#Quot

- Quot haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Quot haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

BURSA'DA KURBAN KESİM ALANLARINDA HİJYEN SEFERBERLİĞİ Haber

BURSA'DA KURBAN KESİM ALANLARINDA HİJYEN SEFERBERLİĞİ

Bursa Yıldırım Belediyesi, Kurban Bayramı’nda vatandaşların ibadetlerini hijyenik ve düzenli bir ortamda gerçekleştirebilmesi için sahadaki çalışmalarını aralıksız sürdürdü. Yıldırım Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri, bayramın ilk gününden itibaren ilçenin farklı noktalarında belirlenen kurban satış ve kesim alanlarında yoğun temizlik çalışması yürüttü. Bu çerçevede atıklar hızlı şekilde toplanırken, kurban satış ve kesim alanları hem sabunlu suyla detaylı şekilde yıkandı hem de dezenfekte edildi. Böylece kötü görüntü ve çevre kirliliğinin önüne geçilmiş oldu. Ayrıca ilaçlama çalışması yapılarak haşere oluşumuna karşı tedbir alındı. Çevre ve halk sağlığını korumaya yönelik gerçekleştirilen çalışmalarla birlikte kurban satış ve kesim alanları kısa sürede temizlenerek yeniden ilçe halkının kullanıma uygun hale getirildi. Temiz ve yaşanabilir bir Yıldırım Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, yürütülen koordineli çalışmalarla birlikte Kurban Bayramı'nı huzurlu bir şekilde geçirdiklerini belirtti. Başkan Yılmaz, "Hemşehrilerimizin Kurban Bayramı’nı huzurlu, güvenli ve sağlıklı şekilde geçirebilmesi için tüm ekiplerimiz özveriyle çalıştı. Vatandaşlarımız, aldığımız tedbirler sayesinde kurban ibadetlerini hijyenik ve rahat ortamlarda yerine getirdi. Bayramın ilk gününden itibaren kurban satış ve kesim alanlarında hızlı bir şekilde temizlik çalışması gerçekleştirdik. Ekiplerimiz, halk sağlığını tehlikeye atacak ve çevre kirliliğine yol açacak durumlara fırsat vermemek için yoğun bir şekilde çalıştı. Yıldırım Belediyesi olarak yılın her günü temiz, sağlıklı ve yaşanabilir bir şehir hedefiyle çalışmalarımıza devam ediyoruz" dedi. Yıldırım Belediyesi’nin yürüttüğü çalışmalardan memnuniyet duyduklarını belirten ilçe halkı da gösterilen hassasiyet dolayısıyla Başkan Oktay Yılmaz ve belediye ekiplerine teşekkür etti.

