#Haziran

- Haziran haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Haziran haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

AYDIN'DA TERMOMETRELER 42 DERECEYİ GÖSTERDİ Haber

AYDIN'DA TERMOMETRELER 42 DERECEYİ GÖSTERDİ

Ülke genelinde hava sıcaklıklarında artış yaşanırken, Aydın’da da sıcaklıklar mevsim normallerinin üzerinde seyretmeye başladı. Haziran ayı en yüksek sıcaklık ortalaması 33,5 derece, en düşük sıcaklık ortalaması ise 18,3 derece olan Aydın’da, termometreler 42 dereceyi gösterdi. Hissedilen sıcaklığın ise yaklaşık 47 dereceye dayandığı kent genelinde vatandaşlar ise adeta sığınacak gölge aradı. Güneşten korunmak isteyen birçok vatandaş, park ve bahçelerde serinlemeye çalıştı. Özellikle gündüz vakitlerinde adeta hayalet şehre dönen Aydın genelinde, sıcak havalar kentte hayatı durma noktasına getirdi. Gölge arayan vatandaşlar park ve bahçelere akın ederken, bazıları ise süs havuzlarında serinlemeye çalıştı. Uzmanlar, özellikle öğle saatlerinde mecbur kalmadıkça dışarı çıkılmaması konusunda uyarılar yaparken, sıcaklıkların önümüzdeki günlerde de devam edeceği tahmin ediliyor. "Aydın bana serin geliyor" Adana’dan Aydın’a gelen vatandaşlardan Elif Sinan; "Aydın’ın sıcağı benim için çok güzel. Şu an esiyor. Adana’nın sıcağını görmenizi istemem. Aşırı sıcak orada. Geçen sene 59 dereceleri gördük orada. Klimalar bile kar etmedi. O yüzden Aydın bana serin" dedi. Vatandaşlardan Yücel İlbaş; "Biz alıştık. 30 senedir böyle ama sıcak. Klima ile soğuyoruz. Alıştık artık" dedi. "Manisa bu kadar sıcak değil" Manisa’nın Gölmarmara ilçesinden Aydın’a gezmeye gelen vatandaşlardan Mehmet Can Kırmızı ise "Eşimle Aydın’a gezmeye geldik ama burası aşırı sıcak. Böyle bir sıcaklık yok. Tarlaya gitsen bile böyle bir sıcaklık yok bizim oralarda. Aydın başka bir memleket ama gezilecek yerleri var, güzel yerler. Manisa bu kadar sıcak değil. Burada ise terler alnımızdan akıyor. Zaten yanmışız burası iyice yaktı bizi. Ama memleket olarak güzel yer" dedi. "Yazın buralarda yaşanmaz" Aydın’da üniversite öğrencisi olan ve aslen Mardinli olan Ebru Öztürk de; "Açıkçası Aydın’ın sıcağına adapte olamıyorum. Memleketim de çok sıcak ama ben böyle bir sıcaklık görmedim. İsyan ediyorum. Tek çare denize gitmek ya da klimaları açmak. Mardin’in güneşi çok kötü yakıyor ama orada ter olmadığı için kesinlikle oranın sıcağı daha güzel. Ama Aydın’daki nem oranı o kadar yüksek ki, yazın kimse Aydın’a gelmesin. Yazın buralarda yaşanmaz" dedi. Antalya’nın Alanya ilçesinden Aydın’a üniversite eğitimi için gelen Gamze Çakır ise Aydın’ın sıcağının yakıcı olduğunu ifade ederek "Alanya’da yaşıyorum. Oraya göre gerçekten çok sıcak ve aşırı kuru. Orada sıcak oluyor, nefes alamıyoruz ama burada sıcaklık direk insanın vücudunu yakıyor. Fenalık geçirttiriyor" dedi. "Sıcaklıkla baş edemiyorum" Eskilerde daha sıcak günlerin olduğunu ifade eden vatandaşlardan Mehmet Cırban; "Aydın’ın sıcakları hiç hoş değil. Aslında bu global bir sorun. Sıcaklıkla baş edemiyorum. Sıkıntı oluyor. 1986 yılında 48 dereceleri bulmuştu sıcaklık. Şimdi de var ama bizler şimdi nane molla olduk. 38 derece sıcak bizi nahoş ediyor1 diye konuştu. Çocukluğunda bu kadar sıcaklığın olduğunu hatırlamadığını ifade eden vatandaşlardan Gülizar Güldal ise "Aydınlıyım ama eskiden bu kadar sıcak olmuyordu bizim çocukluğumuzda. Fakat artık aşırı sıcak. Allah hepimize yardım etsin" dedi.

