ve sosyal tesisleriyle kente modern yaşam kültürünü getiren merkezler olduğunu belirtti. Doç. Dr. Arslan, konuşmasının sonunda 1923 ile 1938 yılları arasındaki değişimin o dönemin tanıkları tarafından "hayal edilemez" olarak nitelendirildiğini söyledi. Arslan, "Savaştan çıkmış, nüfusunu ve sermayesini kaybetmiş bir şehirden; sanayisiyle, eğitimli kadınlarıyla, sosyal hayatıyla modern bir kent ortaya çıkarıldı. Bu dönüşümün mimarı Mustafa Kemal Atatürk, Bursa’nın her sokağında iz bırakmıştır" ifadelerini kullandı. Söyleşide katılımcıların sorularını da yanıtlayan Doç. Dr. Hacer Karabağ Arslan’a günün anısına hediye verildi.

OSMANGAZİ ’DE ŞEHİT KUBİLAY ANITI TÖRENLE AÇILDI Haber

OSMANGAZİ ’DE ŞEHİT KUBİLAY ANITI TÖRENLE AÇILDI

Cumhuriyetin simge isimlerinden Şehit Asteğmen Mustafa Fehmi Kubilay’ın adını taşıyan anıt, Osmangazi Belediyesi tarafından Yüzüncü Yıl Parkı’nda düzenlenen törenle açıldı. Osmangazi Belediyesi, 1930 yılında şehit edilen Asteğmen Mustafa Fehmi Kubilay’ın anısını yaşatmak amacıyla, şehit edilişinin 95’inci yılında Atatürkçü Düşünce Derneği (ADD) Bursa Şubesi ile iş birliği yaparak Kubilay Anıtı’nın açılışını gerçekleştirdi. Heykeltıraş Pınar Öktem Doğan tarafından yapılan anıt, Cumhuriyet değerlerini koruma vizyonu doğrultusunda Osmangazi ilçesindeki Yüzüncü Yıl Parkı’nda inşa edildi. Toplam 2 metre 20 santim yüksekliğindeki anıt, 25 gün gibi kısa bir sürede tamamlanarak yoğun katılımla düzenlenen törenle açıldı. 1930 yılında Menemen’de şehit edilen Kubilay ve silah arkadaşları anısına yapılan anıt, Bursa’da Cumhuriyet devrimlerinin sarsılmaz bir simgesi olarak kent belleğinde yerini aldı. Kubilay Anıtı’nın açılış töreninde konuşan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, sözlerinde şu ifadeleri kullandı: "Atatürkçü Düşünce Derneği Bursa Şube Başkanı Gürhan Akdoğan bize Kubilay Anıtı fikriyle geldiğinde hiç düşünmeden kabul ettik ve hemen yer arayışına başladık. Arkadaşlarımız Yüzüncü Yıl Parkı’nı uygun buldu, biz de çalışmalara başladık ve bugün açılışını yapıyoruz. Türkiye’de Kubilay’ın doğduğu yer olan Kozan’ın dışında ikinci bir Kubilay Anıtı’nı Osmangazi’de açmış oluyoruz. Bu anıtın bulunduğu parkın adını da Şehit Asteğmen Kubilay Parkı olarak meclisimize teklif edeceğiz." Anıtı ilelebet yaşatacaklarını söyleyen Başkan Aydın, "Kubilay’ın Cumhuriyet devrimleri ve Atatürk için ne anlama geldiğini anlatmaya aslında gerek yok. Kubilay’ın başını kesenler, Cumhuriyet’in de başını kesmeye kalktılar. O gün birtakım emirler verildi ama sonrasında bu emirlerin uygulanmadığını da gördük. Bugün bizlere düşen görev, devrimci şehitlerimizin isimlerini sadece yaşatmak değil, bu ruhu yeni nesillere de aktarmak. Geçen yıl Menemen’de Kubilay’ın katillerini adeta bir türbe ziyareti yapar gibi ziyaret edenleri üzülerek izledik. Aynı anlayışı başka yerlerde de görüyoruz. Ama şunu herkes bilmeli ki bugün burada mesai saati olmasına rağmen toplanan bu kalabalık, Cumhuriyet’e sahip çıktığını gösteriyor. Bizler Atatürk’ün açtığı medeniyet yolunda, çağdaş uygarlık hedefi doğrultusunda birlikte mücadele edecek ve bu devrimlerin sonuna kadar bekçisi olacağız" açıklamalarında bulundu. Kubilay Anıtı’nı Bursa’ya kazandırdığı için Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a teşekkür ederek sözlerine başlayan Atatürkçü Düşünce Derneği (ADD) Genel Başkanı Mustafa Hüsnü Bozkurt da, "Birileri kalkıyor, Erkan Aydın gibi bu vatanın yiğit evlatları bir araya gelip bir platform kuruyor. Her şeye inat Bursa’nın ortasına Kubilay Anıtı’nı dikiyor. Ben hepsini yürekten alkışlıyorum, kendilerine çok teşekkür ediyorum" ifadelerini kullandı. Atatürkçü Düşünce Derneği (ADD) Genel Başkanı Mustafa Hüsnü Bozkurt’un durumu çok güzel özetlediğini ifade eden CHP Bursa Milletvekili Hasan Öztürk ise, "Bugün açılan bu anlamlı anıtın neden bu kadar önemli olduğunu özellikle vurgulamak istiyorum. Savaş meydanlarında geçen bir ömür var. O meydanlarda ne padişah vardı, ne saray, ne de ulema. Meydanda yalnızca millet vardı. Kurtuluş Savaşı’nı da milletle birlikte kazanan Ebedi Başkomutanımız Mustafa Kemal Atatürk, bu ülkeyi ve bu devleti milletine emanet ederek Cumhuriyet’i kurdu" diye konuştu. Yoğun katılımın olduğu açılış törenindeki konuşmaların ardından Kubilay Anıtı’nın açılışı Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın ve protokol üyeleri tarafından yapıldı.