NİLÜFER'DE TOHUMLAR GELECEK İÇİN TAKAS EDİLDİ Haber

NİLÜFER'DE TOHUMLAR GELECEK İÇİN TAKAS EDİLDİ

Nilüfer Belediyesi tarafından düzenlenen 11. Tohum Takas Şenliği’nde yerel tohumlar toprakla buluşmak üzere vatandaşlarla paylaşıldı. Nilüfer Belediyesi, Tarımsal Kalkınma Kooperatifi (NİLKOOP) ve Kent Konseyi iş birliğinde düzenlenen 11. Tohum Takas Şenliği, Halk Evi önünde gerçekleştirildi. Vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği şenliğe Belediye Başkanı Şadi Özdemir ve eşi Nuray Özdemir, Belediye Başkan yardımcıları, Meclis üyeleri, CHP Nilüfer İlçe Başkanı Özgür Şahin, Nilüfer Kent Konseyi, Ziraat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi ve farklı şehirlerin yerel yönetim temsilcileri ile sivil toplum kuruluşlarının yöneticileri katıldı. Şenlik, Nilüfer Belediyesi Halk Dansları Topluluğu’nun gösterisiyle başladı. Etkinlikte vatandaşlar, Nilüfer Belediyesi tarafından üretilen yerel tohumlardan oluşan paketleri alarak tohum takasına katıldı. "Tohum yaşamın ta kedisidir" Şenlikte konuşan Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, yerel tohumların korunmasının hem tarımsal üretim hem de gıda güvenliği açısından büyük önem taşıdığına dikkati çekti. Tohumun yaşamın başlangıç noktası olduğunu vurgulayan Başkan Şadi Özdemir, şunları söyledi: "Tohum, yaşamın ta kendisidir. Tarımsal üretimin ilk halkasıdır. Bitki sağlığının, gıda güvencesinin ve güvenliğinin temelidir. Tohumsuz tarım olmaz, tarımsız hayat olmaz. Bu nedenle yerel tohumları korumak ve çoğaltmak, geleceğe bırakacağımız en değerli miraslardan biridir. Bundan 11 yıl önce küçük bir adımla yola çıktık. Yaklaşık 500 metrekarelik bir alanda birkaç çeşit yerel tohumla başladığımız bu yolculuk, bugün Ürünlü Mahallesi’nde yaklaşık 6 dekarlık kent bostanlarına dönüştü. Kent bostanlarımızda 70 parselde yüzlerce çeşit yerel tohumu üretiyor ve çoğaltıyoruz. Nilüfer Tarımsal Kalkınma Kooperatifimiz ile birlikte bu tohumları büyük bir özenle koruyor, çoğaltıyor ve yeniden toprakla buluşmasını sağlıyoruz. Bu çalışmalar yalnızca Nilüfer için değil, Türkiye’de yerel tohumların korunması açısından da önemli bir dayanışma hareketine dönüştü." Nilüfer’de başlayan bu hareketin İzmir’den Eskişehir’e, Edirne’den Çanakkale’ye, Kırklareli’nden Muğla’ya kadar pek çok kente ilham verdiğini söyleyen Başkan Şadi Özdemir, "Nilüfer’de ektiğimiz tohumlar Türkiye’nin dört bir yanında filizlenmeye devam ediyor" diyerek şöyle konuştu: "Bu yıl şenliğimizde 30 farklı yerel çeşitten 15 bin paket tohumu sizlerle buluşturuyoruz. Bakla, bezelye, biber, domates, fasulye, kavun, karpuz, patlıcan ve daha birçok yerel çeşit kendi kent bostanlarımızda üretildi ve çimlenme testlerinden geçirilerek toprakla buluşmaya hazır hale getirildi. Üstelik burada yalnızca tohum dağıtmıyoruz, aynı zamanda bir dayanışma zinciri kuruyoruz. Sizler bu tohumları ekip çoğaltacak, komşularınızla ve yakınlarınızla paylaşacaksınız. Böylece yerel tohumlarımız nesilden nesle aktarılmaya devam edecek. Tohum Takas Şenliği sadece bir tarım etkinliği değil; aynı zamanda doğayla kurduğumuz bağın, paylaşmanın ve dayanışmanın bir simgesidir. Bugün burada atölyeler, etkinlikler ve buluşmalarla hep birlikte doğanın bereketini kutluyoruz." Açılış konuşmalarında söz alan Nilüfer Kent Konseyi Başkanı Doç. Dr. Mustafa Berkay Aydın ile Ziraat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Kayın, geçmişin mirasını geleceğe aktaran, coğrafyamızın en değerli hazinesi olan tohumların geleceğe aktarılması adına bu etkinliğin çok önemli olduğunu belirttiler. Şenlik kapsamında vatandaşlar gün boyunca düzenlenen etkinliklere katıldı. Konserlerin yanı sıra Tohum Ekim Atölyesi, Tohum Topu Atölyesi, Atık Yağlardan Sabun Yapım Atölyesi ve Ağaç Kardeşliği Atölyesi gibi etkinlikler gerçekleştirildi. Vatandaşlar hem yerel tohumlarla buluştu hem de doğa dostu üretim konusunda bilgi edinme fırsatı buldu.

