#Orhaneli

- Orhaneli haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Orhaneli haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

ORHANELİ'NDE BOŞ TARIM ARAZİSİ KALMAYACAK Haber

ORHANELİ'NDE BOŞ TARIM ARAZİSİ KALMAYACAK

"Tarım Arazilerinin Kullanımının Etkinleştirilmesi, Desteklenmesi Projesi" kapsamında Orhaneli ilçesinde sorgun sudan otu tohumunun yaygınlaştırılması amacıyla çiftçilere dağıtılan tohumlar ekilmeye başlandı. İşlenmeyen, nadasa bırakılan veya işlemeli tarıma uygun olmayan arazilerin, uygun münavebe planı ve ekim yöntemleri uygulayarak stratejik ürünlerin üretiminde kullanılmasını, iklim değişikliğini dikkate alarak uygun çeşitlerle hububat, baklagil ve yağlı tohumlu bitkilerin üretiminin geliştirilmesin sağlamak amacıyla tüm yurtta uygulamaya geçilen TAKE projesi Orhaneli ilçesi ve mahallelerinde uygulanmaya başladı. "Tarım Arazilerinin Kullanımının Etkinleştirilmesi, Desteklenmesi Projesi" kapsamında Orhaneli ilçesinde sorgun sudan otu tohumunun yaygınlaştırılması amacıyla çiftçilere dağıtılan tohumlardan Başköy mahallesinde uygulanan tohum ekimi yapıldı. Orhaneli İlçe Tarım ve Orman Müdürü Burhan Kale , "Tarım Arazilerinin Kullanımının Etkinleştirilmesi (TAKE) Projesi kapsamında ilçemizdeki 16 üreticimize yüzde 75 hibeli toplam 600 kilogram sorgun sudan otu tohumu dağıtımı gerçekleştirilmiştir. Proje ile nadasa bırakılan tarım arazilerinin üretime kazandırılması ve yem bitkisi üretiminin artırılması hedeflenmektedir. Dağıtılan tohumlar sayesinde atıl durumdaki araziler değerlendirilecek, kaba yem üretimine önemli katkı sağlanacaktır. Sorgun sudan otu, yüksek verim potansiyeli ve kuraklığa dayanıklılığı ile hayvancılık işletmeleri için önemli bir yem kaynağıdır. Proje kapsamında elde edilecek yem üretimi, üreticilerimizin yem maliyetlerinin azaltılmasına destek olacaktır. Aynı zamanda ilçemizdeki hayvancılık faaliyetlerinin sürdürülebilirliğine katkı sağlayacaktır. Tarım arazilerimizin daha etkin kullanılması ve hayvancılık sektörünün güçlendirilmesi amacıyla çalışmalarımız kararlılıkla devam etmektedir. Projeden faydalanan üreticilerimize hayırlı ve bereketli bir üretim sezonu diliyoruz" dedi. Orhaneli Başköy mahallesinde uygulanan tohum ekimi etkinliğine Orhaneli İlçe Tarım Müdürü Burhan Kale, İlçe Tarım Müdürlüğü Ziraat Mühendisleri ve Bursa İl Tarım Müdürlüğü personelleri katıldı.