EFES ANTİK KENTİ, GECELERİ 18-30 YAŞ ARALIĞI İÇİN ÜCRETSİZ Haber

EFES ANTİK KENTİ, GECELERİ 18-30 YAŞ ARALIĞI İÇİN ÜCRETSİZ

Efes Antik Kenti ışıl ışıl yeni yüzüyle gençleri bekliyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi, 18-30 yaş arasındaki gençlere ücretsiz Efes Gece Müzeciliği turları başlatıyor. Gençler antik kenti, gece ışıkları altında uzman rehberler eşliğinde keşfedecek. İlk tur, 4 Haziran'da yapılacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi, gençleri kentin tarihi ve kültürel mirasıyla buluşturan çalışmalarını sürdürüyor. Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanlığı Gençlik Çalışmaları Şube Müdürlüğü tarafından Genç İzmir çatısı altında yürütülen "Gençler İzmir'i Geziyor" projesi kapsamında, haziran ayında Efes Gece Müzeciliği turları başlıyor. 18-30 yaş arasındaki gençlere yönelik ücretsiz olarak düzenlenecek programda katılımcılar, antik dünyanın en önemli kentlerinden biri olan Efes'i gece ışıkları eşliğinde keşfetme fırsatı bulacak. Özel ışıklandırmalarla farklı bir atmosfere kavuşan Efes Antik Kenti'nde gençler, uzman rehberler eşliğinde kentin tarihini, kültürel mirasını ve önemli yapılarını yakından tanıyacak. HAZİRAN AYINDA DÖRT TUR DÜZENLENECEK Tarih, kültür ve keşif dolu program kapsamında Efes Gece Müzeciliği turları haziran ayında dört farklı tarihte gerçekleştirilecek. Turlar, 4 Haziran Perşembe, 12 Haziran Cuma, 17 Haziran Çarşamba ve 25 Haziran Perşembe günleri yapılacak. Kontenjanların sınırlı olduğu programa katılmak isteyen gençlerin başvuruları Âşık Veysel Gençlik Merkezi üzerinden alınacak. YAKLAŞIK 3 BİN GENÇ İZMİR'İ KEŞFETTİ "Gençler İzmir'i Geziyor" projesi kapsamında 2025-2026 döneminde Efes, Şirince, Bergama, Ödemiş Birgi, Gölcük, Tire ve İzmir Kent Turu rotalarında toplam 50 rehberli gezi düzenlendi. Yaklaşık 3 bin genç, İzmir'in tarihi, kültürel ve doğal mirasını uzman rehberler eşliğinde yerinde keşfetme olanağı buldu. Gençlerin kente aidiyet duygusunu güçlendirmeyi, kültürel farkındalıklarını artırmayı ve aktif kentlilik bilinci kazanmalarını desteklemeyi amaçlayan proje, yeni rotalarla devam edecek. Ayrıntılı bilgiye gencizmir.com adresinden ulaşılabilecek.

