#Geri Dönüşüm

- Geri Dönüşüm haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Geri Dönüşüm haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

İZMİR'DE GERİ DÖNÜŞÜM DERSİ DOBİDOB’DA Haber

İZMİR'DE GERİ DÖNÜŞÜM DERSİ DOBİDOB’DA

İzmir’de hizmet süresini tamamlayan bir ESHOT otobüsünün eğitim aracına dönüştürülmesiyle hayata geçirilen Dobidob Eğitim Otobüsü, kırsal ve dezavantajlı bölgelerde çocuklara geri dönüşüm ve çevre bilinci kazandırıyor. Minikler hem eğlenerek öğreniyor hem de doğayı korumanın önemini keşfediyor. GERİ DÖNÜŞÜM DERSİ OTOBÜSTE VERİLİYOR İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmir Ticaret Odası ve İzmir Ekonomi Üniversitesi iş birliğiyle hayata geçirilen proje kapsamında, hurdaya ayrılan bir ESHOT otobüsü eğitim otobüsüne dönüştürüldü. İzmir'in farklı noktalarında çocuklarla buluşan Dobidob Eğitim Otobüsü’nde öğrencilere geri dönüşümün çevre ve doğal kaynakların korunmasındaki rolü anlatılıyor. Oyunlar ve uygulamalı etkinliklerle desteklenen eğitimlerde plastik, cam, metal ve kâğıt gibi atıkların yeniden ekonomiye kazandırılmasının önemi vurgulanıyor. ÇEVRE BİLİNCİ KÜÇÜK YAŞTA KAZANDIRILIYOR İzmir Büyükşehir Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Dairesi Başkanlığı bünyesinde görev yapan çevre mühendisi Burak Andaç, günlük hayatta ortaya çıkan atıkların yaklaşık yüzde 30-40’ının geri dönüştürülebilir nitelikte olduğunu belirtti. Andaç, bu atıkların ayrıştırılarak geri dönüşüme kazandırılmasının doğal kaynakların korunmasına ve atık miktarının azaltılmasına katkı sağladığını ifade ederek, çevre farkındalığının küçük yaşlarda oluşturulmasının önemine dikkat çekti. ÇOCUKLARDAN ÇEVREYE DUYARLILIK MESAJI Dobidob Eğitim Otobüsü’nde eğitim alan öğrenciler, geri dönüşüm sayesinde çevrenin korunabileceğini öğrendiklerini dile getirdi. Çocuklar, atıkları ayrıştırmanın ve çevreyi temiz tutmanın gelecek nesiller için büyük önem taşıdığını vurguladı. Öğrencilerden Simirna Peri Başoğlu geri dönüştürülebilir atıklarla ilgili önemli bilgiler edindiğini belirtirken, Emine Çandır doğanın korunmasının önemine dikkat çekti. Ela Yıldız çevreyi kirletmemeyi öğrendiğini ifade ederken, Aden Yılmaz geri dönüşümün faydalarına vurgu yaptı. Asya Kaya ise geri dönüştürülebilir atıkları azaltmanın dünyayı korumaya katkı sağlayacağını söyledi. "ÇOCUKLARIN KÜÇÜK YAŞTA BİLİNÇLENMESİ ÇOK ÖNEMLİ" Esin Yılmaz, plastik atıkların doğada uzun yıllar yok olmadığını ve çevreye ciddi zararlar verdiğini belirterek, çocukların erken yaşta çevre konusunda bilinçlendirilmesinin büyük önem taşıdığını ifade etti. Yılmaz, verilen eğitimler sayesinde çocukların hem doğayı korumanın önemini öğrendiğini hem de çevreye duyarlı bireyler olarak yetiştiğini söyledi.

