#Denetimler

- Denetimler haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Denetimler haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

BURSA'DA BAYRAM ÖNCESİ DENETİMLER ARTTI Haber

BURSA'DA BAYRAM ÖNCESİ DENETİMLER ARTTI

Bursa Ticaret İl Müdürlüğü'ne bağlı ekipler, Kurban Bayramı öncesi sebze-meyve hali ile şehirlerarası otobüs terminalinde denetimlerini sıklaştırdı. Vatandaşların mağdur olmasını engellemek adına yapılan kontrollere, hal zabıtaları ile maliye denetim personeli katıldı. Yapılan kontrollerde işletmelerin ürün miktarları ile Hal Kayıt Sistemi'ndeki verilerin uyumu gözden geçirildi. Otobüs terminalinde ise firmaların bilet fiyat tarifeleri kontrol edildi. Yıl başından bu güne 43 milyon lira ceza kesildi Bursa genelinde yıl başından bu yana yaklaşık 2 bin 600 işletmede 700 bin ürün denetlenmiş market, kafe, restoran, fırın, pastane gibi işletmelere 43 milyon lira para cezası kesildi. Denetim sonrası konuşan Ticaret İl Müdürü İsmail Aslanlar, "Ticaret İl Müdürlüğü olarak piyasa denetimlerini sayın bakanımızın talimatlarıyla sürekli yapıyoruz. Yaklaşan Kurban Bayramı münasebetiyle denetimlerimizi arttırdık. Denetimler genellikle yaş sebze ve meyve, yolcu sirkülasyon artması sebebiyle otogarlarda ve terminallerde yapıyoruz. Aynı zamanda marketlerde, fırınlarda, kafelerde ve diğer işletmelerde denetimlerimizi yapıyoruz. Sene başından bu güne 39 milyon 500 bin lira ceza uygulamıştık. Bu son 6 gün içerisinde 3 milyon 500 bin lira aykırı davranan işletmelere para cezası uygulanmış olup, toplamda sene başından bu yana 43 milyon lira para cezası uygulamış vaziyetteyiz. Denetimlerimiz bundan sonra da devam edecektir" diye konuştu.

SALEP, ÇİRİŞ, KENGER: HEPSİNE SIKI DENETİM GELİYOR Haber

SALEP, ÇİRİŞ, KENGER: HEPSİNE SIKI DENETİM GELİYOR

Muş’ta çiriş otu başta olmak üzere ışgın, mendik, kenger, heliz ve salep gibi yabani bitkilerin kontrolsüz şekilde toplanıp kamyon ve tırlarla taşınması doğayı tehdit ediyor. Muş Valiliği ile Muş Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında, doğal bitki örtüsünün korunmasına yönelik denetimler artırıldı. Özellikle çiriş otu, ışgın, mendik, kenger, heliz ve salep gibi doğal bitkilerin kökünden sökülerek aşırı miktarda toplanması, biyolojik çeşitlilik ve ekosistem açısından risk oluşturuyor. Son dönemde bu bitkilerin pikap, kamyon ve tırlarla il dışına taşınarak ticari amaçla satışının yapılması ise doğal alanlar üzerindeki baskıyı artırıyor. Kent genelinde sürdürülen çalışmalarla vatandaşların bilinçlendirilmesi hedeflenirken, kontrolsüz toplama faaliyetlerine karşı denetimler de aralıksız sürdürülüyor. Denetimlerin jandarma, emniyet ve ilgili kurumlarla koordineli şekilde yürütüleceği, özellikle toplu taşıma ve ticari sevkiyatlara yönelik kontrollerin artırılacağı kaydedildi. Doğal yaşam alanlarına zarar verecek şekilde yabani bitki toplayanlar hakkında 2872 sayılı Çevre Kanunu kapsamında 699 bin 245 TL’ye kadar idari para cezası uygulanacak. Özellikle toplu taşıma ve ticari sevkiyatların tespit edilmesi halinde gerekli idari işlemlerin başlatılacak. Muş’ta esnaflık yapan Burhan Sayılgan, "Dağlarda kendiliğinden yetişen sibidak, kenger, çiriş otu ve ışgın gibi bitkiler gerçekten sağlık açısından faydalı ürünlerdir. Fakat bunları bilinçli bir şekilde toplamamız ve nesillerini tüketmeden halka ulaştırmamız lazım. Bazı kesimler bu bitkileri kökünden söküyor. Özellikle kengeri çıkarırken kökünü kesiyorlar ve böylece geri dönüşünü, yani neslini tüketiyorlar. Işgın da aynı şekilde kökünden sökülünce geri dönüşü olmuyor. Artık kenger, sibidak ve mendik dediğimiz bu bitkiler konusunda valiliğin aldığı kararlara uyum sağlamamız gerekiyor. Bilinçsiz toplamayalım, bu güzel ürünlerin neslini tüketmeyelim" dedi.

