#Doğalgaz

- Doğalgaz haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Doğalgaz haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

OSMANGAZİ'DE BAŞKAN, SORUNLARI İLK AĞIZDAN DİNLİYOR Haber

OSMANGAZİ'DE BAŞKAN, SORUNLARI İLK AĞIZDAN DİNLİYOR

Vatandaşlarla kurduğu güçlü iletişim ve sahadaki aktif çalışmalarıyla dikkat çeken Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, mahalle buluşmaları kapsamında gerçekleştirdiği ziyaretlerine Alacahırka Mahallesi’nde devam etti. Samimi bir atmosferde gerçekleşen programa Başkan Aydın’ın yanı sıra CHP Parti Meclisi Üyesi Canan Taşer, CHP Osmangazi İlçe Başkanı Raşit Gürbüz, CHP İl Başkan Yardımcısı Recep Tek, CHP Osmangazi Kadın Kolları Başkan Yardımcısı Havva Hiçdurmaz, Osmangazi Muhtarlar Derneği Başkanı Burhan Mandacı, Alacahırka Mahalle Muhtarı Cevdet Kurtuluş, belediye başkan yardımcıları ile meclis üyeleri katılım gösterdi. Birlik ve beraberlik mesajlarının öne çıktığı buluşmada mahalle sakinleriyle sıcak sohbetler gerçekleştiren Başkan Erkan Aydın, mahalle kültürünün yaşatılmasının ve vatandaşlarla doğrudan temas kurulmasının önemine dikkat çekti. Gündeme getirilen konuların belediyenin imkanları doğrultusunda en kısa sürede değerlendirileceğini belirten Aydın, "Mahalle kahvaltılarımızı fırsat buldukça, programımızın elverdiği ölçüde bir ya da iki gün önceden planlayarak vatandaşlarımızla bir araya geliyoruz. Bu buluşmalarda hem sorunları yerinde dinliyor, hem yapılan çalışmaları takip ediyor, hem de önümüzdeki süreçte neler yapabileceğimize ilişkin tespitlerde bulunuyoruz. Bugün de bunun için buradayız" diye konuştu. "Önemli olan taleplerinizi gücümüz nispetinde yerine getirebilmek" Alacahırka Mahallesi’ne yönelik yapılan hizmetler hakkında değerlendirmeler yapan Başkan Aydın, sözlerinde şu ifadelere yer verdi: "Yaklaşık 9-10 aydır özellikle aracın giremediği, çöp toplama hizmetlerinin sağlıklı şekilde ulaştırılamadığı sokak ve mahallelerle ilgili plancılarımız ile yol mühendislerimizle birlikte bir çalışma yürütüyoruz. Bu konuda önemli bir mesafe katettik. Ancak mevcut şartlar ve ülke gündeminin yoğunluğu nedeniyle süreç bir miktar geri planda kalmış gibi görünüyor. Şimdi bu çalışmanın üzerine yeniden eğilerek planlarını hem burada hem de Büyükşehir Belediyesi’nde gerekli süreçlerden geçirip kentsel dönüşüme hazır hale getirmek istiyoruz. Demirkapı’daki kentsel dönüşüm planları daha önce onaylanmış durumda. Orada dönüşüm süreci daha hızlı ilerleyebilir. Ancak bu bölgelerde inşaat maliyetleri ve coğrafi şartların zorluğu bazı dezavantajlar oluşturuyor. Buna rağmen sürecin takipçisi olmaya devam ediyoruz. Neticede burası da diğer 135 mahallemiz gibi hizmet bekleyen bir mahallemiz. İmkanlarımız dahilinde gerekli çalışmaları yapmak için gayret gösteriyoruz. Bizim için önemli olan, sizlerin taleplerini ve isteklerini gücümüz nispetinde yerine getirebilmektir." Mahalle sakinleri adına söz alan Alacahırka Mahalle Muhtarı Cevdet Kurtuluş ise bugüne kadar yapılan hizmetler ve desteklerden dolayı Başkan Aydın’a yürekten teşekkür ederek, "Alacahırka Mahallemiz, 1397 yılında kurulmuş, oldukça eski bir mahalledir. Bu nedenle en büyük sorunlarımızın başında ulaşım gelmektedir. Mahallemizde 66 sokak bulunuyor ve bunların 42’sine araç giremiyor. Araç ulaşımının sağlanamaması nedeniyle birçok hizmetten yeterince faydalanamıyoruz. Örneğin mahallemizde 143 hanede doğalgaz bulunmuyor. Bazı sokaklara çöp toplama hizmeti ulaştırılamıyor. Yolların yetersiz olması nedeniyle vatandaşlarımız hastalarını, cenazelerini ve yaşlılarımızı sedyeyle taşımak zorunda kalıyor. Üzerinde birlikte çalıştığımız kentsel dönüşümün hayata geçirilmesi halinde bu sorunlarımızın büyük ölçüde çözüleceğine inanıyoruz. Bu nedenle söz konusu projenin yeniden gözden geçirilerek ele alınmasını talep ediyoruz" açıklamalarında bulundu. Konuşmaların ardından Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, taksi durağı ile birlikte eczane, sağlık ocağı ve fırın gibi işletmeleri ziyaret ederek mahalle sakinleriyle hasbihal etti. Esnafa bol kazanç dileklerini ileten Aydın’ın programı hatıra fotoğrafı çekimleriyle sona erdi.

