#Okul

- Okul haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Okul haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

KIZ ÖĞRENCİLER, ARKADAŞLARINI ÇATIDAN ATMAYA KALKTILAR Video Galeri

KIZ ÖĞRENCİLER, ARKADAŞLARINI ÇATIDAN ATMAYA KALKTILAR

Çin'de bir okulun çatısında yaşanan olay, büyük tepkiye neden oldu. İki kız öğrencinin okul arkadaşlarını çatıdan aşağı atmaya çalıştığı iddia edilirken, olay bir öğretmenin son anda müdahalesiyle faciaya dönüşmeden önlendi. İddiaya göre, okulun çatı katında bulunan iki öğrenci, arkadaşlarını zorla korkulukların bulunduğu bölüme sürükledi. Mağdur öğrencinin kurtulmak için direndiği anlar cep telefonu kamerasıyla kaydedildi. Öğretmenin Müdahalesi Facianın Önüne Geçti Görüntülerde, öğrencilerin çatının kenarında yaşadığı arbede sırasında bir öğretmenin koşarak olay yerine geldiği görüldü. Öğretmen, öğrencileri birbirinden ayırarak mağdur çocuğu güvenli bölgeye çekti. Böylece olası bir ölüm ya da ağır yaralanmayla sonuçlanabilecek olay son anda engellendi. Görüntüler Sosyal Medyada Gündem Oldu Cep telefonu kamerasına yansıyan görüntülerin sosyal medyada paylaşılmasının ardından olay kısa sürede geniş yankı uyandırdı. Kamuoyunda tepki çeken olay sonrası ilgili makamların soruşturma başlattığı ve olayın tüm yönleriyle incelendiği bildirildi. Okullarda Güvenlik Tartışması Yaşanan olay, öğrenciler arasındaki şiddet ve okul güvenliği konularını yeniden gündeme taşıdı. Sosyal medya kullanıcıları, okul yönetimlerinin öğrenci güvenliği konusunda daha etkin önlemler alması gerektiğini savunurken, olayın nedenlerine ilişkin resmi açıklamanın soruşturmanın ardından yapılması bekleniyor.

KIZ ÖĞRENCİLER, ARKADAŞLARINI ÇATIDAN ATMAYA KALKTILAR Haber

KIZ ÖĞRENCİLER, ARKADAŞLARINI ÇATIDAN ATMAYA KALKTILAR

Çin'de bir okulun çatısında yaşanan olay, büyük tepkiye neden oldu. İki kız öğrencinin okul arkadaşlarını çatıdan aşağı atmaya çalıştığı iddia edilirken, olay bir öğretmenin son anda müdahalesiyle faciaya dönüşmeden önlendi. İddiaya göre, okulun çatı katında bulunan iki öğrenci, arkadaşlarını zorla korkulukların bulunduğu bölüme sürükledi. Mağdur öğrencinin kurtulmak için direndiği anlar cep telefonu kamerasıyla kaydedildi. ÖĞRETMENİN MÜDAHALESİ FACİANIN ÖNÜNE GEÇTİ Görüntülerde, öğrencilerin çatının kenarında yaşadığı arbede sırasında bir öğretmenin koşarak olay yerine geldiği görüldü. Öğretmen, öğrencileri birbirinden ayırarak mağdur çocuğu güvenli bölgeye çekti. Böylece olası bir ölüm ya da ağır yaralanmayla sonuçlanabilecek olay son anda engellendi. GÖRÜNTÜLER SOSYAL MEDYADA GÜNDEM OLDU Cep telefonu kamerasına yansıyan görüntülerin sosyal medyada paylaşılmasının ardından olay kısa sürede geniş yankı uyandırdı. Kamuoyunda tepki çeken olay sonrası ilgili makamların soruşturma başlattığı ve olayın tüm yönleriyle incelendiği bildirildi. OKULLARDA GÜVENLİK TARTIŞMASI Yaşanan olay, öğrenciler arasındaki şiddet ve okul güvenliği konularını yeniden gündeme taşıdı. Sosyal medya kullanıcıları, okul yönetimlerinin öğrenci güvenliği konusunda daha etkin önlemler alması gerektiğini savunurken, olayın nedenlerine ilişkin resmi açıklamanın soruşturmanın ardından yapılması bekleniyor.