140 KİLO ÇİĞ KÖFTE İMHA EDİLDİ Haber

140 KİLO ÇİĞ KÖFTE İMHA EDİLDİ

Mersin’de zabıta ekipleri, şehirlerarası yolcu otobüsüyle sağlıksız koşullarda taşındığı belirlenen çiğ köfte ve lavaş ekmeklere el koydu. OTOGARDA DENETİMDE ORTAYA ÇIKTI Mersin Büyükşehir Belediyesi Zabıta Daire Başkanlığı ekipleri tarafından Tarsus Şehirlerarası Otobüs Terminali (TAŞTİ)’nde yapılan denetimlerde, Kırıkkale’den getirilen gıda ürünleri incelemeye alındı. Yapılan kontrollerde, 7 koli içerisinde yaklaşık 140 kilogram çiğ köftenin soğuk zincir kurallarına uygun taşınmadığı tespit edildi. LAVAŞLARDA DA BOZULMA TESPİT EDİLDİ Denetim sırasında çiğ köfteyle birlikte taşınan yaklaşık 700 adet lavaş ekmeğin de ambalajlarında deformasyon olduğu belirlendi. Ekipler, insan sağlığı açısından risk taşıyan ürünlere el koyarak durumu Tarsus İlçe Tarım Müdürlüğü’ne bildirdi. ÜRÜNLER İMHA EDİLDİ, FİRMAYA CEZA Sağlıksız koşullarda taşındığı belirlenen gıda ürünleri, yasal işlemlerin ardından zabıta ekipleri tarafından imha edildi. Ayrıca ürünlerin taşındığı otobüs firmasına da mevzuata aykırılık nedeniyle cezai işlem uygulandığı bildirildi. DENETİMLER SÜRECEK Yetkililer, halk sağlığını korumak amacıyla gıda taşımacılığına yönelik denetimlerin aralıksız devam edeceğini vurguladı. Yapılan açıklamada, özellikle soğuk zincir gerektiren ürünlerin uygun koşullarda taşınmasının büyük önem taşıdığına dikkat çekildi.

İÇİŞLERİ BAKANLIĞI'NDAN SAHTE PLAKA AÇIKLAMASI Haber

İÇİŞLERİ BAKANLIĞI'NDAN SAHTE PLAKA AÇIKLAMASI

İçişleri Bakanlığı, trafik güvenliğini artırmak amacıyla sahte ve standart dışı plaka kullanımına karşı yeni bir uygulamayı hayata geçiriyor. 1 Nisan itibarıyla başlayacak denetimlerde, kurallara uymayan sürücülere ağır cezalar uygulanacak. 1 NİSAN’DA YÜRÜRLÜĞE GİRİYOR Bakanlık kaynaklarından edinilen bilgilere göre, yeni düzenleme kapsamında sahte veya standart dışı plaka kullanan sürücülere karşı “sıfır tolerans” politikası uygulanacak. Kamuoyunda yer alan “erteleme olacak” iddialarının gerçeği yansıtmadığı belirtilirken, denetimlerin planlandığı şekilde başlayacağı vurgulandı. 140 BİN TL’YE KADAR CEZA Düzenlemeye göre, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu onayı bulunmayan, güvenlik mühürleri ve QR kod içermeyen plakaları kullanan sürücülere 140 bin TL idari para cezası uygulanacak. Yetkililer, bu adımın sahte plaka kullanımını tamamen ortadan kaldırmayı hedeflediğini belirtti. HATALI PLAKALAR İÇİN İSTİSNA Düzenlemede sürücülerin mağduriyetini önleyecek bir istisna da yer aldı. Buna göre, plakası TŞOF tarafından basılmış ancak üretimden kaynaklı teknik hata bulunan araç sahiplerine ceza uygulanmayacak. Ancak bu sürücülerin plakalarını en kısa sürede standartlara uygun şekilde değiştirmesi gerekecek. MULTİMEDYA VE SES SİSTEMLERİ DE GÜNDEMDE Öte yandan Bakanlık, araçlardaki multimedya ekranları ve ses sistemlerine ilişkin teknik standartları belirleyecek yeni bir yönetmelik üzerinde de çalışma yürütüyor. Yeni düzenleme yürürlüğe girene kadar mevcut kuralların uygulanmaya devam edeceği belirtildi. DENETİMLER SIKILAŞACAK Yetkililer, trafik güvenliğinin sağlanması ve kayıt dışı uygulamaların önüne geçilmesi amacıyla denetimlerin artırılacağını ifade etti. Yeni uygulamayla birlikte sürücülerin plaka standartlarına uygunluk konusunda daha dikkatli olmaları gerektiği vurgulandı.