AVRUPA FIRSATLARI ÜNİVERSİTELİ GENÇLERLE BULUŞTU Haber

AVRUPA FIRSATLARI ÜNİVERSİTELİ GENÇLERLE BULUŞTU

Avrupa Birliği (AB) tarafından finanse edilen ve Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) çatısı altında faaliyet gösteren Bursa AB Bilgi Merkezi, Avrupa Günü kapsamında gençleri Avrupa fırsatlarıyla buluşturdu. Gürsu Belediyesi iş birliğinde Mudanya Üniversitesi’nde gerçekleştirilen "Kampüsten Avrupa’ya: Proje Yolculuğunuz Başlıyor" etkinliğine Mudanya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Kesik, Mudanya Üniversitesi Erasmus Koordinatörü Dr. Fatih Yavuz, Gürsu Belediyesi AB ve Dış İlişkiler Koordinatörü ve Eurodesk Proje Müdürü Bilal Demir ile çok sayıda öğrenci katıldı. Programda Erasmus+ ve Avrupa Dayanışma Programı başta olmak üzere gençlere yönelik Avrupa fırsatları, proje başvuru süreçleri, proje yazımı, fikir geliştirme ve uluslararası hareketlilik imkanları hakkında bilgi paylaşımında bulunuldu. Etkinlikte ayrıca üniversite öğrencisi Furkan Emir de AB projelerine ilişkin deneyimlerini paylaştı. Mudanya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Kesik, Erasmus+ programının öğrenciler ve eğitim kurumları için önemli fırsatlar sunduğunu belirterek, programların daha aktif kullanılması gerektiğini vurguladı. Prof. Dr. Kesik, "Erasmus+ gerçekten çok kıymetli ve etkisi yüksek bir program. Öğrencilerimizin eğitim hayatları boyunca en az bir kez bu programlardan yararlanmaya çalışmalarını tavsiye ediyorum. Kısa ya da uzun dönemli her deneyim; farklı kültürleri tanıma, yeni insanlarla iletişim kurma ve dünyaya daha geniş bir perspektiften bakma imkanı sağlıyor. Bu noktada üniversitelerin, STK’ların, BTSO gibi güçlü kurumların ve paydaşlarımızın da sunduğu imkanların gençlerimizin uluslararası fırsatlara erişiminde önemli katkılar sağlayacağını düşünüyorum" dedi. Mudanya Üniversitesi Erasmus+ Koordinatörü Fatih Yavuz, etkinliğin hem öğrenciler hem de kurumlar için önemini değerlendirerek, "Üniversite eğitimi tamamlanmadan önce öğrencilerimizin mutlaka Avrupa Birliği projelerinden yararlanmasının, yurt dışı deneyimi kazanmasının ve uluslararası bir bakış açısı geliştirmesinin çok kıymetli olduğuna inanıyorum. Bu tür programlar, gençlerimizin yalnızca akademik gelişimine değil aynı zamanda kişisel gelişimine, özgüvenine ve uluslararası network oluşturmasına önemli katkılar sağlıyor. Bu program kapsamında yalnızca öğrencilerimize yönelik hareketlilik imkanlarını değil; aynı zamanda kurumlarımızın farklı faaliyet alanlarında yararlanabiliyor. Proje süreçlerinin tüm öğrencilerimiz için verimli ve ilham verici bir rehber olmasını temenni ediyorum" dedi. Gürsu Belediyesi AB ve Dış İlişkiler Koordinatörü ve Eurodesk Proje Müdürü Bilal Demir, "Gençlik Fırsatları" başlıklı sunumunda öğrencilere Erasmus+, Avrupa Dayanışma Programı, gençlik değişimleri ve staj imkanları gibi Avrupa fırsatları hakkında bilgiler aktardı. Gençlerin Avrupa projelerine hangi yollarla dahil olabilecekleri, proje fikirlerini nasıl geliştirebilecekleri ve başvuru süreçlerinde nelere dikkat etmeleri gerektiği konularına değinen Demir, "Avrupa Birliği programları, gençlere uluslararası hareketlilik imkanı sunmanın dışında onları günümüz dünyasının ihtiyaçlarına cevap veren proje fikirleri geliştirmeye de teşvik ediyor. Proje süreçlerine erken dönemde dahil olan gençler hem kişisel gelişimleri hem de kariyer yolculukları açısından büyük kazanım sağlıyor. diye konuştu. 2021-2027 döneminde Avrupa Birliği proje programlarının dört temel önceliğinin öne çıktığını belirten Demir, "Bugün Avrupa Birliği projelerinde dijital kapsayıcılık ve dijital dönüşüm, dahil etme ve çeşitlilik, çevre ve sürdürülebilirlik ile demokratik yaşama katılım başlıkları önemli bir çerçeve oluşturuyor. Bu alanlarda doğru kurgulanmış her proje fikri, gençler için yeni bir deneyim, güçlü bir iş ağı ve Avrupa ile daha yakın temas kurma konusunda öncelik anlamına geliyor" ifadelerini kullandı. Avrupa Birliği projelerine ilişkin deneyimlerini katılımcılarla paylaşan üniversite öğrencisi Furkan Emir, bugüne kadar çeşitli projeler hazırladıklarını, hibe desteği aldıklarını ve bu desteklerle farklı çalışmalar yürüttüklerini anlattı. Emir, özellikle yeşil gelecek, sürdürülebilirlik ve geri dönüşüm odağında projeler geliştirdiklerini belirterek, "Okul öncesi dönemden lise çağına kadar farklı yaş gruplarındaki çocuk ve gençlere yönelik eğitimler düzenledik. Çeşitli firmalarla ve fabrikalarla görüşmeler gerçekleştirdik. Fabrikalardan çıkan atıkların nasıl değerlendirilebileceği, bu ürünlerin nasıl geri dönüştürülebileceği ve yeniden kullanılabileceği konusunda çocuklarla birlikte uygulamalı çalışmalar yaptık. Bu süreçte uluslararası anlamda hem güçlü bir iletişim ağı oluşturduk hem de yeni fırsatların kapısını araladık" dedi.