BURSA'DA KIRSAL MAHALLELER İÇİN DOĞALGAZ HAMLESİ Haber

BURSA'DA KIRSAL MAHALLELER İÇİN DOĞALGAZ HAMLESİ

Bursa Kestel Belediyesi, kırsal mahallelerde ulaşım, altyapı ve sosyal yaşam alanlarına yönelik çalışmalarına devam ediyor. Bu kapsamda doğalgaz yatırımları da ilçenin farklı noktalarında hayata geçiriliyor. Burhaniye ve Gözede Mahalleleri’nde başlayan çalışmaların tamamlanmasının ardından bölge sakinleri doğalgaz hizmetinden yararlanabilecek. Mahalle sakinlerinin uzun süredir beklediği doğalgaz hizmetinin bölgeye ulaştırılması amacıyla başlatılan çalışmalarla birlikte altyapı süreci resmen başladı. Doğalgaz hattının oluşturulacağı mahallelerde çalışmalar etaplar halinde yürütülecek. Kestel Belediye Başkanı Ferhat Erol, Burhaniye ve Gözede Mahalleleri’nde başlayan doğalgaz çalışmalarını yerinde inceleyerek yetkililerden bilgi aldı. Çalışma alanında mahalle sakinleriyle de bir araya gelen Başkan Erol, sürecin yakından takip edildiğini ifade etti. Başkan Erol, kırsal mahallelerin ihtiyaçlarını yakından takip ettiklerini belirterek, "Burhaniye ve Gözede Mahallelerimizde doğalgaz çalışmalarının başlaması hemşehrilerimiz adına önemli bir gelişme. Göreve geldiğimiz günden bu yana ilçemizin her noktasında ihtiyaçları yerinde tespit ederek çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Hemşehrilerimize verdiğimiz sözleri bir bir yerine getirmenin gayreti içerisindeyiz. Başlayan çalışmaların mahallelerimize ve hemşehrilerimize hayırlı olmasını diliyorum" dedi.

TÜRKİYE'NİN 'NADİR TOPRAK ELEMENTLERİ' ABD'YE Mİ VERİLECEK? Haber

TÜRKİYE'NİN 'NADİR TOPRAK ELEMENTLERİ' ABD'YE Mİ VERİLECEK?

