#İzmir Büyükşehir Belediyesi

- İzmir Büyükşehir Belediyesi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, İzmir Büyükşehir Belediyesi haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

İZMİR ZEYTİN SAHNE’DE UNUTULMAZ FİLM MÜZİKLERİ GECESİ Haber

İZMİR ZEYTİN SAHNE’DE UNUTULMAZ FİLM MÜZİKLERİ GECESİ

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından Kültürpark’taki eski lunapark alanının dönüştürülmesiyle oluşturulan Zeytin Sahne, sanatseverleri unutulmaz bir konserle ağırladı. İzmir Oda Orkestrası, Film Müzikleri konseriyle sinema tarihine damga vuran eserleri dinleyicilerle buluşturdu. SEZON FİLM MÜZİKLERİ KONSERİYLE KAPANDI İzmir Oda Orkestrası, 2025-2026 konser sezonunun finalini Kültürpark Zeytin Sahne’de gerçekleştirdi. Yaklaşık 16 bin kişilik kapasitesiyle dikkat çeken etkinlik alanında düzenlenen konser, İzmirli sanatseverlerden yoğun ilgi gördü. UNUTULMAZ FİLMLERİN MÜZİKLERİ SESLENDİRİLDİ Uluslararası alanda önemli çalışmalara imza atan orkestra şefi Kevin Griffiths yönetiminde sahnelenen konserde, sinema tarihinin unutulmaz yapımları arasında yer alan Gladyatör, Baba (The Godfather), Forrest Gump ve Jurassic Park gibi filmlerin müzikleri senfonik yorumlarla seslendirildi. Oyuncular Aslı İnandık ve Tuğrul Tülek de sahnedeki anlatımlarıyla konsere renk kattı. Film hikâyelerine ilişkin bilgiler ve anlatılar ise yönetmen Nisan Dağ tarafından hazırlandı. SANATSEVERLERDEN YOĞUN İLGİ Her yaştan sanatseverin ilgiyle takip ettiği konser, izleyicilere sinema ve müziğin iç içe geçtiği özel bir gece yaşattı. Film müziklerinin güçlü orkestral yorumları, Kültürpark’ın yeni etkinlik alanında unutulmaz anlara sahne oldu. KEVIN GRIFFITHS’TEN DUYGUSAL MESAJ Konser öncesinde dinleyicilere seslenen Kevin Griffiths, Türkçe’deki “Gönülden gönüle yol vardır” sözünü hatırlatarak, “Bu akşam da müzik, umuyoruz ki kalpten kalbe kendi yolunu bulacak. Film müziklerinin unutulmaz dünyasında hep birlikte güzel bir yolculuğa çıkalım” ifadelerini kullandı.