3. ULUDAĞ ÇEVRE FORUMU YOĞUN KATILIMLA BAŞLADI Haber

3. ULUDAĞ ÇEVRE FORUMU YOĞUN KATILIMLA BAŞLADI

İlki 2024 yılında düzenlenen ve kısa sürede alanında referans etkinliklerden biri haline gelen Uludağ Çevre Forumu bu yıl da yoğun katılımla yapılıyor. Bursa Business School Uludağ Kampüsü’nde "Kaynaktan Değere Bugünden Geleceğe" temasıyla düzenlenen forumda iki gün boyunca 7 ayrı oturum düzenlenecek. Türkiye'nin küresel iklim politikalarındaki vizyonunu taçlandıracağı COP31’e doğru giderken atılacak stratejik adımların değerlendirildiği forumda entegre atık yönetimi ve Ulusal Depozito Sistemi, üretimde zorunlu geri dönüştürülmüş madde kullanımı, otomotiv sektöründe sürdürülebilirlik, ulusal su politikaları ve sanayide yeşil dönüşüm gibi başlıklarda alanında uzman isimler konuşmacı olarak yer alıyor. "Forum COP 31’e giden yolda önemli bir fikri hazırlık süreci olacak" Forumun açılışında konuşan BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, sürdürülebilirlik gibi uzun soluklu ve çok boyutlu bir alanda başarının tek seferlik çalışmalarla değil, ortak akılla, istikrarlı iş birlikleriyle ve aynı hedef etrafında buluşan kurumların gayretiyle mümkün olduğunu söyledi. Bu anlamda AB Uyum ve Yeşil Mutabakat Konseyi’nin emekleriyle üçüncü kez hayata geçirilen forumun, kaynak verimliliği, çevre duyarlılığı, yeşil dönüşüm ve insan odaklı kalkınma hedefleri bakımından önem bir kazanım olduğunu belirten Burkay, "Bu organizasyona büyük emek veren başta Konsey Başkanımız Vedat Kılıç ve Konsey Başkan Yardımcımız Fatih Dursun olmak üzere tüm konsey üyelerimize, çalışmalarımızı destekleyen kurumlarımıza, paydaşlarımıza ve katkı sunan herkese gönülden teşekkür ediyorum." dedi. İklim değişikliği, çevresel riskler, kaynakların etkin kullanımı, enerji güvenliği ve sürdürülebilir üretim; küresel rekabetin ana gündemleri arasında yer aldığını ifade eden Burkay, artık dünyanın hedeflerin somut projelerle desteklendiği, şehirlerin, sanayinin, finans kuruluşlarının, sivil toplumun ve gençlerin aynı vizyon etrafında buluştuğu yeni bir iklim anlayışına ihtiyaç duyduğunu dile getirdi. Bu açıdan Türkiye’nin COP31 sürecindeki rolünün tarihi bir anlam taşıdığını kaydeden Burkay, "Forum boyunca gündeme taşınan konular aslında COP31 süreci için de iş dünyamız adına önemli bir fikri hazırlık süreci anlamına da geliyor." diye konuştu. Sürdürülebilirlik alanında somut adımlar atıyoruz İbrahim Burkay, yeşil dönüşüm sürecinde kamu politikalarıyla özel sektör uygulamalarının aynı istikamette ilerlemesinin büyük önem taşıdığını söyledi. Bu noktada son dönemde hayata geçirilen desteklerin iş dünyası olarak çok değerli bulduklarını ifade eden Burkay, "Bursa iş dünyası olarak, bu destekler için Bakanlığımıza ve sürece katkı sunan tüm kurumlarımıza teşekkür ediyoruz. Bununla birlikte sahadan aldığımız geri bildirimler, önümüzdeki dönemde desteklerin daha fazla firmaya ulaşması, başvuru süreçlerinin sadeleşmesi, finansmana erişimin güçlendirilmesi ve özellikle KOBİ’lerimizin teknik danışmanlık kapasitesinin artırılması yönündeki ihtiyacın devam ettiğini göstermektedir. Karbon ayak izi ölçümü, enerji verimliliği yatırımları, temiz üretim teknolojileri, yeşil finansman, dijitalleşme ve mevzuata uyum başlıklarında sağlanacak her yeni destek; firmalarımızın rekabet gücüne, ihracat kapasitesine ve sürdürülebilir üretim anlayışına doğrudan katkı sağlayacaktır." ifadelerini kullandı. BTSO olarak bizler de Bakanlığın ortaya koyduğu vizyonu; Bursa’nın üretim gücü, girişimcilik kabiliyeti ve yatırım kapasitesiyle desteklediklerini