#Nilüfer

- Nilüfer haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Nilüfer haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

BAŞKAN ÖZDEMİR: KAYAPA'NIN DOĞASINI KORUYACAĞIZ Haber

BAŞKAN ÖZDEMİR: KAYAPA'NIN DOĞASINI KORUYACAĞIZ

Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, "Şadi Başkan Mahallende Söz Sende" buluşmaları kapsamında Kayapa Mahallesi sakinleriyle bir araya geldi. Mahallelilerin taleplerini yerinde dinleyen Başkan Şadi Özdemir, bölgeye yapılması planlanan katı atık tesisi projesine karşı ortak mücadele çağrısında bulundu. Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, mahalle ziyaretleri kapsamında Kayapa Mahallesi’ni ziyaret etti. Buluşmada Nilüfer Belediye Başkan Yardımcıları, Nilüfer Belediye Meclis Üyeleri, Nilüfer Muhtarlar Derneği Başkanı Recep Bayraktar, Kayapa Mahalle Muhtarı Ali İhsan Dengiz, çevre mahallelerin muhtarları ve birim müdürleri de yer aldı. Programına Kayapa Mahallesi Meydanı’ndaki esnaf ve vatandaşlarla görüşerek başlayan Başkan Şadi Özdemir, ardından karavanında ağırladığı mahallelilerin taleplerini dinleyerek çözüm önerilerini paylaştı. Kayapa Meydan Projesi 30 Haziran'da ihaleye çıkıyor Buluşmada Kayapa Meydan düzenlemesi hakkında bilgi veren Başkan Şadi Özdemir, mahalle muhtarı ve mahalle komitesinin onayını aldıkları projenin 30 Haziran tarihinde ihaleye çıkacağını açıkladı. Başkan Şadi Özdemir, çalışmaların en kısa sürede başlayarak meydanın bölgeye yakışır bir hale getirileceğini belirtti. Katı atık tesisine karşı birlik çağrısı Konuşmasında bölgeyi yakından ilgilendiren katı atık tesisi tartışmalarına da değinen Başkan Şadi Özdemir, geçmiş dönemde halkın, çevre derneklerinin ve Nilüfer Kent Konseyi’nin ortak duruşuyla engellenen projenin yeniden gündeme geldiğini ifade etti. Bölgenin su kaynakları, tarım alanları ve doğasıyla korunması gereken bir yer olduğunu vurgulayan Başkan Şadi Özdemir, "Bursa’nın en güzel bölgelerinden biri çöp sızıntılarıyla baş başa kalmasın istiyoruz" dedi. Vatandaşları konuya sahip çıkmaya çağıran Başkan Şadi Özdemir, meslek odaları, sendikalar, sivil toplum kuruluşları ve Nilüfer Kent Konseyi’yle birlikte hareket edileceğini belirtti. Başkan Şadi Özdemir, bölge halkının güçlü bir katılımla sesini duyurmasının önemine dikkat çekti. Talepler takip altında Mahallelinin meydan ve halı saha talepleri başta olmak üzere su baskınları, yol kotları gibi isteklerini de dinleyen Başkan Şadi Özdemir, yetki alanlarındaki konuları çözeceklerini, diğer kurumları ilgilendiren talepleri ise vatandaşlar adına takip edeceklerini söyledi. Buluşmaya katılan gençlere de seslenen Başkan Şadi Özdemir, tüm çabalarının onlara daha güzel bir gelecek bırakmak olduğunu söyledi. Öğrencilere sınavlarında başarılar dileyen Başkan Şadi Özdemir, "Derslerinizi ihmal etmeyeceksiniz ama sporu ve sosyal hayatı da bırakmayacaksınız. Sizler bizim geleceğimizsiniz" diye konuştu.

