#Promil

- Promil haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Promil haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

NEVŞEHİR'DE ALKOLLÜ ARAÇ KULLANMAKTAN 5'İNCİ KEZ YAKALANDI Haber

NEVŞEHİR'DE ALKOLLÜ ARAÇ KULLANMAKTAN 5'İNCİ KEZ YAKALANDI

Nevşehir'de 5'inci kez alkollü olarak direksiyon başına geçen sürücü kaza yaptı. Kazanın ardından aracı kendisinin kullanmadığını öne süren sürücü, yardım etmek için olay yerine gelen bir vatandaşı işaret ederek "Aracı o kullanıyordu" dedi. Yapılan incelemeler sonucu sürücünün yalanı ortaya çıkarken, 3.35 promil alkollü olan sürücüye yaklaşık 340 bin lira para cezası uygulandı. Kaza, Esentepe Mahallesi Ürgüp Caddesi üzerindeki Polis Evi Kavşağı yakınlarında meydana geldi. Edinilen bilgilere göre, Önder Ö. yönetimindeki 07 BVM 924 plakalı otomobil, sürücüsünün direksiyon hakimiyetini kaybetmesi sonucu refüjdeki bordür taşlarına çarptı. Çarpmanın etkisiyle araç yol ortasında kaldı. Kazanın ardından aracını bulunduğu yerden hareket ettiremeyen sürücü, olay yerinden uzaklaşmaya çalıştı. Vatandaşların ihbarı üzerine bölgeye sağlık ve polis ekipleri sevk edildi. Polis ekiplerince kısa sürede yakalanan sürücü, aracı kendisinin kullanmadığını iddia ederek, kazayı görüp yardım için evinden gelen bir vatandaşı gösterip sürücünün o olduğunu öne sürdü. Polis ekiplerinin yaptığı alkol kontrolünde Önder Ö.'nün 3.35 promil alkollü olduğu belirlendi. Sürücüye daha önce de 4 kez alkollü araç kullanmaktan işlem yapıldığı ve ehliyetine el konulduğu öğrenildi. Bunun üzerine çevredeki güvenlik kameralarını inceleyen ekipler, kazaya karışan aracı kullanan kişinin Önder Ö. olduğunu tespit etti. Yapılan işlemlerin ardından sürücüye ehliyetsiz ve 5'inci kez alkollü araç kullanmaktan yaklaşık 340 bin lira idari para cezası uygulanırken, otomobil de trafikten men edildi. Gözaltına alınan sürücü ifadesi alınmak üzere polis merkezine götürülürken, olayla ilgili inceleme başlatıldı.

BURSA'DA ALKOLLÜ SÜRÜCÜYE ÜFLEME DERSİ Haber

BURSA'DA ALKOLLÜ SÜRÜCÜYE ÜFLEME DERSİ

Bursa'nın İnegöl ilçesinde maddi hasarlı trafik kazasına karıştıktan sonra olay yerinden ayrılan alkollü sürücü, aracında uyurken yakalandı. Alkolmetreyi üflemekte güçlük çeken sürücüye trafik ekipleri dakikalarca uygulamalı eğitim verdi. Yapılan testte 2.76 promil alkollü olduğu belirlenen sürücüye 25 bin lira para cezası uygulanırken, ehliyetine de 6 ay süreyle el konuldu. Olay saat 00.30 sıralarında Süleymaniye Mahallesi'nde meydana geldi. İnegöl Emniyet Müdürlüğü Trafik Büro Amirliği ekipleri, maddi hasarlı trafik kazası ihbarı üzerine olay yerine sevk edildi. Yapılan incelemede, kazaya karışan 16 BZE 125 plakalı otomobil sürücüsünün aracını olay yerinden uzaklaştırdığı tespit edildi. Bunun üzerine çalışma başlatan trafik ekipleri, sürücünün izini sürerek aracı Süleymaniye Mahallesi Şehit Er Akif Karşı Sokak'ta bulunan bir sitenin içerisinde park halinde buldu. Araçta inceleme yapan ekipler, sürücü koltuğunda uyuyan Sabri E. (32)'yi tespit etti. Polis ekipleri, uzun uğraşlar sonucu sürücüyü uyandırarak araçtan indirdi. Önce kullanmadım dedi Aracı kullanmadığını iddia eden sürücü Sabri E., "Reis vallahi billahi ben sağ koltuktaydım. Kimin sürdüğünü söyleyemem. Üflediğimde kaç yıl ehliyetim gidiyor. 6 ay. Aracı ben kullanmadım normalde üstleneceğim. Aracı ben kullandım evet." dedi. Alkolmetre başında zor anlar Ekipler daha sonra sürücüye alkol testi uygulamak istedi. Ancak sürücü, alkolmetreyi doğru şekilde üflemekte zorlandı. Defalarca denemesine rağmen cihazın ölçüm yapamaması üzerine trafik polisleri, sürücüye nasıl üflemesi gerektiğini anlatarak uygulamalı şekilde yardımcı oldu. Dakikalar süren uğraşların ardından yapılan ölçümde Sabri E.'nin 2.76 promil alkollü olduğu belirlendi. Bunun üzerine sürücüye alkollü araç kullanmaktan 25 bin lira idari para cezası uygulanırken, sürücü belgesine de 6 ay süreyle el konuldu. İşlemlerinin tamamlanmasının ardından Sabri E., ifadesi alınmak üzere polis merkezine götürüldü. Olayla ilgili inceleme sürüyor.

