#Milli Eğitim

- Milli Eğitim haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Milli Eğitim haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

ŞAMPİYON GENÇ BESTECİLER BÜYÜKŞEHİR'DE AĞIRLANDI Haber

ŞAMPİYON GENÇ BESTECİLER BÜYÜKŞEHİR'DE AĞIRLANDI

Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, Milli Eğitim Bakanlığı ve Türkiye Futbol Federasyonu iş birliğinde güzel sanatlar liseleri arasında düzenlenen ‘A Milli Futbol Takımı Dünya Kupası Finalleri’ temalı beste yarışmasında şampiyon olan Bursa Zeki Müren Güzel Sanatlar Lisesi öğretmen ve öğrencileriyle bir araya geldi. Tarihi Belediye Binası’nda gerçekleşen ziyarette halk oylamasında 82 eser arasından birinci seçilen ‘Bizim Çocuklar’ adlı marşın bestecilerini tebrik eden Başkan sohbet Vekili Biba, sohbet ettiği öğrencilerin Büyükşehir Belediyesi’nden beklentilerini de dinledi. Öğretmenlerden gelen talep üzerine okula modern bir müzik stüdyosu kazandıracaklarının sözünü veren Başkan Vekili Biba, gençlerin başarılı olmaları için destek vermeye her zaman hazır olduklarını söyledi. Başarının samimiyet ve emekle geldiğinin altını çizen Başkan Vekili Biba, "Bir işi hissederek yapmak başarıyı beraberinde getirir. Sizler de bu önemli marşı duygularınızı katarak bestelemişsiniz. Bu başarının Bursa’dan çıkması bizim için çok kıymetli. Milli takım maçlarını artık sizin marşınız eşliğinde izleyeceğiz. Bursa’ya katkı sağlayan herkes bizim için kıymetlidir. Sizler şehrimizin yanında ülkemize de önemli bir katkı sundunuz" dedi. Gençlerin başarılarıyla geleceğe umutla baktıklarını söyleyen Başkan Vekili Biba, "Sanatla, kültürle ve böylesine güzel uğraşlarla ilgilenen gençleri gördükçe gururlanıyoruz. Vatanına ve milletine hizmet etme bilinci taşıyan bir gençliğin yetiştiğini görmek bizlere umut veriyor. Büyükşehir Belediyesi olarak sizlerin önünü açmaya ve her zaman yanınızda olmaya talibiz" diye konuştu. Başkan Vekili Şahin Biba, marşı besteleyen öğrencileri, Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından Orhangazi Parkı’nda düzenlenecek Dünya Kupası Türkiye-Avustralya maçı dev ekran etkinliğine davet etti. Öğrencilerden etkinlikte marşı seslendirmelerini ve vatandaşlarla birlikte milli maç heyecanını yaşamalarını isteyen Başkan Vekili Biba, Bursalıları da etkinliğine katılmaya çağırdı.

