#Mobbing

- Mobbing haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Mobbing haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

KESK KADIN MECLİSİ'NDEN İZMİRLİ ÖĞRETMENİN ÖLÜMÜNE TEPKİ Haber

KESK KADIN MECLİSİ'NDEN İZMİRLİ ÖĞRETMENİN ÖLÜMÜNE TEPKİ

Kamu Emekçileri Sendikası Konfederasyonu (KESK) İzmir Kadın Meclisi, Ağrı’da görev yapan İzmirli öğretmen Irmak Ayşe Koparan’ın 7 Haziran’da şüpheli şekilde hayatını kaybetmesi ile ilgili açıklaması paylaştı. 24 yaşındaki Irmak öğretmenin şüpheli ölümü üzerine Ağrı Cumhuriyet Başsavcılığınca soruşturma başlatılmıştı. KESK Kadın meclisi açıklamasında olayın bireysel durum olarak değerlendirilmesinin kabul edilemez olduğu vurgulandı. Açıklamada sorumluların korunmasına yönelik şüplerin olduğu ifade edildi. ''BU SADECE BİR ÖLÜM HABERİ DEĞİL'' ''Bu sedece bir ölüm haberi değil; kadınların yaşam hakkını, güvenli çalışma koşullarını ve kamusal sorumluluğu doğrudan ilgilendiren ciddi bir toplumsal ve hukuki meseledir'' diyen kadın meclisinin açıklamsı şöyle: Ağrı'nın Hamur ilçesinde görev yapan Okul Öncesi Öğretmeni Irmak Ayşe Koparan'ın ölümü hepimizi derinden sarsmıştır. Kadın eğitim emekçisinin yaşamdan koparılması yalnızca bir ölüm haberi değil; kadınların yaşam hakkını, güvenli çalışma koşullarını ve kamusal sorumluluğu doğrudan ilgilendiren ciddi bir toplumsal ve hukuki meseledir. Öncelikle Irmak Ayşe Koparan'ın ailesine, yakınlarına, öğrencilerine, çalışma arkadaşlarına ve tüm eğitim emekçilerine başsağlığı diliyoruz. Bugün kamuoyuna yansıyan bilgiler, Irmak öğretmenin çalışma yaşamında çeşitli baskılar, yalnızlaştırma ve mobbing iddialarıyla karşı karşıya kaldığını göstermektedir. Bu nedenle olayın herhangi bir biçimde aceleyle sonuçlandırılması ya da yalnızca bireysel bir durum olarak değerlendirilmesi kabul edilemez. Ölümün ardındaki tüm koşullar; varsa idari ihmaller, mobbing uygulamaları, psikolojik baskılar, şiddet, görevi kötüye kullanma, başvuruların dikkate alınmaması ve koruma mekanizmalarının işletilmemesi dahil olmak üzere bağımsız, etkin ve şeffaf bir soruşturmayla ortaya çıkarılmalıdır. KADINLARIN MARUZ KALDIĞI BASKI VE AYRIMCILIK MOBBİNG VE HAK İHLALLERİNİ BÜYÜTMEKTEDİR Kadın eğitim emekçileri özellikle görev yaptıkları kentlerden uzakta, güvencesiz barınma koşulları, yalnızlaştırma, idari keyfiyet, ayrımcılık ve şiddet riskiyle karşı karşıya bırakılmaktadır. Bu tablo, kadınların yaşamını ve emeğini korumakta yetersiz kalan politikaların sonucudur. Kadınların maruz kaldığı şiddeti, baskıyı ve ayrımcılığı görünmez kılan anlayış; çalışma yaşamındaki mobbing ve hak ihlallerini de büyütmektedir. SORUMLULARIN KORUNMASINA İZİN VERİLMEMELİDİR Kadınların yaşam hakkını savunmak, yalnızca yaşanan ölümlerin ardından yas tutmakdeğil; bu ölümlere yol açan koşulları ortadan kaldırmak için mücadele etmektir. Irmak Ayşe Koparan'ın ölümünün üzerinin örtülmesine, gerçeğin karartılmasına ve sorumluların korunmasına izin verilmemelidir. KESK İzmir Kadın Meclisi olarak; Olayın tüm yönleriyle aydınlatılmasını, Tüm iddiaların etkin ve bağımsız biçimde soruşturulmasını, Kadın eğitim emekçilerinin güvenli çalışma ve yaşam koşullarının sağlanmasını, Mobbing, şiddet ve ayrımcılığa karşı etkili koruma mekanizmalarının işletilmesini talep ediyoruz. Irmak Ayşe Koparan adına ailesinin, yakınlarının ve tüm eğitim emekçilerinin acısını paylaşıyoruz. Kadın eğitim emekçileri yalnız değildir. Yaşam hakkımızdan, emeğimizden ve eşitlik mücadelemizden vazgeçmeyeceğiz.''