TİCARET BAKANLIĞI TEK TEK İFŞA ETTİ: BU KEZ ÇOCUK ÜRÜNLERİ Haber

TİCARET BAKANLIĞI TEK TEK İFŞA ETTİ: BU KEZ ÇOCUK ÜRÜNLERİ

Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülen denetimler kapsamında, güvensiz olduğu tespit edilen ürünlere yönelik yeni bir karar alındı. Bakanlık, 8 ürünün daha piyasadan toplatılmasına hükmedildiğini açıkladı. Bakanlık tarafından ifşa edilen ürünlerin bu kez çocuk markaları olması dikkat çekti. GÜVENSİZ ÜRÜNLER LİSTEYE EKLENDİ Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi (GÜBİS) üzerinden yayımlanan güncel listede bazı ürünlerin kullanıcı sağlığı açısından risk taşıdığı belirtildi. Denetimler sonucunda söz konusu ürünlerin, mevzuata aykırı olduğu ve tüketici güvenliğini tehdit ettiği ifade edildi. HALK SAĞLIĞI VURGUSU Yetkililer, yapılan incelemelerde ürünlerdeki usulsüzlüklerin insan sağlığı açısından ciddi risk oluşturduğunu tespit ettiklerini bildirdi. Bu kapsamda söz konusu ürünler için piyasaya arz yasağı ve toplatma kararı uygulandığı kaydedildi. DENETİMLER SÜRECEK Ticaret Bakanlığı’nın, piyasadaki ürün güvenliğini sağlamak amacıyla denetimlerini aralıksız sürdürdüğü vurgulandı. Yetkililer, vatandaşların da şüpheli ürünleri GÜBİS üzerinden kontrol edebileceğini hatırlattı. TÜKETİCİLERE UYARI Uzmanlar, tüketicilerin özellikle güvenlik riski taşıyan ürünlere karşı dikkatli olması gerektiğini belirterek, resmi listelerde yer alan ürünlerin kullanılmaması gerektiği uyarısında bulundu. Bakanlık, benzer denetimlerin devam edeceğini ve riskli ürünlerin kamuoyuyla paylaşılmayı sürdüreceğini bildirdi.

BAKANLIK AÇIKLADI: 64 ÜRÜNDE TAKLİT VE TAĞŞİŞ TESPİT EDİLDİ Haber

BAKANLIK AÇIKLADI: 64 ÜRÜNDE TAKLİT VE TAĞŞİŞ TESPİT EDİLDİ

Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda ürünlerinde taklit ve tağşiş yapan firmalara ilişkin listeyi güncelledi. Yapılan son güncellemeyle birlikte 13’ü sağlığı tehlikeye düşürecek ürün olmak üzere toplam 64 yeni ürün listeye eklendi. Bakanlık, taklit ve tağşiş yapılan ürünleri guvenilirgida.tarimorman.gov.tr adresinde yayımlıyor. Sitede “Sağlığı Tehlikeye Düşürecek Gıdalar” ve “Taklit ve Tağşiş Yapılan Gıdalar” başlıkları altında denetimler sonucu tespit edilen firmalar, markalar ve ürünler kamuoyuyla paylaşılıyor. BİRÇOK ÜRÜNDE UYGUNSUZLUK TESPİT EDİLDİ Güncellenen listede kıyma, bal, sucuk, zeytinyağı ve yoğurt gibi çok sayıda gıda ürününde uygunsuzluk tespit edildiği belirtildi. Denetimlerde bazı ürünlerin içeriklerinin etikette belirtilen bilgilerle uyuşmadığı ortaya çıktı. Yapılan analizlerde, bir markanın “dana sucuk” adıyla satışa sunduğu üründe sakatat bulunduğu belirlendi. Bir başka firmanın “siyah çay” olarak sattığı üründe ise gıdada kullanımına izin verilmeyen boya maddesi tespit edildi. AŞHANEDE TEK TIRNAKLI ETİ Listede dikkat çeken bir diğer tespit ise Mersin’de yapıldı. Mersin Büyükşehir Belediyesi’ne ait aşhanede hazırlanan et kavurmada tek tırnaklı hayvan eti bulunduğu belirtildi. Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda güvenliğini sağlamak amacıyla denetimlerin aralıksız sürdüğünü ve mevzuata aykırı üretim yapan firmaların kamuoyuna açıklanmaya devam edeceğini bildirdi.