vurgulayan Burkay, şöyle devam etti: "Bugün Bursa’da, yüksek teknolojili üretimden lojistiğe, enerji verimliliğinden yalın üretime kadar geniş bir alanda güçlü bir dönüşüm altyapısı oluşturduk. Ülkemizin yüksek teknolojili ilk organize sanayi bölgesi TEKNOSAB, sanayimizin yeni nesil üretim vizyonunu temsil ederken; Lojistik Teknopark projemiz, kentimizin üretim ve ihracat kapasitesini daha verimli bir yapıya kavuşturmayı hedeflemektedir. Enerji Verimliliği Merkezimiz ve Bursa Model Fabrikamız ise firmalarımıza sahada ölçülebilir kazanımlar sağlayan iki önemli uygulama merkezimizdir. Bu merkezlerimizle işletmelerimizin kaynak kullanımını iyileştirmesine, üretim süreçlerini daha verimli hale getirmesine ve yeşil dönüşüm hedeflerine daha güçlü hazırlanmasına katkı sunuyoruz. Kısacası Bursa iş dünyası olarak bizler, sürdürülebilirliği yalnızca konuşulan bir hedef olarak değil; üretimin, yatırımın, ihracatın ve kurumsal kapasitenin her aşamasına yansıyan somut bir çalışma alanı olarak görüyoruz." İş dünyası olarak önemli bir eşikteyiz Bugün iş dünyası olarak çok önemli bir eşikte olduklarını ifade eden Başkan Burkay geçmişte rekabetin temel göstergelerinin üretim kapasitesi, maliyet avantajı, hız ve kalite olduğunu ancak bugün bunların yanına karbon ayak izi, enerji verimliliği, kaynak kullanımı, atık yönetimi, yeşil finansmana erişim ve sürdürülebilir tedarik zincirlerinin eklendiğini kaydetti. "Artık bir ürünün pazardaki değeri, yalnızca fiyatıyla veya kalitesiyle değil; nasıl üretildiğiyle, hangi kaynakları kullandığıyla, çevreye nasıl bir etki bıraktığıyla ve insan hayatına nasıl katkı sunduğuyla da ölçülüyor." Diyen Başkan Burkay, "Avrupa Yeşil Mutabakatı, Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması ve küresel tedarik zincirlerinde değişen standartlar, iş dünyamızın önüne yeni bir dönem açmıştır. Bu yeni dönemi doğru okuyan, dönüşümünü zamanında tamamlayan, teknolojisini yenileyen, enerji ve kaynak verimliliğini artıran firmalarımız, küresel rekabette çok daha güçlü bir konuma ulaşacaktır. Ancak yeşil dönüşümün anlamı, rekabetçilik ve verimlilik başlıklarıyla sınırlı değildir. Bu dönüşüm; daha temiz bir çevre, daha dirençli şehirler, daha sağlıklı bir yaşam ve gelecek nesillere karşı sorumluluk anlayışıyla birlikte değer kazanmaktadır." dedi. Sürdürülebilirliğin temelinde insan var Sürdürülebilirlik anlayışının en güçlü karşılık bulduğu alanların başında şehirlerin geldiğini belirten Başkan Burkay, "Sürdürülebilirlik, şehirlerin planlanmasında, ulaşım altyapısında, afetlere hazırlığında, çevre kalitesinde ve sosyal yaşam alanlarında da kendini göstermelidir. Bir şehri geleceğe hazırlamak, aslında o şehirde yaşayan insanın hayatını, güvenliğini, sağlığını ve refahını öncelemek demektir. Dolayısıyla Bursa gibi kadim bir kenti ‘su akar yolunu bulur’ anlayışıyla akışına terk edemeyiz. Çünkü Bursa, plansızlığa mahkûm edilecek kadar değersiz bir şehir değildir." dedi. Bursa’nın en son kapsamlı çevre düzeni planının 1998 yılında yapıldığını hatırlatan Başkan Burkay, 30 yıl önceki bir akılla bugünün Bursa’sını yönetmeye çalışmanın Bursa’ya yapılan büyük bir haksızlık olduğunu dile getirdi. Başkan Burkay, "Bu plansızlık; sadece estetik bir kayıp değildir; her gün boğuştuğumuz trafik, çevre kirliliği ve kentin kapasite geliştirme sorunlarını da beraberinde getiren bir düğümdür. Bu nedenle Bursa’mızın anayasası niteliğinde olan 1/100 binlik çevre planında şehir içinde sıkışıp kalmış, apartmanlarla iç içe imalat yapan üretim ve ihracat kapasitesi sınırlanmış 8 bin 500 firmamızın varlığını da