SAĞLIK OCAĞINDA KADIN DOKTORA MOBBİNG İDDİASI Haber

SAĞLIK OCAĞINDA KADIN DOKTORA MOBBİNG İDDİASI

Aydın’ın Efeler ilçesinde bulunan 26 Nolu Aile Sağlığı Merkezi’nde (ASM), göreve yeni başlayan bir hekimin odasındaki elektrik ve internet bağlantısı kesildi. Soğuk ve karanlık ortamda hizmet vermeye çalışan kadın doktorun durumu, kamuoyunda tepkilere neden oldu. Aydın İl Sağlık Müdürlüğü olayla ilgili soruşturma başlattı. Edinilen bilgiye göre, Mimar Sinan Mahallesi’nde 25 Nisan 2025 tarihinde kurulan sanal ASM, Ekim ayında tamamlanan binasında hizmet vermeye başladı. ASM’de görev yapan Dr. E.A. ve Dr. M.A. isimli hekimlerin ardından, 2026 yılı Ocak ayında merkeze Dr. A.K. isimli kadın hekim görevlendirildi. ELEKTRİK VE İNTERNET KESİLDİ, KLİMA ÇALIŞMIYOR İddialara göre Dr. A.K.'nin çalıştığı odadaki elektrik ve internet bağlantısı diğer hekimlerin talebiyle kesildi. Kliması da çalışmayan odada görev yapan A.K., hastalara dizüstü bilgisayarının şarjı ve cep telefonu internetiyle hizmet vermeye çalışıyor. Aile Sağlığı Merkezi’ni kullanan hastalardan Gülfidan A., “Doktor hanıma ciddi mobbing uygulanıyor. Odanın elektrikleri kesildi, bilgisayar bağlantısı yok. Hastalar olarak mağduruz. Yetkililerden bu duruma müdahale etmelerini bekliyoruz” dedi. TUVALETLER KİLİTLİ, KADIN PERSONEL DIŞARIDA İHTİYAÇ GİDERİYOR Olayın basına yansımasının ardından ASM’de tuvaletlerin de kilitli tutulduğu, kadın doktor ve kadın sağlık çalışanlarının tuvalet ihtiyaçlarını dışarıda başka alanlarda gidermek zorunda kaldıkları belirtildi. SEBEP: 7,5 MİLYON TL MASRAF TARTIŞMASI İddialara göre merkezde görevli mevcut iki hekim, bina yapımı ve donanım için 7,5 milyon TL harcadıklarını, yeni gelen doktorun bu maliyete ortak olmasını talep etti. Dr. A.K.’nin bu paranın bir kısmını IBAN yoluyla göndermeye başlamasının ardından yaşanan anlaşmazlık üzerine sorun büyüdü. Dr. E.A. ve Dr. M.A.’nın avukatı Berk Hayrkır tarafından yapılan açıklamada, “Müvekkillerim bu merkezi kendi kaynaklarıyla kurmuştur. Yeni gelen hekim, kuraya katıldığı halde bu yeri başta seçmemiştir. Hiçbir katkısı olmayan bir kişinin gelerek merkeze yerleşmesi, hak ve adalet açısından uygun değildir” ifadeleri yer aldı. SAVCILIK VE İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ SORUŞTURMA BAŞLATTI Aydın İl Sağlık Müdürlüğü olayla ilgili soruşturma başlatırken, ASM’de yapılan incelemelerde tutanak tutulduğu, ancak mevcut iki hekimin imzadan kaçındığı ve avukatlarıyla görüştükten sonra imza atacaklarını belirttikleri bildirildi. Olayla ilgili Cumhuriyet Savcılığı’nın da inceleme başlattığı öğrenildi.