BURSA'DA ENGELLİ ÖĞRENCİSİNİ SIRTINDA TAŞIDI Haber

BURSA'DA ENGELLİ ÖĞRENCİSİNİ SIRTINDA TAŞIDI

Bursa'nın İnegöl ilçesinde, okulun asansörü arızalanınca tekerlekli sandalyesi ile katta mahsur kalan engelli öğrencisi gören Müdür Yardımcısı Abdullah Akgüneş, hiç tereddüt etmeden öğrencisini sırtına alıp, merdivenlerden güvenli şekilde aşağı indirdi. İnegöl'de bir okulda bozulan asansör, bir öğretmenin fedakarlığı ve öğrencilerin dayanışmasıyla "iyiliğe" dönüştü. Okulda eğitim gören bedensel engelli bir öğrenci, asansörün teknik arıza nedeniyle devre dışı kalması sonucu bulunduğu katta mahsur kaldı. Öğrencinin aşağı inemediğini fark eden Müdür Yardımcısı Abdullah Akgüneş, hiç tereddüt etmeden harekete geçti. Öğrencisini tekerlekli sandalyesinden sırtına alan Akgüneş, merdivenlerden güvenli şekilde aşağı indirdi. Öğretmenlerinin bu fedakarlığına sınıf arkadaşları da duyarsız kalmadı. Diğer öğretmenlerin desteğiyle öğrencinin tekerlekli sandalyesi öğrenciler tarafından el birliğiyle alt kata taşındı. Okul koridorlarında yaşanan yardımlaşma anları çevredekiler tarafından takdir topladı. Yaşananları sosyal medya hesabından paylaşan Okul Müdürü Zafer Kahraman, "Gelecek nesillerin teminatı öğrencilerimize anne-baba şefkatiyle yaklaşan öğretmenlerimize, arkadaşını yalnız bırakmayan ve yardım etmeye çalışan öğrencilerimize gönülden sevgi ve muhabbetlerimizi gönderiyoruz. İyi ki varsınız" ifadelerini kullandı.

NİLÜFER'DE ULUSLARARASI SPOR ŞENLİKLERİ TÖRENLE BAŞLADI Haber

NİLÜFER'DE ULUSLARARASI SPOR ŞENLİKLERİ TÖRENLE BAŞLADI

Bursa'da sporu bir yaşam biçimi haline getirmeyi hedefleyen Nilüfer Belediyesi tarafından bu yıl 24'üncüsü düzenlenen Uluslararası Spor Şenlikleri, Cengiz Göllü Voleybol Salonu'nda binlerce öğrencinin katıldığı görkemli bir törenle başladı. 20 Nisan'da başlayan şenlik, 20 Mayıs'a kadar pek çok spor etkinliği ve yarışmalarla bir ay boyunca sürecek. 20 BİN ÖĞRENCİ YARIŞACAK Şenliğin açılış töreninde konuşan Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, bu yıl şenlikte 171 okuldan 20 binden fazla öğrencinin, 24 farklı branşta mücadele edeceğini söyledi. Artistik cimnastikten satranca, atletizmden basketbola, yüzmeden okçuluğa kadar geniş bir yelpazede yarışmalar yapılacak. Ayrıca, uçurtma şenliği, okul öncesi şenliği ve özel eğitim şenliği de bu spor coşkusuna ayrı bir renk katacak. NİLÜFER'İ SPOR KENTİ YAPMAK İSTİYORUZ 8 kardeş kentten gelecek yabancı öğrencilerin de şenlikte yer alacağını belirten Başkan Özdemir, "8 kardeş kentimizden yaklaşık 100 öğrenci de aramızda olacak. Sporun evrensel dilini konuşarak sınırları aşacaklar, dostluklar kuracaklar. Onları Nilüfer'de ağırlamaktan büyük mutluluk duyuyoruz. "Biz Nilüfer'i bir spor kenti yapmak istiyoruz. Sporu sadece kupa ve madalya kazanmak olarak görmüyoruz. Spor herkes için eşit bir haktır. Bu yüzden erişilebilir olmalı, bir yaşam biçimine dönüşmelidir. Bu şenlikler de o vizyonun en somut yansıması. Her yaştan, her kesimden çocuklarımız burada buluşuyor. Sporun coşkusun birlikte yaşıyor. Bu organizasyonun arkasında büyük bir emek var. Nilüfer Kaymakamlığı, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Belediyespor Kulübümüz ve kıymetli öğretmenlerimiz başta olmak üzere, bu organizasyonda emeği geçen herkese yürekten teşekkür ediyorum" dedi.

