#Erkan Aydın

- Erkan Aydın haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Erkan Aydın haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

OSMANGAZİ BELEDİYESİ TÜRK HALK MÜZİĞİ KOROSU AYAKTA ALKIŞLANDI Haber

OSMANGAZİ BELEDİYESİ TÜRK HALK MÜZİĞİ KOROSU AYAKTA ALKIŞLANDI

Osmangazi Belediyesi Türk Halk Müziği Topluluğu, dönem sonu konserinde Bursalı sanatseverlere müzik dolu, unutulmaz bir gece yaşattı. Kültür ve sanat etkinlikleriyle kentin sosyal yaşamına değer katmayı sürdüren Osmangazi Belediyesi, Türk Halk Müziği Topluluğu’nun dönem boyunca sürdürdüğü çalışmaların finalini görkemli bir konserle taçlandırdı. Tarihi atmosferi ve kültürel kimliğiyle dikkat çeken Ördekli Kültür Merkezi’nde düzenlenen etkinliğe Osmangazi Belediyesi Meclis Üyeleri Burak İleri ve Aykut Büyükdere’nin yanı sıra CHP Bursa İl Başkan Yardımcısı İsmail Altay ile çok sayıda vatandaş katıldı. Salonun tamamen dolduğu gecede izleyiciler, Anadolu’nun dört bir yanından ezgilerle derin bir yolculuğa çıktı. Güçlü yorumları izleyicilerden tam not aldı Şef Fatih Şengöçmen yönetiminde sahne alan Osmangazi Belediyesi Türk Halk Müziği Topluluğu, Türk halk müziğinin dillere pelesenk olmuş eserlerini büyük bir ustalıkla seslendirdi. Birbirinden değerli türkülerin koro eşliğinde yankılandığı gecede, zaman zaman izleyiciler de eserlere eşlik ederek konserin coşkusunu artırdı. Kimi zaman hüzünlendiren, kimi zaman neşelendiren eserler, salonda duygu dolu anların yaşanmasına neden oldu. Farklı yaş gruplarından bireyleri aynı sahnede ve aynı ses etrafında buluşturan Türk Halk Müziği Topluluğu, sergilediği uyumlu performansla büyük takdir topladı. Uzun süren çalışmaların ve yoğun emeğin sahneye yansıdığı konserde koristlerin disiplinli duruşu ve güçlü yorumları izleyenlerden tam not aldı. Geride bıraktıkları dönemin yoğun çalışma ve büyük özveriyle geçtiğine işaret eden Şef Fatih Şengöçmen, başta desteklerinden dolayı Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a ve tüm topluluk üyelerine teşekkürlerini sundu. Konser boyunca sahnedeki performansı ilgiyle takip ederek eserlerin ardından topluluk üyelerini uzun süre alkış alkışlayan protokol üyeleri, Şef Fatih Şengöçmen'e teşekkür plaketi takdim etti. Müziğin kulakların pasını sildiği, dostlukların ve ortak duyguların türkülerle buluştuğu gece, izleyicilerin hafızalarında güzel hatıralar bırakarak sona erdi.