15 YAŞINDAKİ ALPEREN BOYNUNA ATILAN YUMRUK NEDENİYLE ÖLMÜŞ Haber

15 YAŞINDAKİ ALPEREN BOYNUNA ATILAN YUMRUK NEDENİYLE ÖLMÜŞ

Bolu'da geçtiğimiz haziran ayında parkta iki çocuk arasında çıkan kavgada aldığı darbe sonucu kalbi duran ve kaldırıldığı hastanede hayatını kaybeden Alperen Ömer Toprak'ın ölümüne ilişkin davanın üçüncü celsesi görüldü. Bolu 1. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen davanın üçüncü duruşması, sanıkların yaşlarının küçük olması nedeniyle kapalı oturumda gerçekleştirildi. 'Kasten öldürme' suçlamasıyla tutuklu yargılanan S.Ş. (13) ile tutuksuz sanık E.Y. (14) duruşmada hazır bulundu. Alperen'in ölümüne boynuna atılan yumruğunneden olduğu tespit edildi... ADLİ TIP RAPORU DOSYAYA GİRDİ Davanın önceki iki celsesi, Adli Tıp Kurumu raporunun beklenmesi nedeniyle ertelenmişti. Mahkemenin talep ettiği rapor, üçüncü celsede dosyaya eklendi. Heyet tarafından hazırlanan raporda, Alperen Ömer Toprak'ın boynuna aldığı yumruk sonrası beyin soğancığında (beyin sapı) hasar meydana geldiği, bu hasara bağlı olarak anında beyin kanaması geçirdiği ve ölümün söz konusu darbeye bağlı gerçekleştiğinin tespit edildiği belirtildi. Raporda ayrıca, travmanın doğrudan etkisiyle hayati merkezlerin etkilendiği ve darbe ile ölüm arasında illiyet bağı bulunduğu kaydedildi. "RAPOR BEKLEDİĞİMİZ GİBİ GELDİ, DOĞRULARI KANITLAR NİTELİKTE" Adli Tıp Kurumu raporunun bekledikleri gibi geldiğini belirten ailenin avukatı Alper Coşkun, "Adli Tıp Kurumu'ndan beklenen rapor geldi. Savcılık mütalaa verecek, onun üzerine biz de yazılı beyanlarımızı sunacağız. Rapor, ölümün doğrudan darbeye bağlı olduğunu gösterir şekilde. Rapor beklediğimiz gibi geldi, doğruları kanıtlar nitelikte. Bir sonraki duruşma 22 Nisan tarihinde yapılacak. Çok yüksek ihtimalle o duruşmada karar çıkacak" dedi. "BANA VİCDANA AYKIRI GELİYOR" Çocuklar, 'suça sürüklenen çocuk' olarak nitelendirildikleri için bir indirim alacaklarını ve bunun vicdana aykırı olduğunu söyleyen avukat Coşkun, "Çocuklar kanunen 'suça sürüklenen çocuk' olduğu için cezai indirimleri olacak. Bu, kimsenin takdir edemeyeceği bir husus değil. Takdiri indirim olmaması yönünde bir talebimiz var. Bunu yazılı olarak mahkemeye yineleyeceğiz. Silahlı fotoğraflarla sosyal medyada paylaşım yapan kişilerin, en nihayetinde çocuk olsalar da iyi hal indirimi almaları bana vicdana aykırı geliyor. Mahkeme heyeti şu an dosya kapsamında değerlendirme yapıyor. Ailelerin ya da bizlerin tehdit edilmesi hususunda bir öngörüleri yok. Usulen de böyle bir öngörüde bulunmaları beklenemez. Bu konuda onlara da yüklenemeyiz. Çünkü bununla ilgili bir durum varsa 'siz de şikayetçi olun, soruşturma kapsamında tekrar bir dosya açılsın' diyecekler. Zaten soruşturma kapsamında tekrar şikayetçi olsak da 'patates hatlar' diye nitelendirilen boş hatlar çıktığı için bir sonuca varılamıyor. Dosyanın bir an önce karara bağlanıp herkesin vicdanen rahatlamasını istiyoruz. Bütün uğraşımız bununla ilgili" şeklinde konuştu. Savcının, dosyaya eklenen Adli Tıp Kurumu raporuna ilişkin yeniden mütalaa hazırlayacak olması nedeniyle dava 22 Nisan tarihine ertelendi.