İZMİR METROSUNDA KABLO HIRSIZLIĞI ULAŞIMI FELÇ ETTİ Haber

İZMİR METROSUNDA KABLO HIRSIZLIĞI ULAŞIMI FELÇ ETTİ

İzmir'de metro hattındaki sinyalizasyon sistemini besleyen kablo'lara yönelik hırsızlık girişimi, sabah saatlerinde metro seferlerinde aksamalara neden oldu. Arızanın giderilmesinin ardından seferler yeniden normale döndü. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamaya göre, sabah saatlerinde İzmir Metrosu'nun Bölge ve Sanayi istasyonları arasındaki sinyalizasyon sistemini besleyen kablolara yönelik hırsızlık girişiminde bulunuldu. Olay nedeniyle sinyalizasyon sisteminde arıza meydana gelirken, ekipler sorunun giderilmesi için çalışma başlattı. SEFERLER TEK HAT ÜZERİNDEN YAPILDI Arıza sürecinde yolcu güvenliğinin sağlanabilmesi amacıyla metro seferleri bir süre tek hat üzerinden gerçekleştirildi. Bu nedenle trenlerin düşük hızda çalıştırıldığı ve özellikle Bölge ile Evka-3 istasyonları arasında gecikmeler yaşandığı belirtildi. Yaşanan aksaklık nedeniyle İzmir Büyükşehir Belediyesi ekipleri tarafından yolcu yoğunluğunu azaltmak ve mağduriyeti en aza indirmek amacıyla ek sefer düzenlemeleri devreye alındı. SEFERLER NORMALE DÖNDÜ Ekiplerin sahadaki çalışmaları sonucunda arıza giderildi ve metro seferleri saat 11.00 itibarıyla normal işletim düzenine döndü. Belediye açıklamasında, sistemdeki kalıcı bakım ve onarım çalışmalarının gece yarısı, işletim saatlerinin sona ermesinin ardından gerçekleştirileceği ifade edildi. ADLİ SÜREÇ BAŞLATILDI Olayla ilgili adli sürecin başlatıldığı belirtilirken, benzer girişimlerin önüne geçilmesi amacıyla gerekli güvenlik önlemlerinin artırılacağı kaydedildi. Yetkililer, sabah saatlerinde yaşanan aksaklık nedeniyle vatandaşlardan anlayış beklediklerini belirterek, metro hattının güvenli ve kesintisiz hizmet vermesi için çalışmaların sürdüğünü bildirdi.

İZMİR'DE SINAV TEDBİRİ: MAÇ YAYINI İPTAL EDİLDİ Haber

İZMİR'DE SINAV TEDBİRİ: MAÇ YAYINI İPTAL EDİLDİ

İzmir Valiliği, 20-21 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilecek Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) öncesinde adayların sınav merkezlerine sorunsuz ulaşabilmesi ve sınav ortamının korunması amacıyla bir dizi tedbiri aldı. Bu kapsamda, gürültü oluşturabilecek etkinliklere izin verilmeyeceği bildirildi. Valilik tarafından ilgili kurumlara gönderilen yazıda, sınav günlerinde adaylar ile görevli personelin sınav binalarına zamanında ulaşmasının büyük önem taşıdığı vurgulandı. Yazıda ayrıca sınav merkezlerinin bulunduğu bölgelerde konser, eğlence programları, sosyal etkinlikler ile bakım-onarım çalışmaları nedeniyle oluşabilecek gürültü ve çevresel rahatsızlıkların önlenmesi istendi. DEV EKRAN ORGANİZASYONU İPTAL EDİLDİ Alınan kararlar doğrultusunda İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından daha önce duyurulan Türkiye-Paraguay milli futbol karşılaşmasının dev ekrandan yayınlanacağı etkinlik de iptal edildi. Belediyenin organizasyonu kapsamında karşılaşmanın Bornova, Konak, Karşıyaka ve Buca’da kurulacak dev ekranlarda izlettirilmesi planlanıyordu. Ancak sınav tedbirleri nedeniyle etkinliğin gerçekleştirilmeyeceği açıklandı. YKS ÜÇ OTURUMDA YAPILACAK Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenecek 2026 YKS, 20-21 Haziran tarihlerinde üç oturum halinde gerçekleştirilecek. İlk oturum cumartesi günü, diğer iki oturum ise pazar günü sabah ve öğleden sonra yapılacak. Yetkililer, sınava girecek adayların ulaşım planlamalarını önceden yapmaları ve sınav saatlerinden önce merkezlerde hazır bulunmaları konusunda uyarılarda bulundu.

İZMİR BÜYÜKŞEHİR'DE İSTİFA DALGASI BÜYÜYOR: İŞTE O İSİMLER.. Haber

İZMİR BÜYÜKŞEHİR'DE İSTİFA DALGASI BÜYÜYOR: İŞTE O İSİMLER..

