#Sağlık Sorunları

- Sağlık Sorunları haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sağlık Sorunları haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

AVRUPA KAVRULUYOR: FRANSA’DA 18 KİŞİ HAYATINI KAYBETTİ Haber

AVRUPA KAVRULUYOR: FRANSA’DA 18 KİŞİ HAYATINI KAYBETTİ

Avrupa genelinde etkisini artıran sıcak hava dalgası, birçok ülkede sıcaklık rekorlarının kırılmasına ve can kayıplarına yol açtı. Fransa’da aşırı sıcaklara bağlı olaylarda en az 18 kişi yaşamını yitirirken, İtalya’da 12 kent için kırmızı alarm verildi. Yaz mevsiminin başlamasıyla birlikte Avrupa’nın büyük bölümünde etkili olan sıcak hava dalgası, günlük yaşamı olumsuz etkiliyor. Birçok ülkede sıcaklıklar mevsim normallerinin üzerine çıkarken, sağlık sorunları ve ölümlerde de artış yaşanıyor. FRANSA’DA SICAKLIK REKORLARI KIRILDI Fransa’nın Bordeaux kentinde hava sıcaklığı 41,9 dereceye ulaşarak geçen yılın ağustos ayında kaydedilen rekoru geride bıraktı. Poitiers kentinde ise termometreler 41,2 dereceyi gösterirken, 1947 yılında kaydedilen sıcaklık rekoru tarihe karıştı. Vaucluse bölgesine bağlı Carpentras’ta, anneleri tarafından araç içerisinde baygın halde bulunan 2 ve 4 yaşlarındaki iki çocuk, sağlık ekiplerinin tüm müdahalelerine rağmen kurtarılamadı. Bordeaux’da da sıcak hava nedeniyle yaşanan sağlık sorunları sonucu 80 ile 95 yaşları arasındaki üç kişi hayatını kaybetti. Ülkede hafta sonu boyunca toplam 13 kişinin boğularak yaşamını yitirdiği bildirildi. Fransız Sivil Güvenlik Servisi Sözcüsü Jerome Boulanger, vatandaşlara "Yalnızca gözetim altında bulunan yerlerde yüzün" çağrısında bulundu. KAMUSAL ALANLARDA ALKOL YASAĞI Aşırı sıcaklar nedeniyle başkent Paris’in de aralarında bulunduğu çok sayıda kent için sıcak hava uyarısı yayımlandı. Fransız hükümeti, milyonlarca kişinin katıldığı geleneksel Fête de la Musique (Müzik Bayramı) etkinlikleri kapsamında kamusal alanlarda alkol tüketimini yasakladı. Başbakanlık tarafından yapılan açıklamada, devlet kurumlarınca düzenlenen etkinliklerde alkol ikram edilmemesi yönünde talimat verildiği belirtildi. Yetkililer, alınan önlemlerin sağlık sisteminin yükünü azaltmayı ve sağlık personelinin risk grubundaki vatandaşlara odaklanmasını amaçladığını bildirdi. İNGİLTERE HAZİRAN REKORUNA HAZIRLANIYOR İngiltere Meteoroloji Kurumu (Met Office), bugün yılın en sıcak gününün yaşanmasının beklendiğini açıkladı. Bazı bölgelerde sıcaklığın 39 dereceyi aşabileceği belirtilirken, bunun 1957 ve 1976 yıllarında kaydedilen 35,6 derecelik haziran ayı rekorunun üzerine çıkacağı ifade edildi. İTALYA’DA 12 KENT İÇİN KIRMIZI ALARM İtalya’da ise Milano, Torino, Venedik, Bologna, Floransa ve Roma'nın da aralarında bulunduğu 12 şehir için kırmızı alarm ilan edildi. Bir süredir 35 derecenin üzerinde seyreden sıcaklıklar nedeniyle özellikle enerji tüketiminde artış yaşanırken, Torino’da yer yer elektrik kesintileri meydana geldi. Enerji şirketi Iren, artan talep nedeniyle vardiya sayılarını artırdıklarını ve ek jeneratörleri devreye aldıklarını duyurdu. İSPANYA VE BELÇİKA DA ALARMDA İspanya Devlet Meteoroloji Servisi (Aemet), çarşamba gününe kadar ülke genelinde aşırı sıcakların etkili olacağını açıkladı. Yetkililer, sıcaklıkların mevsim normallerinin 5 ila 10 derece üzerinde seyrettiğini bildirdi. Kuzeydeki San Sebastian kentinde sıcaklığın 40 dereceye ulaşması bekleniyor. Belçika Kraliyet Meteoroloji Enstitüsü de ülkenin büyük bölümü için turuncu sıcak hava alarmı yayımladı. Yetkililer, bazı bölgelerde sıcaklığın 38 dereceye kadar çıkabileceğini ve uyarının hafta sonuna kadar yürürlükte kalacağını açıkladı. Uzmanlar, aşırı sıcakların etkili olduğu bölgelerde özellikle yaşlılar, çocuklar ve kronik rahatsızlığı bulunan vatandaşların dikkatli olması gerektiği uyarısında bulunuyor.