OSMANGAZİ BELEDİYESİ İLE YEŞİL BURSA RALLİSİ 50. KEZ START ALDI Haber

OSMANGAZİ BELEDİYESİ İLE YEŞİL BURSA RALLİSİ 50. KEZ START ALDI

Osmangazi Belediyesi'nin katkılarıyla Bursa Otomobil Sporları Spor Kulübü (BOSSEK) tarafından düzenlenen 50. Yeşil Bursa Rallisi'nin startı Osmangazi'den verildi. 2026 Petrol Ofisi Maxima Türkiye Ralli Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan 50. Yeşil Bursa Rallisi, Türkiye'nin dört bir yanından gelen sporcuları ve motor sporları tutkunlarını Bursa'da buluşturdu. Türk ralli sporunun hafızasında özel bir yere sahip olan ve motor sporları tutkunlarına birbirinden özel yarışlar izletecek olan Yeşil Bursa Rallisi, 50'nci kez Osmangazi Meydanı'ndan, Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın'ın verdiği startla başladı. Start öncesinde Başkan Aydın, ralliye katılan 110 sporcuyu araçlarının başında ziyaret ederek yarışlarda başarılar diledi. Heyecan tüm hızıyla başladı 55 otomobil ve 110 sporcunun katılımıyla gerçekleştirilen 50. Yeşil Bursa Rallisi'nin ilk gününde Hüseyinalan ve Mürseller bölgelerinde belirlenen 3,30 kilometrelik Osmangazi Belediyesi Seyirci Özel Etabı geçildi. Toplam uzunluğu 126,30 kilometre olan ve Orhaneli-Keles bölgesindeki 9 özel etaptan oluşan rallinin ikinci gününde, Petrol Ofisi Maxima Göynükbelen ve Remed Assistance Dağgüney etapları ikişer kez geçilecek. Asfalt zeminde gerçekleştirilecek zorlu rallinin son günü olan 7 Haziran Pazar günü ise Y. Nedim Çelik Soğukpınar ve Şentürk Otomotiv Hüseyinalan etapları ikişer kez geçildikten sonra, 50. Yeşil Bursa Rallisi, Aloft by Marriott Bursa Hotel'de düzenlenecek finiş podyumu ile sona erecek. "Startın Bursa'nın kalbi Osmangazi'den verilmesi son derece değerli" Tüm ekiplere başarı temennisinde bulunan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, "Yarım asırlık geçmişe sahip bu önemli rallinin startının Bursa'nın kalbi Osmangazi'den verilmesi bizim için son derece değerli. Yeşil Bursa Rallisi, Türk motor sporları tarihinde efsaneleşmiş organizasyonlardan biri. Bu anlamlı organizasyonda yer alan tüm pilotlarımıza ve ekiplerimize başarılar diliyorum. Kazasız, belasız ve heyecan dolu bir yarış olmasını temenni ediyorum. Ayrıca sportmenliğin ve centilmenliğin ön planda olduğu güzel bir mücadele yaşanmasını diliyorum." şeklinde konuştu. "Bu yıl da hedefimiz yine kupalarla podyuma çıkmak" Osmangazi Belediyesi'ni başarıyla temsil ederek birçok şampiyonluk elde eden dünyanın tek engelli kadın ralli pilotu Kübra Denizci Keskin ise yaptığı açıklamada, "2026 Petrol Ofisi Maxima Türkiye Ralli Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan 50. Yeşil Bursa Rallisi'nde mücadele edecek olmaktan büyük heyecan duyuyorum. Bu yılki organizasyon oldukça görkemli. Yarışa kendi evimde, belediyemin önünden start veriyor olmak benim için ayrı bir gurur ve mutluluk kaynağı. Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın'ın hem bana hem de 50. Yeşil Bursa Rallisi'ne verdiği destek çok değerli. Kendisine teşekkür ediyorum. Geçtiğimiz yıl yarışı podyumda tamamlamayı başarmıştık. Bu yıl da hedefimiz yine kupalarla podyuma çıkmak. Elbette her sporcu gibi birinci olmak isterim ancak öncelikli hedefim yarışı sorunsuz bir şekilde tamamlamak ve podyumda yer almak." ifadelerini kullandı. 50. Yeşil Bursa Rallisi'ne katılmaktan dolayı çok mutlu olduklarını belirten pilotlar da Bursa'nın farklı bölgelerinde birbirinden zorlu etaplarda mücadele edeceklerini ifade ederek, kentte hem sporcular, hem de seyirciler açısından çok güzel bir atmosfer olduğuna değindi.

BURSA'DA KAN DONDURAN TORUN DEHŞETİNE REKOR CEZA Haber

BURSA'DA KAN DONDURAN TORUN DEHŞETİNE REKOR CEZA

Bursa’nın Orhaneli ilçesinde üç kişinin ölümüyle sonuçlanan gasp girişimi davasında mahkeme, suça sürüklenen çocuklara yönelik emsal nitelikte karara imza attı. Bursa Çocuk Ağır Ceza Mahkemesi, sanıklara toplam 111 yıl hapis cezası vererek dikkat çeken bir hüküm kurdu. VAHŞETİN PERDE ARKASI ORTAYA ÇIKTI 11 Ekim 2024’te meydana gelen olayda, iddianameye göre alkol ve uyuşturucu kullanan M.K. (17) ile arkadaşı U.U. (17), "kısa yoldan zengin olma" düşüncesiyle M.K.’nin dedesi Mustafa Macar’ın evine av tüfekleriyle baskın düzenledi. Saldırıda: Dede Mustafa Macar Yatalak eşi Cahide Aydın hayatını kaybederken, arbede sırasında U.U. da M.K.’nin tüfeğinden çıkan fişekle yaşamını yitirdi. Olay sonrası şüphelilerin dikkat çekmemek için komşuya misafirliğe gittikleri ve ertesi gün cesetler bulunana kadar yardım çağrısında bulunmadıkları da dosyada yer aldı. "PİŞMAN DEĞİLİM" SÖZLERİ DİKKAT ÇEKTİ Karar duruşmasında sanık M.K.’nin "Pişman değilim, bir daha olsa yine yaparım" sözleri, yargılamanın en çarpıcı anı olarak kayıtlara geçti. MAHKEMEDEN EMSAL KARAR Mahkeme heyeti, suçun vahameti ve toplumda oluşan infiali dikkate alarak hiçbir iyi hal indirimi uygulamadı. Verilen cezalar şöyle: M.K.:3 ayrı cinayetKonut dokunulmazlığını ihlal Toplam 63 yıl hapis A.E.:2 cinayete iştirak 48 yıl hapis Toplamda sanıklara verilen ceza 111 yıl oldu. “YAŞ KÜÇÜKLÜĞÜ” YERİNE “TOPLUM VİCDANI” VURGUSU Uzmanlar, son dönemde artan benzer olaylara dikkat çekerek; kontrolsüz silah erişimi, madde kullanımı ve dijital şiddetin etkilerine işaret etti. Mahkemenin bu kararıyla birlikte, suça sürüklenen çocuklara yönelik yargılamalarda "yaş küçüklüğü" yerine "suçun ağırlığı ve toplum vicdanı" kriterinin öne çıktığı değerlendiriliyor. Olay, kamuoyunda “çocuk suçluluğu” tartışmalarını yeniden gündeme taşırken, verilen ceza emsal niteliğiyle dikkat çekti.

