#Fas

- Fas haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Fas haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

BAŞKAN CEMİL TUGAY UCLG KOMİTESİ EŞ BAŞKANLIĞINA SEÇİLDİ Haber

BAŞKAN CEMİL TUGAY UCLG KOMİTESİ EŞ BAŞKANLIĞINA SEÇİLDİ

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, dünyanın en büyük yerel yönetimler ağı olan Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler (UCLG) Kültür Komitesi'nin Eş Başkanlığına seçildi. İzmir, bu görevle birlikte kültür alanındaki çalışmaları sayesinde komite yönetiminde yer alan Türkiye'den tek şehir oldu. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, UCLG Kültür Komitesi'nin (United Cities and Local Governments) Eş Başkanlığı görevine getirildi. Böylece İzmir; Buenos Aires, Lizbon ve Meksiko ile birlikte komitenin eş başkanları arasında yer aldı. Görevlendirme ile İzmir'in kültür, sürdürülebilir kalkınma ve uluslararası yerel yönetim diplomasisi alanındaki görünürlüğünün daha da güçlenmesi hedefleniyor. İLK ULUSLARARASI DAVET FAS'TAN Eş başkan seçilmesinin ardından Başkan Cemil Tugay, yeni unvanıyla ilk resmi uluslararası davetini Fas'tan aldı. Fas'ta düzenlenen toplantılara Başkan Tugay adına İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Prof. Dr. Pınar Okyay katıldı. UCLG Afrika Kültür Komisyonu toplantısının açılışı, UCLG Kültür Komitesi Başkan Yardımcısı ve Brazzaville Belediye Başkanı Dieudonné Bantsimba ile Prof. Dr. Pınar Okyay tarafından gerçekleştirildi. Toplantıda Prof. Dr. Okyay, kültür başlığının Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları'na eklenmesine yönelik savunuculuk oturumunda İzmir'in bu alandaki çalışmalarını katılımcılarla paylaştı. TÜRKİYE'DEN TEK ŞEHİR UCLG Kültür Komitesi, kültürü sürdürülebilir kalkınmanın temel unsurlarından biri olarak ele alırken, yerel kültür politikalarının geliştirilmesi ve uluslararası iş birliklerinin güçlendirilmesini amaçlayan küresel platformlar arasında yer alıyor. 250 bini aşkın yerel ve bölgesel yönetimi temsil eden UCLG bünyesinde İzmir, Kültür Komitesi yönetiminde görev alan Türkiye'den tek şehir olma özelliğini taşıyor.

MACARİSTAN’IN MUĞLA BÜYÜKŞEHİR İLE İŞ BİRLİĞİ GÜNDEMİ Haber

MACARİSTAN’IN MUĞLA BÜYÜKŞEHİR İLE İŞ BİRLİĞİ GÜNDEMİ

Macaristan’ın Ankara Büyükelçisi Viktor Mátis, Kıyı Ege Belediyeler Birliği ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras’ı makamında ziyaret etti. Görüşmede, Muğla ile Macaristan arasında özellikle turizm başta olmak üzere geliştirilebilecek iş birliği olanakları ele alındı. MUĞLA’NIN POTANSİYELİ VURGULANDI Başkan Ahmet Aras, Muğla’nın turizm, tarım, gastronomi ve kültürel zenginliklerine dikkat çekerek dört mevsime yayılan turizm potansiyelini anlattı. Kültürel mirasın korunmasına yönelik çalışmalar hakkında da bilgi paylaşıldı. MACAR TURİST SAYISI ARTIRILMAK İSTENİYOR Görüşmede, Muğla’nın Macaristan’da daha etkin tanıtılması ve Macar turist sayısının artırılması için yapılabilecek çalışmalar değerlendirildi. Büyükelçi Viktor Mátis ise Türkiye’nin Macar turistler için önemli destinasyonlardan biri olduğunu vurguladı. AB PROJELERİ VE ÇEVRE İŞ BİRLİĞİ Toplantıda çevre, atık su yönetimi ve kültür alanlarında Avrupa Birliği projeleri kapsamında geliştirilebilecek ortaklıklar da gündeme geldi. MACAR EVLERİ GÜNDEMDE Milas’ta bulunan ve iki ülke arasındaki tarihi bağları yansıtan Macar evlerinin restorasyonu da görüşmede ele alındı. Bu yapıların korunması için iş birliği imkanları değerlendirildi. BAŞKAN ARAS: ULUSLARARASI İŞ BİRLİKLERİNİ ÖNEMSİYORUZ Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Muğla’nın uluslararası iş birliklerine açık güçlü bir kent olduğunu belirterek, turizm, kültür ve çevre alanlarında yapılacak ortak çalışmaların iki ülkeye de katkı sağlayacağını ifade etti. AKDENİZ İÇİN İKLİM BULUŞMASI Başkan Aras ayrıca Fas’ın Tanca kentinde düzenlenen uluslararası çalıştaya video mesaj gönderdi. Akdeniz’in iklim krizine karşı direncini artırmayı amaçlayan toplantıda şehirlerarası iş birliği ve sürdürülebilir çözümler ele alındı.

MİDE AĞRISIYLA HASTANEYE GİTTİ, DOKTOR POLİS ÇAĞIRDI Haber

MİDE AĞRISIYLA HASTANEYE GİTTİ, DOKTOR POLİS ÇAĞIRDI

Edinilen bilgiye göre, yaklaşık 3 bin kilometre uzaklıktaki Fas’tan uçakla Türkiye’ye gelen Cüneyt Ç. (52), ülkeye girişinden iki gün sonra karın ve mide ağrısı şikâyetiyle Beşiktaş Fulya’daki özel bir hastaneye başvurdu. TOMOGRAFİDE YABANCI MADDE TESPİT EDİLDİ Yapılan muayenenin ardından tomografisi çekilen şüphelinin mide ve bağırsaklarında çok sayıda yabancı madde bulunduğu belirlendi. Durumun şüpheli görülmesi üzerine hastane yetkilileri polis ekiplerine bilgi verdi. 49 UYUŞTURUCU KAPSÜLÜ AMELİYATLA ÇIKARILDI İhbar üzerine hastaneye gelen Beşiktaş Asayiş Büro Amirliği ekipleri, doktorlarla yapılan değerlendirme sonrası şüphelinin ameliyata alınmasına karar verdi. Gerçekleştirilen operasyonla Cüneyt Ç.’nin bağırsaklarından toplam 259,7 gram ağırlığında 49 adet esrar kapsülü çıkarıldı. Şüpheliye ait bir cep telefonu da polis ekiplerine teslim edildi. TABURCU EDİLDİKTEN SONRA GÖZALTINA ALINDI Ameliyat ve tedavisinin ardından taburcu edilen Cüneyt Ç., hastanede polis ekiplerince gözaltına alındı. Emniyetteki işlemleri tamamlanan şüpheli, adliyeye sevk edildi. MAHKEMECE TUTUKLANDI Cüneyt Ç., çıkarıldığı mahkemece “uyuşturucu madde ticareti yapmak” suçundan tutuklanarak cezaevine gönderildi. Şüphelinin daha önce “kasten yaralama” ve “taksirle yaralama” suçlarından kaydı bulunduğu öğrenildi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.