OTOBÜSÜN ÖNÜNÜ KESEN ALKOLLÜ SÜRÜCÜYE REKOR CEZA Haber

OTOBÜSÜN ÖNÜNÜ KESEN ALKOLLÜ SÜRÜCÜYE REKOR CEZA

Balıkesir’in Edremit ilçesinde alkollü şekilde yolcu otobüsünün önünü kesip araca zarar veren 3 şüpheli gözaltına alınırken, sürücüye ve beraberindekilere toplam 657 bin 719 lira idari para cezası uygulandı. Olay, gece saatlerinde Güre ile Akçay mahalleleri arasında bulunan E-87 karayolunda meydana geldi. M.O. yönetimindeki 34 KS 418 plakalı şehirlerarası yolcu otobüsü seyir halindeyken, arkasından gelen 17 ZB 46 plakalı otomobil sürücüsü R.M.Ö. tarafından ısrarlı şekilde takip edildi. İddiaya göre otomobil sürücüsü, Güre yakınlarında otobüsün önüne kırarak aracı durdurdu. Araçtan inen R.M.Ö., F.K. ve suça sürüklenen çocuk A.K.K., otobüsün sileceklerini kırarak araca zarar verdi. TACİZİ OTOGARA KADAR SÜRDÜRDÜLER Yaşanan gerginliğin ardından otobüs şoförü kapıları kapatarak yoluna devam etti. Ancak şüphelilerin takip ve tacizi Akçay Otogarı’na kadar sürdü. İhbar üzerine harekete geçen Edremit İlçe Emniyet Müdürlüğü Akçay Polis Merkezi Amirliği ekipleri, şüphelileri otogarda yakalayarak gözaltına aldı. Yapılan kontrolde otomobil sürücüsü R.M.Ö.’nün 4.11 promil alkollü olduğu belirlendi. EHLİYETİNE EL KONULDU, ARAÇ TRAFİKTEN MEN EDİLDİ Polis ekipleri tarafından sürücüye ve beraberindekilere; alkollü araç kullanma, trafikte saldırı amaçlı ısrarlı takip, araçtan inerek saldırgan davranışta bulunma ve sürücü belgesini yanında bulundurmama gibi çeşitli maddelerden toplam 657 bin 719 lira idari para cezası kesildi. R.M.Ö.’nün ehliyetine 8 ay süreyle el konulurken, otomobil de 60 gün süreyle trafikten men edildi. Şüpheliler R.M.Ö., F.K. ve A.K.K.’nin “ulaşım araçlarını alıkoyma”, “yaralama”, “tehdit” ve “hakaret” suçlamalarıyla adliyeye sevk edilmek üzere gözaltında tutulduğu öğrenildi.