BURSA'DA BİN 160 ZEYTİN FİDANI TOPRAKLA BULUŞTU Haber

BURSA'DA BİN 160 ZEYTİN FİDANI TOPRAKLA BULUŞTU

Marmarabirlik ile Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü arasında imzalanan iş birliği protokolü kapsamında Hamidiye Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde gerçekleştirilen fidan dikim töreninde, öğrenciler geleceğe uzanacak zeytin ağaçlarını toprakla buluşturdu. Mesleki ve teknik eğitimin uygulamalı eğitim imkanlarını güçlendirmek amacıyla Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü ile Marmarabirlik arasında imzalanan iş birliği protokolü kapsamında, Hamidiye Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi uygulama alanında zeytin fidanı dikim töreni gerçekleştirildi. Törene Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Ali Yıldız, Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Gürhan Çokgezer, Bursa Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İbrahim Özhan, okul yöneticileri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı. Marmarabirlik tarafından okulun uygulama arazisine Gemlik, Edremit ve Domat tipi olmak üzere alım garantili toplam bin 160 zeytin fidanı kazandırıldı. Protokol kapsamında öğrencilerin zeytin yetiştiriciliğini uygulamalı olarak öğrenmeleri, üretim süreçlerini yerinde deneyimlemeleri ve tarımsal üretime yönelik mesleki becerilerini geliştirmeleri hedefleniyor. Törende konuşan Bursa İl Millî Eğitim Müdürü Gürhan Çokgezer, mesleki eğitimin üretimle iç içe yürütülmesinin önemine dikkat çekerek, dikilen fidanların bakım ve gelişim süreçlerinin öğrenciler tarafından takip edileceğini söyledi. Çokgezer, öğrencilerin kendi emekleriyle büyütecekleri ağaçlar sayesinde hem tarımsal bilgi ve beceri kazanacaklarını hem de üretim kültürünü yaşayarak öğreneceklerini ifade etti. Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Ali Yıldız ise zeytinin sadece ekonomik bir değer değil, aynı zamanda kültürel bir miras olduğunu belirterek, gençlerin bu bilinçle yetişmesinin büyük önem taşıdığını vurguladı. Eğitim kurumlarıyla gerçekleştirilen iş birliklerini önemsediklerini ifade eden Yıldız, bugün toprakla buluşan fidanların gelecekte ürün vereceğini, öğrencilerin emekleriyle büyüyecek bu ağaçların gelecek nesillere bırakılacak kalıcı bir miras niteliği taşıdığını söyledi. Yıldız, Marmarabirlik'in yalnızca üretici ortaklarının yanında yer alan bir tarım kuruluşu olmadığını, aynı zamanda tarımsal eğitimin gelişmesine ve gençlerin üretimle buluşmasına katkı sağlayan sosyal sorumluluk projelerine de önem verdiğini belirterek, benzer iş birliklerinin önümüzdeki dönemde de devam edeceğini kaydetti. Konuşmaların ardından Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Ali Yıldız, Bursa İl Millî Eğitim Müdürü Gürhan Çokgezer, Bursa Ticaret Borsası temsilcileri ve öğrenciler hep birlikte zeytin fidanlarını toprakla buluşturdu. Öğrencilerin yoğun ilgi gösterdiği etkinlikte fidanlara can suyu verilirken, geleceğe bırakılacak kalıcı bir değerin ilk adımları da atılmış oldu. Marmarabirlik'in öncülüğünde hayata geçirilen proje, eğitim ile üretimi buluşturan örnek bir model olarak dikkat çekerken, öğrencilerin mesleki gelişimlerine katkı sağlamasının yanı sıra sürdürülebilir tarım bilincinin yaygınlaşmasına da önemli destek sunacak.

İZMİR'DE YIKIM KARARI OLAN OKULDA KELLE KOLTUKTA EĞİTİM Haber

İZMİR'DE YIKIM KARARI OLAN OKULDA KELLE KOLTUKTA EĞİTİM

İzmir'de yıkım kararı olan okulda 8 aydır eğitim-öğretim devam ediyor. Pamukkale Üniversitesi uzmanlarının yaptığı incelemede, Buca Şehit Hüseyin Şimşek Ortaokulu binasının depreme dayanaksız olduğu tortaya çıktı. Eğitim Sen İzmir 5 No’lu Şube Başkanı Savaş Candemir, bin 650 öğrencinin riskli binada eğitim görmeyi sürdürdüğünü ifade ederek duruma tepki gösterdi. BOŞALTMA VE YIKIM KARARI VAR Pamukkale Üniversitesi ekiplerinin hazırladığı rapora göre, Buca Şehit Hüseyin Şimşek Ortaokulu depreme dayanıksız olduğu ortaya çıktı. Bin 650 öğrencinin bulunduğu okulun boşaltılması ve yıkılması için karar alınmış olmasına rağmen, eğitime devam edilmesi eğitimcileri de velileri de endişelendiriyor. Eğitim Sen 5 Nolu Şube konuya ilişkin basın açıklaması yaptı. Söz konusu açıklamada, okulun riskli bir bina olduğu, durumun Buca İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bildirildiğini ifade edildi: “30 Ekim 2020’de yaşanan depremle sarsıldı. Kent genelinde 300’ü aşkın okul hasar aldı ve depreme dayanıksız olduğu gerekçesiyle yıkıldı. Buca ilçesinde de birçok okul bu süreçte yıkıldı ve 2020’den bu yana okulların dayanıklılığı denetleniyor. 2025 Nisan ve Mayıs aylarında Pamukkale Üniversitesi ekipleri, Buca’daki okullardan alınan örnekleri inceleyerek Millî Eğitim Bakanlığı’na raporladı. Bakanlık, Kasım 2025’te okulların depreme dayanıklılık durumlarını İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü’ne bildirdi. İzmir İl Müdürlüğü de Buca’daki depreme dayanıksız okulları Buca İlçe Müdürlüğü’ne iletti" "1650 ÖĞRENCİNİN HAYATI TEHLİKEDE" Şube Başkanı Savaş Candemir açıklamasında, Şehit Hüseyin Şimşek Ortaokulu’nun hâlâ eğitim vermesine tepki göstererdi ve ekledi: “Depreme dayanıklı olmadığı Pamukkale Üniversitesi ekipleri tarafından tespit edilen Buca Şehit Hüseyin Şimşek Ortaokulu’nda eğitim öğretim hâlâ devam etmektedir. 1650 civarında öğrencinin eğitim gördüğü okulda hâlâ eğitim öğretim faaliyetinin devam ediyor olması anlaşılır değildir. Boşaltılıp yıkılması gereken okulda öğrencilerin ve eğitim emekçilerinin hayatı tehlikeye atılmaya devam ediyor.” "8 AY ÖNCE BOŞALTILMASI İSTENEREK YIKIM KARARI ALINMIŞ" Candemir, başta Buca İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü olmak üzere yetkililere seslendi: “Her an deprem riski olan bir yerde, depreme dayanıksızlığı tespit edilmiş ve boşaltılması istenmiş okulda eğitim öğretime devam edilmesi, okullarımızın kimler tarafından yönetildiğini / yönetilemediğini açıkça göstermektedir. İzmir’de yaşanacak bir depremde öğrencilerimizden ya da eğitim çalışanlarından herhangi biri zarar görürse, bunun sorumlusu İzmir İl Millî Eğitim Müdürü, Buca İlçe Millî Eğitim Müdürü başta olmak üzere millî eğitim yetkilileridir. Öğrenci ve eğitim çalışanlarının hayatını tehlikeye atmaktan vazgeçin. 8 aydır yıkım kararı alınmış ve boşaltılması istenmiş binada 1650 öğrencimize eğitim yaptıran yetkililer hakkında gerekli incelemelerin yapılmasını ve cezalandırılmalarını istiyoruz.”