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay'ın CHP üyeliğinden istifa ettiğini açıklamasının ardından, İzmir Büyükşehir Belediyesi yönetiminde peş peşe istifa dalgası yaşanmaya devam ediyor. CHP Genel Merkezi'nin İzmir İl Yönetimi'ni görevden almasıyla başlayan süreç, yerel yönetimde yeni ayrılıkları beraberinde getirdi. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı görevini bağımsız olarak sürdüreceğini duyuran Cemil Tugay'ın ardından, Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Zafer Levent Yıldır da CHP'den istifa ettiğini açıkladı. MECLİS ÜYELERİ DE PARTİDEN AYRILDI Edinilen bilgilere göre, CHP'li bazı belediye meclis üyeleri de partilerinden ayrılma kararı aldı. İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi üyeleri Mustafa Özuslu ve Atilla Baysak'ın da CHP üyeliklerinden istifa ettikleri öğrenildi. SÜREÇ İL YÖNETİMİNİN GÖREVDEN ALINMASIYLA BAŞLADI CHP'de mahkeme kararı sonrası yaşanan yönetim değişiklikleri kapsamında İzmir İl Başkanlığı görevine yeni atama yapılması ve mevcut il yönetiminin görevden alınmasının ardından parti içinde tartışmalar yaşanmıştı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, yaptığı açıklamada, partide son dönemde alınan kararların İzmir'in siyasi iradesine yönelik bir müdahale niteliği taşıdığını savunarak CHP üyeliğinden istifa ettiğini duyurmuştu. İzmir siyasetinde dikkat çeken gelişmelerin ardından yeni istifaların gelip gelmeyeceği merak konusu olurken, konuya ilişkin CHP Genel Merkezi'nden henüz yeni bir açıklama yapılmadı.

TUGAY'DAN HARMANDALI ÇÖPLÜĞÜ İTİRAFI: DÖKTÜK AMA... Haber

TUGAY'DAN HARMANDALI ÇÖPLÜĞÜ İTİRAFI: DÖKTÜK AMA...