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın ABD ziyaretiyle ilgili CHP lideri Özgür Özel gündeme getirdiği Eskişehir'deki nadir toprak elemenleri sahasının Trump'a, dolayısıyla ABD'ye verileceği iddiası gündemdeki yerini korurken, Erdoğan'dan nadir toprak elementleri hakkında açıklama geldi. Kabine Toplantısı'nın ardından Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, yaptığı konuşmada CHP lideri Özgür Özel'in gündeme getirdiği nadir toprak elementlerine ilişkin bir açıklama yaptı. ''BARİT VE FLORİT BAŞTA OLMAK ÜZERE 694 MİYON TON KAYNAK OLDUĞU TESPİT EDİLDİ'' Erdoğan, açıklmasında şunları söyledi: "Ana muhalefetin Türkiye'nin enerji arz güvenliğini hedef alan yakışıksız iddia ve ithamlarını tek tek çürüttük. Sakarya gaz sahasından şu anda 4 milyon hanemizin doğalgaz ihtiyacını karşılıyoruz. Bu sayı 2026'da 8 milyona 2028'de inşallah 16 milyona çıkacak. Akkuyu'da ilk elektriği çok yakın bir zamanda üreteceğiz. Ana muhalefetin balıkları öne sürerek yaptığı eleştirilere aldırmadan nükleer enerjiye yatırım yapmayı sürdüreceğiz. Yine muhalefetin çarpıttığı konuya açıklık getirmek istiyorum. Sahip olduğumuz madenlerin katma değerli şekilde uluslararası pazarlara sunuluyor. Özellikle nadir toprak elementleri, savunma sanayinden yenilenebilir enerji sistemlerine, elektrikli araçlardan haberleşme ve uzay teknolojilerinde kritik rol oynuyor. Eskişehir'in Beylikova ilçesinde bugüne kadar 310 ayrı lokasyonda 125 bin metre sondaj yapıldı. Çalışma sahasında nadir toprak elementleri barit ve florit başta olmak üzere 694 miyon ton kaynak olduğu tespit edildi. Bu saha dünyanın ikinci büyük nadir toprak kaynak sahasıdır. 17 nadir toprak elementinin 10'unun bulunduğu Beylikova'da 12,5 milyon ton nadir toprak oksitleri yer alıyor. Dünyanın en büyük 5 üreticisinden birisi olmak istiyoruz. İlk etapta yıllık 1200 ton cevher işleyeceğimiz Eti maden pilot üretim tesisini devreye aldık. Pilot tesisin endüstriyel tesise dönüşmesi için çalışmalarımıza devam ediyoruz. ''İŞ BİRLİKLERİ GELİŞTİRMEK AMACIYLA GÖRÜŞMELER YAPIYORUZ'' Pekçok ülke teknoloji geliştirme, danışmanlık ve teknoloji transferi için deneyimli ülkelerle anlaşmalar imzalıyor. Biz de teknolojik hafızaya sahip ülkelerin uzman kuruluşları ile iş birlikleri geliştirmek amacıyla görüşmeler yapıyoruz. Beylikova'daki nadir toprak elementleri sahasının herhangi bir ülkeye verilmesi asla söz konusu değildir. Her kim bunu iddia ediyorsa kendi ülkesine iftira atıyor demektir. Önce maden tetkik arama çalışmalarını engellemeye çalışıyorlar. Bunda başarılı olamayınca bu sefer işletilmesini sabote etmenin derdine düşüyorlar. Denklem aslında çok basit; mümkünse engellemek değilse itibarsız hale getirmek. Nadir toprak elementleriyle ilgili yaşananlar da budur." ÖZGÜR ÖZEL ABD ZİYARETİ VE ELEMENTLER HAKKINDA NE DEMİŞTİ? CHP lideri Özgür Özel, partisinin grup toplantısında ABD Başkanı Trump - Erdoğan görüşmesinde gündeme geldiği öne sürülen "nadir toprak elementlerine" değinmiş ve şu ifadeleri kullanmıştı: "Eskişehir’de ve batarya üretimi, akıllı telefon, lazer türbini gibi teknolojiler için çok önemli olan Eskişehir Beylikova‘daki bu madenleri Trump’a veriyor, karşısında meşruiyet alıyor.

