#Iletişim

- Iletişim haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Iletişim haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

İZMİR BÜYÜKŞEHİR’DEN AFETLERE DAYANIKLI TELSEZ İSTASYONU Haber

İZMİR BÜYÜKŞEHİR’DEN AFETLERE DAYANIKLI TELSEZ İSTASYONU

İzmir Büyükşehir Belediyesi, afetlere dirençli kent hedefi doğrultusunda kritik altyapı yatırımlarını sürdürüyor. Kent genelinde itfaiye, zabıta, metro ve birçok belediye biriminin kullandığı Sayısal Trunk Telsiz Sistemi’nin önemli merkezlerinden biri olan Gümüldür Akkaya Telsiz İstasyonu, yenilenen güneş enerjisi ve enerji depolama sistemi sayesinde kesintisiz haberleşmenin güvencesi oldu. Düzenli bakım ve onarım çalışmalarıyla desteklenen istasyon, olası afet ve acil durumlarda iletişim altyapısının kesintisiz işlemesinde kritik rol üstleniyor. KESİNTİSİZ İLETİŞİM HİZMETİ İzmir’in 30 ilçesinde, 28 telsiz röle istasyonu aracılığıyla hizmet veren Sayısal Trunk Telsiz Sistemi, afetlerde ve acil durumlarda kamu hizmetlerinin koordinasyonunu sağlayan en önemli iletişim altyapılarından biri olarak görev yapıyor. Sistemin kritik merkezlerinden Akkaya Telsiz İstasyonu’nda, 40 kilovat kurulu güce ve 200 kilovatsaatin üzerinde enerji depolama kapasitesine sahip bir güneş enerjisi santrali bulunuyor. İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Dairesi Başkanlığı İklim Değişikliği ve Temiz Enerji Müdürlüğü tarafından projelendirilen, Fen İşleri Dairesi Başkanlığı Makine ve Elektrik Şube Müdürlüğü tarafından hayata geçirilen sistem yaklaşık 3,4 milyon liralık yatırımla tamamlandı. Kendi enerjisini üreterek depolayan tesis, şebeke elektriğine ihtiyaç duymadan çalışıyor ve olası afetlerde yaşanabilecek enerji kesintilerinden etkilenmeden kesintisiz hizmet sunmaya devam ediyor. “DÖRT GÜNE KADAR GÜNEŞ ALMADAN ENERJİ SAĞLAYABİLİYOR” İzmir Büyükşehir Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Dairesi Başkanlığı İklim Değişikliği ve Temiz Enerji Şube Müdürü Yiğit Beydağ, tesisin kritik altyapılara enerji sağladığını belirterek şunları söyledi: “Bu tesis, Büyükşehir Belediyemizin işletmesindeki 21 güneş enerji santralinden biri. Ancak kritik haberleşme altyapısını beslemesi nedeniyle ayrı bir öneme sahip. Tesiste 80’in üzerinde güneş paneli bulunuyor. Yaklaşık 40 kilovat kurulu güce ve 200 kilovatsaatin üzerinde enerji depolama kapasitesine sahip olan sistem, şebekeden tamamen bağımsız çalışıyor. Depoladığı enerji sayesinde güneşsiz geçen dört güne kadar kesintisiz hizmet verebiliyor.” Güneş enerjisi sistemlerinin verimliliğini artırmak amacıyla düzenli bakım ve temizlik çalışmaları yürüttüklerini belirten Beydağ, “İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin öz kaynaklarıyla güneş enerji santrallerimizin temizlik çalışmalarını gerçekleştiriyoruz. Bu sayede sistemlerin enerji üretim verimliliğini artırıyor ve sürdürülebilir işletimini sağlıyoruz” dedi. İzmir Büyükşehir Belediyesi Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı Bilgi Ağları Şube Müdürlüğü Telsiz Birim Şefi Metin Öztürk, Akkaya Telsiz İstasyonu’nun sistem içindeki stratejik önemine dikkat çekti. İstasyonun haberleşme ağının kritik noktalarından biri olduğunu belirten Öztürk, “Güney bölgesindeki birçok istasyon buradan hizmet alıyor. Radyolinkler aracılığıyla verileri Toros’taki merkezimize iletiyoruz. Afet ve kriz anlarında koordinasyonun sağlanması ve olaylara hızlı müdahale edilebilmesi açısından telsiz haberleşmesi hayati önem taşıyor” diye konuştu. İzmir’in herhangi bir noktasından yapılan telsiz anonslarının sistemdeki tüm kullanıcılar tarafından duyulabildiğini ifade eden Öztürk, itfaiye, zabıta, metro ve diğer belediye birimlerinin günlük faaliyetlerinin yanı sıra afet yönetimi çalışmalarında da bu altyapıdan yararlandığını söyledi. “6 ŞUBAT DEPREMLERİNDE ÖNEMİ BİR KEZ DAHA ORTAYA ÇIKTI” 6 Şubat Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından yaşanan iletişim aksaklıklarının telsiz haberleşmesinin kritik rolünü bir kez daha gözler önüne serdiğini belirten Öztürk, şunları söyledi: “Depremin ardından haberleşme neredeyse durma noktasına geldi. Bu süreçte telsiz sistemlerinin önemi bir kez daha ortaya çıktı. İtfaiyenin yangına müdahalesinden metro işletmesine kadar birçok hizmet için kesintisiz iletişim gerekiyor. Sistemimizin en önemli özelliği ise 7 gün 24 saat kesintisiz çalışabilmesi.” Gümüldür Akkaya Telsiz İstasyonu’nun Kiraz, Ödemiş, Torbalı, Urla ve Seferihisar’ın da bulunduğu geniş bir bölgede yer alan 9 farklı istasyona hizmet verdiğini aktaran Öztürk, tesisin yaklaşık 6 bin telsiz kullanıcısının haberleşme altyapısını desteklediğini ifade etti. Şebeke bağlantısı bulunmayan tesiste güneş enerjisi ve batarya sistemlerinin yanı sıra olası arızalara karşı jeneratör desteği de bulunuyor. Yaklaşık 500 litre yakıt kapasitesine sahip yedek sistem, gerektiğinde tesisi 15 gün boyunca çalıştırabiliyor. Güvenlik kameraları, alarm sistemleri ve yedek enerji altyapılarıyla desteklenen tesis, İzmir’in afetlere hazırlık kapasitesini güçlendiren stratejik yatırımlar arasında yer alıyor.