NİLÜFER BELEDİYESİ SPOR ŞENLİKLERİNDE EMEĞE TEŞEKKÜR Haber

NİLÜFER BELEDİYESİ SPOR ŞENLİKLERİNDE EMEĞE TEŞEKKÜR

Nilüfer Belediyesi tarafından bu yıl 24’üncüsü düzenlenen Nilüfer Uluslararası Spor Şenlikleri’nde görev alan branş öğretmenleri, okul müdürleri, koordinatörler ve komite üyelerine, organizasyona sundukları katkılardan dolayı teşekkür plaketi verildi. Nilüfer Belediyesi’nin; Nilüfer İlçe Kaymakamlığı, Nilüfer İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Nilüfer Belediyespor Kulübü ve Nilüfer Kent Konseyi iş birliğiyle hayata geçirdiği 24. Nilüfer Uluslararası Spor Şenlikleri’nin arından teşekkür programı düzenlendi. 15 Nisan’daki açılış programıyla başlayıp 19 Mayıs’ta sona eren ve binlerce öğrenciyi buluşturan organizasyonda görev alan eğitimciler ve komite üyeleri için Podyum Davet’te teşekkür gecesi gerçekleştirildi. Geceye Nilüfer Belediye Başkan Yardımcıları, Nilüfer İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Aydın Comart, Nilüfer Kent Konseyi Başkanı Mustafa Berkay Aydın, Nilüfer Belediye Meclis üyeleri, Nilüfer Belediyespor Kulübü yöneticileri ve davetliler katıldı. Programın açılışında konuşan Nilüfer Belediye Başkan Yardımcısı Emre Karagöz, şenlikler boyunca gösterilen emek ve fedakarlık için teşekkür etti. Karagöz, "Bu yıl 171 okuldan 20 binden fazla öğrencimizin katılımıyla gerçekleştirdiğimiz şenlikler, sizlerin yoğun emeği ve desteğiyle hayata geçti. En büyük pay, bu akşam birlikte olduğumuz sizlerin. 24 farklı branşta müsabakalara katılan öğrencilerimiz yalnızca sportif başarılara imza atmadı; sporun, dostluğun ve dayanışmanın değerleriyle buluştu. Çocuklarımızın yüzü güldü, aileleri mutlu oldu, özgüvenleri arttı ve takım ruhunu yaşama fırsatı buldular. Tüm bunların arkasında siz değerli öğretmenlerimiz var. Bu şenlikleri önümüzdeki yıllarda hep birlikte yeniden düzenleyecek olmanın heyecanını şimdiden yaşıyoruz" dedi. Nilüfer İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Aydın Comart da çeyrek asra yaklaşan organizasyonun başarıyla tamamlanmasından duyduğu memnuniyeti dile getirerek, şunları söyledi: "Sahalarda sadece madalya mücadelesi değil; takım ruhu, dayanışma, dostluk ve centilmenlik kazandı. Bu büyük organizasyona katkı sunan başta Nilüfer Belediyemiz olmak üzere tertip komitesi üyelerimize, branş temsilcilerimize, okul ve kurum yöneticilerimize, öğretmenlerimize, hakemlerimize, gönüllülerimize ve velilerimize teşekkür ediyorum. Elbette en büyük alkış, sahalarda emek veren ve sporun birleştirici ruhunu en güzel şekilde yansıtan sevgili öğrencilerimiz içindir" diye konuştu. Konuşmaların ardından, 24. Nilüfer Uluslararası Spor Şenlikleri’nde görev alan okul müdürlerine, branş koordinatörlerine ve Yürütme Kurulu üyelerine teşekkür plaketleri takdim edildi. Gece, Nilüfer Halk Dansları Topluluğu’nun ve Nilüfer Roman Orkestrası’nın performansıyla sona erdi.