TÜRKİYE-SURİYE DOĞAL GAZ BORU HATTI TÖRENLE AÇILDI Haber

TÜRKİYE-SURİYE DOĞAL GAZ BORU HATTI TÖRENLE AÇILDI

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, "Türkiye-Suriye dostluğunun enerji alanındaki nişanesi olan Türkiye-Suriye Doğal Gaz Boru Hattı’nın açılışını gerçekleştiriyoruz" dedi. Bir dizi program ve açılış törenlerine katılmak üzere Kilis’te bulunan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye-Suriye Doğal Gaz Boru Hattı Açılış Töreni’ne katıldı. Törende konuşan Bakan Bayraktar, "Bugün, ensar şehrimiz Kilis’te tarihi bir ana şahitlik ediyoruz. Yıllardır büyük acılar çekmiş Suriyeli kardeşlerimizle bağlarımızı daha da güçlendiriyoruz. Türkiye-Suriye dostluğunun enerji alanındaki nişanesi olan Türkiye-Suriye Doğal Gaz Boru Hattı’nın açılışını gerçekleştiriyoruz. Türkiye Cumhuriyeti Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı olarak konuşmamın başında bu uluslararası projede birlikte çalıştığımız Suriye, Azerbaycan ve Katar’a şükranlarımı sunuyorum. Bu doğal gaz boru Hattının, ülkelerimize ve halklarımıza bereket ve refah bölgemize de huzur getirmesini temenni ediyorum. Suriye’de başlayan yeni dönem ile birlikte ülkemizde misafir ettiğimiz Suriyeli kardeşlerimizin vatanlarına gönüllü ve güvenli bir şekilde dönmesi büyük önem taşıyor. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın da bizlere talimatı, Suriye’de yaşamı tekrar normale döndürecek adımların bir an önce atılması oldu. Biz de Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı olarak en temel evrensel ihtiyaç olan elektrik tedariki için özellikle enerji altyapısı noktasında neler yapabileceğimizi ele aldık. Bakanlığımızdan iki farklı uzman heyeti Şam’a gönderdik. Heyetlerimiz çalışmalarını çok kısa bir süre içerisinde tamamladı. Kısa, orta ve uzun vadede neler yapabiliriz bunları belirledik. Türkiye olarak, 2017 yılından bu yana Afrin, İdlib gibi bölgelerin enerji arz güvenliğini sağlıyoruz. Elektriği halihazırda 8 ayrı noktadan Suriye’ye ihraç ediyoruz. İhracat kapasitemizi ilk etapta yüzde 25 daha sonra da ekleyeceğimiz yeni bağlantı hatlarıyla iki katından fazla artırmış olacağız. Çalışmalarımız tamamlandığında bağlantı kapasitemiz 861 MW’a ulaşacak ve Suriye’deki 1,6 milyon hanenin elektrik ihtiyacını karşılıyor olacağız" dedi. "Birazdan gaz akışını başlatacak vanayı çevirecek ve Azerbaycan’dan gelen doğal gazı, Kilis üzerinden Suriye’ye vereceğiz" Bakan Bayraktar, "Kahramanmaraş’ın Türkoğlu ilçesinden gelen 36 inç çapında yaklaşık 93 kilometre uzunluğundaki boru hattını Suriye’ye doğru devam ettirdik. İşte bu hat, bugün bu töreni düzenlediğimiz Türkiye-Suriye sınırında bulunan ve Kilis’in Yavuzlu Köyü’nde yer alan Yavuzlu Ölçüm İstasyonu’na kadar geldi. BOTAŞ hattın Suriye bölümünün alt yapısının hazırlanması ile ilgili olarak Suriye Gaz Şirketi SGC’yle birlikte çalıştı kendilerine her türlü teknik desteği verdi. Birazdan gaz akışını başlatacak vanayı çevirecek ve Azerbaycan’dan gelen doğal gazı, Kilis üzerinden Suriye’ye vereceğiz" ifadelerini kullandı. "TÜRKİYE-SURİYE SINIRINDA TESLİMİNE YÖNELİK BİR SWAP ANLAŞMASI İMZALADIK" Bakan Bayraktar, "Yavuzlu Ölçüm İstasyonu’ndan günde 6 milyon metreküplük kapasiteye kadar gaz sevkiyatı gerçekleştireceğiz. Allah’ın izniyle doğal gazı, Halep’e, Halep’ten de Humus’a kadar taşıyacağız. Bu sayede oradaki elektrik santralleri de yakın bir zaman içinde devreye alınacak. İlk aşamada Suriye’ye yılda 2 milyar metreküpe kadar doğal gaz ihracı sağlanabilecek. Bu doğal gaz ile yaklaşık bin 200 megavatlık elektrik santrali faal hale gelecek bu sayede 5 milyon hanenin elektrik ihtiyacını karşılayarak, Suriye’de hayatın normalleşmesine çok ciddi bir katkı yapacak" diye konuştu. Açılışa, Suriye Enerji Bakanı Muhammed El-Beşir, Azerbaycan Ekonomi Bakanı Mikayıl Cabbarov ve Katar Kalkınma Fonu Başkanı Fahad Hamad Al-Sulaiti katıldı.