ÇÖP EVDEN ÇIKARILAN SÜLEYMAN AMCA’NIN DEĞİŞİMİ DUYGULANDIRDI Haber

ÇÖP EVDEN ÇIKARILAN SÜLEYMAN AMCA’NIN DEĞİŞİMİ DUYGULANDIRDI

Kocaeli’nin Gebze ilçesinde çöp yığınlarıyla dolu evde yalnız yaşayan 60 yaşındaki Süleyman Kavaklı, belediye ekiplerinin desteğiyle yeniden hayata tutundu. Bir yıldır evinden çıkmadığı belirlenen Kavaklı’nın değişimi duygusal anlara sahne oldu. Mustafapaşa Mahallesi’nde apartman sakinlerinin kötü kokular nedeniyle yaptığı ihbar üzerine polis ve belediye ekipleri adrese gitti. Kapının açılmasıyla birlikte evin tavanına kadar ulaşan çöp yığınları ve bitkin halde yaşayan Süleyman Kavaklı ile karşılaşıldı. BİR YILDIR GÜNEŞ YÜZÜ GÖRMEMİŞ Eşini yaklaşık 20 yıl önce kaybettiği öğrenilen Kavaklı’nın çocuklarının farklı şehirlerde yaşadığı, sağlık sorunları nedeniyle yaklaşık bir yıldır evinden dışarı çıkamadığı belirlendi. Temel ihtiyaçlarının ise komşuları ve belediye ekipleri tarafından karşılandığı öğrenildi. Temizlik ekipleri tarafından evden kamyonlar dolusu çöp çıkarılırken, daire ilaçlanarak dezenfekte edildi. Kavaklı’nın yaşadığı daireyi yaklaşık 1,5 yıl önce icra yoluyla kaybettiği de öğrenildi. “BUNDAN SONRA BİZE EMANETSİN” Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı ekipleri tarafından barınma merkezine götürülen Süleyman Kavaklı’nın kişisel bakımları yapıldı. Bir yılın ardından saç ve sakal tıraşı olan Kavaklı’nın değişimi dikkat çekti. Belediye ekiplerinin "Senin yanındayız, bundan sonra bize emanetsin" sözleri üzerine duygulanan yaşlı adam gözyaşlarını tutamadı. Sıcak yemek verilen ve tüm ihtiyaçları karşılanan Kavaklı’nın, uzun süre sonra ilk kez temiz ve güvenli bir ortamda uyuduğu öğrenildi.