BURSA'DA KÖY YERLEŞİK ALANLARI GENİŞLİYOR Haber

BURSA'DA KÖY YERLEŞİK ALANLARI GENİŞLİYOR

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, sosyal konut ve köy yerleşik alanlarının genişletilmesine ilişkin köy yerleşik alanlarının genişletilmesinin Kent Anayasası olarak adlandırılan 1/100.000'lik planlarda yer alacağını söyledi. Bozbey, "Bu konuya Kent Anayasasında mutlaka yer vereceğiz. İnsanlarımız imarlı yerini alsın, köyünde yaşasın, kente gelsin çalışsın, akşam da köyüne dönsün istiyoruz. Genişletme mesafesinin yaklaşık 300 metre olarak planlanıyor" dedi. Bozbey, sosyal konut projeleriyle özellikle gençler ve düşük gelirli kesimin barınma sorununa çözüm üretmeyi hedeflediklerini söyledi. 2026 yılı planlamaları kapsamında sosyal konut projelerinin yer aldığını belirten Başkan Bozbey, Ulus Mahallesi'nde belediyeye ait parsel üzerinde çalışmaların tamamlandığını ifade etti. Bozbey, "Ulus Mahallemizde var olan yerimizde arkadaşlarımız hazırlıklarını yaptı. Tamamen kendi parselimizde sosyal konut projesi üretiyoruz. Şu anda gençlerin ve daha düşük ücret alan kesimin konuta erişemediğini, konut alamadığını biliyoruz. Gerçekten barınma sorunu yaşandığını da biliyoruz. Bu anlamda onlara destek maksatlı ilk projemizi orada uygulayacağız" dedi. Projede küçük dairelerin yer alacağını aktaran Bozbey, konutların bir kısmının uzun vadeli satışa sunulacağını, bir kısmının ise asgari ücretin belli bir oranı üzerinden beşer yıllık kiralama modeliyle planlandığını söyledi. İlk etapta, yaklaşık 250 konutluk bir proje ifade eden Başkan Bozbey, "Bu projeyi tamamladıktan sonra ise, yeni projelere yöneleceğiz. Bunun devamı gelmeli. Dairelerin çok az bir kısmı 1+1, genelinin ise 2+1 olacak. Bir odası olsun istiyoruz. Neticede kalabalık aileleriz ya da en azından misafir odası olsun anlayışımız var. Yakın süre içerisinde arkadaşlarımız bunun temelini hep beraber atacak. Projelerin hazırlık aşaması tamamlandı" ifadelerini kullandı. Başkan Bozbey, köy mücavir alanlarının genişletilmesine yönelik çalışmalarla ilgili de açıklamalarda bulundu. Artık dünyanın birçok yerinde insanların kentte çalışıp kırsalda yaşadığını hatırlatan Bozbey, Bursa'da da bu hayat modeline geçmek istediklerini söyledi. Bozbey, "Kentte çalışıp, 15-20 dakika hatta yarım saatlik mesafede kırsalda hayat dünyanın her yerinde var. Bizim de bunu sağlamamız lazım Örneğin Yıldırım'da çalışıp Yenişehir'in bir köyünde gayet normal şekilde hayat sürülebilir. Bunun için köy yerleşik alanlarını mutlaka genişletmemiz, imar alanlarını çoğaltmamız gerekiyor" şeklinde konuştu. Köy yerleşik alanlarının genişletilmesinin Kent Anayasası olarak adlandırılan 1/100.000'lik planlarda yer alacağını vurgulayan Bozbey, "Bu konuya Kent Anayasasında mutlaka yer vereceğiz. İnsanlarımız imarlı yerini alsın, köyünde yaşasın, kente gelsin çalışsın, akşam da köyüne dönsün istiyoruz. Genişletme mesafesinin yaklaşık 300 metre olarak planlanıyor. Tabi ki her köyde aynı ölçü uygulanmayabilir. Yasaya göre köy yerleşik alanlarını ortalama 300 metre genişletme durumumuz söz konusu. Ancak bunu metreden ziyade planlama olarak düşünmek lazım. Köyün ihtiyacı neyse ona göre, 150 hanelik bir köyün 500 ya da 700 haneye çıkabileceği bir imar hakkı tesis edilecek" diye konuştu. Haziran ayında açıklanması beklenen Kent Anayasası'nda bu düzenlemelerin yer alacağını belirten Başkan Bozbey, "Köylerin özellikle kırsal alanlarda mücavir alanlarla ilgili büyütme konusu mutlaka yer alacak" ifadelerini kullandı.

