#Kaldırım

- Kaldırım haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kaldırım haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

BURSA'DA KAMUSAL İŞGALE GEÇİT VERİLMEYECEK Haber

BURSA'DA KAMUSAL İŞGALE GEÇİT VERİLMEYECEK

Bursa Büyükşehir Belediyesi ve 17 ilçe belediyesinin zabıta ekipleri, özel gereksinimli bireyler ve yaş almış vatandaşların kentte engelsiz hareket edebilmesi için kamusal alan işgallerine karşı denetimleri artırıyor. Bursa Büyükşehir Belediyesi Zabıta Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda düzenlenen Zabıta Koordinasyon Toplantısı, Osmangazi Belediyesi Zabıta Şube Müdürlüğü’nün ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Toplantıda, özellikle engelli vatandaşlar ve yaşlı bireyler başta olmak üzere tüm kırılgan grupların kent içinde rahat gezebilmeleri ve bir yerden bir yere rahat ulaşabilmeleri için yapılacak çalışmalar ele alındı. Uzun süredir sorun teşkil eden bölgelerde kamusal alan işgallerine yönelik denetimlerin artırılmasına karar veren zabıta teşkilatı, işgaliye sınırlarının yeniden değerlendirilmesi ve erişilebilirliği engelleyen uygulamaların ortadan kaldırılması için harekete geçecek. Denetimler arttırılacak Koordinasyon toplantısında, engelli ve yaşlı bireylerin kaldırım, yaya yolu ve ortak kullanım alanlarını güvenli ve engelsiz şekilde kullanabilmelerinin önemine dikkat çekildi. Bu amaçla il genelinde eş zamanlı ve koordineli denetimlerin artırılarak sürdürüleceği vurgulandı. Buluşmada, çevreyi kirleten kişi ve işletmelere yönelik denetimlerin sıklaştırılması, yaklaşan Ramazan ayı boyunca özellikle camiler ve turistik alanlarda dilencilik faaliyetlerine karşı kontrollerin yoğunlaştırılması da kararlaştırıldı. Hurda araçların muhafaza edilebileceği depo ve otopark alanlarının oluşturulması, sahipsiz hayvanların geçici olarak barındırılabileceği alanların temini ve teslim süreçlerinin düzenlenmesi de ele alındı. Öte yandan İşyeri Açma ve Çalıştırma Ruhsatına İlişkin Yönetmeliğin Ek 3. maddesi kapsamında uygulanan faaliyetten men ve idari para cezalarına ilişkin değerlendirmeler yapılırken, Bursa Büyükşehir Belediyesi ile ilçe belediyeleri arasında yürütülecek ortak çalışmalar da konuşuldu.

MANİSA BÜYÜKŞEHİR’DEN YAYA YOLLARINDA SIKI DENETİM Haber

MANİSA BÜYÜKŞEHİR’DEN YAYA YOLLARINDA SIKI DENETİM

Manisa Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı’na bağlı trafik zabıtası ekipleri, yaya güvenliğini tehdit eden sürücülere karşı denetimlerini sürdürüyor. Özellikle çocuklar, yaşlılar ve engelli bireylerin güvenliği öncelenen denetimlerde, sevgi yolları ve parklar gibi yayaların kullanımına açık olan alanlarda motosiklet denetimleri yapıldı. Yayaların kullandığı sevgi yollarını geçiş güzergahı olarak kullanan sürücülere yasal işlemler yapıldı. Ekipler tarafından yapılan uyarılarda, bu alanların sadece yayalara tahsis edildiği, motorlu araçların kullanımıyla hem can güvenliğinin riske atıldığı hem de kamusal alanların amacının dışında kullanılmaması gerektiği yönünde bilgilendirme yapıldı. “DENETİMLERİMİZ DEVAM EDECEK” Manisa Büyükşehir Belediyesi Trafik Zabıtası ekipleri, sürücülerden kurallara uymaları yönünde duyarlı olmalarını istedi. Kentte yaya öncelikli yaşam alanlarının artırılmasına yönelik çalışmaların sürdürüleceğini ifade eden yetkililer, denetimlerin devam edeceğini söyledi. Manisa Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Trafik Zabıta Personeli Fevzi Dükar, “Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu’nun talimatları ile halkımız daha huzurlu yürüyebilsin diye denetimlerimizi sürdürüyoruz. Yayalarımızın haklarını ihlal eden ve güvenliğini riske atan motosiklet sürücülerine cezai işlem uygulanmaktadır. Emniyet müdürlüğüne bağlı trafik ekipleriyle birlikte ortak çalışma yürütüyoruz” dedi.

KONAK ’TA SARI ÇİZGİ UYGULAMASI BAŞLADI Haber

KONAK ’TA SARI ÇİZGİ UYGULAMASI BAŞLADI

Konak Belediyesi, meclisten oybirliğiyle geçen “İşgal İzni Yönetmeliği” kapsamında “Sarı Çizgi” uygulamasını başlattı. Düzenli bir kentin temellerini atmayı hedeflerken yaya güvenliği ve konforunu önceleyen uygulamanın ilki Hatay bölgesinde yapıldı. Kent genelinde uygulanacak sarı çizginin, kamusal alanları herkesin eşit kullanımına açacağını belirten Konak Belediye Başkanı Nilüfer Çınarlı Mutlu, “Kentsel Tasarım Müdürlüğümüz ve Zabıta Müdürlüğümüzün detaylı çalışmasıyla İşgal İzni Yönetmeliğimizi oluşturduk ve meclisimizden oybirliğiyle geçirdik. Sokaklar hepimizin, erişim hakkımız eşit, dedik; eşit erişimi ve yaya güvenliğini sağlamak amacıyla uygulamamızı başlattık. Belirlenen ölçülerin daha kolay uygulanabilmesi ve görünür olması için de işgal ve yaya kullanım alanlarını sarı çizgilerle belirliyoruz. Konak’ta, bir standart oluşturmayı hedefliyoruz. Erişilebilir kamusal alanlar ve estetik bir kent için çalışmaya devam edeceğiz” diye konuştu. DÜZENLİ BİR KENT İÇİN İLK ÇİZGİ İşletmelerin işgal alanlarında yapılan çalışma kapsamında gerekli ölçümlerin yapılmasının ardından, ilk sarı çizgi Hatay bölgesinde çizildi. Yürürlüğe giren yönetmeliğe göre işletmelerin kaldırım cephelerinde kullanabilecekleri alanlar santim santim ölçüldü ve yaya kullanım alanlarına göre düzenleme yapıldı. İşgaliye sınırlarını belirleyerek yaya dostu ve düzenli bir Konak’ı oluşturacak sarı çizgi uygulaması kent genelinde uygulanacak. “RAHAT RAHAT YÜRÜYECEĞİZ” Sarı çizgi uygulamasını merakla izleyen Konaklılar, uygulama sırasında belediye yetkililerine sorarak bilgi aldı. Yaya dostu uygulamadan memnuniyetini dile getiren vatandaşlar, “Yayalar artık kaldırımda rahat rahat yürüyecekler. Birbirimize çarpmayacağız” ifadelerini kullandı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.