A MİLLİ FUTBOL TAKIMI BESTE YARIŞMASINI BURSALI GENÇLER KAZANDI Haber

A MİLLİ FUTBOL TAKIMI BESTE YARIŞMASINI BURSALI GENÇLER KAZANDI

"A Milli Futbol Takımı Dünya Kupası Finalleri" temalı beste yarışmasını Bursa Zeki Müren Güzel Sanatlar Lisesi öğrencilerinin "Bizim Çocuklar" adlı eseri kazandı. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in A Milli Futbol Takımı için Dünya Kupası sürecinde kullanılacak marşın güzel sanatlar liseleri tarafından hazırlanması yönündeki açıklamasının ardından düzenlenen yarışmanın kazananı belli oldu. Milli Eğitim Bakanlığı ile Türkiye Futbol Federasyonu iş birliğinde güzel sanatlar liseleri arasında düzenlenen beste yarışmasına 82 eser başvurusu alınmıştı. Ortaöğretim Genel Müdürü Cengiz Mete, Türkiye Futbol Federasyonu temsilcisi Türker Tozer, Proje Koordinatörü Prof. Dr. İbrahim Sarıtaş, orkestra şefi Murat Kodallı, Besteci ve Müzisyen Ali Otyam, Müzisyen Ali Tufan Kıraç ile Oyuncu Oktay Gürsoy'un yer aldığı jüri tarafından yapılan değerlendirmeler sonucunda seçilen 5 eser, halk oylamasına sunuldu. Halk oylaması sonucunda yarışmanın kazananı, Bursa Zeki Müren Güzel Sanatlar Lisesi öğrencilerinin imzasını taşıyan "Bizim Çocuklar" adlı eser oldu. Jüriden büyük beğeni aldı Eser, Bursa Zeki Müren Güzel Sanatlar Lisesi öğrencileri İlker Gerez, Arda Aktüre, Emir Ali Coşkungün ve Emin Utku Özçivi tarafından bestelendi ve seslendirildi. Genç müzisyenlerin performansı hem jüri üyelerinden hem de vatandaşlardan geçer not topladı. Marşın bestelenmesi ve seslendirilmesi sürecinde öğrencilere destek olan koordinatör öğretmenler Cemil Hadi Bulut, Mehtap Keşan Akdoğan, Mehmet Emin Bilen ve Burhan Büke, genç müzisyenlere yardımda bulunduğu belirtildi. Halk oylaması sonucunda birinci seçilen "Bizim Çocuklar" adlı eser için profesyonel bir klip çalışmasının da ayrıca yapıldığı ifade edildi. Bursa Merinos Stadyumu'nda yaklaşık 1300 öğrenci ve velinin katılımıyla yapılan çekimlerin ardından klibin yayına hazır hale getirildiği açıklandı.