OSMANGAZİ SANAT VE DAYANIŞMAYA EV SAHİPLİĞİ YAPTI Haber

OSMANGAZİ SANAT VE DAYANIŞMAYA EV SAHİPLİĞİ YAPTI

Osmangazi Belediyesi’nin destekleriyle sahnelenen "Siz Hangi Masaldan" adlı tiyatro oyunu, farklı meslek gruplarından kadınları aynı sahnede buluşturarak, hem sanatın birleştirici gücünü, hem de dayanışma ruhunu ortaya koydu. Toplumun sanatla buluşmasına büyük önem veren Osmangazi Belediyesi, anlamlı bir sosyal sorumluluk projesine dönüşen özel bir tiyatro oyununa ev sahipliği yaptı. Tamamı kadınlardan oluşan ve farklı meslek gruplarında çalışan Kükürtlü Mahallesi sakinlerinin sahnelediği "Siz Hangi Masaldan" adlı tiyatro oyunu, Osmangazi Gösteri Merkezi’nde yoğun katılımla sanatseverlerle buluştu. Farklı meslek gruplarından kadınların gönüllülük esasıyla bir araya gelerek oluşturduğu tiyatro ekibi, aylar süren çalışmaların ardından ‘perde’ derken, eski masal kahramanlarının günümüz yaşamına uyarlanmasıyla hazırlanan oyun, izleyicilere hem eğlenceli hem de düşündürücü anlar yaşattı. Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mutlu Esendemir’in de beğeniyle takip ettiği oyuna Bursalılar yoğun ilgi gösterirken, "Siz Hangi Masaldan" verdiği sosyal mesajlar ve kadın dayanışmasını sahneye taşımasıyla izleyenlerden tam not aldı. "Başkanımız her zaman destek verdi" Kükürtlü Mahalle Muhtarı Canan Akın Erdem, proje hakkında yaptığı konuşmada mahallede uzun yıllardır sosyal dayanışmayı güçlendiren çalışmalar yürüttüklerini belirterek şöyle konuştu: "Mahallemizde anlamlı bir sosyal proje geliştirdik. Sağ olsunlar, mahalle sakinlerimiz bu konuda çok duyarlı. Mahallemizde 140 burslu öğrencimiz var ve her yıl onlarla beraber yol yürüyoruz. Bu sefer daha farklı bir etkinlik yapalım istedik. Mahallede farklı meslek gruplarından arkadaşlarımızı bir araya getirerek bir tiyatro sahnesi oluşturalım dedik. Eski masal kahramanlarını günümüze uyarlayarak, Önder ve Burcu hocamız ile birlikte bir oyun hazırladılar. Sonrasında birlikte kaynaşma çok güzel oldu ve amacımıza ulaştık. Yine yeniden birçok burslu öğrenci kazandık. Bu da Kükürtlü sakinlerinin sayesinde oldu. Öncelikle Osmangazi Belediye Başkanımız Erkan Aydın’a ve Başkan Yardımcımız Mutlu Esendemir’e çok teşekkür ediyorum. Ne zaman desteğe ihtiyacımız olsa başkanımız her zaman destek verdi, hiçbir zaman bizi mağdur etmediler, iyi ki varlar." Bursa’da ilk kez bir tiyatro ekibi sadece kadınlardan kuruldu Oyunun yönetmeni Önder Uyumsal da, tamamen kadınlardan oluşan tiyatro ekibinin Bursa’da bir ilki gerçekleştirdiğine dikkat çekti. Uyumsal, "Tamamen Kükürtlü Mahallesi sakinlerinden kurulu kadınlardan oluşan bir ekip, bu ekip tamamen gönüllülük esasıyla bir araya geldi. Bir sosyal sorumluluk projesiyle mahallemize yeni bir soluk getirmek istedik. Özellikle orta yaş ve orta yaş üzeri kadınların aktif yaşama dahil olması üzerine Osmangazi Belediye Başkanımız Erkan Aydın’a ve Kükürtlü Mahalle Muhtarımız Canan Akın Erdem’e çok teşekkür ediyoruz. Böyle bir projede olmak benim için de çok gurur verici. Bursa’da sadece kadınlardan kurulu bir tiyatro ekibi ilktir." ifadelerini kullandı. Oyunun senaristi Burcu Becermen de, "Siz Hangi Masaldan" adlı tiyatro oyununu, Kükürtlü tiyatro ekibi için özel olarak yazdığını dile getirerek, annesinin de tiyatro ekibinin bir üyesi olduğunu belirterek, tüm ekibe emeklerinden dolayı teşekkür etti. Yoğun alkış alan oyunun ardından Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mutlu Esendemir, tiyatro ekibini tebrik ederek plaket takdiminde bulundu.