BURSA'DA BİNLERCE ÖĞRENCİYE GÜVENİLİR GIDA EĞİTİMİ Haber

BURSA'DA BİNLERCE ÖĞRENCİYE GÜVENİLİR GIDA EĞİTİMİ

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası öncülüğünde hayata geçirilen "Güvenilir Gıda Tüketelim- Sağlıklı Beslenelim, İsrafı Önleyelim" projesi Yıldırım Erguvan İlkokulu Konferans Salonu’ndaki açılış toplantısıyla başladı. Programa BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Batmaz, BTSO Gıda ve Paketli Ürünler Konseyi Başkanı Burhan Sayılgan ile öğretmenler katıldı. Öğrencilerle birlikte gerçekleştirilen programın açılış töreninde konuşan BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Batmaz, gıda tüketimi ve israf konusundaki farkındalığı artırmak istediklerini söyledi. Bu kapsamda çocukların bilinçlendirilmesinin çok kıymetli olduğunu belirten Hakan Batmaz, "Güvenilir gıda demek, yediğiniz her lokmanın arkasında bir güvenlik süreci olması demektir." dedi. "Hayatımızın her alanında bilinçli olmalıyız" İsraf konusunun da bir kural değil bir saygı meselesi olduğunu ifade eden Batmaz, "Tabağınızda bıraktığınız her lokma, o gıdanın yetişmesi için harcanan emeğe, suya ve doğanın bize sunduğu imkânlara karşı bir sorumluluktur. İhtiyacımız kadarını almak ve tabağımızı bitirmek hem emeğe hem de doğaya duyulan saygının en temel göstergesidir. Bu bilinci hayatınızın bir parçası haline getirdiğinizde sadece yeme alışkanlığınızı değil, aynı zamanda dünyaya bakışınızı da çok daha sorumlu bir noktaya taşımış olursunuz." diye konuştu. "İsraftan kaçınmak hepimizin sorumluluğu" BTSO Gıda ve Paketli Ürünler Konseyi Başkanı Burhan Sayılgan, sağlıklı beslenmenin vücudun ihtiyaç duyduğu besinleri doğru miktarda almak ve güvenilir gıdaları tercih etmek anlamına geldiğini belirterek, "Dünyanın bazı bölgelerinde çocuklar yeterli gıdaya ulaşamazken, bazı yerlerde yiyeceklerin gereğinden fazla tüketilmesi ya da israf edilmesi hem kaynakların boşa gitmesine hem de sağlıksız yaşam alışkanlığına yol açmaktadır. Bu dengesizlik, zamanla hem bireysel sağlığımıza hem de toplumsal duyarlılığımıza zarar verir. Bu yüzden sağlıklı beslenmeyi öğrenmek ve israftan kaçınmak hepimiz için büyük bir sorumluluktur. Özellikle çocuklarımızın ve gençlerimizin bu konularda bilinçlenmesi için eğitim ve farkındalık çalışmalarına ihtiyaç var." dedi. "Ödüllü resim yarışması ile farkındalık artacak" Bursa Ticaret ve Sanayi Odası liderliğinde hayata geçirdikleri proje ile bu alandaki farkındalığı artırmayı hedeflediklerini ifade eden Sayılgan, "Kamu kurumları ve üniversitelerimizin katkılarıyla beşincisini düzenlediğimiz proje kapsamında bu yıl 3. ve 4. sınıf öğrencilerine yönelik eğitimler gerçekleştirerek 50’den fazla okulda binlerce öğrenciye ulaşmayı planlıyoruz. Ayrıca öğrencilerimizin öğrendiklerini pekiştirmeleri ve farkındalıklarını artırmaları amacıyla ödüllü bir resim yarışması da düzenliyoruz. Tüm öğrencilerimizi de bu yarışmaya katılmaya davet ediyoruz. Bu düşüncelerle proje paydaşlarımıza, okul yöneticilerimize, eğitmenlerimize ve tüm öğrencilerimize teşekkür ediyor, eğitimin faydalı ve verimli geçmesini diliyorum." dedi. Projede İl Sağlık Müdürlüğü, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, Gıda ve Yem Kontrol Merkez Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, Bursa Teknik Üniversitesi ve Mudanya Üniversitesi tarafından görevlendirilen toplam 14 eğitmen öğrencilere güvenilir gıda, sağlıklı beslenme ve israf konusunda önemli bilgiler aktaracak.

