#Mesai

- Mesai haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Mesai haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

MAHKEME ''HİLE YAPAN İŞİÇİYE TAZMİNAT YOK'' DEDİ Haber

MAHKEME ''HİLE YAPAN İŞİÇİYE TAZMİNAT YOK'' DEDİ

18 senedir çalıştığı fabrikadan tazminatsız kovulan personel şefi, İş Mahkemesi’ne başvurdu.. Davacı K.B., iş sözleşmesinin haksız ve hukuka aykırı olarak tazminatsız feshedildiğini, 08.30-23.00 saatleri arasında her gün aralıksız çalıştığını, kıdem ve ihbar tazminatı ile fazla çalışma alacağının davalı işverenden tahsiline karar verilmesini talep etti. Mahkemede savunma yapan davalı işveren ise davacının iş sözleşmesinin çalışanlardan Y.K’nın yerine Y. K. işyerinden ayrıldığı ve çalışmadığı hâlde kartını sanki çalışmış gibi basmış olması, yöneticisi olduğu çalışanı çalışmış gibi göstererek işvereni kandırmış olması nedeniyle feshedildiğini dile getirdi. Davacının fabrika kuruluşunda insan doğasına aykırı şekilde fazla saatlerle çalıştırıldığı iddialarının gerçeği yansıtmadığını belirterek davanın reddini istedi. Davalı tarafça davacının iş sözleşmesinin diğer bir çalışanın kartını çalışmadığı hâlde çalışmış gibi basarak işvereni kandırması nedeniyle haklı nedenle feshedildiği tezini yersiz bulan İş Mahkemesi, tazminat talebini yerinde buldu. Kararda; ‘’Davacının eylemiyle işvereni nasıl bir zarara uğrattığı hususunun somut şekilde ortaya koyulamadığı, davacının 18 yıllık kıdemi ve daha önce benzer mahiyette bir eylemi olmadığı düşünüldüğünde sırf bu hâliyle eylemin tek başına güven sarsıcı mahiyette olduğundan bahsedilemez. Dolayısıyla feshin ancak geçerli olup olmadığının değerlendirilebileceği ancak haklı feshi gerektirir boyutta olmadığı bu nedenle davacının kıdem ve ihbar tazminatına hak kazandığı ortadadır’’ denildi. Kararı davalı işveren istinafa taşıdı. Bölge Adliye Mahkemesi, İş Mahkemesi’nin kararını onayladı. Davalı bu kez kararı temyiz edince devreye Yargıtay 9. Hukuk Dairesi girdi. Oy birliği ile alınan kararda; davacının, işyerinde olmayan bir başka çalışanın kartını işyerindeymiş gibi okuttuğunun sabit olduğu hatırlatıldı. Yargıtay kararında; şu ifadelere yer verildi: ‘’Söz konusu davranışın, doğruluk ve bağlılığa uymayan bir davranış olup bu davranış nedeniyle işverenin herhangi bir zarara uğraması şart değildir. Kaldı ki, işyerinde olmadığı hâlde çalışmış gibi kartı okutulan işçiye çalışmadığı süre için ücret ödenmesi söz konusudur. Bu durumda davacının iş sözleşmesinin işveren tarafından haklı nedenle feshedildiği kabul edilerek kıdem ve ihbar tazminatı alacaklarının reddine karar verilmesi gerekirken, yazılı gerekçe ile kabulüne karar verilmesi hatalı olup bozmayı gerektirmiştir, Temyiz olunan, İlk Derece Mahkemesi kararına karşı istinaf başvurusunun esastan reddine ilişkin Bölge Adliye Mahkemesi kararının ortadan kaldırılmasına, ilk derece mahkemesi kararının bozulmasına oy birliği ile karar verilmiştir.’’