BURSA OSMANGAZİ'DE GENÇLERE YATIRIM SÜRÜYOR Haber

BURSA OSMANGAZİ'DE GENÇLERE YATIRIM SÜRÜYOR

Bursa Osmangazi’de yaşayan çocukların ve gençlerin sporla iç içe, sağlıklı bireyler olarak yetişmesi amacıyla yatırımlarını sürdüren Osmangazi Belediyesi, bu kapsamda son olarak Çukurca Spor Tesisi’nin açılışını gerçekleştirdi. Her yaştan vatandaşın spor yapabilmesine olanak sağlayacak modern tesisleri ilçeye kazandırmaya devam eden Osmangazi Belediyesi, spor yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Göreve geldikten kısa bir süre sonra Emek ve Gündoğdu mahallelerinde yapımı tamamlanan halı sahaları hizmete açan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, bu kez Çukurca Mahallesi’ne kapsamlı bir spor tesisi kazandırdı. Çukurca Spor Tesisi’nin açılışına Başkan Aydın’ın yanı sıra CHP Osmangazi İlçe Başkanı Raşit Gürbüz, Osmangazi Muhtarlar Derneği Başkanı Burhan Mandacı, Çukurca Mahalle Muhtarı Semih Erzincanlıoğlu, belediye başkan yardımcıları, meclis üyeleri, birim müdürleri ile çok sayıda vatandaş katılım sağladı. Toplam 4 bin 840 metrekare alan üzerine inşa edilen Çukurca Spor Tesisi’nde halı saha, basketbol sahası, sosyal toplanma alanı ve 20 araç kapasiteli otopark bulunuyor. Modern standartlarda inşa edilen tesis sayesinde mahalle sakinleri güvenli ve konforlu alanlarda spor yapma imkanına kavuşurken, çocuklar ve gençler için de yeni bir sosyal yaşam alanı oluşturuldu. “Değer Katmaya Devam Edeceğiz” Osmangazi’de spor yatırımlarının kararlılıkla sürdüğünü belirten Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, sözlerinde şu ifadeleri kullandı: “14 Haziran 2025 tarihinde temelini attığımız spor tesisimizin açılışını, bugün 12 Haziran 2026 tarihinde gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Böylece tesisimizi bir yıl dolmadan hemşehrilerimizin ve gençlerimizin hizmetine sunmuş olduk. İlk 3-4 aylık süreç, gerekli prosedürler ve ihale işlemleri nedeniyle geçtiği için yapım süreci bir miktar uzadı. Ancak önemli olan bu güzel yatırımın tamamlanarak vatandaşlarımızın hizmetine kazandırılmış olmasıdır. İnşallah birkaç hafta sonra Aksungur Mahallemizde, ardından Doğanevler Mahallemizde de benzer tesislerin açılışlarını gerçekleştireceğiz. Daha önce Emek ve Gündoğdu mahallelerimizde halı sahalarımızın açılışını yaparak gençlerimizin hizmetine sunduk. Çukurca Mahallemizde ise yalnızca bir halı saha değil; basketbol sahası ve sosyal bir buluşma alanını da içinde barındıran güzel