ÖZDEMİR: "TARIM TOPRAKLARINI KORUMAK ZORUNDAYIZ" Haber

ÖZDEMİR: "TARIM TOPRAKLARINI KORUMAK ZORUNDAYIZ"

Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, Bursa'nın verimli tarım arazilerinin sanayi ve yapılaşma baskısı altında olduğunu belirterek, tarımın sürdürülebilir hale getirilmemesi durumunda gelecek nesillerin bölgenin önemli tarım ürünlerine ulaşamayacağını söyledi. Özdemir, "Belki bizim çocuklarımız görür ama torunlarımız enginar görmez. Bu nedenle bu bölgelerin mutlaka korunması gerekiyor" dedi. Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, turizm projeleri kapsamında Fadıllı'da hizmete giren Nilbel Leylek Kafe ve Restoran'da basın mensuplarını ağırladı. İlçede hayata geçirilmek istenen turizm çalışmaları, tarım alanları ve gündeme ilişkin açıklamalarda bulunan Başkan Özdemir, Nilüfer ilçesinin sahip olduğu doğal ve tarımsal zenginliğe dikkat çekti. Özdemir, Nilüfer'de tarım, orman ve mera alanlarının toplamının yüzde 74,5 olduğunu, sanayi, ticaret ve konut alanlarının ise yaklaşık yüzde 25 seviyesinde bulunduğunu ifade etti. Her yerde konut ve sanayi yapılabileceğini ancak her yerde tarım yapılamayacağını vurgulayan Özdemir, gelecekte dünyada gıda ve su krizlerinin önemli sorunlar oluşturacağını belirterek, "İlçemizin ve şehrimizin verimli topraklarının elden gitmemesi gerektiğini düşünüyoruz. Ancak sadece 'elden gitmesin' demek yeterli değil. İnsanların bu topraklardan vazgeçmesine neden olan sebepleri ortadan kaldırmak gerekiyor. Göreve gelirken gençler, kadınlar, dezavantajlı gruplar ve tarım alanları, öncelikli hassasiyetlerle ilgili başlıklar üzerinde durduk. Tarıma yönelik birçok destek çalışması yürütüyoruz" dedi. Akçalar, Fadıllı, Ayvacık ve Gölyazı'nın önemli bir turizm destinasyonu olabileceğini dile getiren Özdemir, tarım ile turizmin birlikte değerlendirilmesi gerektiğini belirtti. Çiftçinin hem tarımdan hem de turizmden gelir elde etmesi gerektiğini ifade eden Özdemir, "Buradaki çiftçi ve köylü iyi para kazanmalı ki bu toprakları koruyabilsin. Eğer kazanamazsa çocuklarının geleceğini burada görmez ve bu topraklardan vazgeçer. Gençler köyleri terk ediyor, tarım yapan nüfusun yaş ortalaması 60'ın üzerine çıkıyor. Bu gidişle bölgenin elması, armudu, inciri ve üzümü gibi ürünlere gelecekte ulaşamayabiliriz" diye konuştu. Hasanağa enginarını örnek gösteren Özdemir, geçmişte bin dönüm ekilen enginarın göreve geldiklerinde 280 dönüme kadar düştüğünü, geçen yıl ise 400 dönüme yükseldiğini belirterek, "Bunu yeniden bin dönümün üzerine çıkarmak ve üreticinin para kazanmasını sağlamak zorundayız. Bunları yapabilirsek üretim devam eder. Yapamazsak belki bizim çocuklarımız görür ama torunlarımız enginar görmez" ifadelerini kullandı. Karacabey Ovası'nın Türkiye'nin önemli tarım merkezlerinden biri olduğunu belirten Özdemir, verimli toprakların sanayi baskısıyla karşı karşıya kaldığını söyledi. Bölgede çok sayıda gıda fabrikasının bulunmasının temel sebebinin verimli tarım arazileri olduğuna dikkat çeken Özdemir, "Bugün yeni organize sanayi bölgeleriyle bu verimli alanların Bandırma'ya kadar uzanacak şekilde sanayiye açılması isteniyor. Ancak 50 yıl sonra çocuklarımız enginar, domates, biber, patlıcan ve salatalık yerine fabrikaların ürettiği ürünleri mi tüketecek? Bu bölgenin kesinlikle korunması gerekiyor" dedi. "Ortak akılla hareket etmeliyiz" Yeni sanayi bölgelerinin yeni göç dalgalarını beraberinde getirdiğini ifade eden Özdemir, bunun da trafik, konut ve yeni imar alanı ihtiyacını artıracağını belirterek, "Yeni imarlı alanlarımız yok. Bu durumda baskı tarım arazilerine yöneliyor ve zamanla bu toprakları kaybetme riskiyle karşı karşıya kalıyoruz. Bu nedenle ortak akılla hareket etmeliyiz" diye konuştu. "Turizmle, tarım arazilerini korumalıyız" Nilüfer'in nüfus artış hızına da değinen Özdemir, ilçenin yaşam kalitesini koruyabilmesi için plansız büyümenin önüne geçilmesi gerektiğini söyledi. Tarımın sürdürülebilirliği için kırsal turizmin de desteklenmesi gerektiğini ifade eden Özdemir, bölgede gençlerin çadır kurup eğitim aldığı alanlar oluşturduklarını, paraşüt tesisleri ve Gölyazı manzarasıyla önemli bir turizm potansiyeline sahip olduklarını belirtti. Bu kapsamda Gölyazı ile bölge arasında yolcu taşımacılığı yapılacak yüzen iskele projesini hayata geçirmek istediklerini kaydeden Özdemir, böylece hem bölge esnafının hem de üreticilerin ekonomik olarak güçleneceğini ifade etti. "Kooperatiflerle yüksek maliyet, düşük satış sorunu ortadan kaldırabiliriz" Kentlerin sahip oldukları değerlerle öne çıktığını belirten Özdemir, tarımda da planlı üretim modelinin önemine dikkat çekerek, Hollanda örneğini verdi. Hollanda'da üreticilerin kooperatif çatısı altında faaliyet gösterdiğini, hangi ürünün ne kadar üretileceğinin planlandığını anlatan Özdemir, Türkiye'de de kooperatifleşmenin güçlendirilmesi gerektiğini söyledi. Enginar üretiminde yaşanan fiyat dalgalanmalarına dikkat çeken Özdemir, geçen yıl 80 liradan satılan enginarın bu yıl 50 liraya düştüğünü belirterek, "Girdi maliyetleri artarken fiyatların neden düştüğünü sorgulamak gerekiyor. Urla Enginar Kooperatifi'ni buraya davet ettik. Onlar aynı ürünü 160 liraya satabiliyor. Üreticiler ürünlerini kooperatif aracılığıyla katma değerli hale getiriyor ve güçlü pazarlar oluşturuyor. Böylece bizim üreticimizin sattığı fiyatın iki katına satış yapabiliyorlar" dedi.