BURSA'DA RAMAZAN, BİRLİK VE DAYANIŞMA İÇİNDE GEÇİYOR Haber

BURSA'DA RAMAZAN, BİRLİK VE DAYANIŞMA İÇİNDE GEÇİYOR

İftara, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey'in yanı sıra CHP Osmangazi İlçe Başkanı Raşit Gürbüz, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mehmet Yıldız, muhtarlar, meclis üyeleri, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, Büyükşehir Belediyesi bürokratları ve çok sayıda vatandaş katıldı. Vatandaşlar tarafından büyük bir coşkuyla karşılanan Başkan Bozbey, masaları tek tek ziyaret ederek, mahalle halkıyla selamlaşıp sohbet etti. "Bursa için gece gündüz çalışıyoruz" Paylaşmanın çoğaldığı, dayanışmanın büyüdüğü, kapıların daha sık çalındığı, gönüllerin birbirine daha fazla yaklaştığı Ramazan ayında aynı sofrada buluşmaya devam ettiklerini söyleyen Başkan Mustafa Bozbey, "Her akşam başka bir ilçede hemşehrilerimizle buluşuyoruz. Aynı lokmayı paylaşıyoruz. Aynı dualara amin diyoruz. Hiç kimsenin kendisini yalnız hissetmediği bir Bursa için gece gündüz çalışıyoruz. Hemşehrilerimizin geleceğe güvenle bakabileceği, yarınını düşünmeyeceği bir Bursa hayal ediyoruz. Kentimizi ve mahallelerimizi yarınlara hazırlıyoruz" diye konuştu. "Sabırla ve ortak akılla hareket ediyoruz" Sosyal belediyecilik anlayışıyla ve insan öncelikli yaklaşımla hizmet etmeyi sürdürdüklerini anlatan Başkan Mustafa Bozbey, Osmangazi ilçesinin tarihiyle, mahalleleriyle, kültürel zenginlikleriyle kentin hafızasında önemli bir yeri olduğunu vurguladı. Altyapıdan üstyapıya, çevre düzenlemelerinden ulaşım yatırımlarına kadar her alanda çalışma yürüttüklerini hatırlatan Başkan Bozbey, "Ulaşım konusunda planlı bir süreci yaşama geçiriyoruz. Kavşak düzenlemeleriyle, bölgede açılacak yeni hastaneyle ilgili bağlantı yollarıyla birlikte ulaşım sorununu da ortadan kaldırmayı hedefliyoruz. Raylı sistem konusundaki çalışmalarımız da devam ediyor. Sabırla ve ortak akılla hareket ediyoruz. Bölgeyle ilgili kentsel dönüşüm projelerimiz var. Önümüzdeki süreçte halkımızla paylaşacağız. Şimdiden Ramazan Bayramınızı kutluyorum" diye konuştu. Hüdavendigar Mahalle Muhtarı Mustafa Pala da yüzlerce vatandaşı aynı sofralarda buluşturan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey'e teşekkür etti.

