#Konak

- Konak haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Konak haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

''İZMİR'DE CHP İL BİNASINDA KADIN ÜYELER DARP EDİLDİ'' Haber

''İZMİR'DE CHP İL BİNASINDA KADIN ÜYELER DARP EDİLDİ''

İzmir'de CHP'nin zor gecesi... İzmir'de CHP il yönetiminde mutlak butlan yönetimi kararıyla başkanlık görevinden uzaklaştırılan Çağatay Güç, dün gece Utku Gümrükçü ve destekçilerinin adeta baskın yaptığı il binasında yaşanan olaylarla ilgili basın açıklaması yaptı. Konak ilçe başkanlığında düzenlenen basın toplantısına CHP İzmir milletvekilleri Murat Bakan ile Deniz Yücel de katıldı. ''ARKADAŞLAR SİLAHLI İNSANLAR GÖRDÜKLERİNİ SÖYLEDİ'' Kılıçdaroğlu yönetimi tarafından il başkanı olarak atanan Utku Gümrükçü ve destekçilerinin saat 23:00 sularında il başkanlığı binasına geldiğini söyleyen Çağatay Güç, “Tekin insanlar gelmedi. Arkadaşlar silahlı, bıçaklı insanlar gördüklerini söylediler. Kadınlarımıza ve gençlerimize zarar gelmesin diye sakin kalmaya çalıştık. Bu gelen insanlar tekin insanlar değiller. Kadınlarımızı ve gençlerimizi korumamız gerekiyordu. Orası bizim evimiz ve baba ocağımızdı” dedi. ''BAR FEDAİSİ GİBİ TİPLER İÇERİ GİRDİ, DIŞARIDA POLİSLER BEKLİYORDU'' Utku Gümrükçü ile gelen kişileri ''bar fedaisi gibi tipler'' olarak nitelendiren Güç, bu kişilerin bir anda içeriye girmeye çalıştığını, bağırışmalar üzerine aşağıya indiklerini ifade etti. Güç, tam da bu sırada dışarda polisler beklediğinin altını çizdi. “KÜFRETMİŞİZ GİBİ ALGI YAPIYORLAR; GİT BURADAN DEDİM'' Utku Gümrükçü'nün il binasındaki açıklamasında ileri sürdüğü gibi kendisine küfür etmediğini söyleyen Güç, ''Bugün değil yarın gelin dedik. Hatta atanan il başkanına ‘Senin bu gece burada ne işin var, git buradan’ dedim. Saat gece 23.00’te insan elinde çiçekle gelir mi? Ne yaptınız alkol masasından mı kalkıp geldiniz? Madem iyi niyetlisiniz verin valiliğe yazınızı, hukuk çerçevesinde süreci yürütelim' dedim. Biz küfretmişiz de onlar girmiş gibi algı yapmaya çalışıyorlar. Orada temiz yüzlü insanlar var. Adama ne işin var burada diyorum o bana küfür ettiler diyor. Bunlar süreci dağıtmaya çalışan, kötü insanlar'' dedi. ''KADINA EL KALDIRANIN, YUMRUK ATANIN CHP'DE NE İŞİ VAR?'' Çağatay Güç, Gümrükçü ve destekçilerinin il binasına gelişiyle yaşanan arbede sırasında kadın kollarından bir üyenin omzundan sakatlandığını, bir başka kadın üyenin yumrukla darp edildiğini, hastanede tedavi altında olan il yöneticisinin olduğunu açıkladı. Güç, ''Kadına yumruk atan, el kaldıran insanların CHP’de ne işi var?'' diye sordu. ''AL O KOLTUKTA OTUR KARDEŞİM. ADAM O HIRSLA OTURMAYA GELMİŞ'' Güç, Kılıçdaroğlu yönetimi ve onun İzmir'deki temsilcisi Utku Gümrükçü'nün ''AKP iktidarı tarafından CHP'ye yapılan darbeyi'' açıkca desteklediğini söyledi. Güç, konuşmasında ''Türkiye’deki seçmenin yüzde 40’ını temsil eden iktidara giden bir partiydik ve partimize AKP hükümeti tarafından darbe yapıldı. Bu arkadaşlar da sırf o koltukta oturmak için… Al o koltukta otur kardeşim. Adam o hırsla oturmaya gelmiş. Kime neyi anlatacaklar?” ifadelerini kullandı. Çağatay Güç, konuşmasını önümüzdeki günlerde Özgür Özel liderliğinde seçilmiş yönetimin il başkanları olarak süreci yürütecekleri açıklamasıyla tamamladı.