İzmir Büyükşehir Belediyesi haziran ayı meclis toplantısında kente dair konulara ilişkin bilgilendirme yapan Başkan Dr. Cemil Tugay, Harmandalı Katı Atık Tesisi’ne dair tüm kararların bakanlığa ait olduğunu hatırlatarak kamuoyundaki iddialara yanıt verdi. Tugay, Harmandalı’nın rehabilite edilmesi ve yeşil alana dönüştürülmesinin en büyük isteklerinden biri olduğunu belirtti. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin haziran ayı olağan meclis toplantısının birinci oturumu, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay’ın başkanlığında gerçekleştirildi. Toplantının açılışında meclisi bilgilendiren Başkan Tugay, Güzelbahçe Belediyesi’ne yönelik operasyonlarda tutuklanan Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa Günay yerine Güzelbahçe Belediyesi Meclisi tarafından seçilen Başkan Vekili Ayşe Akın’ı ve AK Parti Meclis Üyesi Halil Deveci’nin hayatını kaybetmesinin ardından Derviş Odabaşılar’ın meclis üyesi olduğunu meclise duyurdu. “HARMANDALI’NA ÇÖP DÖKÜLDÜYSE BİLİN Kİ BU BAKANLIĞIN ONAYI İLE YAPILMIŞTIR” Meclis oturumunda Harmandalı Katı Atık Bertaraf Tesisi hakkındaki iddialara karşın kamuoyunu bilgilendiren Başkan Tugay, çöp bertarafıyla ilgili her adımın Çevre. Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın bilgisi ve onayıyla atılabildiğini, Büyükşehir’in kendi başına karar verme durumunun olmadığını hatırlattı. Başkan Tugay, “Harmandalı’na çöp döküldüyse bilin ki bu bakanlığın onayı ile yapılmış bir şeydir. Harmandalı’na çöp dökmek istemediğimize dair irademizi biz uzun süre önce ortaya koyduk; bakanlığa bu şekilde görüş bildirdik. Bu nedenle yeni çöp bertaraf tesisi alanları tahsis edilmesi, bu konuda bize onay verilmesi için mücadele etmeye, başvurularımızla ilgili süreçleri takip etmeye devam ediyoruz. Harmandalı’na çöp dökmemek için ara çözümler üretmek zorunda kaldık. Bu ara çözümlerde bize yardımcı olan herkese teşekkür ederim. Ama bunlar kalıcı çözümler değil” şeklinde konuştu. “GÖZLERİNİZLE GÖRÜN” Geçici olarak Manisa’ya çöp taşınması sürecinde sızıntı sularının toprağa karıştığı iddialarına yanıt veren Tugay, “Tamamen arıtma sistemine taşınan bir su bu. Çevreyi, toprağı kirletecek, insanları rahatsız edecek bir sıvı drenajı yapılmıyor. Buna emin olun ve doğru anlayın lütfen. İsterseniz ziyaret edin, gözlerinizle görün. Buradaki yanlış anlamayı bitirin artık” dedi. “ALAN TAHSİS EDİLMESİ LAZIM” Harmandalı depolama alanının yeniden kente kazandırılması hayalini dile getiren Başkan Tugay, “Allah kısmet eder, bir dahaki dönem belediye başkanı olmaya devam edersem bu bölgenin rehabilite edilmesi ve yeşil alana dönüştürülmesi için çalışmak istiyoruz. Orada yaşayan yurttaşlarımızın şikayetini ben kesinlikle haksız bulmuyorum” diye konuştu. Harmandalı’nda şu an rehabilitasyon çalışması yapılamadığını belirten Tugay “Orada halihazırda sözleşmeyle hak sahibi yapılmış ve işletmesi devam eden bir tesis bulunuyor. Bu tesis bakanlık onayıyla faaliyet gösteriyor. Süreç tamamlanmadan bizim orada çalışma yapmamızın hukuki bir altyapısı yok. Daha önce depolanan