BURSA, YENİ UYDU KENTLERLE BÜYÜYECEK Haber

BURSA, YENİ UYDU KENTLERLE BÜYÜYECEK

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, Gürsu, Gemlik ve Karacabey'e uydu kentler kurulacağını söyledi. Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, Bursa'nın geleceği ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. 4 kattan 12 kata kadar yükseklikte düşündükleri uydu kentlerin, depremden etkilenmeyecek alanlarda planlandığını vurgulayan Bozbey, geçmişte yapılan hataların tekrarlanmayacağını belirterek, "Sıvılaşma riski yüksek, deprem etkisinin fazla olduğu bölgelerde yapılaşmaya izin vermeyeceğiz" dedi. 4 milyon nüfusa göre planlama yaptık Bursa'nın aslında 1960'larda başlayan kaçak yapılaşma serüveninin hem ovayı kirlettiğini hem de sıvılaşmanın çok yoğun olduğu, deprem etkisinin çok fazla olduğu alanlarda yapılaşmaların yoğunluğuna sebep olduğunu belirten Başkan Bozbey, şöyle konuştu; "Bursa kirlene kirlene bugünlere geldi. Şimdi biz 2050 vizyonunu, bir 'Kent Anayasası' adını verdiğimiz bir plan yapıyoruz. 1/100.000 ölçekli planda hem kentsel dönüşümle ilgili alanları ve Bursa'nın geleceğiyle ilgili alanları belirlemeye çalışıyoruz. Bunlar yoğun bir çalışma sonucunda arkadaşlarımız toplumun her kesimiyle, yani işçisinden öğrencisine, kadınından erkeğine, emeklisinden iş adamına kadar, belediye başkanlarına kadar tüm toplumun kesimleriyle bir araya gelip, bir plan oluşturma aşamasının son noktasına eriştiler. Tabii ki 40 civarında danışman hocamız var. Aynı zamanda akademik kurulumuz var. Bu akademik kurulda tüm akademik odalar zaten orada temsil ediliyor. Böyle bir akademik kurulun da yönlendirmesiyle birlikte artık fiili olarak şu anda 1/100.000 çalışmasının son aşamasına, geliyoruz. Tabi bu aşamaya geliş çok kolay olmadı. Bir taraftan kentsel dönüşümü, bir taraftan kaçak yapıların iyileştirilmesi ya da o bölgelerin nasıl yaşanabilir kent haline gelmesi, diğer taraftan yeniden yeşil Bursa hedefimiz var. Bunu nasıl ortaya koyabiliriz düşüncesinin yansıması. Diğer taraftan iklim krizi yaşıyoruz. İklim kriziyle beraber bunları da içine alan, hem yapılacak olan bu dönüşümde, kentsel dönüşümde olsun, diğer planlama çalışmalarında olsun, yeşil dokunun öne çıkarılmasıyla birlikte aynı zamanda, burada işte gri su uygulamasıdır vesaire, bunların da tartışıldığı bir süreci yaşamış olduk. Sürecin sonuna gelmiş olduk. Şimdi Bursa'da elbette ki bu kentin nüfusunun 2050'de yaklaşık 4 milyon civarında olması bekleniyor. Yani herhangi bir göç dalgasıyla yine karşılaşmazsak. Bunu da içine alan, konutların da iyileşmesini, bunların da tekrar yaşanabilir alanlara dönüşmesini, bu alanların, kaçak yapılaşma alanlarının, kentsel ihtiyaçların da oralarda var olmasını sağlayacak düzenlemelerle birlikte Bursa hakikaten Türkiye'ye örnek bir kent anayasasını, 1/100.000'lik kent anayasasını yaşama geçirecek. Ben, inanıyorum hem