YURTTAN YKS MANZARALARI: GEÇ KALANLAR, DEMİRLERİ AŞANLAR... Haber

YURTTAN YKS MANZARALARI: GEÇ KALANLAR, DEMİRLERİ AŞANLAR...

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nın (YKS) ilk oturumu olan Temel Yeterlilik Testi (TYT), İzmir'de yoğun katılımla gerçekleştirildi. Sınava geç kalan iki öğrencinin okul kapılarının kapanmasının ardından demirlerden atlayarak içeri girmeye çalışması dikkat çekti. Türkiye genelinde milyonlarca adayın katıldığı YKS'nin ilk oturumu saat 10.15'te başladı. İzmir'de de öğrenciler ve aileleri sabahın erken saatlerinden itibaren sınav merkezlerine akın etti. Konak ilçesindeki Ticaret Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde adaylar kimlik kontrollerinin ardından sınav salonlarına alınırken, aileler okul çevresinde heyecanla bekleyişini sürdürdü. Saat 10.00 itibarıyla sınav binalarının kapıları kapatılırken, geç kalan iki öğrenci son anda okula ulaşmaya çalıştı. Dış kapı demirlerinden atlayarak sınava yetişmek isteyen öğrenciler, giriş saatinin dolması nedeniyle görevliler tarafından içeri alınmadı. Sınava katılamayan öğrenciler gözyaşları içerisinde okuldan ayrıldı. ADAYLAR UMUTLU KONUŞTU Sınava giren öğrencilerden 17 yaşındaki Berke Kurtulmuş, hazırlık sürecinin sakin geçtiğini belirterek kuyumculuk ve takı tasarımı bölümünü hedeflediğini söyledi. Efe Kayan ise sosyal bilgiler alanında kendine güvendiğini ifade ederek, matematik ve fen bilimlerinden de yeterli net çıkarması halinde istediği sonuca ulaşabileceğini dile getirdi. Psikoloji bölümü okumayı hedefleyen Nazirenur Pala, iki yıllık yoğun bir hazırlık sürecinin ardından sınava girdiğini belirterek, emeklerinin karşılığını almayı umut ettiğini söyledi. Fizyoterapi veya anestezi bölümlerinden birinde eğitim görmek istediğini belirten Cemre Ekim de uzun süredir yoğun ders çalıştığını ve sınav heyecanı yaşadığını ifade etti. VELİLER DE EN AZ ÖĞRENCİLER KADAR HEYECANLIYDI Yeğenine destek olmak için Denizli'den İzmir'e gelen Türkçe öğretmeni Nagihan Uğurlu, öğrencilere sakin olmaları çağrısında bulunarak, "Başarısızlık ve stres olabilir ancak öğrenciler hayallerinin peşinden gitmeli" dedi. Kızını sınava getiren Özgür Pala ise, "Gençler için stresli ve yorucu bir süreçti. Kızımla beraber ben de heyecanlıyım" ifadelerini kullandı. YKS'nin ikinci oturumu olan Alan Yeterlilik Testleri (AYT) 21 Haziran Pazar günü saat 10.15'te, üçüncü ve son oturum olan Yabancı Dil Testi (YDT) ise aynı gün saat 15.45'te gerçekleştirilecek. ÖSYM verilerine göre AYT'ye 1 milyon 627 bin 960, YDT'ye ise 203 bin 639 aday katılacak.

