#Sağlık Raporu

- Sağlık Raporu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sağlık Raporu haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

UEDAŞ CİHAZA BAĞLI HASTALARA KESİNTİSİZ ENERJİ DESTEĞİ VERİYOR Haber

UEDAŞ CİHAZA BAĞLI HASTALARA KESİNTİSİZ ENERJİ DESTEĞİ VERİYOR

UEDAŞ, yaşam destek cihazına bağlı hastaların elektrik kesintilerinden etkilenmemesi amacıyla yürüttüğü öncelikli hizmet uygulamalarını sürdürüyor. Planlı kesintiler öncesinde bilgilendirme yapılırken, ihtiyaç halinde çanta tipi jeneratör desteği sağlanıyor. Güney Marmara’da 5 milyondan fazla kişiye elektrik dağıtım hizmeti sunan UEDAŞ, yaşam destek cihazına bağlı hastaların güvenliğini ön planda tutan uygulamalarına devam ediyor. PLANLI KESİNTİLERDE JENERATÖR DESTEĞİ Şirket, bakım ve yatırım çalışmaları nedeniyle gerçekleştirilen planlı enerji kesintilerinde hasta ve yakınlarının mağduriyet yaşamaması için çanta tipi jeneratör uygulamasını aktif olarak sürdürüyor. Hizmet bölgesinde yaklaşık 300 yaşam destek cihazına bağlı hasta bulunduğu belirtilirken, UEDAŞ’ın 2023 yılında envanterine 60 adet 2 kVA gücünde çanta tipi jeneratör eklediği bildirildi. Bu sayede planlı kesintiler sırasında hastaların başka bir yere taşınmasına veya hastaneye yatırılmasına gerek kalmadan cihazların çalışmaya devam etmesi sağlanıyor. BAŞVURULAR KESİNTİDEN ÖNCE YAPILMALI Sağlık raporu bulunan ve abonelik bilgilerinde “kesilemez” kodu yer alan kullanıcılar, planlı kesintilerden etkilenmeleri durumunda ilgili UEDAŞ Bölge Müdürlüklerine başvurarak jeneratör talebinde bulunabiliyor. Başvuruların, planlanan kesinti tarihinden en az bir iş günü önce yapılması gerekiyor. KULLANIM EĞİTİMİ DE VERİLİYOR Talebi uygun bulunan kullanıcılara yakıtı dolu şekilde teslim edilen jeneratörler için ekipler tarafından kullanım eğitimi veriliyor, kullanım kılavuzu teslim ediliyor ve gerekli kurulum işlemleri gerçekleştiriliyor. UEDAŞ, elektrik dağıtım hizmetlerinin yanı sıra toplum sağlığı ve güvenliğini önceleyen uygulamalarını sahada sürdürdüğünü vurguladı.

BABA VE OĞLUNU ÖLDÜREN KANSER HASTASI YAŞLI ADAMA TAHLİYE Haber

BABA VE OĞLUNU ÖLDÜREN KANSER HASTASI YAŞLI ADAMA TAHLİYE

Kocaeli’nin Karamürsel ilçesinde sattığı otomobilin parasını alamadığı iddiasıyla baba ve oğlunu tabancayla vurarak öldüren 76 yaşındaki kanser hastası sanık, sağlık raporu doğrultusunda ev hapsi şartıyla tahliye edildi. Olay, 3 Temmuz 2025’te Kayacık Mahallesi 220. Cadde’de meydana geldi. Mehmet Canımoğlu (60) ile oğlu Aykut Canımoğlu (30), sokak ortasında İzzet Kalyon’un (76) silahlı saldırısına uğradı. Baba ve oğul olay yerinde hayatını kaybetti. Olayın ardından kaçan Kalyon, polis ekiplerince Gölcük ilçesinde yakalanarak gözaltına alındı. Çıkarıldığı mahkemece tutuklanan sanık hakkında “kasten öldürme” suçundan iki kez müebbet hapis cezası istemiyle dava açıldı. “PARAMI ALAMADIM” SAVUNMASI İlk duruşmada savunma yapan sanık Kalyon, maktul Aykut Canımoğlu ile geçmişte aynı iş yerinde çalıştıklarını belirterek, oğlunun üzerine kayıtlı otomobili 1 milyon 600 bin liraya satın aldığını ancak devir işlemlerinin ardından parasını alamadığını öne sürdü. Olay günü hastaneye giderken maktullerle karşılaştığını iddia eden sanık, çıkan tartışma sırasında korktuğu için ateş ettiğini savundu. Mahkeme heyeti, sanığın sağlık durumunun belirlenmesi için Adli Tıp Kurumu’ndan rapor alınmasına karar verdi. ADLİ TIP RAPORU SONRASI TAHLİYE Mahkemeye gönderilen Adli Tıp Kurumu raporunda, kanser hastası olan sanığın cezaevi koşullarında kalmasının sağlık açısından uygun olmadığı belirtildi. Raporu değerlendiren mahkeme heyeti, İzzet Kalyon’un ev hapsi şartıyla tahliyesine karar verdi.