BURSA'DA ÖĞRENCİLERE KARNE HEDİYESİ TELEFERİKTEN Haber

BURSA'DA ÖĞRENCİLERE KARNE HEDİYESİ TELEFERİKTEN

Bursa Teleferik A.Ş. ile Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasında imzalanan protokol kapsamında, karne günü Bursa'daki tüm ilkokul ve ortaokul öğrencilerine toplam 450 bin adet ücretsiz Bursa Teleferik bileti dağıtılacak. Protokol, Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Gürhan Çokgezer ile Bursa Teleferik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı İlker Cumbul'un katılımıyla düzenlenen törenle imzalanırken, protokol kapsamında, 2025-2026 eğitim öğretim yılının sonunda düzenlenecek karne gününde Bursa'daki tüm ilkokul ve ortaokul öğrencilerine toplam 450 bin adet ücretsiz Bursa Teleferik bileti dağıtılacak. Öğrencilerin yaz tatiline güzel bir başlangıç yapmalarını amaçlayan uygulama ile çocuklar ve aileleri Uludağ'ın eşsiz doğasını keşfetme fırsatı bulacak. Ayrıca proje kapsamında Bursa'daki tüm lise öğrencilerine 2 kişilik yüzde 50 indirimli Bursa Teleferik bileti, tüm öğretmenlere ise 2 kişilik yüzde 50 indirimli Bursa Teleferik bileti verilecek. Kampanya yaz dönemi boyunca geçerli olacak ve 14 Eylül 2026 tarihine kadar kullanılabilecek. Bursa Teleferik yetkilileri, eğitime ve gençlere destek vermekten büyük mutluluk duyduklarını belirterek, "Çocuklarımızın ve gençlerimizin Bursa'nın en önemli değerlerinden biri olan Uludağ'ı ve doğal güzelliklerini yakından tanımalarını istiyoruz" ifadelerini kullandı. Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile gerçekleştirilen iş birliği sayesinde yüz binlerce öğrenci ve öğretmenin kampanyadan faydalanması hedeflenirken, Bursa Teleferik'in sosyal sorumluluk anlayışı doğrultusunda eğitime verdiği destek de bir kez daha ortaya konulmuş olacak.

BURSA OLGUNLAŞMA ENSTİTÜSÜ BUDAPEŞTE'DE YAPAY ZEKÂ EĞİTİMİ ALDI Haber

BURSA OLGUNLAŞMA ENSTİTÜSÜ BUDAPEŞTE'DE YAPAY ZEKÂ EĞİTİMİ ALDI

Bursa Olgunlaşma Enstitüsü, Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen Erasmus+ Yetişkin Eğitimi Programı kapsamında, 18-22 Mayıs 2026 tarihleri arasında Macaristan’ın başkenti Budapeşte’de gerçekleştirilen “Yapay Zekâ ve Ters Yüz Sınıf (Flipped Classroom) Metodolojisi” eğitim faaliyetine katıldı. Bursa’daki Halk Eğitimi Merkezleri ile Bursa Olgunlaşma Enstitüsünden toplam 10 eğitimcinin yer aldığı hareketlilik faaliyeti, Converzum Eğitim Merkezi tarafından Teacher Academy iş birliğiyle düzenlendi. Beş gün süren eğitim programında katılımcılar, yapay zekânın eğitim süreçlerine etkilerini uygulamalı çalışmalarla inceleme fırsatı buldu. Program kapsamında ders planlama, içerik geliştirme, farklılaştırılmış öğretim, ölçme ve değerlendirme ile kişiselleştirilmiş öğrenme alanlarında yapay zekâ araçlarının kullanımına yönelik çalışmalar gerçekleştirildi. Bunun yanı sıra akademik dürüstlük, veri gizliliği, etik ilkeler ve yapay zekânın sorumlu kullanımı gibi güncel konular da ele alındı. Eğitim süresince, yapay zekânın öğretmenin yerini alan bir unsur değil; öğretim süreçlerini destekleyen, verimliliği artıran ve eğitim kalitesini güçlendiren etkili bir yardımcı araç olduğu vurgulandı. Programın önemli başlıklarından birini oluşturan Ters Yüz Sınıf (Flipped Classroom) yaklaşımı kapsamında katılımcılar, öğrenci merkezli öğrenmeyi destekleyen yöntemleri deneyimledi. Eğitimciler, öğretim videoları, dijital içerikler ve öğrenme materyalleri hazırlarken yapay zekâ araçlarından nasıl yararlanabileceklerini uygulamalı olarak öğrenme imkânı buldu. Sınıf içi zamanın daha etkili ve verimli kullanılması amacıyla iş birliğine dayalı öğrenme, problem çözme, proje tabanlı çalışmalar ve eleştirel düşünmeyi geliştiren etkinlikler üzerinde duruldu. Ayrıca tanılayıcı, biçimlendirici ve sonuç odaklı ölçme-değerlendirme yöntemleri incelenerek bu yöntemlerin öğretim süreçlerine entegrasyonu değerlendirildi. Bu hareketlilik faaliyeti sayesinde katılımcılar, yapay zekâ destekli yenilikçi öğretim uygulamaları konusunda bilgi ve becerilerini geliştirirken, Avrupa’daki iyi uygulama örneklerini yakından inceleme fırsatı da elde etti.