atıklar metan gazı üretmeye devam ediyor ve bu gazı kullanarak elektrik üreten bir tesis var. Bu tesis İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne ait değil. Ne İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı olarak ben ne de bu meclisteki herhangi bir üye Harmandalı’na bir gram çöp dökülmesini düşünüyoruz” dedi. Başkan Tugay, çöpün siyasetinin olmayacağını belirterek “Bu şehirde çöp sorunu yaşanıyor diye birileri siyasi olarak rant sağlarım diye düşünüyorsa bu çok vahim bir durum. İnsanlarımız bilinçli insanlar, yaşananların neden kaynaklandığını biliyorlar. Bunu bir tartışma konusu yapmak istemiyoruz. Biz bunu sakince, muhataplarımızla konuşup çözmek istiyoruz. Bizim böyle bir irademiz var ama tek başına yetmiyor. Yeni bertaraf tesisi için alan tahsis edilmesi lazım. Tesisin yapılmasıyla ilgili ÇED sürecinin onaylanması lazım, ruhsatının verilmesi lazım. Bunlar olmadıktan sonra İzmir Büyükşehir Belediyesi tesis yapamıyor” dedi. “MELES DERESİ TEMİZLİĞİ 15 GÜN İÇİNDE TAMAMLANACAK” Meles Deresi’nde yaşanan temizlik süreci hakkında sorulara yanıt veren Başkan Tugay, dere temizliğinin her sene nisan ayında yapıldığını, bu sene yağışlar nedeniyle ileri tarihte çalışmaların başladığını söyledi. Başkan Tugay, “Her sene yapılan çalışmalarda Meles çayının ağzı temizlenir. Bizim bunu yaşamamız için Meles’i doldurmamız lazım. Bu dereler, kaynaklarından denize ulaştıkları noktaya kadar geçtikleri bölgelerde kirletiliyor. Bu kirlilik endüstriyel, tarım ve insan kaynaklı olabiliyor. Bu bizim gerçeğimiz. İnsanlar dereleri temiz tutmuyor. Bu atıklar her sene çayın ağzında birikiyor. Bayram boyunca bir an önce temizliğin yapılması için İZSU çok yoğun çalıştı. İşin önemli bir kısmı halloldu. Bu zorunlu ve rutin bir çalışma. Dereler kirlilik taşıdıkça bu sorunu yaşamaya devam edeceğiz. 15 gün içinde dere temizliği tamamlanacak” dedi. “EXPO ALANINDA HİÇBİR YAPILAŞMANIN OLMAYACAĞINI GARANTİ EDERİM” Meclis oturumunda EXPO alanıyla ilgili önergeye yanıt verildi. Başkan Tugay, Yeşildere bölgesinde yapılması planlanan EXPO 2026’nın kamulaştırma süreci yetişmeyeceği için organizasyonun 2027 yılında İnciraltı’nda yapılmasına karar verildiğini hatırlattı. Tugay, kamulaştırma çalışmaları devam eden Yeşildere bölgesi hakkında da İzmirlileri bilgilendirdi. Başkan Tugay, “Yeşildere’deki EXPO alanı için kesin olarak söyleyebileceğim şey şu; orası asla ve asla hiç kimsenin kişisel rantına bırakılmayacak. O alan bütün İzmir’in kullandığı sosyal donatı alanı, kamusal alan olacak. Binaları kamulaştırılan yurttaşlarımıza bedelleri ödeniyor. Mağdur olmamaları için gereken hassasiyet gösteriliyor” dedi. EXPO alanlarının kalıcı olarak rekreasyon ve botanik alanı işlevi görmesi amacıyla planlandığını belirten Başkan Tugay, “Ben bunu garanti ederim; burada hiçbir şekilde yapılaşmaya izin vermeyeceğiz, hiç kimseye özel bir kullanım alanı oluşturmayacağız. EXPO alanını, İzmir halkının tamamının yararlanabileceği bir rekreasyon, spor, dinlenme ve peyzaj alanı olarak yaşatmak için gereken her şeyi yapacağız” diye konuştu.