ŞANLIURFA’DA OKULDA SİLAHLI SALDIRI DEHŞETİ Haber

ŞANLIURFA’DA OKULDA SİLAHLI SALDIRI DEHŞETİ

Şanlıurfa'da lisede silahlı saldırı düzenlendi. Saldırıda ilk belirlemelere göre 13 kişi yaralandı. Edinilen bilgiye göre, Şanlıurfa'nın Siverek ilçesinde Hasan Çelebi Mahallesi'nde bulunan Ahmet Koyuncu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde bir öğrenci silahlı saldırı gerçekleştirdi. Silahlı saldırıda ilk belirlemelere göre 13 öğrenci yaralandı. İhbar üzerine bölgeye sağlık, polis ve özel harekat ekipleri sevk edildi. Yaralı öğrencilerin bazılarının silahlı saldırıdan kaçmak için camdan atladığı öğrenilirken, güvenlik güçlerince okulda bulunan öğrencilerin büyük bölümünün tahliye edildiği öğrenildi. Şanlıurfa'da 13 öğrencinin yaralandığı saldırıyı görgü tanığı anlattı Şanlıurfa'nın Siverek ilçesinde bir lisede silahlı düzenlenen silahlı saldırıda 13 öğrenci yaralandı. Görgü tanığı korku dolu anları anlattı. Edinilen bilgiye göre, olay, Siverek ilçesine bağlı Hasan Çelebi Mahallesi'nde bulunan Ahmet Koyuncu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde meydana geldi. İddiaya göre, 18-20 yaşlarında olduğu öne sürülen bir kişi, elindeki uzun namlulu silahla okul bahçesi ve içerisinde rastgele ateş açtı. Olayda 13 öğrenci yaralandı. Saldırganın daha sonra aynı silahla intihar ettiği öne sürüldü. İhbar üzerine bölgeye sağlık, polis ve jandarma özel harekat ekipleri sevk edildi. Güvenlik güçlerince okulda bulunan öğrencilerin büyük bölümünün tahliye edildiği öğrenildi. Yaralı öğrenciler, olay yerindeki ilk müdahalelerinin ardından hastanelere sevk edildi. Görgü tanıklarından Gökhan Başaranoğlu, "17-18 yaşlarında bir çocuktu. Dış kapıdan içeri girer, girmez elindeki uzun namlulu silahla ateş açmaya başladı. Önce sağa sola, ardından da okula ateş açtı. Daha sonra koşarak okul içerisine girdi. İçerde direkt önüne gelene sıktı. Daha sonra öğrenciler bağırdı, herkes bir yere kaçtı" dedi.

FATMA NUR ÖĞRETMENİ ÖLDÜREN SANIĞA 126 YIL HAPİS TALEBİ Haber

FATMA NUR ÖĞRETMENİ ÖLDÜREN SANIĞA 126 YIL HAPİS TALEBİ

Fatma Nur Çelik’i bıçaklayarak öldüren, bir öğretmen ve 6 öğrenciyi de yaralayan 17 yaşındaki Furkan Samet Balım hakkında yürütülen soruşturma tamamlandı. Sanık hakkında 126 yıla kadar hapis talebiyle iddianame hazırlandı. OLAYIN DETAYLARI Olay, saat 11.00 sıralarında Borsa İstanbul Mesleki Teknik Anadolu Lisesi’nde meydana geldi. Furkan Samet Balım, öğretmenler Fatma Nur Çelik ve Z.A. ile öğrenci S.K.’yi bıçakladı. İhbar üzerine olay yerine polis ve sağlık ekipleri sevk edildi. Yaralılar hastaneye kaldırılırken, ağır yaralanan öğretmen Çelik tüm müdahalelere rağmen hayatını kaybetti. Diğer yaralıların hayati tehlikesinin bulunmadığı öğrenildi. Saldırgan, olay yerinde gözaltına alındıktan sonra çıkarıldığı mahkemece tutuklanarak cezaevine gönderildi. DERS PROGRAMINI İNCELEYEREK HEDEF BELİRLEDİ Soruşturma dosyasına göre sanığın olay günü okula girerek öğretmenlerin ders programlarını incelediği ve hangi öğretmenin hangi sınıfta olduğunu tespit ettiği belirlendi. Katlar arasında dolaşan sanığın bir süre tuvalette beklediği, ardından tekrar programları kontrol ettiği aktarıldı. Savunmasında rehber öğretmenle görüşmek için okula geldiğini öne süren sanığın bu ifadesinin dosya bulgularıyla örtüşmediği, eylemin planlı olduğu değerlendirildi. SINIFTA BIÇAKLI SALDIRI Sanığın, bir süre koridorda bekledikten sonra 206 numaralı sınıfa girerek ders işleyen öğretmen Fatma Nur Çelik’e hiçbir tartışma yaşanmadan saldırdığı belirtildi. Tanık beyanlarına göre öğretmene art arda 4-5 bıçak darbesi vurulduğu, olay yerinde yoğun kan izlerine rastlandığı kaydedildi. AKIL SAĞLIĞI RAPORU: CEZAİ EHLİYETİ TAM Sağlık kurulu raporunda sanığın “ses duyma” ve “siluet görme” şikayetlerinin psikotik düzeyde olmadığı, fiilin hukuki sonuçlarını algılama yetisinin bulunduğu ifade edildi. Raporda eylemin planlı olduğu vurgulanırken, sanığın çevresine “bunları öldürmek lazım” şeklinde ifadeler kullandığı da yer aldı. 126 YILA KADAR HAPİS TALEBİ İddianamede sanık hakkında “kamu görevi nedeniyle kadına karşı tasarlayarak canavarca hisle öldürme”, “çocuğa karşı tasarlayarak öldürmeye teşebbüs” ve “kamu görevi nedeniyle öldürmeye teşebbüs” suçlarından toplamda 126 yıla kadar hapis cezası talep edildi. Hazırlanan iddianame, Anadolu Çocuk Ağır Ceza Mahkemesi’ne gönderildi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.