#Cumhuriyet Meydanı

- Cumhuriyet Meydanı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Cumhuriyet Meydanı haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

NİLÜFER CUMHURİYET MEYDANI’NDA BAYRAM HEYECANI Haber

NİLÜFER CUMHURİYET MEYDANI’NDA BAYRAM HEYECANI

Nilüfer Belediyesi'nin 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kutlamaları,Halk Evi önünde düzenlenen resmi törenle başladı. Yoğun katılımla düzenlenen etkinlikte konuşan Belediye Başkanı Şadi Özdemir, "Nilüfer yönünü her zaman Cumhuriyet'e dönmüş bir kenttir" dedi. Nilüfer'de 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kutlamalarının ilk adresi Halk Evi önü oldu. Atatürk Anıtı'na çelenk sunulmasıyla başlayan tören, saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile devam etti. Törene Belediye Başkanı Şadi Özdemir ve eşi Nuray Özdemir'in yanı sıra CHP Bursa Milletvekili Orhan Sarıbal, Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, 24. Dönem CHP Bursa Milletvekili İlhan Demiröz, CHP Nilüfer İlçe Başkanı Özgür Şahin, Nilüfer Belediyespor Kulübü Başkanı Muharrem Or, Belediye Başkan Yardımcıları, kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile çok sayıda Nilüferli katıldı. Törende konuşan Belediye Başkanı Şadi Özdemir, 107 yıl önce Mustafa Kemal Atatürk'ün Samsun'a çıkışını, bir milletin uyanışının habercisi olarak değerlendirdi. Başkan Şadi Özdemir, "19 Mayıs, bağımsızlığımızın ilk gününün adıdır. Umudun tükendiği bir anda ‘Bağımsızlık benim karakterimdir' diyen bir iradenin şahlanışıdır. Sarsılmaz bir inancınız varsa, bir ulusun geleceğini baştan yazabilirsiniz. Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve yol arkadaşları, dünyaya bunu gösterdi" dedi. Cumhuriyet'in gençlere emanet edildiğini hatırlatan Başkan Şadi Özdemir, sözlerini şöyle sürdürdü; "Bir fikri, ancak gençler yaşatabilir. Bir ülkeyi ancak hür düşünen, sorgulayan ve cesur bir gençlik ileri taşıyabilir. Sizin aklınız ve vicdanınız, bu ülkenin en büyük güvencesidir. Bizim bütün gayretimiz, bu kentte yeşeren her fikre, her hayale bir alan açmaktır. Gençlerimizin fikirlerini özgürce savunduğu, umutla ürettiği bir Nilüfer'i onlarla omuz omuza daha da büyüteceğiz." Cumhuriyet Meydanı'ndaki tören, katılımcıların bayramlaşması ve anı fotoğrafları çekilmesiyle sona erdi. Nilüfer Belediyesi'nin 19 Mayıs kutlama programı, bu akşam düzenlenecek geleneksel bayram yürüyüşü ve ardından Cumhuriyet Meydanı'nda gerçekleşecek konser etkinliğiyle coşkulu bir şekilde devam edecek.