İZMİR BÜYÜKŞEHİR'DEN MİNİKLERLE İKLİM SEFERBERLİĞİ Haber

İZMİR BÜYÜKŞEHİR'DEN MİNİKLERLE İKLİM SEFERBERLİĞİ

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yürüttüğü proje kapsamında 8 okulda eğitim alan çocuklar iklim krizine karşı harekete geçti. Su tasarrufundan geri dönüşüme, enerji verimliliğinden hayvan dostu uygulamalara kadar yüzlerce öğrenci örnek çalışmalara imza attı, farkındalık dalgası 10 bin kişiye ulaştı. İzmir Büyükşehir Belediyesi, Çocuk Meclisi Doğa ve Ekoloji Komisyonu üyesi çocukların kararı doğrultusunda, kent genelinde çocuklara ve gençlere yönelik iklim eylemi odaklı eğitim ve farkındalık çalışmalarını güçlendirmek amacıyla hayata geçirilen ‘Yerelde İklim Eylemi ve Çocuk Sempozyumu’ serisini tamamladı. Sürdürülebilirlik Eğitimleri Planlama Komisyonu tarafından, Sürdürülebilirlik ve Kent Stratejileri Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen çalışma kapsamında, sekiz pilot okulda eğitim gören çocuklara iklim krizi ve çoklu krizler konusunda farkındalık kazandırmaya yönelik eğitimler verildi. Sempozyumlar kapsamında 549 öğrenciyle tam zamanlı eğitim çalışmaları gerçekleştirildi. Eğitimlerin ardından okullar, belirlenen temalar doğrultusunda komisyonun rehberliğinde iklim odaklı kampanyalar yürüttü. Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi’nde düzenlenen kapanış toplantısında ise projeye katılan okullar, yıl boyunca gerçekleştirdikleri iklim odaklı çalışmaları birbirleriyle paylaştı. Önemli bir farkındalık sürecine katkı sunan çocuklara program sonunda sertifikaları takdim edildi. İklim dostu etkinlikler Sempozyum programında; tohum, toprak, tarımsal faaliyetler ve su döngüsü ekseninde iklim değişikliği eğitimlerinin yanı sıra iklim krizi ile çocuk hakları arasındaki ilişkiyi ele alan farkındalık ve savunuculuk çalışmaları gerçekleştirildi. Eğitimlerin ardından okullar, ‘Su Kahramanları’, ‘Enerji Dedektifleri’, ‘Atıksız Okul’, ‘İklim Elçileri’, ‘Geri Dönüşüm Savaşçıları’ ve ‘Hayvan Dostu Okul’ başlıkları arasından seçim yaparak yıl boyunca belirledikleri alanda çalışmalar yürüttü. Bu kapsamda boş sınıflarda ışıkların kapatılması, gün ışığından daha fazla yararlanılması, su tasarrufu için muslukların kontrol edilmesi ve sızıntıların tespit edilmesi, tek kullanımlık plastiklerin azaltılması, atık pillerin toplanması, beslenme çantalarında sürdürülebilir tüketim farkındalığının artırılması, geri dönüşüm kutularının doğru kullanılması, geri dönüştürülmüş malzemelerle sanat çalışmaları yapılması ve okul bahçelerinde hayvanlar için su ve mama kapları hazırlanması gibi çok sayıda etkinlik hayata geçirildi. Öte yandan, Birleşmiş Milletler (BM) Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları doğrultusunda çalışmalar yürüten AIESEC’in Dünya'nın En Büyük Dersi (World’s Largest Lesson-WLL) projesi kapsamında, Sürdürülebilirlik Eğitimleri Planlama Komisyonu tarafından 30 gence yönelik eğitici eğitimi düzenlendi. AIESEC İzmir iş birliğiyle yürütülen proje sayesinde bin 500 çocuğa ulaşıldı. Çalışmalar kapsamında toplam 2 bini aşkın öğrenciyle birebir temas kurulurken, veliler ve öğretmenlerin de sürece dahil olmasıyla yaklaşık 10 bin kişiye erişim sağlandı. "İklim için birlikte hareket etmeliyiz" Sempozyum serisinin kapanış toplantısında konuşan İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Prof. Dr. Pınar Okyay, çocukların yalnızca geleceğin değil, bugünün de önemli aktörleri olduğunu vurgulayarak, "Çocuklar genellikle gelecekle ilişkilendirilir. Oysa onlar tam da bugün şekilleniyor ve değişimin bir parçası oluyor. Sizler, yaşadığınız dünyaya bugün sahip çıkmanız açısından da çok değerlisiniz. Atılan küçük adımlar süreklilik kazandığında büyük değişimlere dönüşebilir" dedi. "Farkındayız ve çaba harcıyoruz" Sürdürülebilirlik ve Kent Stratejileri Şube Müdürü Emre Uysal ise "Yerel yönetimler olarak iklim krizi ve onun oluşturduğu çoklu krizlere karşı gerekli dönüşümleri gerçekleştirmek zorundayız. Bu noktada en önemli hedef kitlemiz çocuklar. Çünkü kullandığımız kaynaklar aslında siz çocukların geleceğine ait. Biz büyükler olarak bunun farkındayız ve daha yaşanabilir bir dünya için çözüm üretmeye çalışıyoruz. İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak okullarda yürütülen bu eğitimleri çok değerli buluyoruz" diye belirtti. "Biz değişirsek toplum değişir" İzmir Kent Konseyi Başkanı Özgür Topaç da sürdürülebilirliğin yalnızca çevreyle sınırlı olmadığını vurgulayarak, "Genellikle sürdürülebilirlik denildiğinde akla ilk olarak çevre geliyor. Oysa sürdürülebilirliğin çevresel, ekonomik ve toplumsal olmak üzere üç temel boyutu bulunuyor. Bunlar arasında en önemlilerinden biri de toplumsal sürdürülebilirlik. Çocuklar; yönetime katılmanız, fikirlerinizi dile getirmeniz ve bizlere yol göstermeniz çok kıymetli" ifadelerini kullandı. İklim kahramanları sahnedeydi Toplantıda, Çocuk Meclisi Doğa ve Ekoloji Komisyonu üyeleri Poyraz Karagöz ve Lidya Mina Alpargu da söz alarak görüşlerini paylaştı. Projeye katılan öğrenciler ise sahneye çıkarak dönem boyunca yürüttükleri iklim dostu çalışmaları ve elde ettikleri kazanımları anlattı. Farkındalığın ve paylaşımın öne çıktığı etkinlikte, canlı müzik performansı da katılımcılara keyifli anlar yaşattı.