İZMİR'DE SINAV TEDBİRİ: MAÇ YAYINI İPTAL EDİLDİ Haber

İZMİR'DE SINAV TEDBİRİ: MAÇ YAYINI İPTAL EDİLDİ

İzmir Valiliği, 20-21 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilecek Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) öncesinde adayların sınav merkezlerine sorunsuz ulaşabilmesi ve sınav ortamının korunması amacıyla bir dizi tedbiri aldı. Bu kapsamda, gürültü oluşturabilecek etkinliklere izin verilmeyeceği bildirildi. Valilik tarafından ilgili kurumlara gönderilen yazıda, sınav günlerinde adaylar ile görevli personelin sınav binalarına zamanında ulaşmasının büyük önem taşıdığı vurgulandı. Yazıda ayrıca sınav merkezlerinin bulunduğu bölgelerde konser, eğlence programları, sosyal etkinlikler ile bakım-onarım çalışmaları nedeniyle oluşabilecek gürültü ve çevresel rahatsızlıkların önlenmesi istendi. DEV EKRAN ORGANİZASYONU İPTAL EDİLDİ Alınan kararlar doğrultusunda İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından daha önce duyurulan Türkiye-Paraguay milli futbol karşılaşmasının dev ekrandan yayınlanacağı etkinlik de iptal edildi. Belediyenin organizasyonu kapsamında karşılaşmanın Bornova, Konak, Karşıyaka ve Buca’da kurulacak dev ekranlarda izlettirilmesi planlanıyordu. Ancak sınav tedbirleri nedeniyle etkinliğin gerçekleştirilmeyeceği açıklandı. YKS ÜÇ OTURUMDA YAPILACAK Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenecek 2026 YKS, 20-21 Haziran tarihlerinde üç oturum halinde gerçekleştirilecek. İlk oturum cumartesi günü, diğer iki oturum ise pazar günü sabah ve öğleden sonra yapılacak. Yetkililer, sınava girecek adayların ulaşım planlamalarını önceden yapmaları ve sınav saatlerinden önce merkezlerde hazır bulunmaları konusunda uyarılarda bulundu.

FERDİ ZEYREK’İN ADI İZMİR’DE GENÇLİK MERKEZİNDE YAŞATILACAK Haber

FERDİ ZEYREK’İN ADI İZMİR’DE GENÇLİK MERKEZİNDE YAŞATILACAK

İzmir’in Konak ilçesinde, geçen yıl hayatını kaybeden Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek’in adını taşıyan gençlik merkezi düzenlenen törenle hizmete açıldı. Açılışa Özgür Özel ve Cemil Tugay başta olmak üzere çok sayıda davetli katıldı. GENİŞ KATILIMLI AÇILIŞ TÖRENİ Konak Belediyesi tarafından hayata geçirilen Ferdi Zeyrek Gençlik Merkezi’nin açılışı yoğun katılımla gerçekleştirildi. Törene siyasi isimlerin yanı sıra milletvekilleri, belediye başkanları, parti yöneticileri ve vatandaşlar iştirak etti. Program kapsamında Zeyrek’in hayatını anlatan video gösterimi yapılırken, katılımcılar duygusal anlar yaşadı. ÖZEL: “GENÇLERLE BULUŞMASI ÇOK KIYMETLİ” Açılışta konuşan CHP Genel Başkanı Özgür Özel, merkezin gençler için önemli bir kazanım olduğunu belirterek, "Ferdi Zeyrek’in adının gençlerle buluşması son derece anlamlı" dedi. Özel, İzmir’de yürütülen sosyal konut ve kentsel dönüşüm çalışmalarına da değinerek, "İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin inisiyatif almasıyla sorunların çözülmesi ve vatandaşların memnuniyetinin artması hepimizi sevindirdi" ifadelerini kullandı. “KOOPERATİFÇİLİK SUÇ DEĞİLDİR” Konut politikalarına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Özel, "Kooperatifçilik suç değildir. Amaç, kamunun cebinden para çıkmadan uygun maliyetle konut üretmektir" diye konuştu. Geçmişte yaşanan aksaklıkların giderildiğini vurgulayan Özel, "Artık protestoların yerini memnuniyet aldı. Son konut teslim edilene kadar sürecin takipçisi olacağız" dedi. TUGAY: “GENÇLER MUTLU DEĞİLSE TOPLUM İYİ OLAMAZ” İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay ise törende yaptığı konuşmada, gençlere yönelik projelerin öncelikleri arasında yer aldığını ifade etti. "Gençleri mutlu ve umutlu olmayan bir toplum iyi olamaz" diyen Tugay, kentte gençlerin gelişimini destekleyecek yeni projelerin hayata geçirileceğini belirtti. DUYGUSAL MESAJLAR VERİLDİ Konak Belediye Başkanı Nilüfer Çınarlı Mutlu, merkezin hem gurur hem de hüzün barındırdığını dile getirerek, "Ferdi Başkan’ı sözcüklere sığdırmak imkânsız" dedi. Ferdi Zeyrek’in eşi Nurcan Zeyrek ise merkezin gençler için önemli bir fırsat sunacağını belirterek, "Bu merkezde umut hiç bitmeyecek" ifadelerini kullandı. GENÇLER İÇİN MODERN DONANIM Çınarlı Mahallesi’nde kurulan ve iki katlı olarak inşa edilen gençlik merkezi, gençlerin sosyal ve teknolojik ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde tasarlandı. Merkezde; VR (sanal gerçeklik) alanı E-spor ve oyun odaları Yayın ve podcast stüdyoları Ses kayıt ve prodüksiyon odaları Atölye ve toplantı alanları gibi birçok donanım yer alıyor. Ücretsiz hizmet verecek olan tesisin, gençlerin dijital becerilerini geliştirmesine ve sosyal etkileşimlerini artırmasına katkı sağlaması hedefleniyor.