BESAŞ KALİTESİ ARTIK ORHANELİLİLERLE DE BULUŞUYOR Haber

BESAŞ KALİTESİ ARTIK ORHANELİLİLERLE DE BULUŞUYOR

Bursa Büyükşehir Belediyesi, kent merkezinin yanı sıra ilçelere de BESAŞ satış noktaları kazandırarak halkın hesaplı, hijyenik ve güvenilir gıdaya daha kolay ulaşabilmesi sağlıyor. Türkiye'nin üçüncü, Bursa'nın ise en büyük ekmek üretim tesisine sahip olan Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden BESAŞ, Orhaneli ilçesindeki ilk satış noktasını hizmete açtı. Böylelikle kalite kontrol süreçleri BESAŞ tarafından gerçekleştirilen birçok gıda ürünü, Orhanelililerin beğenisine sunuldu. "Artık dağ yöresinin bir hamisi var" Açılış töreninde konuşan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, dağ yöresini farklı değerlendirdiklerini söyledi. Dağ yöresinin bugüne kadar çok fazla ihmal edildiğini belirten Başkan Mustafa Bozbey, artık dağ yöresinin bir hamisi ve Büyükşehir Belediyesi olduğunu vurguladı. Yörede yapılacak projeleri istişare ederek yürüttüklerini anlatan Başkan Mustafa Bozbey, gençlerin gelecek kaygısı duymadan bölgede yaşayabilmesini arzuladıklarını ifade etti. Orhaneli'ye gelirken gördüğü fabrika bacalarının yüreğini sızlattığını da dile getiren Başkan Mustafa Bozbey, bölge halkının zehir saçan dumanı hak etmediğini vurguladı. Bursa'nın dört bir yanında tarım ve hayvancılıkla uğraşan üreticilere mazottan fideye kadar birçok alanda destek olduklarını söyleyen Başkan Mustafa Bozbey, hem üreticiyi ayakta tuttuklarını, hem de üretimi artırarak tüketiciye ürünlerin daha hesaplı ulaşmasına katkı sağladıklarını belirtti. "Türkiye'nin en ucuz ekmeğini sunmaya devam ediyoruz" BESAŞ'ın da kentin dört bir tarafında her gün binlerce insana ulaştığını anlatan Başkan Mustafa Bozbey, "Türkiye'nin en ucuz ekmeğini sunmaya devam ediyoruz. Diğer taraftan büyükşehir belediyeleri arasında Türkiye'de süte en fazla desteği veren de Bursa Büyükşehir Belediyesi'dir. Sütü alıp işliyor ve maliyetine yakın fiyata tüketiciyle buluşturuyoruz. Ayrıca Bursalıların ürünlerini BESAŞ mağazalarında satmayı amaçlıyoruz. Bu konuda çalışmaları yürütüyoruz. Satış bayisi hayırlı olsun" dedi. CHP Bursa İl Başkanı Nihat Yeşiltaş, Büyükşehir Belediyesi'nin açtığı BESAŞ satış noktasının Orhaneli'ye hayırlı olmasını diledi. Başkan Mustafa Bozbey'in zor bir dönemde halkçı belediyecilik anlayışını inşa ettiğini ifade eden Yeşiltaş, önümüzdeki dönemde de sosyal belediyeciliğin en iyi örneklerinin Bursa'da yaşanacağını ifade etti. Konuşmaların ardından kurdele kesimiyle BESAŞ satış noktası hizmete açıldı. Başkan Mustafa Bozbey de satış noktasını ziyaret edip çalışanlarla ve vatandaşlarla sohbet etti.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.