NİLÜFER'DE KARADENİZ FESTİVALİ SONA ERDİ Haber

NİLÜFER'DE KARADENİZ FESTİVALİ SONA ERDİ

Karadeniz kültürünün farklı renklerini bir araya getiren 2. Nilüfer Karadeniz Festivali sona erdi. Festivalin son gününde Balat Atatürk Ormanı, çeşitli etkinliklere ev sahipliği yaptı. Bursa Aşçılar Derneği şefleri katıldıkları atölyede kuymak yapımının inceliklerini paylaştı. Kurulan kazanlarda yapılan kuymaklar, daha sonra mısır ekmeği ve çay eşliğinde ikram edildi. Program Bursa Horon Eğitim Kültür ve Sanat Derneği’nin, performansı ile devam etti. Otçu Göçü eşliğinde alana gelen halk oyunu ekibi, performansları ile dikkat çekti. Karadeniz müzikleri eşliğinde horon tepen ekibe, vatandaşlar da katıldı. Samet Piyaleoğlu’nun sahne alması ile coşku yükseldi. Sanatçı, kemençe eşliğinde şarkılarını seslendirdi. Festival, kapsamında Karadeniz kültürünün sineması da ele alındı. Şenay Aydemir’in moderatörlüğünde yönetmenler Tayfun Pirselimoğlu, Vuslat Saraçoğlu ve Mustafa Kara keyifli bir söyleşi gerçekleştirdi. Yönetmenler, sinemada gösterilen Karadeniz’in bazen gerçeklikten uzaklaştığını vurgulayarak, bölgenin gerçek hikayelerini ve eski yazlık sinema kültürünü dinleyicilerle paylaştı. Söyleşinin ardından sahne alan müzik grubu Samida, geleneksel Karadeniz ezgilerini özgün tarzlarıyla yorumladı. Aynı zamanda yerli ve yabancı parçalar da seslendiren grup, sahne performansları ile alanı dolduran binlerce kişiyi coşturdu. Gecenin sonunda Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, eşi Nuray Özdemir ile birlikte sahneye çıkarak, sanatçıları tebrik etti. Festivale katılan vatandaşlara teşekkür eden Başkan Şadi Özdemir, Nilüfer’de yaşayan her kültürün ve insanın sesinin yansıdığı bir kent oluşturmak için çalıştıklarını kaydetti.