DOKUZ KEZ ÖLÜMDEN DÖNDÜ MEZARINI KAZMAYA BAŞLADI Haber

DOKUZ KEZ ÖLÜMDEN DÖNDÜ MEZARINI KAZMAYA BAŞLADI

Karabük’ün Safranbolu ilçesinde yaşayan 54 yaşındaki Miraç Erol, hayatı boyunca atlattığı çok sayıda ölümcül olayın ardından dikkat çeken bir karar alarak kendi mezarını kazmaya başladı. Erol, "dokuz canımı tükettim" diyerek mezarını kendi elleriyle hazırladığını söyledi. İstanbul’da uzun yıllar özel sektörde çalıştıktan sonra emekli olan ve 2017 yılında memleketi Safranbolu’ya bağlı Kuzyakaköseler köyüne yerleşen 2 çocuk babası Erol’un yaşamı, geçirdiği kazalar ve sağlık sorunlarıyla şekillendi. ÖLÜMLE DEFALARCA BURUN BURUNA GELDİ Erol’un ölümle mücadelesi 2000 yılında geçirdiği ağır trafik kazasıyla başladı. Uzun süren tedavi sürecinin ardından yeniden hayata dönen Erol, 2005 yılında geçirdiği ikinci kazada belini kırarak yaklaşık 1 yıl yatağa bağımlı kaldı. 2015 yılında üçüncü kez trafik kazası geçiren Erol, bu olayın ardından emekli olarak köyüne yerleşti. Ancak yaşadığı zorluklar bununla sınırlı kalmadı. Doğa yürüyüşü sırasında ayı saldırısına uğrayıp uçurumdan düşmesine rağmen hayatta kalan Erol, 2025 yılında da peş peşe üç kez kalp krizi geçirdi. Son olarak birer hafta arayla iki kez arı sokması sonucu komaya giren Erol, tedavi sonrası yeniden sağlığına kavuştu. “KEDİ GİBİ DOKUZ CANIM VARMIŞ” Yaşadığı olayları “dokuz canlı kedi” benzetmesiyle anlatan Erol, aldığı kararı şu sözlerle ifade etti: "Kedi misali dokuz can derler ya, ben de hesapladım. Dokuz canımı da son arı sokmasıyla vermiş oldum. Buna istinaden mezarımı kazmaya karar verdim" Erol, sağlık sorunları nedeniyle mezar kazma işlemini yavaş yavaş sürdürdüğünü belirterek, ilerleyen süreçte mezar taşını da hazırlamayı düşündüğünü dile getirdi. “İÇİMDEN GELDİ, YAPTIM” Kararının çevresinde ilk başta şaşkınlıkla karşılandığını belirten Erol, "İlk başta ‘neden böyle bir şey yaptın’ dediler. Ben de yaşadıklarımı anlattım. Eşim bir süre sonra normal karşıladı. Komşularım ise ‘daha gençsin’ dedi ama bu benim içimden geldi" ifadelerini kullandı. Ayı saldırısını da anlatan Erol, uçurumdan düşmesine rağmen hayatta kalmasının en büyük şansı olduğunu belirterek, "Ayı peşimden gelseydi beni parçalayabilirdi" dedi. Erol’un sıra dışı kararı, köyde ve çevrede ilgiyle karşılanırken, yaşadığı olaylar ise “ölümden dönen adam” olarak anılmasına neden oldu.