KARABAĞLAR’DA 6 ŞUBAT DEPREMLERİ ANILDI Haber

KARABAĞLAR’DA 6 ŞUBAT DEPREMLERİ ANILDI

İzmir’in Karabağlar ilçesinde, 6 Şubat 2023’te meydana gelen depremleri'n yıl dönümü dolayısıyla anma programı ve panel düzenlendi. Program kapsamında, eğitimlerini tamamlayan 100 Mahalle Afet Gönüllüsüne sertifikaları verildi. Karabağlar Belediyesi tarafından Mobilya Akademisi’nde gerçekleştirilen “Afetlerde Gönüllülük” panelinde, afetlere hazırlık, koordinasyon ve gönüllü organizasyonlarının önemi ele alındı. Panelin moderatörlüğünü Belediye Başkan Yardımcısı Arda Soner Tatlı yaptı. Panele, AFAD, AKUT, TRAC, TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası ve ilgili meslek kuruluşlarından temsilciler katılarak deneyimlerini paylaştı. “AFETLER ENGELLENEMEZ AMA KAYIPLAR AZALTILABİLİR” Karabağlar Belediye Başkanı Helil Kınay, panelde yaptığı konuşmada, 6 Şubat depremlerinde yaşanan acıların unutulmaması gerektiğini belirterek, afetlerin Türkiye’nin gerçeği olduğunu söyledi. Kınay, “Afetler engellenemez ancak doğru planlama, bilimsel yaklaşım ve örgütlü toplumla kayıplar azaltılabilir.” dedi. Mahalle temelli dayanışmanın önemine değinen Kınay, Mahalle Afet Gönüllüleri Projesi’ni ilçenin tüm sokaklarına yaymayı hedeflediklerini ifade ederek, “Afet anında profesyonel ekipler ulaşana kadar en büyük destek komşulardan gelir.” diye konuştu. UZMANLAR SAHADAN ÖRNEKLER PAYLAŞTI Panelde konuşan AFAD Gönüllü Koordinatörü Öyküm Terzioğlu, gönüllülerin afet anında ilk yardım, psikososyal destek, yangın ve arama-kurtarma gibi alanlarda görev aldığını dile getirdi. TRAC Denetim Kurulu Başkanı Nilay Özçetin ise afetlerde haberleşmenin kritik rolüne dikkati çekerek, amatör telsizcilik eğitimleriyle iletişim altyapısının güçlendirildiğini söyledi. AKUT Ekip Lideri Ramazan Ergut, Marmara, Maraş ve Van depremlerinde yürüttükleri çalışmalardan örnekler vererek, Karabağlar Belediyesi’nin sağladığı yerleşke desteğinin eğitim süreçlerini kolaylaştırdığını kaydetti. Jeoloji Mühendisleri Odası İzmir Şube Başkanı Koray Çetin Önalan da afetlerde asıl riskin hazırlıksızlık ve sistem eksiklikleri olduğunu ifade etti. 100 GÖNÜLLÜYE SERTİFİKA Program kapsamında, eğitimlerini tamamlayan 100 Mahalle Afet Gönüllüsüne sertifikaları Karabağlar Belediye Başkanı Helil Kınay tarafından verildi. Gönüllüler, görev yeleklerini giyerek sahada görev almaya hazır hale geldi. Karabağlar Kent Konseyi Başkanı İbrahim Yılmaz ise gönüllülere teşekkür ederek, afetlerin kader olmadığını, hazırlık ve örgütlü dayanışmanın hayat kurtardığını söyledi. 6 ŞUBAT ANI PARKI’NDA TÖREN DÜZENLENDİ Etkinlikler kapsamında Karabağlar Belediyesi tarafından hayata geçirilen 6 Şubat Anı Parkı’nda da anma töreni gerçekleştirildi. Törene, Karabağlar Belediye Başkanı Helil Kınay’ın yanı sıra CHP Karabağlar İlçe Başkanı Volkan Gürboğa, meclis üyeleri, muhtarlar, siyasi parti temsilcileri, sivil toplum kuruluşları ve vatandaşlar katıldı. Kınay, burada yaptığı konuşmada, 6 Şubat’ın yalnızca fiziksel bir yıkım olmadığını belirterek, “Bu parkı bir anı mekanı olmasının yanında, bir vicdan nöbeti olarak görüyoruz.” ifadelerini kullandı. Program, duaların okunması ve depremde hayatını kaybedenler için anıt önüne karanfil bırakılmasıyla sona erdi.