meclislerimize hem de siyasilere, ki siyasiler de bu işin içinde. Herkese yürekten teşekkür ederim. Katkı koyan, katkı sunan herkese teşekkür ediyorum." "Haziran ayında açıklayacağız" Haziran ayında bu süreci tamamlamış olacaklarını belirten Başkan Bozbey, "Bursa bundan böyle nereye, ne yapacağını bilerek yoluna devam edecek. Tabii burada yeni yerleşim alanları da mutlaka olacak. Örneğin, Gürsu'da yine hem depremden etkilenmeyecek alan seçimi yapılıyor. Bir uydu kent. Yine Gemlik'te bir uydu kent, şehrin batısına Karacabey tarafında bir uydu kent planlaması var. Bunun yanında bizler, küçük sanayiyle ilgili, orta ölçekli sanayiyle ilgili de planlamamızı bu süreçte düşünmek zorundayız. Onu da planlarken bizim kentimiz 6,5-7 kilometre eninde, 40-45 kilometre uzunluğunda büyüyen bir kent. Onun için de trafiği düşünerek, geçmişte yapılan hataları yapmayarak, bir tarafa hastaneleri, bir tarafa özel okulları yığmadan, tam tersine eğer merkezde ne kadar ihtiyaç varsa merkeze yakın yapmak ya da doğuya yapmak. Doğuyu orada tasarlamak, batıyı batıda tasarlamak. Yani küçük sanayide de böyle bir düşüncemiz var. Doğunun ihtiyacı var. doğu bölgesinde bir alan belirlenecek ki belli, aşağı yukarı belirlenmiş durumda. Diyelim ki kentin merkezinde olanlar kuzey tarafına gitsin. Yine doğuda olanlar bu defa trafik batıdan doğuya, doğudan batıya değil de kendi alanında hareket halinde olacak. Şu anda sabah görüyoruz. Okullar Bölgesi nerede? Nilüfer'de. Doğudan batıya bir hareket var. Sanayi de Nilüfer'de ağırlıktı. Yine doğrusu akşam nereye? Akşam tam tersine. Onun için bunları düşünerek Bursa'da yeni bölgelerin de bu plan kapsamında düşünülmesi gündemde. Zaten bunlar düşünülüyor. Ama burada önemsediğimiz bir şey, kentsel dönüşüm. Hem kentsel dönüşümle yeni yolların açılması sağlanacak, yeni bulvarların açılması sağlanacak, aynı zamanda bizim Yeniden Yeşil Bursa, hedefimize de yaklaşmış olacağız" dedi. "15 katlı binalar düşüncemiz yok" Kent Anayasası'nda dönüşümü planlarken çok yüksek katı düşünmediklerini ifade eden Başkan Bozbey, "Yani blok nizam yapalım ya da işte 15 katlı binalar yapalım gibi düşüncemiz yok. Tam tersine blok nizama yönelik, sadece kule gibi yapılardan ziyade bahçesi olan, yani evinden çıktığında direkt bahçeyle karşılaşan ve bahçelerin de sınırları olmadan, insanların özgürce bir yerden bir yere yürüyerek gidebilecekleri, o bahçelerden geçerek yürüyebilecekleri bir planlama anlayışımız var kentsel dönüşümde. Ama bunun yanında mahalle merkezlerini de korumayı hedefliyoruz. Bu bizim kültürümüzde var. Camisi, kahvehanesi, bakkalı ve sağlık ocağı var. Onun yanında muhtarlık binası var gibi. Bunları da düşünerek, sosyal alanları, spor alanlarını düşünerek böyle bir planlama hedefindeyiz ve bunu arkadaşlarımız, özellikle şu anda kentsel dönüşümle ilgili yapmış olduğumuz çalışmalarda çok net olarak ortaya koydular" diye konuştu.