ENVER AYSEVER KİMDİR, KAÇ YAŞINDA, NERELİ? NEDEN TUTUKLANDI? Haber

ENVER AYSEVER KİMDİR, KAÇ YAŞINDA, NERELİ? NEDEN TUTUKLANDI?

Peki Enver Aysever kimdir, kaç yaşında, nereli ve neden tutuklandı? ENVER AYSEVER KİMDİR? Enver Aysever, 24 Haziran 1971 tarihinde İstanbul’da doğdu. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyoloji Bölümü mezunu olan Aysever, Doğuş, Yeditepe ve Arel üniversitelerinde dersler verdi. Akademik ve entelektüel kimliğiyle bilinen Aysever, tiyatro, edebiyat, gazetecilik ve televizyonculuk gibi birçok alanda çalışmalar yürüttü. TİYATRO ÇALIŞMALARI Tiyatroya lise yıllarında başlayan Aysever, ilk profesyonel oyunu olan “Durdurulmuş Zamanın Fotoğrafı”nı yazıp oynadı. “Tiyatro Çisenti” adlı topluluğu kurdu. “Renkler ve Günce”, “Yabancı’da Camus”, “Açık Evlilik”, “Dilekçe”, “Ne Kadınlar Sevdim” gibi oyunları sahneledi. Ayrıca çocuklar için yazdığı oyunları “Çocuk Oyunları 1” kitabında topladı. TİYATRODAN SONRA KİTAPLARA YÖNELDİ Aysever, tiyatronun ardından edebiyata yoğunlaştı. “Geç Kalmış Romantik” adlı öykü kitabını, “Bir An Bin Parça” romanını, “Nasıl Yazar Olunur” ve “Yaralısın Türkiye” gibi deneme kitaplarını kaleme aldı. Yazıları; Finansal Forum, Varlık, Gösteri, Cumhuriyet ve BirGün gibi yayınlarda yer aldı. TELEVİZYONCULUK KARİYERİ TV8’de “Lacivert” adlı edebiyat programıyla TV kariyerine adım attı. NTV Radyo’da “Kurşun Kalem”, SKY Türk’te ise “Aykırı Sorular”, “Ayrıntılar”, “Sokağın Sesi”, “Zamana Karşı” gibi programları sundu. Daha sonra CNN Türk’e transfer oldu. Burada “Aykırı Sorular” programını sundu. Ayrıca “Dört Bir Taraf” adlı programda Altan Öymen, Nazlı Ilıcak ve Nagehan Alçı ile birlikte yorumculuk yaptı. CHP’DEN İSTİFA ETTİ Kemal Kılıçdaroğlu’nun davetiyle CHP’de görev aldı ancak Mehmet Haberal ve Sinan Aygün gibi sağ tandanslı isimlerin aday gösterilmesine tepki olarak partideki görevlerinden istifa etti. ENVER AYSEVER EVLİ Mİ? Evlidir ve bir çocuk babasıdır. ENVER AYSEVER NEDEN GÖZALTINA ALINDI? Gazeteci Enver Aysever, YouTube kanalında paylaştığı bir videoda kullandığı ifadeler nedeniyle İstanbul’daki evinde gece saatlerinde gözaltına alındı. "Halkı kin ve düşmanlığa tahrik" suçlamasıyla Sulh Ceza Hakimliği’ne sevk edildi. “SAĞCI OLMAK AHLAKSIZLIKTIR” DEMİŞTİ İddialara göre gözaltının gerekçesi, Enver Aysever’in YouTube yayınında İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun babası Hasan İmamoğlu’nun sözlerine verdiği tepkiydi. Hasan İmamoğlu, Sözcü Gazetesi'ne verdiği röportajda, "Ülkemize komünizm gelmesin diye mücadele ettiğim için çok pişmanım" demişti. Aysever ise bu ifadeye şu yanıtı verdi: “Sağcılık suçtur. Sağcı olduğunuz zaman ahlaksız olursunuz ya da ahlakınız ahlaksızlık olur.” Bu açıklama üzerine Aysever hakkında soruşturma başlatıldığı ve “halkı kin ve düşmanlığa tahrik” suçlamasıyla tutuklama talebiyle hâkimliğe sevk edildiği bildirildi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.