ŞÜPHE ÜZERİNE YERLEŞTİRİLEN KAMERA BEBEĞE ŞİDDETİ DOĞRULADI Haber

ŞÜPHE ÜZERİNE YERLEŞTİRİLEN KAMERA BEBEĞE ŞİDDETİ DOĞRULADI

Antalya’da bir yaşındaki kız bebeğin annesi tarafından darbedildiği anların, babanın şüphe üzerine eve yerleştirdiği güvenlik kamera'sıyla ortaya çıkmasının ardından açılan davada ilk duruşma görüldü. Mahkeme, tutuklu sanığın akıl sağlığının tespiti için sağlık raporu alınmasına ve tutukluluk halinin devamına karar verdi. ŞİDDET İDDİASI GİZLİ KAMERAYLA ORTAYA ÇIKTI Olay, baba Osman Vesek’in bebeğinin vücudundaki morluklardan şüphelenmesi üzerine eve güvenlik kamerası yerleştirmesiyle gün yüzüne çıktı. Kamera kayıtlarında, annenin bebeğe defalarca tokat attığı, terlikle vurduğu ve ayaklarından tutarak koltuğa fırlattığı anlar yer aldı. Görüntülerin ardından baba Vesek, Fas uyruklu eşi İmane Moti hakkında Antalya Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulundu. Gözaltına alınan sanık, çıkarıldığı mahkemece tutuklandı. ADLİ TIP RAPORU DOSYAYA GİRDİ Soruşturma kapsamında hazırlanan iddianamede, adli tıp raporuna da yer verildi. Raporda, bebeğin: Sol yanağı ve dudak çevresinde kızarıklıklar Kol ve el sırtında morluklar Vücudunun çeşitli bölgelerinde darp izleri bulunduğu belirtildi. Yaralanmaların hayati tehlike oluşturmadığı ancak darp sonucu meydana geldiği kaydedildi. Savcılık, bebeğin kendini savunamayacak yaşta olması, şiddetin farklı günlerde tekrarlanması ve süreklilik göstermesi nedeniyle eylemlerin “altsoya ve çocuğa karşı eziyet” kapsamında değerlendirilmesi gerektiğini vurguladı. İLK DURUŞMA GÖRÜLDÜ Dava, Antalya 34. Asliye Ceza Mahkemesi’nde görüldü. Duruşmaya tutuklu sanık İmane Moti, müşteki baba Osman Vesek ve taraf avukatları katıldı. Mahkeme başkanının kamera görüntülerine ilişkin soruları üzerine savunma yapan sanık, "Psikolojim bozuldu, çok pişmanım. Emniyette izleyince ne yaptığımı anladım" ifadelerini kullandı. BABA YAŞANAN SÜRECİ ANLATTI Duruşmada ifade veren baba Osman Vesek, bebeğin doğumundan sonra yaşanan süreci ayrıntılarıyla anlattı. Eşinin bebeğiyle birlikte bir süre Fas’ta kaldığını, Türkiye’ye döndükten sonra çocuğun sağlık sorunları yaşadığını belirten Vesek, şüphelerinin artması üzerine eve gizli kamera kurdurduğunu söyledi. Vesek, "Kamera öncesinde de kızımın vücudunda kızarıklıklar vardı. Bana ‘sivrisinek ısırığı’ ve ‘düştü’ deniliyordu" dedi. TANIK DİNLENDİ, TALEPLER REDDEDİLDİ Duruşmada dinlenen bir tanık, sanığı daha önce bebeğe tokat atarken gördüğünü iddia etti. Sanık ise bu beyanları reddetti. Müşteki avukatının pedagog incelemesi ve suç vasfının değiştirilmesine yönelik talepleri mahkemece kabul edilmedi. MAHKEMEDEN ARA KARAR Mahkeme heyeti, sanığın akıl sağlığının tespiti için sağlık raporu alınmasına, tutukluluk halinin devamına ve duruşmanın ertelenmesine karar verdi. Ayrıca dosyaya ek kamera görüntüleri de alındı. "KIZIM GECELERİ KORKARAK UYANIYOR" Duruşma sonrası adliye önünde açıklama yapan baba Osman Vesek, kızının psikolojik durumuna dikkat çekerek şunları söyledi: "Kızım geceleri korkarak uyanıyor, bağırıyor, zaman zaman kendine vuruyor. Bunun annesinden gördüğü şiddete bağlı olduğunu düşünüyorum."