OSMANGAZİ ÇOCUK OLİMPİYATLARI COŞKUYLA TAMAMLANDI Haber

OSMANGAZİ ÇOCUK OLİMPİYATLARI COŞKUYLA TAMAMLANDI

Osmangazi Belediyesi ile Osmangazi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde, çocukları hareketli yaşama teşvik etmek amacıyla düzenlenen HOBA Osmangazi Çocuk Olimpiyatları’nda dereceye giren öğrencilere kupa ve madalyaları törenle verildi. Okul içi ve okul dışı etkinliklerle çocukların sağlıklı alışkanlıklar kazanması, özgüvenli ve yetkin bireyler olarak yetişmesi amacıyla geleneksel sporlar ve çocuk oyunlarının yaygınlaştırılmasını hedefleyen Hareketli Yaşam, Oyun ve Beceri Aktiviteleri (HOBA) Projesi kapsamında Altınova Spor Tesisleri’nde gerçekleştirilen Osmangazi Çocuk Olimpiyatları, nefes kesen yarışlara sahne oldu. Osmangazi Belediyesi’nin katkılarıyla düzenlenen etkinliğe Bursa genelindeki okullardan yüzlerce öğrenci katıldı. Minik öğrenciler futbol müsabakaları, sürat koşuları, durarak uzun atlama ve gülle atma branşlarında kıyasıya mücadele ederek yeteneklerini sergiledi. "Geleceğimizin şekillenmesinde sporun çok önemli bir yeri var" 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nı kutlayarak konuşmasına başlayan Belediye Başkanı Erkan Aydın, "Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün de dediği gibi, bütün ümidimiz gençliktedir. Çocuklarımız ve gençlerimiz bizim geleceğimizdir. Geleceğimizin şekillenmesinde sporun çok önemli bir yeri var. Gençlerimiz ve çocuklarımız sporla ilgilendikçe hem bedensel hem de zihinsel gelişimlerini daha ileri seviyelere taşıyorlar. Bu anlamlı olimpiyatların düzenlenmesinde emeği geçen herkese teşekkür ediyorum." dedi. "Başkan Erkan Aydın bizlere her türlü desteği sağladı" Çocuklarla bu güzel etkinliği yapmaktan büyük mutluluk duyduklarını belirten İlçe Milli Eğitim Müdürü Metin Sezer, "Yıl boyunca bu işi yapan herkese teşekkür ediyorum. Bu bir ekip meselesi Osmangazi Belediyesi ve müdürlüklerimizle yapılan çalışmalarla birlikte bu noktaya gelmiş bulunaktayız. Biz bu olimpiyatları 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı haftasında gerçekleştirdik. Bizlere her türlü desteği sağlayan Belediye Başkanı Erkan Aydın’a çok teşekkür ediyorum." ifadelerini kullandı. Sporculara ödülleri takdim edildi Yarışmalar sonunda dereceye giren takım ve bireysel sporculara ödülleri,Belediye Başkanı Erkan Aydın, Osmangazi İlçe Milli Eğitim Müdürü Metin Sezer ve protokol üyeleri tarafından verildi. Olimpiyatlara katılan öğrenciler, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı coşkusunu da hep birlikte yaşadı.Çocuk Olimpiyatları’nın ödül töreninin ardından çocuklar, Başkan Erkan Aydın ile hatıra fotoğrafı çektirerek bu özel günü ölümsüzleştirdi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.