BURSA'DA ALKOLLÜ SÜRÜCÜYE ALKOLMETRE DERSİ KAMERADA Haber

BURSA'DA ALKOLLÜ SÜRÜCÜYE ALKOLMETRE DERSİ KAMERADA

Bursa’nın İnegöl ilçesinde maddi hasarlı kazaya karıştıktan sonra olay yerinden ayrılan alkollü sürücü, aracında uyurken bulundu. Alkolmetreyi üflemekte zorlanan sürücüye trafik polisleri dakikalarca uygulamalı eğitim verdi. Olay, gece saatlerinde Süleymaniye Mahallesi’nde meydana geldi. Maddi hasarlı trafik kazası ihbarı üzerine bölgeye sevk edilen İnegöl Emniyet Müdürlüğü Trafik Büro Amirliği ekipleri, kazaya karışan 16 BZE 125 plakalı otomobilin olay yerinden uzaklaştığını belirledi. Çalışma başlatan ekipler, aracı Şehit Er Akif Karşı Sokak’ta bir sitenin içerisinde park halinde buldu. Polis ekipleri, araçta yaptıkları kontrolde sürücü koltuğunda uyuyan Sabri E. (32) ile karşılaştı. Uzun uğraşlar sonucu uyandırılan sürücü araçtan indirildi. İlk etapta aracı kullanmadığını öne süren Sabri E., daha sonra aracı kendisinin kullandığını kabul etti. Sürücünün polis ekipleriyle yaptığı diyalog ise dikkat çekti. Sabri E., "Üflediğimde kaç yıl ehliyetim gidiyor?" diye sorarken, ekiplerin "6 ay" yanıtı verdiği öğrenildi. POLİS DAKİKALARCA ALKOLMETREYİ ANLATTI Sürücüye alkol testi uygulanmak istendiği sırada ilginç anlar yaşandı. Alkolmetreyi doğru şekilde kullanamayan Sabri E., defalarca denemesine rağmen cihazın ölçüm yapmasını sağlayamadı. Bunun üzerine trafik polisleri, sürücüye nasıl üflemesi gerektiğini uygulamalı olarak gösterdi. Dakikalar süren denemelerin ardından yapılan ölçümde Sabri E.’nin 2.76 promil alkollü olduğu belirlendi. Alkollü araç kullandığı tespit edilen sürücüye 25 bin lira idari para cezası uygulanırken, ehliyetine de 6 ay süreyle el konuldu. İşlemlerinin ardından polis merkezine götürülen sürücüyle ilgili soruşturmanın sürdüğü öğrenildi.

BURSA’DA ALKOLLÜ SÜRÜCÜ: ALO KANKA ACİL DURUM DİYE YARDIM İSTEDİ Haber

BURSA’DA ALKOLLÜ SÜRÜCÜ: ALO KANKA ACİL DURUM DİYE YARDIM İSTEDİ

Bursa'da denetime takılan alkollü kadın sürücü ile polis arasındaki ilginç diyaloglar, saniye saniye kameraya yansıdı. 96 promil alkollü sürücüye ceza kesilirken, araç ise otoparka alındı. İl Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekipleri, Odunluk Mahallesi Akademi Caddesi üzerinde alkol denetimi esnasında şüphe üzerine 34 DLV plakalı otomobili durdurdu. 29 yaşındaki kadın sürücü, alkolmetreyi ilk başta üflemeden telefona sarıldı. "Alo kanka, acil durum" Polisin alkolmetreyi uzatması üzerine telefonuyla arkadaşını arayan E.K., "Alo kanka, acil durum" diyerek polisten uzaklaştı. Zaman kazanmaya çalışan alkollü E.K., tekrar geri geldiğinde görevli memura, "Bir şey söyleyebilir miyim. Ben buradan nasıl İstanbul'a döneceğim" diye sordu. "Benim yapacağım bir şey yok, üfleyelim ondan sonra size yardımcı olayım" yanıtına karşılık E.K., "Neyine yardımcı olacaksın, alkol çıktıktan sonra ben nasıl döneceğim İstanbul'a. Şirket aracı bir de" dedi. E.K.'nın arkadaşı ise görevli polis memuruna, "Alkol çıkarsa aracı da mı bağlıyorsunuz, daha neler ya. Saçmalama gözünü seveyim. Ben de Karamürsel sepeti değilim" diye serzenişte bulundu. "Panik atak geçiriyorum" Adeta sabır taşına dönen polis memuru, tekrar alkolmetreyi üflemesi için E.K.'ye uzattı. Bunun üzerine ise alkollü kadın, "Panik atak geçiriyorum. Üfleyeceğim kardeşim. Bir nefes alma hakkım var mı. Benim sağlığım senden daha mı önemli. Beklediğin bir araç da yok. Panik atak geçiriyorum, ölmem daha mı iyi. Arabayı da veririm" diyerek tekrar telefonuyla birilerini aradı. Polis memuru, "Bir daha soruyorum hanımefendi, üfleyecek misiniz" diye sorunca alkollü sürücü, "Duymuyorum şu an sizi" cevabını verdi. Uzun uğraşlar sonucunda alkolmetreyi üfleyen 29 yaşındaki E.K., 0.96 promil alkollü çıktı. Alkollü sürücüye cezai işlem uygulanırken, araç ise otoparka çekildi.