"DÜZGÜN KONUŞAMIYORSUN" DİYEREK EMEKLİ MAAŞINI VERMEDİLER Haber

"DÜZGÜN KONUŞAMIYORSUN" DİYEREK EMEKLİ MAAŞINI VERMEDİLER

Yapı Kredi Bankası İncirliova Şubesi, yaşlı kadının “konuşmasının anlaşılmadığı” ve gerekçesiyle hesap açamayacaklarını ve havuzda bekleyen maaşını ödeyemeyeceklerini bildirdi. 8 Aralık 2025’te eşini kaybeden Zeynep Benli, Sosyal Güvenlik Kurumu’na (SGK) yaptığı başvurunun ardından eşinin emekli maaşının kendisine bağlandığını belirtti. Ancak maaşı almak için gittiği Yapı Kredi Bankası İncirliova Şubesi’nde kendisine ödeme yapılmadı. "Cenaze masrafı için devlet bankasından kimliğimi göstererek para alabildim. Ama şimdi elektrik, su, doğal gaz faturalarımı ödeyemiyorum. Yapı Kredi Bankası ‘konuşman anlaşılmıyor, hesap açamayız’ diyerek maaşımı vermiyor" diyen Benli, yaşadığı durumu yetkililere duyurmak istediğini ifade etti. BANKA: PROSEDÜR GEREĞİ SAĞLIK RAPORU VEYA VEKALET GEREKLİ Konuya ilişkin açıklama yapan Yapı Kredi Bankası İncirliova Şube Müdürü Hakan B., kişinin maaşını çekebilmesi için önce hesap açması gerektiğini, bunun için de iletişim kurabilecek düzeyde konuşma ve temel okuryazarlık şartı arandığını söyledi. "Şube çalışanlarımızla görüştüm, prosedür doğru uygulanmış. Şahsın adına havuza yatan maaş olsa bile, bu şekilde ödeme yapmamız mümkün değil. Sağlık raporu ya da noterden vekalet gerekiyor" ifadelerini kullandı. "AKLIM BAŞIMDA, İMZA ATABİLİYORUM" Zeynep Benli ise kendisine yapılan muamelenin keyfi olduğunu belirterek, başka bir bankaya giderek hesap açabildiğini söyledi. “Aklım başımda, imza atabiliyorum. İlkokul diplomam var ama gişe görevlilerinin istediği gibi hızlı okuyup yazamıyorum” diyerek yaşadığı mağduriyeti dile getirdi. Benli, yetkililere çağrıda bulunarak "Ben bu parayla geçiniyorum. Hak ettiğim maaşı almam engellenmemeli" dedi. MAAŞ HAVUZDA BEKLİYOR, YAŞLI KADIN ÇARESİZ SGK tarafından maaşı bağlanan ve Yapı Kredi Bankası'na aktarılan tutar, bankanın sisteminde "havuz hesap"ta bekletiliyor. Ancak banka prosedürü nedeniyle yaşlı kadın, bu paraya ulaşamıyor. Yaşlı kadının yakınları ve bazı vatandaşlar, konuyla ilgili çözüm bulunması çağrısında bulunarak yaşlı ve engelli bireylerin bankacılık hizmetlerine erişiminde daha duyarlı yaklaşımlar benimsenmesi gerektiğini ifade etti.