16 MİLYON HANEYE YERLİ DOĞALGAZ HEDEFİ Haber

16 MİLYON HANEYE YERLİ DOĞALGAZ HEDEFİ

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Sakarya'da katıldığı programlarda Türkiye'nin enerji alanındaki hedeflerini ve gelinen noktayı paylaştı. Sakarya Gaz Sahası'nda günlük üretimin 4 milyon haneye yetecek düzeye ulaştığını belirten Bayraktar, 2028 hedefinin bu rakamı 4 katına çıkararak 16 milyon haneye ulaşmak olduğunu söyledi. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, bir dizi programa katılmak için Sakarya'ya geldi. İlk olarak Sakarya Valiliğini ziyaret eden Bayraktar, daha sonrasında Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar'ı ziyaret etti. Ardından AK Parti Sakarya İl Başkanlığı'na gelen Bakan Bayraktar, burada istişare toplantısına katıldı. Bakan Bayraktar, ziyaretlerinin ardından yaptığı açıklamada Sakarya'nın enerji, sanayi, tarım ve insan kaynağıyla Türkiye ekonomisine önemli katkılar sunduğunu vurguladı. "Sakarya, Türkiye'nin elektrik üretimine önemli katkı sağlıyor" Bakan Alparslan Bayraktar, "Sakarya hakikaten hepimizin göz bebeği, ülkemizin çok önemli, ülkemizin ekonomisine, ülkemizin gelişmesine, çok önemli katkıları olan önemli bir ilimiz. Sanayisi ile ülkemizin kalkınmasına, ihracat ekonomimize büyük katkılar sağlıyor. Aynı zamanda bir tarım şehri, turizmin gelişen, büyüyen bir şehir. Üniversitesiyle, genciyle, insan kaynağıyla hakikaten ülkemizin temel taşlarından bir tanesi. Elbette çok büyüme potansiyeli olan, çok büyüyen, geçtiğimiz 22-23 yılda biz büyüme rakamlarının sadece ihracatıyla, üretimiyle bakmıyoruz. Elektrik tüketimiyle de bakıyoruz. Baktığım zaman Sakarya'da Türkiye 3 kat büyümüş 22 yılda, Sakarya ise 5 kat büyümüş. Dolayısıyla bu anlamda Türkiye'nin de ötesinde büyüme gösteren ve bundan sonrası için de ciddi bir potansiyeli olan bir şehrimiz. Sakarya enerji açısından, bizim açımızdan da önemli. Çünkü burada üç bin megawattın üzerinde kurulu güç var. Yani Türkiye'nin elektrik üretimine de önemli bir katkı sağlıyor Sakarya. Hidrolik santraller, güneş santralleri var, rüzgar santralleri, doğal gaz santralleri var. Dolayısıyla enerjimize enerji katan, Türkiye'nin kurulu gücünün yaklaşık yüzde 1,1'i Sakarya'da. Bu önemli bir şey" dedi. "Enerjide Türkiye'yi dört kat daha büyütmüş bir AK Parti var" Türkiye'nin, enerjide dışa bağımlılığı azaltarak ekonomik kırılganlıkları ortadan kaldırmayı ve tam bağımsız bir enerji altyapısı oluşturmayı hedeflediklerini belirten Bakan Alparslan Bayraktar, AK Parti