bir spor tesisi kazandırdık. Temennimiz, gençlerimizin bu tesisten en iyi şekilde faydalanmaları, burada güzel dostluklar kurmaları, unutulmaz anılar biriktirmeleri ve sporla iç içe bir yaşam sürmeleridir. Sporun, özellikle gençlerimizi kötü alışkanlıklardan uzak tutan en önemli araçlardan biri olduğuna inanıyoruz. Bizler hizmet üretmeye, yatırım yapmaya ve Osmangazi’mize değer katmaya devam edeceğiz. Çünkü bizim tek bir derdimiz var; Osmangazi’de ve Bursa’da yaşayan gençlerimize, kadınlarımıza, çocuklarımıza, büyüklerimize ve tüm hemşehrilerimize en iyi şekilde hizmet edebilmek. Bu anlayışla, tüm ekip arkadaşlarımızla birlikte var gücümüzle çalışmaya, üretmeye ve şehrimize değer katmaya devam edeceğiz. Bu güzel tesisin mahallemize ve tüm gençlerimize hayırlı olmasını diliyor, emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.” “Başkanımdan Allah Razı Olsun” Bu güzel tesisi mahallelerine kazandırdığı için Başkan Erkan Aydın’a teşekkür ederek sözlerine başlayan Çukurca Mahallesi Muhtarı Semih Erzincanlıoğlu da, “Bugün burada sadece bir halı sahanın açılışını yapmak için değil, uzun yıllardır beklenen önemli bir hizmeti Çukurca Mahallemizin gençleri ve çocuklarıyla buluşturmak için bir araya geldik. Aynı zamanda bu tesisle birlikte mahallemize yeni bir yaşam ve buluşma alanı kazandırmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bu güzel tesisin gençlerimize ve çocuklarımıza keyifli, güvenli ve verimli bir ortam sunmasını temenni ediyorum. Sporun birleştirici gücü sayesinde burada nice dostlukların kurulacağına, güzel arkadaşlıkların gelişeceğine ve unutulmaz anıların birikeceğine yürekten inanıyorum. Özellikle bu değerli eserin ortaya çıkmasında büyük emeği bulunan, her zaman desteklerini yanımızda hissettiğimiz kıymetli Belediye Başkanımız Sayın Erkan Aydın’a huzurlarınızda şahsım ve mahallem adına teşekkürlerimi sunuyorum. Biz Sayın Başkanımız Erkan Aydın’dan razıyız. Allah kendisinden razı olsun, görevinde başarılarını daim etsin, yolunu ve bahtını açık eylesin” diye konuştu. Çukurca Mahallesi’nde yaşayan çocuklar ise uzun süredir özlem duydukları bu güzel tesisin hizmete açılmasından dolayı Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a teşekkürlerini sundu. Açılış kurdelesinin kesilmesinin ardından Başkan Aydın ve protokol üyeleri, hizmete açılan spor tesisini gezdi. Halı saha ve basketbol sahasında incelemelerde bulunan Aydın, çocuklarla bir araya gelerek futbol ve basketbol oynadı.