ALMAN ANNEDEN KAÇIRILAN ÇOCUK 7 YIL SONRA BU HALDE BULUNDU Haber

ALMAN ANNEDEN KAÇIRILAN ÇOCUK 7 YIL SONRA BU HALDE BULUNDU

Alman anneden dünyaya gelen, 1 yaşındayken ortadan kaybolan ve kaçırıldığı iddia edilen çocuk, harabe bir evde kıyafet ve çöp yığınları arasında bitkin halde bulundu. Kurtarıldığı anlar ise kameraya yansıdı. Olay, Bursa'nın Mustafakemalpaşa ilçesinde yaşandı. İddiaya göre, ilçede yaşayan Umut K., çalışmak için gittiği Almanya'da Rebecca S. (30) ile tanışarak birlikte yaşamaya başladı. Çiftin 2018 yılında erkek çocukları N.S. dünyaya geldi. Bir süre sonra Umut K., Alman sevgilisi ve 1 yaşındaki oğlu ile birlikte annesi Hanife S.'yi (60) ziyaret etmek için Bursa'ya geldi. Burada başlayan tartışma ise aile dramının fitilini ateşledi. İddiaya göre Umut K., Almanya'ya geri dönmek istemediğini söyleyerek Rebecca S.'den oğlunu kendisine bırakıp ülkesine dönmesini istedi. Çift arasında çıkan tartışmanın ardından Umut K.'nin oğlunu kaçırmaya karar verdiği öne sürüldü. Planını devreye sokan Umut K., küçük oğlu N.S.'yi annesi Hanife S.'ye bırakarak bir yakınının yanına götürülmesini istedi. Daha sonra Rebecca S. ile birlikte markete giden Umut K., eve döndüklerinde çocuğun kaybolduğunu söyledi. 1 yaşındaki oğlunu evde bulamayan Rebecca S. ise panikle polise giderek şikayetçi oldu. İlçede günlerce oğlunu arayan Rebecca S., çocuğunu kaçırdığından şüphelendiği Umut K. ve annesi hakkında savcılığa suç duyurusunda bulundu. Ancak yapılan aramalara rağmen küçük çocuğa ulaşılamadı. Bunun üzerine Rebecca S., umudunu kaybetmeden ülkesine geri döndü. Aradan geçen yılların ardından dosya yeniden gündeme geldi. Bu süreçte Umut K.'nin yaklaşık 2 yıl önce geçirdiği kalp krizi sonucu hayatını kaybettiği öğrenildi. Babaanne Hanife S.'nin de duruşmalara katılmaması üzerine hakkında arama kararı çıkarıldı. Bursa İl Emniyet Müdürlüğü ekipleri tarafından kurulan 6 kişilik özel ekip, haftada bir kez polis merkezine giderek imza atan babaanneyi takibe aldı. Ekipler, belirli günlerde halasının oğlu Recai M.'nin evine giden Hanife S.'yi adım adım izledi. Yapılan teknik ve fiziki takibin ardından belirlenen adrese operasyon düzenlendi. Polis ekipleri, 7 yıldır aranan N.S.'yi kıyafet ve çöp yığınları arasında bitkin halde buldu. 8 yaşındaki çocuk sağlık kontrollerinin ardından Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü ekiplerine teslim edilerek devlet koruması altına alındı. Olayla ilgili soruşturma sürüyor.

YILDIRIM'DA LGS SINAVINA ÜCRETSİZ HAZIRLIK Haber

YILDIRIM'DA LGS SINAVINA ÜCRETSİZ HAZIRLIK

Yıldırım Belediyesi Kütüphaneler ve Müze Müdürlüğü tarafından düzenlenen, ‘Matematik ve Türkçe Kursu’ ile LGS’ye hazırlanan 6,7 ve 8’inci sınıf öğrencilerine ücretsiz destek verilecek. Karapınar Gençlik Merkezi’nde, cumartesi günleri düzenlenecek kursla birlikte; gençlere fırsat eşitliği sağlamak ve konu eksiklerinin kapatılmasına destek olmak amaçlanıyor. 14 Mart- 6 Haziran tarihleri arasında düzenlenecek kurs boyunca; okul derslerine yardımcı konu anlatımları, LGS’ye hazırlık çalışmaları ve yeni nesil soru çözümleri konularında uzman eğitimciler tarafından dersler verilecek. LGS Destek Kursu’na katılmak isteyen öğrencilerin Yıldırım Belediyesi Uyumayan Kütüphane sosyal medya hesaplarında bulunun başvuru linkinden kayıt oluşturması gerekmektedir. Gençlerin hayatın her alanında yanında olduklarını vurgulayan Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, "Gençlerimizin hedeflerine emin adımlarla ilerlemesi bizim en büyük önceliğimiz. Sadece fiziki mekanlar oluşturmakla kalmıyor, onların akademik, psikolojik ve sosyal gelişimlerine de destek oluyoruz. LGS’ye hazırlanan gençlerimize yönelik Matematik ve Türkçe kurslarımız ile onların hayallerine ulaşmasına katkı sunmayı hedefliyoruz. Yıldırım’da gençlerimizin hayallerini gerçekleştirebilecekleri bir eğitim iklimi oluşturuyoruz. Eğitime yapılan yatırımın geleceğe yapılan yatırım olduğuna inanıyoruz. Öğrencilerimizin yanında olmaya, onları her alanda desteklemeye devam edeceğiz" diye konuştu.