iktidarları döneminde enerji altyapısının ciddi oranda büyütüldüğünü ifade etti. Bayraktar, "Türkiye enerjide bağımsızlık hedefiyle şiarıyla yoluna devam ediyor. Aslında AK Parti iktidarlarının geçmiş 23 yılına baktığınızda göreceğiniz enerji alanındaki bütün politikalar aslında her alandaki politikalarımız Türkiye'yi her anlamda bağımsız kılabilmek, her anlamda daha büyük daha güçlü bir ekonomiye sahip bir ülke haline getirme hedefi doğrultusunda geliştirilmiş. Enerji alanında yaptıklarımıza baktığımızda Türkiye'yi enerjide 30 bin megawattlardan 120 bin megawatt yani dört kat büyütmüş bir AK Parti var. Türkiye enerji talebi artan bir ülke ama çok önemli bir açmazımız var bu işte. Bugün ekonomide de yaşadığımız en büyük sıkıntılardan bir tanesi işte cari açık meselesi. Türkiye her yıl mutlaka ürettiği dövizden daha fazlasını tüketmek durumunda. Yani nasıl yapıyoruz bunu? İşte enerji ithalatıyla yapıyoruz, dışarıdan yaptığımız diğer ithalatlar. Onun için bizim önümüzde iki tane çözüm var. Bir tanesi Türkiye'nin, Sakarya'da olduğu gibi çok katma değerli bir sanayiye sahip olması lazım. Türkiye'nin sanayisini katma değerli hale getirmemiz, ihracatımızı bu hale getirmemiz lazım. İkinci yapmamız gereken şey dışarıya ödediğimiz enerji ithalatını düşürmemiz lazım. İthalat kalemimizi azaltmamız lazım. Bunu şöyle yapabiliriz. Daha az tüketerek yapabiliriz. Ama o ülkemiz ekonomimiz büyürken, nüfusumuz büyürken, ihtiyaçlarımız artarken mümkün değil. Türkiye'de bizim her gün otuz 32 milyon araca yakıt bulmamız lazım. Türkiye'de bizim 42 milyon haneye elektrik getirmemiz lazım. 21,8 milyon eve doğal gaz götürmemiz lazım. Dolayısıyla ihtiyaçlarımız artmaya devam ediyor. Bu anlamda bu artan talebi dışarıdan ithal yoluyla karşılamak bizim şu anda en önemli ekonomideki kırılganlıklarımızdan bir tanesi" diye konuştu. "Türkiye mutlaka petrol ve doğal gazını varsa bulmalı, bulduğunu üretmeli" Türkiye'nin, enerji ithalatını azaltmak ve döviz bağımlılığını kırmak için yerli ve yenilenebilir kaynaklara yöneldiğini aktaran Bayraktar, "2022'deki ithalat faturamız 96,5 milyar dolar. Yani bu inanılmaz bir rakam. Bunu her yıl benzer rakamları ki bunu düşürdük. 