HAZİRAN'DA EN ÇOK 'VİDRADO EM VOCE' DİNLENDİ Haber

HAZİRAN'DA EN ÇOK 'VİDRADO EM VOCE' DİNLENDİ

Dj Guuga & Mc Livinho ikilisinin dikkat çeken parçası "Vidrado Em Você" haziran ayın en çok radarlanan şarkısı oldu. Türk Telekom'un müzik platformu Muud'da haziran ayının en çok dinlenen isimleri ve albüm listeleri belli oldu. Haziran ayında listelerde ayın öne çıkan sanatçısı "Manifest" grubu oldu. Haziranın şampiyonu "Çatma Yarim" Muud kullanıcılarının haziran ayında en çok dinlediği Reynmen'in "Çatma Yarim" parçası, yerli single'lar listesinde liderlik koltuğuna oturdu. Ayın en çok dinlenen erkek sanatçısı uzun zamandır zirveyi bırakmayan "Semicenk" olurken kadın sanatçısı ise "Hande Ünsal" oldu. Platformda haziran ayının en çok indirilen albümü Manifestival oldu. Albümün sahibi "Manifest" grubu ayın öne çıkan sanatçısı listesinde de birinci sırada yer aldı. Kullanıcıların haziran ayında en çok radarladığı şarkı ise Dj Guuga & Mc Livinho ikilisinin "Vidrado Em Você" isimli parçası oldu. Yine aynı ikili en çok dinlenen yabancı erkek sanatçı kategorisinde birinci sırada yer aldı. Şarkı aynı zamanda son zamanlarda birçok spor etkinliğinde tribünlerde de en çok çalan şarkı oldu. Tommy Richman'ın "Million Dollar Baby" parçası ise en çok dinlenen yabancı single'lar listesine adını yazdırdı. Haziran ayında müzik listelerinin yanı sıra Muud'un dikkat çeken bir yeniliği de kullanıcıların beğenisine sunuldu. "Yakınımdaki Şarkılar" özelliğiyle dinleyiciler bulundukları lokasyona göre başka kullanıcılar tarafından dinlenen şarkıları gerçek zamanlı olarak keşfedebiliyor. Müzikseverler hem harita üzerinde kendilerine yakın konumda müzik dinleyen diğer üyeleri buluyor hem de müzik trendlerini harita üzerinden takip edebiliyor. En çok dinlenen yerli single'lar Reynmen – Çatma Yarim Hande Ünsal – Koş Gel Semicenk – Bulamazsın Oğuzhan Koç & Merve Özbey – Geçsin Yıllar Tarkan – Dönmüyor Giden Rıza Tamer – Benden Sonra BLOK3 – SEVMEYİ DENEMEDİN Zeynep Bastık – Kör Sevdam Kubilay Karça – Ayaza Serdim Velet – Roman Olur Yazsam Seni En çok dinlenen yerli albümler Semicenk – Karışık Kaset Reynmen – Çatma Yarim Serdar Ortaç – Serdar Ortaç Şarkıları Hande Ünsal – Koş Gel Oğuzhan Koç & Merve Özbey – Geçsin Yıllar BLOK3 – OBSESİF manifest – manifestival Tarkan – Dönmüyor Giden Rıza Tamer – Benden Sonra Zeynep Bastık – Kör Sevdam En çok dinlenen yerli sanatçılar Semicenk Tarkan Reynmen Hande Ünsal BLOK3 Zeynep Bastık Afra Müslüm Gürses Rıza Tamer Ahmet Kaya En çok dinlenen yabancı albümler Dj Guuga & Mc Livinho – Vidrado Em Você The Weeknd – After Hours Modern Talking – The Very Best Of SZA – SOS Deluxe: LANA Imagine Dragons – Evolve Indila – Mini World [Deluxe] Tommy Richman – MILLION DOLLAR BABY Eminem – Curtain Call: The Hits Jain – Zanaka INNA – Inna En çok dinlenen yabancı single'lar Tommy Richman – MILLION DOLLAR BABY Rema & Selena Gomez – Calm Down The Weeknd – Popular (feat. Playboi Carti) Billie Eilish – What Was I Made For? Lady Gaga & Bruno Mars – Die With A Smile Taylor Swift – Cruel Summer Miley Cyrus – Flowers LP – Lost On You Tom Odell – Another Love Harry Styles – As It Was En çok dinlenen yabancı sanatçılar Dj Guuga & Mc Livinho Taylor Swift INNA Shakira Modern Talking Billie Eilish The Weeknd Miley Cyrus Imagine Dragons Tommy Richman En çok indirilen sanatçı Semicenk Manifest Tarkan Reynmen Serdar Ortaç Göksel Barış Manço Sezen Aksu Afra İkilem En çok indirilen albümler Manifest – manifestival Elif Buse Doğan – Aşk Başımda Bela Serdar Ortaç – Kış Kış Aleyna Tilki & Mabel Matiz – Kayboldum Masalında Mustafa Mert Koç – Gel Bana Gökhan Tepe – Derde Aşık Olmuşuz Semicenk – Karışık Kaset Göksel – Olmaz Mı İkilem – Takıldım Sana Derya Bedavacı – O Sen Değilsin Ayın en çok radarlanan şarkılar Dj Guuga & Mc Livinho – Vidrado Em Voce Zeynep Bastık – Kör Sevdam Velet – Roman Olur Yazsam Seni Tarkan - Dönmüyor Giden Cem Yıldız – Dar-ı Dünya Oğuzhan Koç & Merve Özbey – Geçsin Yıllar Reynmen – Çatma Yarim Mela Bedel – Ben Değilim Soner Sarıkabadayı – Dönemem Ona En çok dinlenen yerli erkek sanatçı: Semicenk En çok dinlenen yerli kadın sanatçı: Hande Ünsal En çok dinlenen yerli şarkı: Reynmen – Çatma Yarim En çok dinlenen yabancı şarkı: Tommy Richman – MILLION DOLLAR BABY En çok indirilen sanatçı: Semicenk En çok indirilen albüm: Manifest – manifestival En çok radarlanan şarkı: Dj Guuga & Mc Livinho Vidrado Em Você Haziran ayında öne çıkan yerli sanatçı: Manifest En çok dinlenen yerli grup: manifest En çok dinlenen yabancı erkek sanatçı: Dj Guuga & Mc Livinho En çok dinlenen yabancı kadın sanatçı: Taylor Swift En çok dinlenen yabancı grup: Modern Talking İHA

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.