#Gerede

- Gerede haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Gerede haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

222 NUMARALIK DEV AYAKKABI ÜRETİLDİ Haber

222 NUMARALIK DEV AYAKKABI ÜRETİLDİ

Bolu’nun Gerede ilçesinde meslek yüksekokulu öğrencileri ile bir teknikerin ortak çalışmasıyla 222 numara dev ayakkabı üretildi. Tam kalıp ölçülerine göre hazırlanan ürün, Türkiye’nin giyilebilir en büyük numaralı ayakkabısı olarak dikkat çekti. DERİ MERKEZİNDE DİKKAT ÇEKEN PROJE Türkiye’nin önemli deri üretim merkezlerinden biri olan Gerede’de, Gerede Meslek Yüksekokulu Ayakkabı Tasarımı Bölümü Teknikeri Ahmet Çetinkaya ve öğrencileri ilgi çekici bir projeye imza attı. Almanya’daki bir firmanın bahçesinde sergilenen dev çizmeden esinlenen ekip, benzer bir çalışmayı Türkiye’de hayata geçirdi. TAM KALIP ÖLÇÜLERİYLE ÜRETİLDİ Projenin üretim sürecine ilişkin bilgi veren Tekniker Ahmet Çetinkaya, çalışmanın öğrencilerle birlikte yürütüldüğünü belirterek, "Straforla iç kalıbı oluşturduk, ardından alçıyla sertleştirdik. Normal kullanılabilecek bir kalıp elde ettik. Üzerine modelleme yaparak 7 parça deriden üretim gerçekleştirdik. Alt tabanda kösele kullandık. Ayakkabıyı 222 numara ölçüsünde hazırladık ve bu ölçü tamamen gerçek kalıp ölçüsüdür" dedi. “DAHA BÜYÜĞÜNÜ HAYAL ETMİŞTİK” Projede daha büyük bir ayakkabı üretmeyi hedeflediklerini ifade eden Çetinkaya, "Almanya’da gördüğümüz örnekten yola çıktık. Aslında hedefimiz daha büyük bir ölçüydü ancak mevcut şartlarda 222 numaraya ulaştık. Bu ayakkabı giyilebilir durumda. Her ne kadar bu ölçüde ayak bulunmasa da, teorik olarak bu numaraya sahip biri rahatlıkla kullanabilir" ifadelerini kullandı. GÖRENLERİN İLGİSİNİ ÇEKİYOR Gerede’deki deri fabrikalarının destek verdiği proje kapsamında üretilen dev ayakkabı, görenlerin ilgisini çekiyor. Hem teknik detayları hem de sıra dışı boyutuyla dikkat çeken çalışma, eğitim sürecinde uygulamalı üretimin önemini de ortaya koyuyor. Projeyle birlikte öğrencilerin mesleki becerilerini geliştirmesi ve sektöre yönelik yenilikçi fikirler üretmesi hedefleniyor.

2 AYLIK BEBEĞİN FAİLİ ANNE: BEBEĞİMİ BEN ÖLDÜRMEDİM! Haber

2 AYLIK BEBEĞİN FAİLİ ANNE: BEBEĞİMİ BEN ÖLDÜRMEDİM!

Bolu’nun Gerede ilçesinde 2 aylık bebeğin öldürülmesine ilişkin yürütülen soruşturmada gözaltına alınan anne Serpil C., emniyetteki ilk ifadesinde suçlamaları reddetti. "BEBEĞİMİ BEN ÖLDÜRMEDİM" Cinayet şüphelisi olarak gözaltına alınan Serpil C.’nin emniyetteki sorgusu sürerken, ilk ifadesinde suçlamaları kabul etmediği öğrenildi. Şüpheli annenin ifadesinde, "Bebeğimi kesinlikle ben öldürmedim. Bebeğimin ölümüne ben sebep olmadım, onu kimin öldürdüğünü de bilmiyorum" dediği belirtildi. Emniyetteki işlemleri devam eden şüphelinin, işlemlerinin ardından adliyeye sevk edilmesi bekleniyor. OLAY YERİNDE KAN DONDURAN MANZARA Olay, Gerede ilçesine bağlı Kitirler Mahallesi’nde meydana geldi. Edinilen bilgilere göre, 2 aylık Ela bebek evde boğazı kesilmiş halde bulundu. Durumun bildirilmesi üzerine olay yerine sağlık ve polis ekipleri sevk edildi. Sağlık ekiplerinin yaptığı ilk kontrolde bebeğin hayatını kaybettiği belirlendi. Cumhuriyet savcısı ve olay yeri inceleme ekiplerinin detaylı çalışmasının ardından minik Ela’nın cansız bedeni otopsi yapılmak üzere morga kaldırıldı. KAÇTI, KİLOMETRELERCE YÜRÜDÜ Olayın ardından evden ayrılan anne Serpil C.’nin, D-100 kara yoluna çıkarak Yeniçağa ilçesi yönünde kilometrelerce yürüdüğü tespit edildi. Polis ekiplerinin yürüttüğü çalışma sonucu şüpheli, yol kenarında yakalanarak gözaltına alındı. Yakalanma anında herhangi bir direniş göstermediği öğrenildi. ELA BEBEK GÖZYAŞLARIYLA DEFNEDİLDİ Otopsi işlemlerinin ardından ailesine teslim edilen Ela bebek, Gerede ilçesine bağlı Demircisopran köyünde toprağa verildi. Köy camisinde kılınan cenaze namazına yakınları ve vatandaşlar katıldı. Cenazede baba Selahattin C.’nin büyük acı yaşadığı, sinir krizi geçirdiği ve ayakta durmakta güçlük çektiği öğrenildi. Sağlık ekipleri cenaze boyunca hazır bekledi.