MAL VARLIĞINI TSK’YA BAĞIŞLADI, AKIL HASTANESİNDE YATIRILDI Haber

MAL VARLIĞINI TSK’YA BAĞIŞLADI, AKIL HASTANESİNDE YATIRILDI

Adana’da 30 yıllık tarih öğretmeni olan 51 yaşındaki Nevin Vurunbiği, babasıyla yaşadığı ailevi anlaşmazlıkların ardından milyonluk mal varlığını Türk Silahlı Kuvvetleri’ne (TSK) bağışladı. Bağışın ardından babasının açtığı vasilik davası kapsamında “psikoz” tanısı konulan öğretmen, mahkeme kararıyla polis eşliğinde ruh sağlığı hastanesine yatırıldı. Mersin’in Silifke ilçesi ile Adana’da toplam iki evi, iki aracı ve bankada yaklaşık 2 milyon lira birikimi bulunan Nevin Vurunbiği’nin, 77 yaşındaki babasıyla uzun süredir ciddi anlaşmazlıklar yaşadığı öğrenildi. İddiaya göre baba, Silifke’deki evin kendi üzerine geçirilmesini istedi. Bu talebi reddeden öğretmen Vurunbiği, baskıların artması üzerine tüm mal varlığını TSK’ya bağışladı. VASİLİK DAVASI AÇILDI, HESAPLARA BLOKE KONULDU Bağışın ardından baba tarafından vasilik davası açılırken, mahkeme kararıyla Vurunbiği’nin banka hesaplarına da bloke konuldu. Öğretmenin, bağış yaptığı dönemde aynı hastaneden “Sağlıklıdır, mal alıp satabilir” ibareli resmi sağlık raporu aldığı, ancak aradan bir yıl geçtikten sonra bu kez “psikoz” tanısı konulduğu belirtildi. Mahkeme, öğretmenin ruh sağlığının gözlemlenmesi amacıyla hastaneye yatırılmasına karar verdi. Bir süre hastaneye gitmeyen Vurunbiği, bugün polis eşliğinde Dr. Ekrem Tok Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hastanesi’ne götürüldü. “HAKSIZ BİR DURUMLA KARŞI KARŞIYA BIRAKILDIM” Yeni yılı hastanede geçirecek olan Nevin Vurunbiği, hastaneye yatırılmadan önce yaptığı açıklamada, yaşananlara tepki gösterdi. Vurunbiği, “Mal varlığımı Türk Silahlı Kuvvetleri’ne vasiyet ettiğim için babamın açtığı vasilik davası nedeniyle buradayım. Mahkeme kararına uymak zorundayım. Alnım ak, başım dik” dedi. Bir öğretmen olarak olmayan bir rahatsızlıkla hastaneye yatırıldığını savunan Vurunbiği, “Bu kararın en yakınımdan gelmesi insanı daha çok yaralıyor. Ancak bunun doğru olmadığını ben de, tüm Türkiye de biliyor. Muayenemi olup alnımın akıyla çıkacağıma inanıyorum” ifadelerini kullandı. Olayla ilgili hukuki sürecin devam ettiği öğrenildi.

DİKKAT! SON GÜN YARIN: GEÇ KALAN 7.438 LİRA ÖDEYECEK Haber

DİKKAT! SON GÜN YARIN: GEÇ KALAN 7.438 LİRA ÖDEYECEK

Son gün yarın. 1 Ocak 2016'dan bu yana devam eden geçiş sürecinde yarın son gün olacak. Eski tip ehliyetini değiştirmeyenler için artık zaman daraldı. Bugüne kadar 36 milyon 216 bin 16 kişi ehliyetini yeni tip sürücü belgesiyle değiştirdi. Ancak hala 1 milyon 843 bin 722 kişi eski tip ehliyet kullanıyor. Bu kişiler, 31 Ekim 2025 Çarşamba günü mesai bitimine kadar işlemlerini tamamlamazsa, ehliyetleri geçersiz hale gelecek. EHLİYET YENİLEME ÜCRETİ 15 TL'DEN 7.438 TL'YE ÇIKIYOR Şu ana kadar ehliyetini yenileyen sürücüler sadece 15 TL öderken, yarından sonra bu tutar ciddi şekilde artacak: B sınıfı eski tip sürücü belgeleri için yenileme ücreti: 7.438,60 TL A, A1, A2, F sınıfları için: 3.643,10 TL B1, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, G, M sınıfları için: 11.235,60 TL Artan uyarıların ardından nüfus müdürlüklerinde yoğunluk dikkat çekiyor. Son üç ayda yapılan başvuru sayıları: Ağustos: 96.134 kişi Eylül: 57.858 kişi Ekim: 214.725 kişi Özellikle son 10 iş gününde toplam 129.536 kişi ehliyetini yeniledi. EHLİYET YENİLEME İŞLEMİ NASIL YAPILIR? Randevu alın: Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü web sitesi veya ALO 199 hattı üzerinden. Ücret ödeyin: Anlaşmalı bankalara ya da Gelir İdaresi Başkanlığı (gib.gov.tr) sistemi üzerinden. Sağlık raporu alın. Gerekli belgelerle nüfus müdürlüğüne gidin. Gerekli Belgeler: Kimlik belgesi Mevcut sürücü belgesi (kayıp/çalıntı değilse) Sürücü sağlık raporu Bir adet biyometrik fotoğraf Sürücü belgesi değerli kâğıt bedeli ve vakıf hizmet bedeli Kan grubunu belirten belge veya yazılı beyan Adli Sicil Kaydı (sistem üzerinden kontrol ediliyor) ???? Son Hatırlatma: 1 Kasım 2025 itibarıyla eski tip ehliyetler geçerli olmayacak. Henüz yenilemeyen vatandaşların bugün ya da en geç yarın randevularını almaları gerekiyor.