İZMİR’DE TAKSİCİ CİNAYETİNDE KAN DONDURAN DETAYLAR Haber

İZMİR’DE TAKSİCİ CİNAYETİNDE KAN DONDURAN DETAYLAR

İzmir’in Konak ilçesinde taksici Deniz Örer’in öldürülmesine ilişkin ortaya çıkan yeni görüntüler ve detaylar dehşete düşürdü. Şüphelinin, cinayetin ardından gasp ettiği takside uyuşturucu kullandığı anlar kayıtlara yansıdı. TAKSİCİYE BAŞINDAN ATEŞ ETTİ Olay, 9 Mart gecesi saat 22.18 sıralarında Eşrefpaşa Caddesi’nde başladı. Doğuş Meşe (24), bindiği takside şoför Deniz Örer’e bir ay önce ayrıldığı iş yerine giderek valizlerini alacağını söyledi. Hurşidiye Mahallesi’ne ulaşıldığında araçtan inen şüpheli, ücretin ne kadar tuttuğunu sordu. Herhangi bir tartışma yaşanmamasına rağmen Meşe, yanında getirdiği tabancayla açık camdan şoförün başına ateş etti. Aldığı kurşunla bilincini kaybeden Örer’i araçtan indirerek yol kenarına bırakan zanlı, direksiyona geçip olay yerinden kaçtı. GASP ETTİĞİ TAKSİDE UYUŞTURUCU PARTİSİ Cinayetin hemen ardından bir kadını arayan zanlı, gasp ettiği taksinin kendisine ait olduğunu söyleyerek yanına çağırdı. Şüphelinin, kadına sentetik ecza verdiği ve ardından farklı adreslerden metamfetamin ile esrar temin ettiği belirlendi. İkili, öldürülen taksicinin kanının bulunduğu araç içerisinde yaklaşık bir saat boyunca uyuşturucu kullandı. Bu anların görüntülerinin ortaya çıkması olayın vahametini daha da artırdı. “TAKSİCİYİ VURDUM” DİYEREK İTİRAF ETTİ Şüpheli, kadını bıraktıktan sonra saat 23.30 sıralarında annesi ve ablasını arayarak “Taksiciyi vurdum, moralim bozuk” diyerek suçunu itiraf etti. Araç takip sistemiyle yakalandı Gece saatlerinde eve dönmeyen Deniz Örer’den haber alamayan ailesi, taksinin araç takip sisteminden konumunu kontrol etti. Direksiyondaki kişinin farklı olduğunu fark eden aile durumu polise bildirdi. Güvenlik kameralarını inceleyen ekipler cinayetin işlendiği noktayı tespit ederken, zanlı kısa sürede yakalanarak gözaltına alındı. MÜEBBET HAPİS TALEBİ İzmir Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianamede, şüpheli Doğuş Meşe’nin cinayet için silahı önceden temin ettiği ve planlı hareket ettiği belirtildi. Zanlının savunmasında öne sürdüğü “küfür ettiği için vurdum” ifadesinin gerçeği yansıtmadığı değerlendirildi. Hazırlanan iddianamede Meşe hakkında “kasten öldürme” suçundan müebbet hapis, “silahla yağma” suçundan 15 yıla kadar ve “ruhsatsız silah bulundurma” suçundan 4 yıla kadar hapis cezası talep edildi.