ENGİNAR SOYARAK AYDA 240 BİN TL KAZANIYOR Haber

ENGİNAR SOYARAK AYDA 240 BİN TL KAZANIYOR

Nilüfer ve Mustafakemalpaşa ilçelerinde hasat edilen enginarlar, sayıları az olan bu ustaların elinden geçerek sofralara ulaşıyor. Sektörün önemli bir kolunu oluşturan enginar soyumunda uzman bir işçi, günde bin adet enginar temizleyerek ayda en az 240 bin lira gelir elde edebiliyor. Nilüfer ilçesine bağlı Hasanağa Mahallesi'nde yaklaşık 10 yıldır bu işi yapan 30 yaşındaki İbrahim Nizamsever, enginar soyumunun inceliklerini ve kazancını paylaştı. Normalde pazarcılık yaptığını ancak sezonun açılmasıyla enginar soyumuna yöneldiğini belirten Nizamsever, "Sezonumuz başladı, biz soyucuyuz. Yaklaşık 10 yıldır bu işi yapıyorum ve sezonumuz 3 ay sürüyor. Enginar soymanın tanesi 8 liradan başlayıp 15 liraya kadar çıkıyor. Sadece 3 günlük işi olan müşteriye tane başı 12-13 liradan soyarken, sürekli işi olanlar için bu fiyatı 7-8 liraya kadar indiriyoruz. Günde bin adet enginar soyuyorum. Bu da günlük 8 bin liradan ayda 240 bin lirayı buluyor" dedi. Her enginarda el ve bilek 40'a yakın dönme hareketi yapıyor Enginar temizlemenin dışarıdan kolay görünmesine rağmen ciddi bir el emeği ve ustalık gerektirdiğini vurgulayan Nizamsever, işin zorluğunu şu sözlerle anlattı: "İşini bilene ve yapabilene gayet iyi bir iş ancak çok zor. Sadece tek bir enginarın soyumu bitene kadar el ve bilek 40'a yakın dönme hareketi yapıyor. Hasanağa'daki mesaimiz bir ay sonra bitiyor, ardından diğer bölgelerde devam ediyor. Aralıksız 3 ay boyunca bu şekilde her gün enginar soyuyorum." Üretim verilerine göre, yaklaşık 200 dönüm civarında enginar üretimi yapılan Hasanağa Mahallesi'nde dönüm başına 400-450 kök bitki sığdırılabiliyor. Dönüm başına en fazla 2 bin enginar kesildiği hesaba katıldığında, sadece bu mahallede toplamda yaklaşık 400 bin enginar hasat edilerek soyum işleminden geçiriliyor. Bursa genelindeki üretim kapasitesi ise kenti Türkiye'de zirveye ortak ediyor. 2025 yılı TÜİK verilerine göre Bursa'da yaklaşık 7 bin 531 dekar alanda 9 bin 778 ton enginar yetiştirildi. Bu üretim hacmiyle Bursa, İzmir'in ardından Türkiye genelinde ikinci sırada yer alıyor. Kentteki enginar üretimi yoğun olarak; Mustafakemalpaşa ilçesinde 3 bin dekar alanda 3 bin 750 ton, Nilüfer ilçesinde ise 2 bin 451 dekar alanda 3 bin 64 ton olarak gerçekleştiriliyor.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.