DENİZDEN ÇIKANLAR PES DEDİRTTİ: KLOZET VE ARABA LASTİĞİ... Haber

DENİZDEN ÇIKANLAR PES DEDİRTTİ: KLOZET VE ARABA LASTİĞİ...

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından 5 Haziran Dünya Çevre Günü ve Türkiye Çevre Haftası kapsamında Karşıyaka'daki Bostanlı Balıkçı Barınağı'nda gerçekleştirilen dip ve kıyı temizliğinde denizden çıkarılan atıklar dikkat çekti. Temizlik çalışmasında araba lastikleri, masa, sandalye ve klozet kapağı gibi çok sayıda atık bulundu. İzmir Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı Deniz Koruma Şube Müdürlüğü ile İtfaiye Dairesi Başkanlığı Su Altı Arama Kurtarma Ekibi tarafından yürütülen çalışma, yaklaşık 5 metre derinlikte ve 600 metrelik alanda gerçekleştirildi. DENİZDEN ÇIKAN ATIKLAR ŞAŞIRTTI Temizlik sırasında deniz dibinden çok sayıda cam şişenin yanı sıra araba lastikleri, masa, sandalye ve klozet kapağı çıkarıldı. Toplanan atıklar daha sonra ayrıştırılmak ve geri dönüştürülmek üzere ilgili tesislere gönderildi. "TEMİZLEMENİN EN GÜZEL YOLU HİÇ KİRLETMEMEK" İzmir Büyükşehir Belediyesi Deniz Koruma Şube Müdürlüğü Bölge Sorumlusu Saygın Yörük, çalışmanın temel amacının çevre bilincini artırmak olduğunu söyledi. Deniz kirliliğinin küresel bir sorun olduğuna dikkat çeken Yörük, "Bu konuda hepimizin üzerine düşen sorumluluklar var. Ortalama bir saatte 675 ton çöp denizlere ulaşıyor. Denizde serbest yüzen çöpleri bir araya getirdiğinizde yedinci kıta büyüklüğünde bir alan oluşuyor. Bu nedenle çok dikkatli olmamız gerekiyor" dedi. YILDA BİN 100 TON KATI ATIK TOPLANIYOR Yörük, belediye ekiplerinin yıl boyunca hem karada hem de denizde düzenli temizlik çalışmaları yürüttüğünü belirterek, "Müdürlük olarak yılda ortalama bin 100 ton katı atık topluyoruz. Ancak temizlemenin en güzel yolu hiç kirletmemek. Amacımız bu farkındalığı artırmak" ifadelerini kullandı. "GÖRDÜĞÜMÜZ MANZARA İÇİMİZİ ACITTI" Temizlik çalışmalarına katılan dalgıçlardan Efe Eke ise deniz dibindeki görüntülerin üzücü olduğunu belirtti. Eke, "Denizden çıkardığımız atıkların tamamının çöp konteynerlerinde olması gerekiyor. Deniz dibinde ayrıca çıkarılması oldukça güç olan ve deniz canlılarına zarar veren balıkçı ağları ve hayalet ağlar da bulunuyor" diye konuştu. Yetkililer, çevrenin korunması ve deniz kirliliğinin önlenmesi için vatandaşları daha duyarlı olmaya çağırdı.