CHP AYDIN İL KONGRESİ’NDE TANSİYON YÜKSELDİ Haber

CHP AYDIN İL KONGRESİ’NDE TANSİYON YÜKSELDİ

CHP Aydın İl Başkanlığı’nın 39’uncu Olağan Kongresi, zaman zaman sert tartışmalara sahne olurken, eski İl başkanlarından Barkan Kalınomuz ile il başkan adayı İbrahim Gürdal’ın mevcut başkan Hikmet Saatçı’ya yönelik eleştirileri salonda dikkat çekti. Cumhuriyet Halk Partisi Aydın İl Başkanlığı 39’uncu Olağan Kongresi’nde Efeler ilçesindeki bir otelde düzenlendi. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın ardından adaylar kürsüye çıkarak konuşmalarını yaptı. Delegelerden eski CHP Aydın il başkanlarından Barkan Kalınnomuz ve il başkan adayı İbrahim Gürdal mevcut başkan Hikmet Saatçı’ya hitaben sert ifadeler kullandı. "SEN İL BAŞKANI OLDUĞUNDA BÜLENT ERSOY ERKEKTİ" CHP Aydın eski il başkanlarından Barkan Kalınomuz, 70 yaşına yaklaşan Hikmet Saatçi’nin halen CHP’de il başkanlığı yapmasını eleştirerek, "Hikmet abi yeter gari. Bin 375 yıldır başkansın Hikmet abi. Cilalı taş devrinden bu zamana kadar başkanlık yaptın. Siz ilk il başkanı olduğunuzda bu dünyada Sovyetler Birliği diye bir ülke vardı. Letonya yoktu, Estonya yoktu, Ukrayna yoktu. Türkiye’de de cep telefonu icat edilmemişti. Türk Lirası’nda 6 sıfır vardı. Hikmet abi Bülent Ersoy erkekti ya sen koltuğa oturduğunda. O zamandan bu zamana dünya değişti, ülke değişti, para birimi değişti, cinsiyet değişti ama bir tek sen değişmedin abi" dedi. "DÖNEMİNDE 5 BELEDİYE BAŞKANI PARTİ DEĞİŞTİRDİ" Kongrede aday olan İbrahim Gürdal da mevcut başkana yönelik eleştirisinde, "Sen atana atana il başkanlığı yapacaksın. Çocukların kardeşlerimdir ve onlara ekmek bulacaksın. Yönetim kurullarından ballı maaşlar alacaksın, partiliye ve partilinin çocuğuna mobbing yapıldığında, sağa sola sürüldüğünde sana geldiğinde, sana ’bizim maaşlarımız şu anda Türkiye’nin en düşük maaşları yardımcı olun’ dediklerinde ’biz emir kuluyuz, ne yapalım’ diyen bir il başkanısın. Döneminde 5 tane belediye başkanı parti değiştirdi. Diplomasinin ’D’sini dahi bilmeyeceksin. Eğer biraz diplomasi çalışsaydın belki bir ikisini kurtarabilirdik ama olmadı. Sırf Hikmet Saatçı, Özlem Çerçioğlu ile parti değiştirmedi diye sana vefa göstereceğiz öyle mi? Sana vefa gösteremem" ifadelerini kullandı. Konuşmaların ardından kesin olmayan sonuçlara göre beyaz listeyle yarışan mevcut İl Başkanı Hikmet Saatçı, 310 delegenin oyunu alarak yeniden güven tazeledi. Saatçı’nın rakibi İbrahim Gürdal ise 237 oy aldı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.