2024'de dünyadaki fiyatlarında gerilemesiyle 70 milyar dolarlara geldi. Ama Türkiye her yıl bu dövizi bulmak zorunda. Onun için biz diyoruz ki Türkiye mutlaka petrol ve doğal gazını varsa bulmalı, bulduğunu üretmeli ve bu anlamdaki dışa bağımlılığını azaltmalı. Mutlaka kendi yerli kaynaklarını, yenilenebilir kaynaklarını inşallah meclisteki kanunumuz yasalaşınca yerli kömürden elektrik üretimimiz biraz daha güçlü hale gelecek. Yerli kömürünü kullanan bir Türkiye, yenilenebilir kaynakları, özellikle güneşini, rüzgarını, hidrolik kaynaklarını, jeotermalini, biyokütlesini kullanan bir Türkiye olmak durumundayız. Dolayısıyla ithal ettiğimiz doğal gazla elektrik üretmek yerine bu kaynakları devreye almamız lazım. Kesintisiz bize temiz enerji verecek Türkiye'nin 70 yıllık rüyası Akkuyu Nükleer Santrali'ni devreye almaya gayret ediyoruz" şeklinde konuştu. "16 milyon hane artık Türkiye'de kendi doğal gazımızla ısınacak" Bakan Alparslan Bayraktar, "Sakarya adını verdiğimiz Sakarya gaz sahasında Türkiye bugün 4 milyon haneye yetecek kadar doğal gazı üretiyor hamdolsun. Önümüzdeki yıl bunu 2 katına çıkaracağız. 2028 hedefimiz bunu 4 katına çıkarmak. 16 milyon hane artık Türkiye'de kendi doğal gazımızla ısınacak. Evlerinde hanımefendiler yemeklerini bu gazla pişirebilecekler. Bunu yaptığımız zaman da Türkiye dışa bağımlılığını düşürecek. Cari açığını azaltacak hem siyasi ve jeopolitik anlamda önemli bir kazanım olacak hem de iktisadi, ekonomik anlamda çok önemli bir kazanım sağlamış olacağız. Bunlar bizim büyük ölçekte yapmayı hedeflediklerimiz. Günün sonunda bütün bunları ne için yapıyoruz? Vatandaşımıza, Sakarya'da yaşayan, Türkiye'nin 81 ilinde yaşayan vatandaşlarımızın evlerinde, ticarethanelerinde, fabrikalarında kesintisiz, kaliteli ve ucuz enerjiyi sunabilmek için. Biz zaman zaman bunu teşkilatlarımızla farklı yerlerde anlatıyoruz. Şöyle bir soru var; ‘tamam da bakanım yani Gabar'da bulduğumuz petrolden bize ne? Akaryakıt ucuzluyor mu? muhalefet diyor ki; bunlar gaz buldular, ya seçim var ya fiyata zam gelecek.' Elbette ki nihai hedefimiz bu kazanımları vatandaşımıza yansıtmak. Bu anlamda da Türkiye olarak özellikle pandemi sürecinden başlayarak bütün vatandaşlarımızı hem elektrikte hem doğal gazda çok önemli enerji desteği veriyoruz. Bugün elektrik faturalarının yüzde 55'i düşük kademede yani 240 kilowatt saati aylık tüketimde yüzde 55'i hala devlet tarafından karşılanıyor. Yani bin TL gelecek faturanın 550 TL'sini devlet olarak biz karşılıyoruz. Doğal gazdan en son yapılan düzenlemeden sonra bu oran hala yüzde 44-45'lerde. Yani bin TL'lik bir doğal gaz faturasının 440 TL'sini devlet olarak biz karşılıyoruz. 600 milyarı aşan bir destek rakamını 2025 yılında hayata geçirmiş durumdayız" ifadelerini kullandı. İHA

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.