İZMİR’E ÜÇ YENİ ACİL DURUM HABERLEŞME RÖMORKU Haber

İZMİR’E ÜÇ YENİ ACİL DURUM HABERLEŞME RÖMORKU

İzmir’i afetlere karşı dayanıklı ve dirençli hale getirme hedefiyle çalışan İzmir Büyükşehir Belediyesi, Türkiye’ye örnek olacak bir çalışmayı hayata geçirdi. Afetlerde hem saha çalışanlarının hem de yurttaşların iletişim ihtiyaçlarını karşılamak için üç Acil Durum Haberleşme Römorku kente kazandırıldı. Acil Durum Haberleşme Römorku; internetten mobil şarj istasyonlarına, anons ve aydınlatma sistemlerinden kamera ve jeneratörlere kadar pek çok bileşeni bünyesinde barındırıyor. Sistem, 24 saat kesintisiz hizmet sunuyor ve uzaktan kontrol edilebiliyor. Türkiye’de bu özelliklere sahip entegre bir sistemi hayata geçiren ilk yerel yönetim olan İzmir Büyükşehir Belediyesi, afet yönetimi konusunda örnek bir belediyecilik anlayışı sergiliyor. TAM TEŞEKKÜLLÜ AFET RÖMORKLARI Afet römorkları olası bir afet durumunda sahada görev alacak arama kurtarma ekiplerinin kesintisiz bir şekilde çalışabilmesini sağlayacak. Yurttaşların elektrik, haberleşme ve acil internet gibi temel ihtiyaçlarının yanı sıra aydınlatmayı sağlayacak. Tüm süreç kamera sistemleriyle kayıt altına alınacak. Sistem böylece hem müdahale ekiplerinin koordinasyonunu kolaylaştıracak hem de güvenlik zafiyetlerinin önüne geçecek. KARAHAN: İLETİŞİM İHTİYACINI KARŞILIYOR İklim krizinin etkilerinin her geçen gün daha fazla hissedildiği bir dönemde, afetlere karşı önlem almanın zorunluluk olduğunu söyleyen İzmir Büyükşehir Belediyesi Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı’na bağlı Bilgi Ağları Şube Müdürü İbrahim Karahan, “Altyapısı güçlü ve afetlere dirençli kent İzmir için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Afet anında ‘iletişim koparsa koordinasyon da kopar’ bilinciyle afet römorklarını kentimize kazandırdık. 7 gün 24 saat güneş enerjisi panelleri ve jeneratörle kesintisiz olarak çalışıyor. Afet anlarında hem vatandaşlarımızın hem de sahadaki ekiplerimizin tüm iletişim ihtiyaçlarını karşılayacak. Türkiye’de bu kadar geniş kapsamlı, entegre, uzaktan kontrol edilebilir bir sistem yerel yönetimlerde ilk defa yapılıyor” dedi. Buca Toros Afet Koordinasyon Merkezi’nde hazır bulunan Acil Durum Haberleşme Römorkları olası bir afet durumunda AFAD koordinasyonunda toplanma alanlarında hizmet verecek. Afet römorklarının sayısının önümüzdeki süreçte artırılması hedefleniyor.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.