OSMANGAZİ'DE BAŞKAN, SORUNLARI İLK AĞIZDAN DİNLİYOR Haber

OSMANGAZİ'DE BAŞKAN, SORUNLARI İLK AĞIZDAN DİNLİYOR

Vatandaşlarla kurduğu güçlü iletişim ve sahadaki aktif çalışmalarıyla dikkat çeken Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, mahalle buluşmaları kapsamında gerçekleştirdiği ziyaretlerine Alacahırka Mahallesi’nde devam etti. Samimi bir atmosferde gerçekleşen programa Başkan Aydın’ın yanı sıra CHP Parti Meclisi Üyesi Canan Taşer, CHP Osmangazi İlçe Başkanı Raşit Gürbüz, CHP İl Başkan Yardımcısı Recep Tek, CHP Osmangazi Kadın Kolları Başkan Yardımcısı Havva Hiçdurmaz, Osmangazi Muhtarlar Derneği Başkanı Burhan Mandacı, Alacahırka Mahalle Muhtarı Cevdet Kurtuluş, belediye başkan yardımcıları ile meclis üyeleri katılım gösterdi. Birlik ve beraberlik mesajlarının öne çıktığı buluşmada mahalle sakinleriyle sıcak sohbetler gerçekleştiren Başkan Erkan Aydın, mahalle kültürünün yaşatılmasının ve vatandaşlarla doğrudan temas kurulmasının önemine dikkat çekti. Gündeme getirilen konuların belediyenin imkanları doğrultusunda en kısa sürede değerlendirileceğini belirten Aydın, "Mahalle kahvaltılarımızı fırsat buldukça, programımızın elverdiği ölçüde bir ya da iki gün önceden planlayarak vatandaşlarımızla bir araya geliyoruz. Bu buluşmalarda hem sorunları yerinde dinliyor, hem yapılan çalışmaları takip ediyor, hem de önümüzdeki süreçte neler yapabileceğimize ilişkin tespitlerde bulunuyoruz. Bugün de bunun için buradayız" diye konuştu. "Önemli olan taleplerinizi gücümüz nispetinde yerine getirebilmek" Alacahırka Mahallesi’ne yönelik yapılan hizmetler hakkında değerlendirmeler yapan Başkan Aydın, sözlerinde şu ifadelere yer verdi: "Yaklaşık 9-10 aydır özellikle aracın giremediği, çöp toplama hizmetlerinin sağlıklı şekilde ulaştırılamadığı sokak ve mahallelerle ilgili plancılarımız ile yol mühendislerimizle birlikte bir çalışma yürütüyoruz. Bu konuda önemli bir mesafe katettik. Ancak mevcut şartlar ve ülke gündeminin yoğunluğu nedeniyle süreç bir miktar geri planda kalmış gibi görünüyor. Şimdi bu çalışmanın üzerine yeniden eğilerek planlarını hem burada hem de Büyükşehir Belediyesi’nde gerekli süreçlerden geçirip kentsel dönüşüme hazır hale getirmek istiyoruz. Demirkapı’daki kentsel dönüşüm planları daha önce onaylanmış durumda. Orada dönüşüm süreci daha hızlı ilerleyebilir. Ancak bu bölgelerde inşaat maliyetleri ve coğrafi şartların zorluğu bazı dezavantajlar oluşturuyor. Buna rağmen sürecin takipçisi olmaya devam ediyoruz. Neticede burası da diğer 135 mahallemiz gibi hizmet bekleyen bir mahallemiz. İmkanlarımız dahilinde gerekli çalışmaları yapmak için gayret gösteriyoruz. Bizim için önemli olan, sizlerin taleplerini ve isteklerini gücümüz nispetinde yerine getirebilmektir." Mahalle sakinleri adına söz alan Alacahırka Mahalle Muhtarı Cevdet Kurtuluş ise bugüne kadar yapılan hizmetler ve desteklerden dolayı Başkan Aydın’a yürekten teşekkür ederek, "Alacahırka Mahallemiz, 1397 yılında kurulmuş, oldukça eski bir mahalledir. Bu nedenle en büyük sorunlarımızın başında ulaşım gelmektedir. Mahallemizde 66 sokak bulunuyor ve bunların 42’sine araç giremiyor. Araç ulaşımının sağlanamaması nedeniyle birçok hizmetten yeterince faydalanamıyoruz. Örneğin mahallemizde 143 hanede doğalgaz bulunmuyor. Bazı sokaklara çöp toplama hizmeti ulaştırılamıyor. Yolların yetersiz olması nedeniyle vatandaşlarımız hastalarını, cenazelerini ve yaşlılarımızı sedyeyle taşımak zorunda kalıyor. Üzerinde birlikte çalıştığımız kentsel dönüşümün hayata geçirilmesi halinde bu sorunlarımızın büyük ölçüde çözüleceğine inanıyoruz. Bu nedenle söz konusu projenin yeniden gözden geçirilerek ele alınmasını talep ediyoruz" açıklamalarında bulundu. Konuşmaların ardından Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, taksi durağı ile birlikte eczane, sağlık ocağı ve fırın gibi işletmeleri ziyaret ederek mahalle sakinleriyle hasbihal etti. Esnafa bol kazanç dileklerini ileten Aydın’ın programı hatıra fotoğrafı çekimleriyle sona erdi.