MAÇ SONRASI KAVGA: 3 FUTBOLCU HASTANELİK OLDU Haber

MAÇ SONRASI KAVGA: 3 FUTBOLCU HASTANELİK OLDU

Bilecik 1. Amatör Lig A Grubu 8. hafta mücadelesinde Akpınarspor ile Gülümbespor arasında oynanan karşılaşma sonrası saha içi olaylar yaşandı. 2-2 sona eren müsabakanın bitiş düdüğünün ardından futbolcular arasında başlayan kavga büyüdü. Bozüyük Yeşilkent Sentetik Sahası’nda oynanan karşılaşma sonrası yaşanan arbedeye bazı taraftarların da dahil olduğu öğrenildi. Olaylarda Gülümbespor’dan 3 futbolcu çeşitli yerlerinden yaralandı. 3 FUTBOLCU DARP RAPORU ALDI Kavgada yaralanan futbolcuların hastaneye kaldırıldığı ve darp raporu aldığı bildirildi. Polis ekiplerinin olayları kontrol altına almakta zorlandığı öğrenilirken, Gülümbespor yönetimi yaşananlarla ilgili şikayetçi oldu. KULÜPTEN SERT AÇIKLAMA Gülümbespor Başkanı Ergün Akbal, maç sonrası yaşananlara tepki göstererek adli sürecin başlatıldığını duyurdu. Akbal yaptığı açıklamada, “Deplasmanda oynadığımız maç sonrası futbolcularımıza yönelik saldırı gerçekleşmiştir. Yaralanan oyuncularımız darp raporu almıştır. Yaşanan bu olayla ilgili tüm adli şikayetler yapılmış olup, sürecin takipçisi olunacaktır” dedi. Hakem kararlarını da eleştiren Akbal, maç sırasında kontrolün kaybedildiğini ve verilen cezaların yetersiz olduğunu savundu. “3 MAÇLIK CEZA KABUL EDİLEMEZ” Akbal, kırmızı kart gören bir oyuncunun maç sonunda sahaya tekrar girerek futbolcularını yaraladığını iddia ederek, verilen 3 maçlık cezaya tepki gösterdi. “Yaralanan futbolcularımıza dikiş atılacak kadar ciddi sağlık sorunları yaşanmıştır. Buna rağmen verilen ceza kabul edilemez” diyen Akbal, olay anına ilişkin görüntülerin emniyete teslim edildiğini ve sorumluların adalet önünde hesap vermesi için gerekli girişimlerin yapıldığını ifade etti. SORUŞTURMA SÜRÜYOR Olayla ilgili hem spor disiplin süreci hem de adli soruşturmanın sürdüğü öğrenildi.