BURSA'NIN İFTAR SOFRALARI SINIRLARI AŞTI Haber

BURSA'NIN İFTAR SOFRALARI SINIRLARI AŞTI

Bursa'nın Yıldırım ilçesindeki 14 ayrı bölgesinin yanı sıra İskeçe’den Gazze ve Halep’e birçok farklı bölgede iftar sofraları kurduklarını ifade eden Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, "Gönül coğrafyamızın her yerinde mazlumların umudu Türkiye ve Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan olduğunu bir kere daha gördük" dedi. Yıldırım Belediye başkanı Oktay Yılmaz, Bursa Vali Yardımcısı Salih Altun, AK Parti Yıldırım İlçe Başkanı İrfan Akkaya ile birlikte Suriye Arap Cumhuriyeti’nin Halep şehri El Bab ilçesinde düzenlenen iftar programına katıldı. Ramazan’ın en temel hasletlerinden olan kardeşlik ve paylaşma hasletlerini pekiştirmek için Yıldırım’daki 14 noktanın yanı sıra Batı Trakya, Bulgaristan, Üsküp, Gazze ve Halep gibi farklı bölgelerde kardeşlik sofraları kurduklarını aktaran Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, "Ramazan’ın rahmetini ve bereketini kardeşlerimizle aynı sofrada paylaşarak, kardeşliğimiz, birlik ve beraberliğimizi perçinliyor. Gümülcine, Üsküp, Saraybosna, Kırcaali, Gazze, Halep bizim için yabancı coğrafyalar değil. Buralar ecdadımızın, tarihimizin, gönlümüzün bize emaneti. Biz bu emanete sahip çıkmaya, kardeşliğimizi büyütmeye ve Bursa’mızın sıcaklığını gönül coğrafyamızın her köşesine taşımaya devam edeceğiz" dedi. Gittikleri her yerde, kurulan her iftar sofrasında soydaşların ve ümmetin sevincine, mutluluğuna ortak olduklarını aktaran Başkan Yılmaz, "İskeçe’de de, El Bab ’ta gittiğimiz her yerde insanlarımızın gözleri de gönülleri de Türkiye’de. Özellikle adeta bir ateş çemberinin ortasında bulunan, yıllarca devam eden savaşın acılarını hala içlerinde yaşayan mazlumların en büyük dayanağı ve güvencesi Türkiye ve Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan. Türkiye’den geldiğimizi öğrenenlerin ve Cumhurbaşkanımızın adını duyan insanların gözlerindeki korkunun, umutsuzluğun bir anda sevgiye, güvene dönüştüğünü görüyorsunuz. Coğrafyalarımız ülkelerimiz farklı olsa da gönüllerimizin bir olduğunu, kalplerimizin birlikte attığını görüyoruz. Gönül coğrafyamızda karşılaştığımız bu sıcaklık ve samimiyet ramazan sevincimizi bir kat daha arttırıyor" ifadelerini kullandı. Bölgedeki temasları kapsamında Halep Başkonsolosumuz Muammer Hakan Cengiz’i, TİKA Halep Ofisi’ni, Suriye Arap Cumhuriyeti El Bab Kaymakamı Dr. Hussein Al-Shehabi’yi de ziyaret eden başkan Yılmaz ve beraberindekiler, Halep Kalesi, Emevi Camii ve Halep çarşısında da incelemelerde bulundular. Ülkede yıllarca süren savaşın ve çatışmaların etkisinin hala devam ettiğini aktaran Başkan Yılmaz, "Kadim şehir Halep’te, tarihin derin izleriyle savaşın bıraktığı hatıraları bir arada görmek insanın yüreğine dokunuyor. Savaş döneminde şehrimizde büyüyen iki kardeşimizin Halep’te açtığı Bursa Kafe’ye tesadüf ettik. Ülkeler arasında kurulan dostluk köprülerinin, kardeşlik ve dayanışmamızın bir nişanesi olan Bursa Kafe’yi görmek yüreğimize bir nebze de olsa su serpti. Bu ziyaretlerimizi bize Türkiye’nin Türkiye’den daha büyük olduğunu bir kez daha gösterdi. Bizler her daim kardeşlerimizin yanında olmaya, gönül bağımızı ve dayanışmamızı büyütmeye devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.