50.YEŞİL BURSA RALLİSİ'NDE NEFES KESEN MÜCADELE Haber

50.YEŞİL BURSA RALLİSİ'NDE NEFES KESEN MÜCADELE

50. Yeşil Bursa Rallisi'nin üçüncü ayağı olarak gerçekleştirilen yarışlarda Türkiye’nin en başarılı ekipleri, Bursa’nın zorlu asfalt etaplarında kıyasıya mücadele etti. Türkiye ile Avrupa ralli şampiyonalarında Osmangazi Belediyesi’ni başarıyla temsil eden Team Binance Türkiye pilotu Kübra Denizci Keskin, kendi kategorisinde ve kadın pilotlar klasmanında ikincilik başarısı gösterdi. Osmangazi Belediyesi’nin destekleriyle düzenlenen 50. Yeşil Bursa Rallisi, Türkiye’nin en başarılı ekiplerinin mücadele ettiği heyecan dolu yarışlara sahne oldu. 54 ekibin start aldığı ve 44 ekibin tamamlayabildiği rallide, 9 etabın 7’sinde en iyi zamanı kaydeden Team Petrol Ofisi’nden Kerem Kazaz-Corentin Silvestre ikilisi zafere ulaştı. BC Vision Egemot Motorsport’tan Burak Çukurova-Burak Akçay‘ın ikinci olarak podyuma çıktığı rallinin üçüncüsü de GP Garage My Team’den Uğur Soylu-Mehmet Akif Yalçın oldu. Toplam uzunluğu 126,30 kilometre olan ve Orhaneli-Keles bölgesindeki 9 özel etaptan oluşan rallide, Kazaz- Silvestre ikilisi genel klasmandaki başarısını Sınıf 2, Power Stage ve Genç Pilotlar kategorilerindeki birinciliklerle sürdürdü. Türkiye ile Avrupa ralli şampiyonalarında Osmangazi Belediyesi’ni başarıyla temsil eden Team Binance Türkiye pilotu Kübra Denizci Keskin, kendi kategorisinde ve kadın pilotlar klasmanında ikincilik başarısı gösterdi. Yarışların ardından yaptığı açıklamada desteklerinden ötürü Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a teşekkür eden Keskin, "Kendi evimizde, Yeşil Bursa Rallisi’nin 50. yılında podyumdayız. Adrenalini ve rekabeti yüksek bir mücadeleyi geride bırakarak hem kategorimizde, hem de kadın pilotlarda ikinci sırada tamamladık. Sezon tüm hızıyla devam ediyor. Biz de yeni hedefler için çalışmaya devam ediyoruz" ifadelerini kulandı. 50. Yeşil Bursa Rallisi’nde dereceye giren sporculara kupalarını Osmangazi Belediyespor Kulübü Başkanı Fatih Karayılan takdim etti. Sporcuları elde ettikleri başarılardan dolayı kutlayan Başkan Fatih Karayılan, Yeşil Bursa Rallisi’nin 50. yılına yakışır bir organizasyonu geride bıraktıklarını kaydederek, Osmangazi Belediyesi olarak spora destek vermeye devam edeceklerini dile getirdi. Üç gün boyunca Bursalı sporseverler tarafından yoğun bir ilgi ile takip edilen 50. Yeşil Bursa Rallisi’nde iki çeker ve Sınıf 4 birincisi Berkay Erdoğan-Muhammed Mataracı ekibi olurken, ekip aynı zamanda Remed Özel Ödülü’nü de kazandı. Sınıf 3’te Hüseyin Çetmen-Soner Çevik, Sınıf 5’te Uğur Kaban-Melih Uygun ve Sınıf N’de de Sevgi Aktürk-Begüm Uludağ birincilikleri paylaşan ekipler olurken, Aktürk-Uludağ ekibi aynı zamanda kadın pilotlar ve kadın co-pilotlar birinciliklerini elde etti. Behiç Yurdaçalışan TOSFED Ralli Kupası klasmanında ise Ömer Güneş-Sevi Akal birinciliği kazanırken, ekip aynı zamanda Kategori 3 birinciliğinin de sahibi oldu. Kupada ev sahibi ekip Hakan Ertarman-Yasin Tomurcuk ikinci ve Kategori 2 birincisi olurken, Orçun Nural- Süleyman Terzioğlu da üçüncü ve Kategori 4 birincisi olarak finişe ulaştı. Levent Acar-Serhat Sertepe ekibi Kategori 1 birinciliğini elde ederken, kadın pilotlar birincisi Candan Erim, kadın co-pilotlar birincisi de Sevi Akal oldu. Şampiyonanın dördüncü ayağı, Kapadokya Rallisi ile devam edecek.