BURSA'DA SAHTE ŞEYHE 2,5 YIL HAPİS CEZASI Haber

BURSA'DA SAHTE ŞEYHE 2,5 YIL HAPİS CEZASI

Bursa'da yaşanan olayda, Mustafa Özbağ, 2020 yılında bir müridinin rüyasını anlatarak (haşa) ilah olduğunu iddia etmişti. Aynı şeyh 2023 yılında da maaşlarını düşürerek emeklilere ders verilmesi gerektiğini savunup Sünnet 'geçinemiyorum' deyince '5'ten 3'e indir' diyor" ifadeleriyle gündeme gelmişti. 2017 yılında kendisine ait dükkanı aylık 4 bin 100 liraya kiraya veren Mustafa Özbağ, kiracısından 12 ayrı senet aldı. Her ayın başında, kiracısına ödenen kiraya karşılık bir senet veren Özbağ, son senedi icraya verdi. Ancak icraya verilen senet 4 bin 100 liralık değil, 44 bin 100 liralıktı. Kiracı Heybullah Demir icraya itiraz etti, Özbağ'a dava açtı. Yıllarca süren davada karar çıktı. Davada alınan 2022 tarihli bilirkişi raporunda, Özbağ'ın Heybullah Demir'den aldığı 4 bin 100 liralık senedi icraya vermeden önce başına 4 rakamını eklediği ve alacağını 40 bin lira arttırdığı tespit edildi. 40 bin lira haksız kazanç elde etmek için senette tahrifat yapan Özbağ'ı yargılayan Bursa 17. Ağır Ceza Mahkemesi, resmi belgede sahtecilik, kamu kurumlarını kullanarak dolandırıcılık suçlarının işlendiğine hükmetti. Özbağ, resmi belgede sahtecilik suçundan 2 yıl 7 ay hapis cezasına çarptırıldı ve bu cezada sanığın pişmanlık belirtisi olmadığı gerekçesiyle indirim yapılmadı. Mahkeme, kararında Özbağ'ın geçmişte Vergi Usül Kanunu'na Muhalefet suçundan 30 ay hapis cezası almış olmasına da atıf yaptı. Kamu kurumlarının kullanılarak dolandırıcılık suçlamasında da 3 yıl 6 ay hapis ile 2 bin gün adli para cezasına çarptırılan Özbağ'ın eylemi teşebbüs aşamasında kaldığı için 4'te 1 oranında indirim uygulandı. Bu indirimle birlikte Özbağ'a 2 yıl 7 ay 15 gün hapis cezası ve 6 bin lira adli para cezası verildi. Dosya, istinaf incelemesinin ardından Bursa Bölge Adliye Mahkemesi 20. Ceza Dairesi tarafından değerlendirildi. Daire, yerel mahkeme kararını onayarak sanık hakkında verilen toplam 2 yıl 7 ay 15 gün hapis cezasını kesinleştirdi. "Gözüme baka baka yemin etti" Mağdur Heybullah Demir, yaşadıklarını röportajda şu sözlerle anlattı: "2016 yılında bu şahsın dört katlı iş yerini kiraladım. Kira ve güvence bedeli olarak benden senet aldı. Toplam 12 senet verdim, 10 tanesini ödedim ve geri aldım. Ancak iki senet kendisinde kaldı. Bu iki senetten birinin tutarı 4 bin 100 liraydı. Daha sonra cezaevinden çıktıktan sonra bu senedin başına ‘4' ekleyerek tutarı 44 bin 100 liraya çıkarmış ve icraya vermiş. Evime haciz geldi." dedi. "10 Yıl boyunca mahkemelerle uğraştım" Uzun süren hukuk mücadelesinin kendisini hem maddi hem de manevi olarak yıprattığını belirten Heybullah Demir, "Yaklaşık 10 yıl boyunca icralarla, mahkemelerle uğraştım. Üç ayrı davayı kazandım. Bu süreçte ciddi sağlık sorunları yaşadım, kriz geçirdim. Maddi ve manevi olarak çok yıprandım" dedi. "Mahkemede yemin etti, kriminal rapor gerçeği ortaya çıkardı" Heybullah Demir, sanığın mahkeme huzurunda yemin ettiğini ancak bunun da gerçeği yansıtmadığını söyledi: "Hakim huzurunda kendisine soruldu. ‘Bu senet üzerinde herhangi bir oynama yaptın mı?' denildi. Gözüme baka baka kutsal bildiğim tüm değerler üzerine yemin ederim dedi. Ancak senet kriminal incelemeye gidince senette oynama yapıldığı tespit edildi. Yani yemin de yalan çıktı." "Adalet geç de olsa yerini buldu" Yaşanan sürecin sonunda verilen kararla bir nebze olsun rahatladığını dile getiren Heybullah Demir, "Bizim güvenimizi kötüye kullanan insanlar oldu ama en sonunda adalet yerini buldu" dedi.