BOLU’DA DEHŞET: ANNE 2 AYLIK BEBEĞİNİ ÖLDÜRDÜ Haber

BOLU’DA DEHŞET: ANNE 2 AYLIK BEBEĞİNİ ÖLDÜRDÜ

Bolu’nun Gerede ilçesinde bir annenin 2 aylık bebeğini öldürdüğü iddiası, bölgede büyük üzüntüye yol açtı. Olayın ardından kaçan şüpheli, kısa sürede yakalanarak gözaltına alındı. EVDE KAN DONDURAN OLAY Olay, Gerede ilçesine bağlı Kitirler Mahallesi’nde meydana geldi. Edinilen bilgilere göre S.C. isimli kadın, henüz 2 aylık olan bebeğini evde boğazını keserek öldürdü. Olayın ardından bebeğini evde bırakan kadın, hızla bölgeden uzaklaştı. SAĞLIK EKİPLERİ ÖLÜMÜ TESPİT ETTİ Çevredeki vatandaşların ihbarı üzerine adrese sağlık ve polis ekipleri sevk edildi. Olay yerine gelen sağlık ekipleri, yaptıkları kontrolde bebeğin hayatını kaybettiğini belirledi. Cumhuriyet savcısı ve olay yeri inceleme ekiplerinin çalışmalarının ardından bebeğin cansız bedeni morga kaldırıldı. KAÇAN ANNE YAKALANDI Olayın ardından kaçan şüpheliyi yakalamak için polis ekipleri geniş çaplı çalışma başlattı. Yapılan takip sonucu S.C., komşu ilçe olan Yeniçağa’da yakalanarak gözaltına alındı. Şüphelinin emniyetteki işlemlerinin sürdüğü öğrenildi. CİNAYETİN ARDINDAN TÜM KÖY YASTA Olay, Gerede ilçesine bağlı Kitirler Mahallesi’nde meydana geldi. Anne Serpil C. (30), henüz bilinmeyen bir nedenle 2 aylık kızı Ela’yı evde boğazını keserek öldürdü. Olayın ardından evden çıkan kadın, bölgeden uzaklaştı. İhbar üzerine olay yerine sevk edilen sağlık ekipleri, bebeğin hayatını kaybettiğini belirledi. Cumhuriyet savcısı ve olay yeri inceleme ekiplerinin çalışmasının ardından Ela bebeğin cenazesi otopsi için morga kaldırıldı. KİLOMETRELERCE YÜRÜYEREK KAÇTI Olayın ardından kaçan anne Serpil C.’nin, D-100 kara yoluna çıkarak kilometrelerce yürüdüğü belirlendi. Yapılan çalışmalar sonucunda şüpheli, Yeniçağa ilçesi yakınlarında yol kenarında polis ekipleri tarafından yakalanarak gözaltına alındı. Şüphelinin emniyetteki işlemlerinin sürdüğü öğrenildi. ELA BEBEK SON YOLCULUĞUNA UĞURLANDI Otopsi işlemlerinin ardından ailesine teslim edilen minik Ela’nın cenazesi, Gerede ilçesine bağlı Demircisopran köyüne götürüldü. Köy camisinde öğle namazını müteakip kılınan cenaze namazının ardından Ela bebek, köy mezarlığında toprağa verildi. BABA SİNİR KRİZİ GEÇİRDİ Cenaze töreninde baba Selahattin C., büyük acı yaşadı. Evladının tabutu başında sinir krizi geçiren baba, ayakta durmakta güçlük çekti. Sağlık ekipleri tarafından müdahale edilen baba güçlükle sakinleştirildi. Cenazeye katılan yakınları ve köy halkı da gözyaşlarına hakim olamadı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.