'VALİYE ŞEMSİYE VAR GAZİLERE YOK' YAZDI GÖZALTINA ALINDI Haber

'VALİYE ŞEMSİYE VAR GAZİLERE YOK' YAZDI GÖZALTINA ALINDI

Iğdır'da, Gaziler Günü dolayısıyla Iğdır Valisi Ercan Turan'ın da katıldığı sağanak yağış altındaki törende İhlas Haber Ajansı'nın gündeme getirdiği "Valiye şemsiye var, gazilere yok" haberinin ardından İHA muhabiri Sebahattin Yum, bugün 15.20 sıralarında Iğdır Emniyet Müdürlüğü Güvenlik Şube ekipleri tarafından gözaltına alındı. VALİ GAZETECİYİ ŞİKAYET ETTİ, EMNİYET GÖZALTINA ALDI Iğdır merkezdeki İHA bürosundan alınan Sebahattin Yum, daha sonra sağlık kontrolünden geçirildikten sonra Emniyet Müdürlüğü'ne götürüldü. Burada ifadesi alınan İHA muhabiri Sebahattin Yum'un, Vali Ercan Turan'ın şikayeti üzerine ifadesine başvurulduğu öğrenildi. Yaklaşık 2 saat Emniyet Müdürlüğü'nde kalan Sebahattin Yum 17.20 sıralarında serbest bırakıldı. Konuyla ilgili açıklama yapan Yum, "Büroda haber yazarken kapı çalındı, iki memur arkadaş geldi. İfademin alınacağını söylediler. Konuyu sordum, konunun ne olduğunu bilmediklerini söylediler. Önce sağlık raporu için hastaneye gittik. Rapor aldıktan sonra emniyete gittik. Konunun 19 Eylül'de yaptığımız haberle alakalı olduğunu söylediler. 'Valiye şemsiye var gaziye yok' haberi olduğunu öğrendik. Iğdır Valisi Ercan Turan hakkımda şikayetçi bulunmuş. Halkı yanıltıcı bilgi verildiği iddia edilmiş. Biz de ifademizde ne gördüysek onu yazdığımızı söyledik" dedi. İHA muhabiri Sebahattin Yum, emniyetteki ifadesinin ardından serbest bırakıldıktan sonra jandarma tarafından ifadesi için tekrar gözaltına alındı. GAZETİCİLER GÖRÜNTÜ ALINCA ŞEMSİYELER TOPLATILMIŞTI Sebahattin Yum'un haberine göre; Iğdır'da 19 Eylül Gaziler Günü dolayısıyla 100. Yıl Halk Kütüphanesi önünde çelenk sunma töreni gerçekleştirildi. Tören sırasında etkili olan yağış nedeniyle Iğdır Valisi Ercan Turan şemsiye ile alana çıktı. Ancak Şehit Aileleri Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği Başkanı Ahmet Akdeniz ile Türkiye Harp Malulü, Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Başkanı Orhan Severli başta olmak üzere gaziler yağmur altında kalmış, basın mensuplarının görüntü aldığı fark edilince alandaki şemsiyelerin toplatılması dikkat çekmişti.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.