ALKOLDEN YAKALANMAMAK İÇİN POLİSİN ÜSTÜNE SÜRDÜ Haber

ALKOLDEN YAKALANMAMAK İÇİN POLİSİN ÜSTÜNE SÜRDÜ

Burdur’da uygulama noktasında polisin “dur” ihtarına uymayan alkollü sürücü, aracı polisin üzerine sürerek kaçtı. Kısa süren kovalamacanın ardından yakalanan sürücüye toplam 500 bin lira ceza kesildi. 10 DAKİKALIK KOVALAMACA Olay, Burdur-Fethiye kara yolundaki uygulama noktasında meydana geldi. 07 BER 344 plakalı otomobilin sürücüsü H.P., polis ekiplerinin dur ihtarına uymayarak kaçtı. Kaçış sırasında aracı polislerin üzerine sürdüğü öğrenilen sürücü, yaklaşık 10 dakika süren kovalamacanın ardından durduruldu. 1.62 PROMİL ALKOLLÜ ÇIKTI Yapılan kontrollerde sürücünün 1.62 promil alkollü olduğu tespit edildi. Ayrıca şahsın daha önce de iki kez alkollü araç kullanmaktan ehliyetine el konulduğu ve olay sırasında ehliyetsiz olduğu belirlendi. 500 BİN LİRA CEZA KESİLDİ Sürücüye; dur ihtarına uymamak, ehliyetsiz araç kullanmak, daha önce ehliyetine el konulmasına rağmen araç kullanmak ve tehlikeli şerit değiştirmek gibi ihlallerden toplam 500 bin lira idari para cezası uygulandı. Ehliyetine 2 yıl 2 ay süreyle el konulurken, araç da 2 ay trafikten men edildi. “BAŞKA ÇAREM YOKTU” SAVUNMASI Sağlık kontrolünün ardından emniyete götürülen sürücü, polisin üzerine araç sürdüğünü kabul ederek, “Cezaevinden yeni çıktım, tekrar yakalanırsam cezam bozulacak diye kaçtım. Başka çarem yoktu” diyerek kendini savundu.

BURSA'DA POLİSLERİN ÜSTÜNE SÜREN ALKOLSÜZ SÜRÜCÜ: PANİKLEDİM Haber

BURSA'DA POLİSLERİN ÜSTÜNE SÜREN ALKOLSÜZ SÜRÜCÜ: PANİKLEDİM

Bursa’da uygulama yapan yunus ekiplerini fark eden bir sürücü, polisin “dur” ihtarına uymayarak kaçmaya başladı. Kaçış sırasında aracı polis ekiplerinin üzerine süren sürücü, hem görevli ekiplerde hem de çevredeki vatandaşlarda korku ve paniğe neden oldu. Nefes kesen kovalamaca sonrası araç Yıldırım ilçesinde durdurulurken, sürücünün alkollü olmadığının ortaya çıkması dikkat çekti. Olay, Bursa’nın merkez ilçelerinden Yıldırım’da meydana geldi. İddiaya göre, uygulama noktasında denetim yapan yunus ekiplerini gören sürücü B.D., bir anda hızlanarak kaçmaya başladı. Polis ekiplerinin tüm uyarılarına rağmen kaçışını sürdüren sürücü, kontrol noktasından uzaklaşmak için aracını hızla kaçırdı. ARACI POLİSLERİN ÜZERİNE SÜRDÜ, ORTALIK KARIŞTI Kaçış sırasında sürücünün aracı polis ekiplerinin üzerine sürdüğü, bu durumun uygulama noktasında görev yapan ekipler arasında kısa süreli paniğe neden olduğu öğrenildi. Olası bir facianın yaşanmaması için ekipler dikkatli şekilde müdahale ederken, olay sonrası çevrede güvenlik önlemleri artırıldı. KOVALAMACA YILDIRIM’DA SON BULDU Polisin peşine düştüğü araç, şehir içinde bir süre devam eden kovalamacanın ardından Yıldırım ilçesi Beyazıt Caddesi üzerinde durduruldu. Ekipler, aracı kısa sürede çembere alarak sürücüyü etkisiz hale getirdi. ARAÇTAN 3 KİŞİ ÇIKTI Kovalamaca sonucu durdurulan araçta sürücü B.D. ile birlikte yanında bulunan 2 arkadaşı da yakalandı. Şüpheliler polis ekiplerince gözaltına alınırken, bölgede toplanan vatandaşlar yaşananları merakla izledi. “ALKOLLÜYDÜM” DEDİ, 0 PROMİL ÇIKTI Yakalanan sürücü B.D., olay sonrası basın mensuplarının “Neden kaçtın?” sorusuna, “Panik yaptım, kaçtım” yanıtını verdi. Sürücü, alkol aldığını söyleyerek kendini savunmaya çalışsa da polis ekipleri tarafından yapılan alkolmetre kontrolünde 0 promil alkollü olduğu belirlendi. Böylece sürücünün alkollü olmadığı ortaya çıktı. SÜRÜCÜYE CEZAİ İŞLEM, SORUŞTURMA SÜRÜYOR Polis ekipleri tarafından B.D.’ye; trafiği tehlikeye düşürmek, “dur” ikazına uymamak, polisin üzerine araç sürerek kaçmak gibi ihlallerden cezai işlem uygulandığı bildirildi. Gözaltına alınan sürücü hakkında adli ve idari işlemler başlatılırken, olayla ilgili incelemenin sürdüğü öğrenildi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.