ayrıca değerlendirmek durumundayız. Organize bir akılla hareket ettiğimizde, akademik odalarımızın ve üniversitelerimizin vizyonu ile iş dünyamızın dinamizmini birleştirdiğimizde, inanıyorum ki her engeli aşarız. Bursa'nın gerçek değeri, ancak bu planlı büyüme ve ortak akıl koordinasyonuyla ortaya çıkacaktır. Bu düşüncelerle forumda emeği geçen Konseyimize, destek veren sponsorlarımıza ve tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyorum." dedi. Uludağ çevre forumu önemli bir platform haline geldi BTSO AB Uyum ve Yeşil Mutabakat Konseyi Başkanı Vedat Kılıç, Uludağ Çevre Forumu’nun üçüncüsünü gerçekleştirmekten büyük mutluluk duyduklarını belirterek, daha önce yapılan iki forumun başarıyla tamamlandığını ve etkinliğin artık Bursa iş dünyasının yanı sıra Türkiye genelinde de takip edilen önemli bir platform haline geldiğini söyledi. Forumun güçlü içerik, yüksek katılım ve sektörler arası iş birliğiyle öne çıktığını ifade eden Kılıç, "Uludağ Çevre Forumu’nun ülkemize, Bursa’ya ve iş dünyamıza yakışan, ulusal ölçekte takip edilen önemli bir platform haline geldiğine inanıyoruz." dedi. İklim krizi yalnızca çevresel bir sorun değil Forumun hayata geçirilmesine destek veren BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay’a da teşekkür eden Kılıç, iklim krizinin artık yalnızca çevresel bir sorun olmadığını, aynı zamanda ekonomik rekabetten üretim modellerine kadar birçok alanı etkilediğini vurguladı. Dünyanın yeni bir dönüşüm sürecinden geçtiğini belirten Kılıç, "Üreten ama kaynaklarını koruyan, büyüyen ama çevresel etkilerini azaltan ülkeler öne çıkıyor. Türkiye de güçlü sanayisi, üretim kabiliyeti ve girişimci yapısıyla bu süreçte önemli bir avantaja sahip." ifadelerini kullandı. Bursa’nın yeşil dönüşümde öncü şehirlerden biri olması gerektiğini söyleyen Kılıç, BTSO çatısı altında yürütülen çalışmalarla şehrin üretim, ihracat ve teknolojide olduğu gibi çevresel dönüşümde de liderlik hedeflediğini belirtti. Kılıç, Uludağ Çevre Forumu’nun bu vizyonun en önemli göstergelerinden biri olduğunu ifade ederek, katkı sunan tüm kurum ve paydaşlara teşekkür etti. "Artık üretmek kadar atık yönetimi de önemli" Bursa Vali Yardımcısı Salih Altun, geri dönüşüm ve sürdürülebilirliğin insanlık tarihi kadar eski ve önemli bir konu olduğunu söyledi. Doğanın milyonlarca yıldır kendi döngüsü içerisinde kusursuz bir geri dönüşüm sistemi kurduğunu belirten Altun, "Milyarlarca insan bu dünyadan ayrıldı. Daha büyük sayıda canlılar geldi, yaşadı ve gitti. Doğa bunu muhteşem bir şekilde geri dönüştürdü. Doğanın teknolojisi bir kaosun önüne geçiyor." dedi. İnsanlığın bugün hâlâ doğadaki bu kusursuz dönüşümü nasıl sağlayacağını tartıştığını belirten Altun, "Dünyada geri dönüşüm konusunda ortak bir konsensüs sağlandı. Artık üretmek ne kadar önemliyse atık dönüşümü de o kadar önemli. BTSO öncülüğünde gerçekleştirilen bu forum ve COP31 zirvesi gibi organizasyonlar, bu sorunun çözümü için ortak çaba gösteriyor." dedi. Altun, sürdürülebilirliğin tartışmasız bir kavram olduğunu ifade ederek Bursa Valiliği olarak bu yönde yapılan çalışmalara bugüne kadar olduğu gibi destek vermeye devam edeceklerini sözlerine ekledi. Açılış konuşmalarının 3. Uludağ Çevre Forumu’na katkı veren sponsorlara plaketleri takdim edildi. Forumun açılış oturumu ise COP 31’e Doğru Türkiye başlığı ile gerçekleştirildi. AB Uyum ve Yeşil Mutabakat Konseyi Başkanı Vedat Kılıç’ın moderatörlüğünde yapılan oturumda BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı İklim Değişikliği Başkan Yardımcısı Mehrali Ecer konuşmacı olarak yer aldı.