İZMİR’DE KATLEDİLEN TAKSİCİ İÇİN MESLEKTAŞLARINDAN KONVOY Haber

İZMİR’DE KATLEDİLEN TAKSİCİ İÇİN MESLEKTAŞLARINDAN KONVOY

İzmir’in Konak ilçesinde ücret tartışması sırasında yolcu tarafından silahla vurularak öldürülen taksi şoförü Deniz Örer (52) için meslektaşları araçlı konvoy düzenledi. Çok sayıda taksici'nin katıldığı konvoy, cenazenin bulunduğu alana kadar ilerledi. Olay, pazartesi günü saat 23.15 sıralarında Basmane Kapılar mevkisinde meydana geldi. İddiaya göre taksi şoförü Deniz Örer ile yolcu D.M. (24) arasında ücret nedeniyle tartışma çıktı. Tartışmanın büyümesi üzerine D.M., yanındaki tabancayla Örer’e ateş etti. Ağır yaralanan taksici olay yerinde hayatını kaybetti. Şüpheli D.M. ise taksinin direksiyonuna geçerek olay yerinden kaçtı. Polis ekipleri tarafından yapılan çalışmalar sonucunda kimliği ve kaçış güzergahı belirlenen şüpheli, aracı bir sokakta terk edip yaya olarak kaçmaya çalışırken yakalandı. Gözaltına alınan şüphelinin üzerinde olayda kullandığı tabanca da ele geçirildi. Emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edilen şüpheli çıkarıldığı mahkemece tutuklandı. MESLEKTAŞLARINDAN KONVOY Evli ve bir çocuk babası olan Deniz Örer’in cenazesi İzmir Adli Tıp Kurumu morgundan alınarak Bayraklı Naldöken Fevzipaşa Camii’ne getirildi. Taksiciler saat 11.00’de Kahramanlar Fuar Taksi önünde toplanarak cenaze alanına doğru konvoy oluşturdu. Konvoyun en önünde ise Örer’in saldırıya uğradığı taksi yer aldı. Cenazenin kılınacak namazın ardından Doğançay Mezarlığı’nda toprağa verileceği öğrenildi. “KEFENİMİZİ CEBİMİZE KOYARAK ÇIKMAK İSTEMİYORUZ” Taksici Ali Arda Karabulut, meslektaşlarının güvenlik endişesi yaşadığını belirterek şu ifadeleri kullandı: “Evden çıkarken kefenimizi cebimize koyarak çıkmak istemiyoruz. İşimizi gönül rahatlığıyla yapmak istiyoruz. Ailelerimiz geceleri çalışmamamızı istiyor. Biz sadece ekmeğimizin peşindeyiz. Ancak caydırıcı önlem alınmazsa bu acı olaylar mesleğimizde devam edecektir.” “HELALLEŞEREK EVDEN AYRILMAK İSTEMİYORUZ” Bir diğer taksici Hasan Hüseyin Savaş ise taksilerde güvenlik önlemlerinin artırılması gerektiğini belirterek, “Artık evimizden çıkarken ailemizle helalleşmek istemiyoruz. Sabah görüşmek dileğiyle ayrılmak istiyoruz. Yetkililerden taksilerde güvenlik kabini ve can güvenliği konusunda adım atmalarını bekliyoruz” dedi. AYNI SOKAKTA İKİNCİ CİNAYET 2007 yılında aynı sokakta taksi şoförü Mustafa Girgin’in de öldürüldüğünü hatırlatan Yeliz Yıldırım Girgin, “19 yıl sonra eşimin çocukluk arkadaşı Deniz’in de aynı sokakta cinayete kurban gitmesi çok acı. Aynı yerde bir daha böyle bir olay yaşanmasını istemiyoruz” ifadelerini kullandı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.