BAŞKAN TUGAY’DAN UFI AVRUPA KONFERANSI’NDA DÜNYAYA ÇAĞRI Haber

BAŞKAN TUGAY’DAN UFI AVRUPA KONFERANSI’NDA DÜNYAYA ÇAĞRI

İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İZFAŞ ev sahipliğinde düzenlenen UFI Avrupa Konferansı, 36 ülkeden yaklaşık 400 fuarcılık profesyonelini Fuar İzmir'de bir araya getirdi. Konferansın açılışında konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, uluslararası iş birliklerinin güçlendirilmesi çağrısında bulundu. Türkiye'de fuarcılığın doğduğu kent olarak kabul edilen İzmir, 52 yıl aradan sonra yeniden UFI Avrupa Konferansı'na ev sahipliği yapıyor. 3-5 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilen organizasyona dünyanın farklı ülkelerinden sektör temsilcileri katıldı. "İZMİR FUARCILIĞIN TEMELLERİNİN ATILDIĞI ŞEHİR" Konferansın açılışında İngilizce konuşan Cemil Tugay, İzmir'in tarih boyunca ticaret ve kültürlerin buluşma noktası olduğunu belirterek, uluslararası organizasyona ev sahipliği yapmaktan duydukları memnuniyeti dile getirdi. Tugay, "52 yıl sonra yeniden uluslararası bir UFI organizasyonuna ev sahipliği yapmak bizim için büyük bir gurur. Bu buluşma yalnızca bir konferans değil, aynı zamanda kentimizin köklü ticaret ve fuarcılık birikiminin sürdüğünün güçlü bir göstergesidir" dedi. İzmir Enternasyonal Fuarı'nın 1947 yılında UFI üyeliği alan ilk Türk fuarı olduğunu hatırlatan Tugay, bu nedenle İzmir'in "Fuarlar Şehri" olarak anıldığını ifade etti. "YENİ İŞ BİRLİKLERİ GELİŞTİRELİM" Konuşmasında Fuar İzmir'in Türkiye'nin en büyük ve en modern fuar komplekslerinden biri olduğunu vurgulayan Tugay, tesisin uluslararası ihtisas fuarlarına ev sahipliği yaptığını söyledi. Konferansta sürdürülebilirlik, dijital dönüşüm ve yapay zekâ destekli yeni nesil fuar modelleri gibi başlıkların ele alınacağını belirten Tugay, katılımcılara şu çağrıda bulundu: "Sizleri, Fuar İzmir'in sunduğu güçlü altyapı ve imkanlardan yararlanmaya, aynı zamanda İzmir'in üretim ve ticaret kültürünün bir parçası olmaya davet ediyorum. Bu eşsiz platformda yeni iş birlikleri geliştirelim, uluslararası ortaklıklarımızı güçlendirelim ve geleceği birlikte inşa edelim." Konuşmasının ardından Tugay, konferansın geleneksel açılış zilini çaldı. "AVRUPA'DAKİ EN YÜKSEK KATILIMLI KONFERANS" UFI Avrupa Bölge Direktörü Nick Dugdale-Moore ise organizasyonun bugüne kadar düzenlenen UFI Avrupa Konferansları arasında en yüksek katılıma ulaşan etkinlik olduğunu söyledi. Dugdale-Moore, yoğun ilgiden duyduğu memnuniyeti dile getirerek organizasyona katkı sağlayan kurum ve katılımcılara teşekkür etti. İZMİR'İN TANITIMINA KATKI SAĞLIYOR İzmir'de daha önce 1966 ve 1974 yıllarında UFI kongreleri düzenlenmişti. Yarım asrı aşkın aranın ardından gerçekleştirilen konferansın, kentin uluslararası fuarcılık alanındaki konumunu yeniden öne çıkarması hedefleniyor. Program kapsamında katılımcılar, İzmir'in tarihi ve kültürel mirasını yakından tanıma fırsatı bulurken, kentin mimari dokusu, sosyal yaşamı ve körfez kültürü hakkında da bilgi ediniyor.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.