DEPREMLE ÖKSÜZ KALAN SİYAM İKİZLERİNİ ÖLÜM AYIRDI Haber

DEPREMLE ÖKSÜZ KALAN SİYAM İKİZLERİNİ ÖLÜM AYIRDI

Hatay’da 2016 yılında kalça bölgesinden yapışık olarak dünyaya gelen siyam ikizleri Ali Haydar ve Medyan İsa Çakırkaya’yı, 9 yaşında ölüm ayırdı. Annesi ve babasını kaybeden, halalarının yanında büyüyen kardeşlerden Ali Haydar, sağlık sorunları nedeniyle yaşamını yitirdi. Defne ilçesi Harbiye Mahallesi’nde yaşayan Fuat ve Miyase Çakırkaya çifti, uzun süren çocuk özlemlerini dördüncü tüp bebek denemesiyle giderdi. Ancak mutlulukları kısa sürdü. Kalçalarından yapışık olarak dünyaya gelen ikizler, 1 aylıkken başarılı bir operasyonla ayrıldı. "BİRBİRLERİNE YAPIŞIKTILAR, 1 AY SONRA AYRILDILAR" 2016 yılında dünyaya gelen siyam ikizleri, Ankara’da geçirdikleri ameliyatla ayrıldıktan sonra sağlıklı bir şekilde büyümeye devam etti. Ancak aile büyük bir trajedi yaşadı. Baba Fuat Çakırkaya, 2019 yılında alacak verecek meselesi nedeniyle öldürüldü. Anne Miyase Çakırkaya ise 2023’te meydana gelen büyük Kahramanmaraş depreminde enkaz altında kalarak hayatını kaybetti. Anne ve babalarını kaybeden ikizler, halaları Neval Çakırkaya’nın yanında yaşamaya başladı. "ALİ HAYDAR’IN KALBİ DELİKTİ, EPİLEPSİSİ VARDI" 9 yaşındaki Ali Haydar Çakırkaya, son dönemde artan sağlık sorunları nedeniyle hastaneye kaldırıldı. Akciğer enzimlerinde bozukluk, kalp deliği ve epilepsi gibi kronik rahatsızlıkları olan Ali Haydar, tüm müdahalelere rağmen hayatını kaybetti. Cenazesi, Hatay’da bulunan Karyel Mezarlığı’na defnedildi. "HEM ANNESİ OLDUM, HEM BABASI" Hala Neval Çakırkaya, yeğenlerinin bakımını üstlendiği süreci duygusal sözlerle anlattı: "Ali Haydar çok iyi bir çocuktu. Kardeşi Medyan İsa ile siyam ikizi olarak doğdular, 1 ay sonra ayrıldılar. Babaları öldürüldü, anneleri depremde hayatını kaybetti. Sağlık sorunları vardı ama çok güçlüydü. Ben onlara hem anne oldum, hem baba. Zor bir süreçti ama onlar yanımdayken zaman güzel geçiyordu. Şimdi Cennette, nur içinde yatsın".

HAKAN TAŞIYAN KALP KRİZİ GEÇİRDİ: ERDOĞAN TALİMAT VERDİ Haber

HAKAN TAŞIYAN KALP KRİZİ GEÇİRDİ: ERDOĞAN TALİMAT VERDİ

Arabesk müziğin sevilen isimlerinden Hakan Taşıyan, geçirdiği kalp krizi sonrası Ankara’da hastaneye kaldırılarak tedavi altına alındı. Uzun süredir sağlık sorunları yaşayan sanatçının durumunun ciddiyetini koruduğu bildirildi. Edinilen bilgiye göre, daha önce böbrek ve karaciğer nakli geçiren 51 yaşındaki Hakan Taşıyan, kalp krizi geçirmesi üzerine yakınları tarafından hastaneye götürüldü. İlk müdahalesi yapılan sanatçının tedavisinin, Ankara'da bir özel hastanenin yoğun bakım ünitesinde sürdüğü belirtildi. ANJİYO KARARI İÇİN KURUL TOPLANDI Hastane kaynaklarından edinilen bilgilere göre, Taşıyan’a anjiyo uygulanıp uygulanmaması konusunda sağlık ekibinin değerlendirme yaptığı ve hastane sağlık kurulunun acil toplanarak tedavi planını netleştirdiği kaydedildi. Tedavinin, sanatçının önceki sağlık geçmişi göz önünde bulundurularak çok yönlü şekilde sürdürüldüğü ifade edildi. CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN'DAN TALİMAT Sabah gazetesinin haberine göre, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Hakan Taşıyan’ın sağlık durumu hakkında bilgi aldı ve sanatçının tedavisiyle ilgili gerekli tüm önlemlerin alınması yönünde talimat verdi. DAHA ÖNCE ORGAN NAKLİ OLMUŞTU Hakan Taşıyan, 2021 yılında böbrek ve karaciğer nakli operasyonu geçirmiş, uzun süre hastanede tedavi görmüştü. Sevenleri tarafından yoğun ilgiyle takip edilen sanatçı, sağlık durumunun iyiye gitmesiyle sahne çalışmalarına sınırlı da olsa geri dönmüştü.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.