AYAKTA ZOR DURDU: DEPOSUNUN YANIŞINI GÖZYAŞLARIYLA İZLEDİ Haber

AYAKTA ZOR DURDU: DEPOSUNUN YANIŞINI GÖZYAŞLARIYLA İZLEDİ

Antalya’nın Aksu ilçesinde bir geri dönüşüm deposunda çıkan ve bitişikteki depolara sıçrayan yangın, ekiplerin yaklaşık 2 saat süren müdahalesiyle kontrol altına alındı. Yangını haber alarak olay yerine gelen işletme sahibi, deposunun yanışını gözyaşlarıyla izledi. Yangın, Aksu ilçesi Mandırlar Mahallesi Altınoluk Caddesi’nde bulunan geri dönüşüm deposunda çıktı. Henüz belirlenemeyen nedenle başlayan yangın, kısa sürede büyüyerek çevredeki depolara sıçradı. Gökyüzünü yoğun dumanın kapladığı yangını gören vatandaşların ihbarı üzerine bölgeye çok sayıda itfaiye, polis ve sağlık ekibi sevk edildi. İŞLETME SAHİBİ GÖZYAŞLARINA HAKİM OLAMADI Yangın sırasında olay yerine gelen işletme sahibi, alevler içinde kalan deposunu çaresiz gözlerle takip etti. Ayakta durmakta güçlük çektiği görülen işletme sahibini yakınları sakinleştirmeye çalıştı. İtfaiye ekiplerinin yaklaşık 2 saat süren çalışmasının ardından yangın kontrol altına alınırken, depo içerisindeki çok sayıda malzeme kullanılamaz hale geldi. “MADDİ ANLAMDA BÜYÜK ZARAR VAR” Aksu Belediye Başkanvekili Mehmet Alptekin, yangının ardından yaptığı açıklamada, "Geri dönüşüm deposunda çıkan yangın kısa sürede ikinci depoya da sıçradı. Belediyemiz olarak kepçe ve su tankerleriyle hızla bölgeye destek verdik" dedi. Yangında can kaybı yaşanmadığını belirten Alptekin, "Çok şükür can kaybı yok ancak maddi anlamda büyük bir zarar var" ifadelerini kullandı. Yangının çıkış nedenine ilişkin inceleme başlatıldı.

BURSA’DA BIÇAK FESTİVALİ BAŞLADI: USTALAR HÜNER SERGİLEDİ Haber

BURSA’DA BIÇAK FESTİVALİ BAŞLADI: USTALAR HÜNER SERGİLEDİ

Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen “Bıçak Festivali”, yerli ve yabancı katılımcıların yoğun ilgisiyle kapılarını açtı. Türkiye’nin dört bir yanından gelen ustalar, el emeği bıçak'larını sergilerken festival alanı ziyaretçilerle doldu. YÜZYILLIK ZANAAT GÜN YÜZÜNE ÇIKIYOR Festivalin açılışında konuşan Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba, Bursa bıçakçılığının köklü bir geçmişe sahip olduğunu vurgulayarak, "Bu zanaat yüzyılların emeğini taşıyor. Amacımız bu mirası görünür kılmak ve dünyaya tanıtmak" dedi. Üç gün sürecek festivalde ziyaretçilerin yoğun ilgi göstermesi bekleniyor. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK TEMASI ÖNE ÇIKIYOR Bu yıl “sürdürülebilirlik” temasıyla düzenlenen festivalde, geleneksel bıçakçılık ile modern teknolojinin buluşması ele alınıyor. Geri dönüşüm malzemeleriyle düzenlenen şef bıçağı yarışması, zanaat ile çevre bilincini bir araya getiriyor. Ayrıca festival kapsamında çeşitli atölye çalışmaları ve uygulamalı gösteriler de ziyaretçilere sunuluyor. ULUSLARARASI KATILIM DİKKAT ÇEKTİ Festival çerçevesinde düzenlenen uluslararası bıçak fuarına Rusya ve Almanya’dan gelen zanaatkarların yanı sıra Bursa başta olmak üzere birçok ilden ustalar katıldı. Yaklaşık 100 profesyonel standın yer aldığı fuarda, el yapımı ürünler büyük ilgi gördü. HEDEF: MARKA DEĞERİNİ ARTIRMAK Bursa’nın bıçakçılık alanındaki marka değerini artırmayı hedefleyen festival, aynı zamanda kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılmasına katkı sunmayı amaçlıyor. Yetkililer, etkinliğin 3 Mayıs’a kadar ziyaret edilebileceğini belirterek vatandaşları festivale davet etti.