BURSA'DA BAYRAM ÖNCESİ DENETİMLER ARTTI Haber

BURSA'DA BAYRAM ÖNCESİ DENETİMLER ARTTI

Bursa'da Ramazan ayında restoran, kafe, lokanta ve pastane gibi gıda işletmelerine yönelik denetimler artırıldı. Marketlerde başta temel gıda ve ihtiyaç maddeleri olmak üzere ürünlerin fiyatlarının haksız yere artırılıp artırılmadığı da kontrol ediliyor. Fahiş fiyat artışı yapanlara 180 bin 617 liradan 1 milyon 806 bin 177 liraya kadar idari para cezası uygulanıyor. Ayrıca, lokanta, kafe ve restoran, pastane gibi işletmelerin giriş kapılarında ve masalarda fiyat listelerinin/menü bulunup bulunmadığını kontrol edilirken, QR kodu uygulaması menünün mevcut olup olmadığını da kontrol ediliyor. Menü ve fiyat listelerinin bulunmaması halinde her bir ürün için 3 bin 973 lira idari para cezası uygulanıyor. Yeme-içme sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde 30 Ocak 2026 tarihinden itibaren tüketiciden servis ücreti, masa ücreti, kuver ücreti ve benzeri herhangi bir isim altında ilave ödemelerin zımni olarak diğer yiyecek ve içeceklere yansıtılıp yansıtılmadığını da kontrol ediliyor. Bursa genelinde yıl başından bu yana yaklaşık bin 100 işletmede 410 bin civarı ürün denetlendiğini belirten Bursa Ticaret İl Müdürü İsmail Aslanlar, "Bu işletmelere yaklaşık 5 milyon idari para cezası uygulandı. Ayrıca 32 işletme hakkında, fahiş fiyat artışı uygulaması nedeniyle haklarında gerekli işlem yapılmak üzere Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğüne intikal ettirildi. Piyasa dengesini sağlamak; tüketicilerin hak ve menfaatini korumak, fırsatçılığa müsade etmemek ve aynı zamanda yasal ticareti de desteklemek adına denetimlerimiz Ramazan Bayramı öncesinde olduğu gibi sonrasında da aksamadan devam edecek" dedi.

APP PLAKA NORMAL PLAKA FARKI NASIL ANLAŞILIR? Haber

APP PLAKA NORMAL PLAKA FARKI NASIL ANLAŞILIR?