NİLÜFER’DE 19 MAYIS KUTLAMALARI BAŞLIYOR Haber

NİLÜFER’DE 19 MAYIS KUTLAMALARI BAŞLIYOR

Nilüfer’de "İzindeyiz, Kararlıyız, Yürüyoruz!" sloganıyla gerçekleştirilecek 19 Mayıs kutlamaları, Cumhuriyet Meydanı’ndaki resmi törenle başlayacak. Atatürk’ün Samsun’a çıktığı 1919 yılının simgesi olan saat 19.19’daki kortej yürüyüşünün ardından sahne alacak "Adamlar" konseriyle, Nilüfer’de tüm kent, tek yürek olacak. Cumhuriyet’in temellerinin atıldığı 19 Mayıs, bu yıl da Nilüfer’de hem anma hem buluşma günü olacak. Sabah meydandaki törenle açılacak program, akşam yürüyüş ve Nilüfer Belediyesi Halk Evi önündeki konserle son bulacak. Kutlamalar, 19 Mayıs sabahı saat 09.00’da Nilüfer Belediyesi Halk Evi önündeki Cumhuriyet Meydanı’nda düzenlenecek resmi çelenk sunma töreni ile başlayacak. Yürüyüş 19.19'da başlayacak Akşam saatlerinde ise Nilüfer’de artık gelenekselleşen 19 Mayıs yürüyüşü gerçekleştirilecek. Yürüyüş, Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a çıktığı tarihe ithafen saat 19.19’da başlayacak. Fatih Sultan Mehmet Bulvarı’ndaki Akuğur Market karşısında bir araya gelecek olan Nilüferliler, ellerinde bayraklar ve marşlar eşliğinde "Atamızın izinde, kararlıkla yürüyoruz!" diyerek kortej oluşturacak. Yürüyüşün tamamlanmasının ardından kutlamalar, sevilen alternatif rock grubu "Adamlar"ın sahne alacağı konserle taçlanacak. Saat 21.00’de Nilüfer Belediyesi Halk Evi önünde başlayacak olan konserde gençler, bayram coşkusunu doyasıya yaşama fırsatı bulacak. Başkan Şadi Özdemir'den Nilüferlilere davet Bursa halkını bu anlamlı günde tek yürek olmaya çağıran Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, "19 Mayıs, bağımsızlık meşalesinin yakıldığı, gençlerimize duyulan sonsuz güvenin simgeleştiği çok özel ve tarihi bir gün. Bizler de bugün, Atamızın izinde, onun gösterdiği hedeflere doğru kararlılıkla yürümeye devam ediyoruz. İçindeki Cumhuriyet sevgisini ve gençlik ateşini sokağa taşımak isteyen tüm komşularımızı, Fatih Sultan Mehmet Bulvarı’ndaki yürüyüşümüze ve ardından meydanda buluşacağımız konserimize bekliyorum. Gelin, bu büyük bayramımızı hep birlikte, omuz omuza kutlayalım" dedi.

ANITIN TEPESİNDE YAKARIM KENDİMİ DEDİ: KİMSEYİ YAKLAŞTIRMADI Haber

ANITIN TEPESİNDE YAKARIM KENDİMİ DEDİ: KİMSEYİ YAKLAŞTIRMADI

Antalya’da elinde benzin bidonuyla Cumhuriyet Meydanı’ndaki Ulusal Yükseliş Anıtı’nın tepesine çıkan bir kişi "yakarım kendimi" dedi; ekiplerin yaklaşık 2 saat süren çalışması sonucu ikna edilerek indirildi. 6 METRELİK ANITIN TEPESİNE ÇIKTI Olay, Deniz Mahallesi Cumhuriyet Caddesi üzerindeki Cumhuriyet Meydanı’nda meydana geldi. Edinilen bilgilere göre, elinde benzin dolu bidon bulunan ve Ertan Ö. olduğu öğrenilen şahıs, yaklaşık 6 metre yüksekliğindeki anıtın en üst noktasına çıktı. Durumu fark eden vatandaşların ihbarı üzerine bölgeye polis, itfaiye ve sağlık ekipleri sevk edildi. “KENDİMİ YAKARIM” DİYEREK EKİPLERİ UZAKLAŞTIRDI Ekiplerin ikna çabaları sırasında şahıs, itfaiye ekiplerinin yaklaşması halinde kendisini yakacağını söyleyerek müdahaleyi zorlaştırdı. Zaman zaman elindeki bidonu göstererek tehditlerde bulunan şahsın, bir ara üzerine benzin döktüğü görüldü. Yetkililerle kurulan iletişimde çelişkili ifadeler kullanan şahıs, ailesiyle görüşmek istediğini belirtirken, akli dengesinin yerinde olmadığı ve madde bağımlısı olduğu ileri sürüldü. ANIT ÜZERİNDE KULAKLIK TAKIP DANS ETTİ Olay sırasında çevrede toplanan vatandaşlar ve turistler gelişmeleri merakla izlerken, şahsın bir süre kulaklık takarak müzik dinleyip dans ettiği anlar dikkat çekti. Güvenlik güçleri, çevrede geniş güvenlik önlemleri aldı. MÜZAKERECİ POLİSİN ÇABASI SONUÇ VERDİ Yaklaşık 2 saat süren ikna çalışmalarının ardından müzakereci polis memurunun şahsı eyleminden vazgeçirmesiyle operasyon sonuçlandı. İtfaiye aracının sepetiyle bulunduğu yerden indirilen Ertan Ö., sağlık ekiplerinin ilk müdahalesinin ardından ambulansla hastaneye kaldırıldı. Olayla ilgili inceleme başlatıldı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.