BEBKA'DAN 510 MİLYON TL'LİK FAİZSİZ FİNANSMAN DESTEĞİ Haber

BEBKA'DAN 510 MİLYON TL'LİK FAİZSİZ FİNANSMAN DESTEĞİ

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen Sosyal Kapsayıcı Yeşil Geçiş Projesi kapsamında hayata geçirilen programın Bursa bilgilendirme toplantısı, Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) Ana Hizmet Binası'nda gerçekleştirildi. Toplantıya imalat sanayinde faaliyet gösteren işletmeler, kamu kurumları, meslek kuruluşları ve ilgili paydaşlar katıldı. Toplantıda programın amacı, başvuru şartları, uygun proje konuları, değerlendirme süreci ve başvuru sistemi hakkında katılımcılara detaylı bilgi verilirken, katılımcıların soruları da yanıtlandı. Toplantının açılış konuşmasını yapan BEBKA Genel Sekreter Vekili Sabri Bayram, Sosyal Kapsayıcı Yeşil Geçiş (SoGreen) Projesi ile yeşil ve kapsayıcı dönüşüm yoluyla sürdürülebilir kalkınmanın hedeflendiğini söyledi. Bayram, proje kapsamında kadın ve genç girişimcilere yönelik kuluçka ve hızlandırma destekleri, KOBİ'lere yönelik geri ödemeli finansman destekleri ile kamu kurumlarına yönelik güdümlü proje desteklerinin sağlanacağını ifade etti. Program kapsamında işletmelere faizsiz finansman desteği sağlanacağını belirten Bayram, KOBİ'lerin kaynak verimliliğini artıran, karbon ayak izini azaltan ve sürdürülebilir üretimi esas alan yatırımlarının desteklenmesinin amaçlandığını kaydetti. Bayram ayrıca BEBKA tarafından bugüne kadar sürdürülebilir üretim ve yeşil dönüşüm alanlarında çok sayıda projeye hibe ve teknik destek verildiğini de sözlerine ekledi. Toplam 510 milyon TL bütçeye sahip program kapsamında TR41 Bölgesi'nde faaliyet gösteren imalat sanayi KOBİ'lerine 2,5 milyon TL ile 7,5 milyon TL arasında faizsiz ve geri ödemeli finansman desteği sağlanacağı belirtildi. Programla enerji verimliliği, kaynak verimliliği, atık azaltımı, geri dönüşüm, karbon emisyonlarının azaltılması ve sürdürülebilir üretim yatırımlarının desteklenmesi hedefleniyor. Programın tanıtım toplantılarının Bursa'nın ardından 6 Nisan 2026'da Bilecik'te, 7 Nisan 2026'da ise Eskişehir'de yapılacağı bildirildi. Başvuruların 8 Mayıs 2026 saat 23.59'a kadar devam edeceği, detaylı bilgi ve başvuru rehberine BEBKA'nın resmi internet sitesi üzerinden ulaşılabileceği ifade edildi.