NAZIM HİKMET'İN DİZELERİ BURSA YANKILANDI Haber

NAZIM HİKMET'İN DİZELERİ BURSA YANKILANDI

Osmangazi Kent Konseyi tarafından Şadırvanlı Han’da gerçekleştirilen "Nazım Hikmet Şarkıları ve Şiir Konseri", sanatçı Haluk Çetin’in yorumuyla şiir ve müziği buluşturarak katılımcılara unutulmaz bir gece yaşattı. Nazım Hikmet’in memleket sevgisini, özgürlük tutkusunu ve insanlığa dair umutlarını taşıyan eserlerinin seslendirildiği programa Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mutlu Esendemir’in yanı sıra Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, CHP Osmangazi İlçe Başkanı Raşit Gürbüz, Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı ve çok sayıda vatandaş ile sanatsever katıldı. Tarihi mekanda gerçekleşen konser, şiir ve müziğin uyum içinde buluştuğu anlamlı bir anma programı olarak izleyicilerden tam not aldı. Programın açılış konuşmasını yapan Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı, sözlerinde şu ifadeleri kullandı: "Nazım Hikmet’in ‘Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür, bir orman gibi kardeşçesine’ dizeleri, aradan geçen yıllara rağmen bugün de yolumuzu aydınlatıyor. Bizler Nazım Hikmet'i andıkça; insan kalmayı, sevmeyi, dayanışmayı ve haksızlıklar karşısında direnebilmeyi yeniden hatırlıyoruz. Çünkü o, yasaklansa da susturulamayan bir sestir. Düşünceleri, şiirleri ve insanlığa bıraktığı miras yaşamaya devam etmektedir. Aramızdan ayrılışının 63. yılında Nazım Hikmet'i saygıyla, özlemle ve minnetle anıyoruz." Nazım Hikmet’in dizelerinden örnekler vererek geceyi renklendiren Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, "Nazım Hikmet, hepimizin hayatına dokunmuş bir isimdir. Özellikle bizim kuşağımızın fikri ve kültürel olarak şekillenmesinde önemli bir yere sahiptir. O, yalnızca şiirin değil; mücadelenin, umudun ve insan onurunun da şairi olmuştur. Hayatı boyunca büyük zorluklarla karşılaşmış, yıllarını cezaevlerinde geçirmiş, ülkesinden uzakta yaşamak zorunda kalmıştır. Ancak bütün bu ağır şartlara rağmen umudunu hiç yitirmemiş; eserlerinde mücadeleyi, inancı ve geleceğe duyulan güveni her zaman ön planda tutmuştur" diye konuştu. Program kapsamında söz alan katılımcılar, Nazım Hikmet’e dair duygu ve düşüncelerini paylaşırken, usta şairin eserlerinden seçtikleri şiirleri seslendirerek anma gecesine katkıda bulundu. Sanatçı Haluk Çetin ise etkinliğin ardından yaptığı konuşmada, "Osmangazi Belediyesi’ne ve Osmangazi Kent Konseyi’ne yürekten teşekkür ediyorum. Başta Osmangazi Belediye Başkanımız Erkan Aydın olmak üzere, Belediye Başkan Yardımcımız Mutlu Esendemir’e ve emeği geçen herkese şükranlarımı sunuyorum. Bu akşam burada çok güzel bir dinleyici topluluğuyla buluştuk. Katılımcıların ilgisi, duyarlılığı ve etkinliğe gösterdikleri değer gerçekten çok kıymetliydi. Ayrıca Şadırvanlı Han gibi tarihi bir yapının kültür ve sanat etkinliklerine kazandırılmış olmasını çok değerli buluyorum. Bu tür mekanların korunarak yaşayan kültür alanlarına dönüştürülmesi, bahçelerinin ve tarihi atmosferlerinin sanatla buluşturulması son derece doğru ve anlamlı bir yaklaşım. Bursa’yı böylesine aydınlık, kültür ve sanatla iç içe görmek beni son derece mutlu etti" açıklamalarında bulundu.