Standart dışı plaka olarak bilinen APP plakalar yeniden gündeme geldi. Emniyet Genel Müdürlüğü’nün uyarılarının ardından sürücüler APP plakanın ne olduğu, normal plakadan farkı ve 2026 yılında uygulanacak ceza miktarını araştırmaya başladı. Trafik denetimlerinde sıkça karşılaşılan APP plaka kullanımı için yetkililerden yeni uyarılar geldi. Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamaların ardından sürücüler, standart dışı plaka kullanımı halinde uygulanacak yaptırımları merak ediyor. APP PLAKA NEDİR? APP plaka, “Avrupa Press Plaka” olarak bilinen ve standart plaka ölçülerinden farklı şekilde üretilen plakadır. Bu plakalar genellikle harf ve rakamların daha kalın, büyük ve estetik görünmesi amacıyla özel olarak hazırlanır. Ancak bu plakalar Karayolları Trafik Yönetmeliği’ne uygun olmadığı için Türkiye’de kullanımı yasaktır. APP PLAKA NASIL ANLAŞILIR? APP plaka ile standart plaka arasındaki farklar şu şekilde sıralanıyor: Harf ve rakamlar normalden daha kalın ve büyük olur Plakanın yazı karakteri standart fonttan farklıdır Harf ve rakam aralıkları yönetmelikte belirtilen ölçülere uymaz Bazı plakalar kabartmalı veya özel tasarımlı olur Standart plakalar ise Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu tarafından belirlenen ölçü ve fontlara göre basılır. APP PLAKA CEZASI 2026 NE KADAR? 2026 yılı itibarıyla APP plaka kullandığı tespit edilen araç sahiplerine 140 bin TL para cezası uygulanacak. Ayrıca: Araç 30 gün trafikten men edilecek Aynı ihlalin tekrarlanması durumunda 280 bin TL para cezası uygulanacak Yetkililer, sürücülerin mağduriyet yaşamamaları için standart plaka kullanmaları gerektiğini vurguladı. DENETİMLER İÇİN GEÇİŞ SÜRECİ İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi’nin talimatıyla, standart dışı plaka denetimlerinin 1 Nisan’a kadar rehberlik amacıyla yapılacağı ve bu süreçte sürücülere ceza uygulanmayacağı bildirildi. Bu tarihten sonra denetimlerin daha sıkı şekilde uygulanması bekleniyor.

NİLÜFER BELEDİYESİ RAMAZAN AYI DENETİMLERİ SIKILAŞTIRDI Haber

NİLÜFER BELEDİYESİ RAMAZAN AYI DENETİMLERİ SIKILAŞTIRDI

Nilüfer Belediyesi, Ramazan ayı dolayısıyla fırın ve unlu mamul üreticilerine yönelik denetimlerini artırdı. Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir’in de katıldığı denetimlerde, hijyen ve gramaj kurallarına uymayan işletmelere gerekli işlemler yapıldı. Nilüfer Belediyesi, vatandaşların Ramazan ayını sağlıklı ve huzurlu bir şekilde geçirmelerini sağlamak amacıyla ilçe genelindeki gıda işletmelerine yönelik kontrollerini yoğunlaştırdı. Özellikle iftar sofralarının vazgeçilmezi olan pide ve unlu mamullerin üretiminin arttığı bu dönemde, fırın ve pastaneler mercek altına alındı. Sahadaki denetimlere Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir ve Nilüfer Belediye Başkan Yardımcısı Emre Karagöz de katıldı. HİJYEN VE GRAMAJ KONTROLLERİ YAPILDI Gerçekleştirilen denetimlerde işletmeler; ruhsat durumu, çalışma koşulları, iş sağlığı ve güvenliği ile genel hijyen standartları açısından detaylı bir incelemeye tabi tutuldu. Ekipler, imalathane bölümleri ve depolama alanlarının temizliğini kontrol ederken, çalışanların kılık kıyafetleri ile giyinme odalarının hijyen koşullarına uygunluğunu da denetledi. Halk sağlığının yanı sıra tüketici haklarını da gözeten ekipler, ürünlerin gramajlarını ve fiyat etiketlerini tek tek inceledi. Ayrıca işletmelerin ruhsatlarında belirtilen faaliyet alanları dışında satış yapıp yapmadıkları da kontrol edildi. Yapılan incelemelerde kurallara uymadığı tespit edilen işletmeler hakkında tutanak tutularak gerekli yasal işlemler uygulandı. “DENETİMLER RAMAZAN BOYUNCA SÜRECEK” Sahadaki incelemelerin ardından açıklamalarda bulunan Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, Nilüferlilerin sağlıklı gıdaya erişimini güvence altına almak istediklerini belirtti. Ramazan ayında unlu mamul tüketiminin arttığına dikkat çeken Başkan Şadi Özdemir, şunları söyledi: “Vatandaşımızın sağlıklı gıdaya ulaşması için denetimlerimizi aralıksız sürdürüyoruz. Ramazan ayında bunları sıklaştırdık; daha fazla denetim yapıyoruz. Çünkü bu ayda daha fazla ekmek ve pide tüketimi oluyor. Bu yüzden Ramazan ayı boyunca bu denetimlerimizi sıkı bir şekilde yapmaya devam edeceğiz. Hem üretim hem de fiyat ve gramaj koşullarını kontrol ederek, Nilüfer halkının sağlıklı gıdaya erişmesi için çalışıyoruz.”

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.