BURFAŞ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKTE ÖNE ÇIKTI Haber

BURFAŞ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKTE ÖNE ÇIKTI

BURFAŞ Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından başlatılan ‘Sıfır Atık’ projesi kapsamında gerçekleştirdiği çalışmalar sonucunda Sıfır Atık Belgesi ile ödüllendirildi. Daha yaşanabilir bir kent ve sağlıklı bir gelecek için birçok projeyi hayata geçiren Bursa Büyükşehir Belediyesi, 30 Mart Uluslararası Sıfır Atık Günü’nde anlamlı bir başarı elde etti. Bursa Büyükşehir Belediyesi iştiraki BURFAŞ’a bağlı Merinospark Sosyal Tesisleri, sürdürülebilirlik ve çevre duyarlılığı alanında yapılan çalışmalar neticesinde ‘Sıfır Atık Belgesi’ aldı. Bursa Valiliği Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü tarafından verilen belgeyle, tesiste kurulan Sıfır Atık Yönetim Sistemi’nin başarıyla uygulandığı tescillendi. Merinospark Sosyal Tesisinde atıkların kaynağında ayrıştırılması, gıda israfının azaltılması, atık yağ ve geri dönüşüm süreçlerinin etkin yönetimi, doğal kaynakların korunmasına yönelik uygulamalar sistematik bir şekilde hayata geçirildi. Sürdürülebilir mutfak anlayışı doğrultusunda; çevreye duyarlı, kaynakları verimli kullanan ve gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmayı hedefleyen çalışmalarına devam eden BURFAŞ, Uluslararası Sıfır Atık Günü vesilesiyle tüm paydaşlarını ve vatandaşları bu bilinçli dönüşümün bir parçası olmaya davet etti.

NİLÜFER BELEDİYESİ 'SIFIR ATIK'TA KARARLI Haber

NİLÜFER BELEDİYESİ 'SIFIR ATIK'TA KARARLI

Bursa Nilüfer Belediyesi, 12 Temmuz 2019 tarihli Sıfır Atık Yönetmeliği kapsamında kurduğu sistemle Bursa Valiliği Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü tarafından verilen Temel Seviye Sıfır Atık Belgesi’ni almaya ve yenilemeye hak kazandı. Söz konusu belge, 13 Mart 2031 tarihine kadar geçerliliğini koruyacak. İlçe sınırları dahilindeki mahallelerden haftada bir gün ambalaj atığı toplayan belediye ekipleri, dini bayramlar ve resmi tatiller de dahil olmak üzere çalışmalarını kesintisiz sürdürüyor. Mahalle toplama günlerinde sabah saat 08.00’e kadar dışarı çıkarılan geri kazanım poşetleri araçlar tarafından toplanırken, hanelere alınan dolu poşet sayısı kadar boş poşet bırakılıyor. Sisteme dahil olmak isteyen vatandaşlar, 444 16 03 numaralı hattı arayarak kayıt oluşturabiliyor ve geri dönüşüm kutusu ile poşet taleplerini iletebiliyor. Sadece 2025 yılı içinde ilçe sakinlerine toplam 7 bin 63 adet geri dönüşüm kutusu teslim edildi. Vatandaşların mağduriyet yaşamaması adına muhtarlık binalarına da düzenli olarak poşet bırakılıyor. Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, çevre duyarlılığının Nilüfer’de bir kurum kültürü olduğuna dikkat çekti. Nilüfer’de yıllardır başarıyla sürdürülen çevre dostu politikaların Sıfır Atık Belgesi ile taçlanması ve yenilenmesinin kendileri için büyük bir motivasyon kaynağı olduğunu vurgulayan Başkan Şadi Özdemir, "Hemşehrilerimizin atık ayrıştırma konusundaki hassasiyeti ve desteği olmadan bu başarıyı elde etmemiz mümkün değildi. Gelecek nesillere daha yaşanabilir ve temiz bir Nilüfer bırakmak için tüm gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz" dedi. Belediyenin atık yönetimi çalışmaları sadece ambalaj atıklarıyla da sınırlı kalmıyor. Ocak 2021’den bu yana faaliyette olan 1. Sınıf Atık Getirme Merkezi, 14 farklı türde atığı kabul ederek lisanslı firmalar aracılığıyla geri kazanıma ve bertarafa gönderiliyor. Vatandaşlar elektronik atıklarını bu merkeze kendi imkanlarıyla getirebildikleri gibi, 444 16 03 numaralı hattı arayıp kayıt bırakmaları halinde atıkların 3 iş günü içinde evlerinden alınmasını da sağlayabiliyorlar. Ayrıca, Bursa Eczacılar Odası tarafından belirlenen 59 eczaneden ayda bir kez atık ilaç toplanarak güvenli bir şekilde bertaraf tesislerine iletiliyor. Daha yeşil, daha temiz ve yaşanabilir bir dünya hedefiyle geri kazanım çalışmalarını yürüten Nilüfer Belediyesi, eğitim kurumlarında da çevre bilincini artırmayı hedefliyor. Milli Eğitim Müdürlüğü ile ortaklaşa düzenlenen Atık Pil Toplama Yarışması sonucunda her yıl dereceye giren okullar ödüllendiriliyor. Doğaya zarar vermemesi adına evsel atıklardan ayrı toplanması gereken piller, şeffaf pet şişelerde biriktirilerek güvenle geri kazanım sistemine dahil ediliyor.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.