OSMANGAZİ BELEDİYESİ İLE YEŞİL BURSA RALLİSİ 50. KEZ START ALDI Haber

OSMANGAZİ BELEDİYESİ İLE YEŞİL BURSA RALLİSİ 50. KEZ START ALDI

Osmangazi Belediyesi'nin katkılarıyla Bursa Otomobil Sporları Spor Kulübü (BOSSEK) tarafından düzenlenen 50. Yeşil Bursa Rallisi'nin startı Osmangazi'den verildi. 2026 Petrol Ofisi Maxima Türkiye Ralli Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan 50. Yeşil Bursa Rallisi, Türkiye'nin dört bir yanından gelen sporcuları ve motor sporları tutkunlarını Bursa'da buluşturdu. Türk ralli sporunun hafızasında özel bir yere sahip olan ve motor sporları tutkunlarına birbirinden özel yarışlar izletecek olan Yeşil Bursa Rallisi, 50'nci kez Osmangazi Meydanı'ndan, Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın'ın verdiği startla başladı. Start öncesinde Başkan Aydın, ralliye katılan 110 sporcuyu araçlarının başında ziyaret ederek yarışlarda başarılar diledi. Heyecan tüm hızıyla başladı 55 otomobil ve 110 sporcunun katılımıyla gerçekleştirilen 50. Yeşil Bursa Rallisi'nin ilk gününde Hüseyinalan ve Mürseller bölgelerinde belirlenen 3,30 kilometrelik Osmangazi Belediyesi Seyirci Özel Etabı geçildi. Toplam uzunluğu 126,30 kilometre olan ve Orhaneli-Keles bölgesindeki 9 özel etaptan oluşan rallinin ikinci gününde, Petrol Ofisi Maxima Göynükbelen ve Remed Assistance Dağgüney etapları ikişer kez geçilecek. Asfalt zeminde gerçekleştirilecek zorlu rallinin son günü olan 7 Haziran Pazar günü ise Y. Nedim Çelik Soğukpınar ve Şentürk Otomotiv Hüseyinalan etapları ikişer kez geçildikten sonra, 50. Yeşil Bursa Rallisi, Aloft by Marriott Bursa Hotel'de düzenlenecek finiş podyumu ile sona erecek. "Startın Bursa'nın kalbi Osmangazi'den verilmesi son derece değerli" Tüm ekiplere başarı temennisinde bulunan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, "Yarım asırlık geçmişe sahip bu önemli rallinin startının Bursa'nın kalbi Osmangazi'den verilmesi bizim için son derece değerli. Yeşil Bursa Rallisi, Türk motor sporları tarihinde efsaneleşmiş organizasyonlardan biri. Bu anlamlı organizasyonda yer alan tüm pilotlarımıza ve ekiplerimize başarılar diliyorum. Kazasız, belasız ve heyecan dolu bir yarış olmasını temenni ediyorum. Ayrıca sportmenliğin ve centilmenliğin ön planda olduğu güzel bir mücadele yaşanmasını diliyorum." şeklinde konuştu. "Bu yıl da hedefimiz yine kupalarla podyuma çıkmak" Osmangazi Belediyesi'ni başarıyla temsil ederek birçok şampiyonluk elde eden dünyanın tek engelli kadın ralli pilotu Kübra Denizci Keskin ise yaptığı açıklamada, "2026 Petrol Ofisi Maxima Türkiye Ralli Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan 50. Yeşil Bursa Rallisi'nde mücadele edecek olmaktan büyük heyecan duyuyorum. Bu yılki organizasyon oldukça görkemli. Yarışa kendi evimde, belediyemin önünden start veriyor olmak benim için ayrı bir gurur ve mutluluk kaynağı. Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın'ın hem bana hem de 50. Yeşil Bursa Rallisi'ne verdiği destek çok değerli. Kendisine teşekkür ediyorum. Geçtiğimiz yıl yarışı podyumda tamamlamayı başarmıştık. Bu yıl da hedefimiz yine kupalarla podyuma çıkmak. Elbette her sporcu gibi birinci olmak isterim ancak öncelikli hedefim yarışı sorunsuz bir şekilde tamamlamak ve podyumda yer almak." ifadelerini kullandı. 50. Yeşil Bursa Rallisi'ne katılmaktan dolayı çok mutlu olduklarını belirten pilotlar da Bursa'nın farklı bölgelerinde birbirinden zorlu etaplarda mücadele edeceklerini ifade ederek, kentte hem sporcular, hem de seyirciler açısından çok güzel bir atmosfer olduğuna değindi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.