BUCA’DA TİS KRİZİ BÜYÜYOR: EMEKÇİLER TAM GÜN İŞ BIRAKACAK Haber

BUCA’DA TİS KRİZİ BÜYÜYOR: EMEKÇİLER TAM GÜN İŞ BIRAKACAK

Tüm Bel-Sen İzmir 2 Nolu Şube, Buca Belediyesi’nde 7 aydır ödenmediğini belirttiği TİS alacakları nedeniyle eylem sürecini bir üst aşamaya taşıdı. Sendika, belediye yönetiminden herhangi bir geri dönüş alınmadığını belirterek tam gün iş bırakma kararı aldıklarını açıkladı. “GÖRÜŞME TALEBİ YA DA ÖDEME PLANI İLETİLMEDİ” Şube Başkanı Nihat Filiz imzasıyla yapılan yazılı açıklamada, daha önce duyurulan eylem takvimine rağmen belediye yönetiminden sendikaya herhangi bir görüşme talebi ya da ödeme planı iletilmediği ifade edildi. Açıklamada, “Buca Belediyesi’nde ödenmeyen 7 aylık TİS alacaklarımız nedeniyle başlattığımız eylemlerimiz devam etmektedir. Salı günü mesai bitimine kadar sendikamıza herhangi bir görüşme talebi ya da ödeme planı iletilmemiştir” denildi. 25 ŞUBAT’TA TAM GÜN İŞ BIRAKMA Sendika, 25 Şubat 2026 Çarşamba günü tam gün iş bırakma eylemi gerçekleştireceklerini duyurdu. Açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Yarın işe gelmiyoruz, kart basmıyoruz. Saat 11.00’de Buca Belediyesi önünde buluşuyoruz. Saat 11.30’da basın açıklaması yapıyoruz. Basın açıklamasının ardından işyerlerine dönmüyor, belediye önünden toplu şekilde ayrılıyoruz.” “KATILIM NE KADAR GÜÇLÜ OLURSA O KADAR ETKİLİ OLURUZ” Sendika açıklamasında tüm belediye emekçilerine çağrıda bulunularak, eyleme güçlü ve kararlı katılım istenildi. “İş bırakma eyleminin etkisi, katılımın gücüyle doğru orantılıdır. Ne kadar güçlü bir katılım sağlarsak, haklarımızı alma konusunda o kadar etkili oluruz” ifadeleri kullanıldı. Buca Belediyesi’nden konuya ilişkin henüz resmi bir açıklama yapılmadı.

EMSAL KARAR: İŞ YERİNDE ÜŞÜYEN İŞÇİ TAZMİNAT ALABİLİR Haber

EMSAL KARAR: İŞ YERİNDE ÜŞÜYEN İŞÇİ TAZMİNAT ALABİLİR

Yargıtay, işyerinde yetersiz ısınma nedeniyle sağlık sorunları yaşayan ve bu nedenle işten ayrılan çalışanın, istifa etse bile kıdem tazminat'ına hak kazanabileceğine hükmetti. Emsal niteliğindeki kararda, uygun çalışma koşullarının sağlanmamasının işçi açısından “haklı nedenle fesih” kapsamında değerlendirilmesi gerektiği vurgulandı. Türkiye gazetesi yazarı İsa Karakaş, söz konusu Yargıtay kararını köşesinde kaleme aldı. Karara konu olayda, uzun yıllar aynı iş yerinde çalışan bir yönetici vekilinin, işyeri devredildikten sonra artan iş yükü ve yetersiz fiziki şartlar nedeniyle ciddi sağlık sorunları yaşadığı belirtildi. "KAT KAT GİYİNEREK MESAİ DOLDURDULAR" Dosyaya yansıyan bilgilere göre, iş yerinde merkezi ısıtma sistemi bulunmuyor, çalışanlar kış aylarında kendi imkânlarıyla ısınmaya çalışıyordu. Soğuk ortamda uzun süre çalışan işçi sık sık hastalandı, vücut direnci zayıfladı ve tedavi görmek zorunda kaldı. Durumunu yönetime bildiren çalışan, "Sağlığım elvermiyor, ayrılmak istiyorum" diyerek istifa etti ancak herhangi bir dönüş alamadı. Yerel mahkeme, çalışanın kendi isteğiyle ayrıldığı gerekçesiyle tazminat talebini reddetti. YARGITAY KARARI: HAKLI FESİH SAYILIR Karar temyiz edilince dosyayı inceleyen Yargıtay, işçiyi haklı bularak yerel mahkeme kararını bozdu. Kararda, işverenin çalışma ortamında sağlıklı koşulları sağlama yükümlülüğünü yerine getirmediği, bu nedenle işçinin haklı fesih hakkının doğduğu belirtildi. "Sürekli hastalanan, hastanelik olan ve vücut direnci çöken bir işçi, işyerinde kalmaya zorlanamaz" denilen karar, benzer durumlar yaşayan işçiler açısından emsal teşkil edecek nitelikte değerlendirildi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.