#Sorumluluk

- Sorumluluk haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sorumluluk haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

MONTELLA '''TÜRK HALKINI GURURLANDIRMAK İSTİYORUZ'' Haber

MONTELLA '''TÜRK HALKINI GURURLANDIRMAK İSTİYORUZ''

A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Vincenzo Montella, Türk halkının kendileriyle gurur duymasını istediğini söyledi. İlk maçın önemli olduğunu belirten Montella, Avustralya'nın güçlü ve zihinsel olarak çok dayanıklı bir takım olduğunu ifade etti. A Milli Futbol Takımı, 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu ilk maçında yarın TSİ 07.00'de Kanada'nın Vancouver şehrinde bulunan BC Place Stadyumu'nda Avustralya ile karşılaşacak. Bu mücadele öncesinde maçın oynanacağı stadyumda düzenlenen basın toplantısında A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Vincenzo Montella açıklamalarda bulundu. 24 yıldır beklenen bir maça çıkacaklarını söyleyen Montella, "Çok heyecanlıyız. İyi bir oyun çıkaracağımızı inanıyoruz. Karşı karşıya kalacağımız zorlukların farkındayız. Bunun tadını çıkarmak istiyoruz. Yaptığımız işten çok gurur duymak ve gururlandırmak istiyoruz" diye konuştu. "ZORLU BİR MAÇ BEKLİYORUM" Avustralya’ya büyük saygı duyduğunu ifade eden İtalyan teknik adam, "Maçlarını izledim. Dünya Kupası’nda oynamaya çok alışkın olduklarını, dengeli bir takım olduklarını, fizikli olduklarını gördük. Biz uzun süredir bu forvetlerle oyunun içindeyiz. Hız, onlar için zorluk çıkarabilir. Ben de zorlu bir maç bekliyorum. Tıpkı Kosova’da olduğu gibi. Her türlü koşula hazırlıklıyız. Daha önce de zorlu maçlarla karşı karşıya kaldık. Çok kısasa kısas olacak. Kim yetenekliyse farkı ortaya koyacak" şeklinde konuştu. İyi oyun çıkaracaklarına inandığını belirten 51 yaşındaki çalıştırıcı, "Oynadığımız futbolun düzeyini daha da iyileştirmek gerekiyor, bu yarından itibaren başlayacak. Biliyoruz ki üstesinden gelmemiz gereken pek çok zorluk var. Bizim de çok dengeli olmamız gerekiyor. Zihinsel olarak da dengeli olmamız, her türlü zorluğa karşı mental olarak da hazırlıklı olmamız gerekiyor" ifadelerini kullandı. "ÇOK SIKI ÇALIŞTIK" Her maçta yapmaları gereken özel şeylerin olduğunu aktaran Vincenzo Montella, "Ne şekilde oynayacağımıza bağlı olarak ve tabii ki karşı takımın da özelliklere dayalı olarak da hazırlanmamız gerekiyor. Bunun üzerine çalıştık. Her zaman bunu dikkate aldık. Çok sıkı çalıştık. Rakibimizin de sıkı çalıştığını biliyorum. Doğru hamleleri yapmamız gerekiyor. Bütün futbolcular bir takım zorlukları aşarak oynuyorlar. Arda, Hakan ve Kenan 100 dakikalık maçta ne kadar çok dakika alabilirlerse, umarım yapabilirler ama 100 dakikalık maçı çıkarabileceklerini düşünmüyorum. Bununla alakalı kafamda birkaç soru işaretim var" değerlendirmesinde bulundu. "İLK MAÇ ÖNEMLİDİR" Grubun dengeli olduğunu belirten Montella, "4 takım da gruptan çıkaracaklarına ümit ediyorlar. İyi bir iş yapacağımıza inanıyoruz. Elimizden gelenin en iyisini yapacağız. İlk maç önemlidir. Çok önemli puanlar alabilirsiniz daha sonraki maçlarda ama ilk maç belirleyeceğini olacağını düşünüyorum. Takımımıza gelecekte çok iyi bir konum kazandıracağını düşünüyorum" diye konuştu. Sorumluluk hissettiğini vurgulayan İtalyan teknik adam, "Elimizden gelenin en iyisini yapmamız gerekiyor. Sanki evlat edinilmiş gibi hissediyorum. Evimdeymişim gibi hissediyorum. Tutkulu bir şekilde takımıma bağlıyım. Sosyal medyayı iyi şeyler de söyleseler takip etmiyorum. Kötü eleştiriler de alabilirim. Bu işim bir parçası, yapmak zorundayım" açıklamasında bulundu. "AVUSTRALYA ÇOK GÜÇLÜ, ZİHİNSEL OLARAK ÇOK DAYANIKLI" Avustralya maçında yeteneğin maç için belirleyici olacağını anlatan Vincenzo Montella, "Avustralya çok güçlü, zihinsel olarak çok dayanıklı bir takım. Sabırlı bir şekilde, kompakt bir oyun sergileyebiliyorlar. Bizim bu tuzaklara düşmemiz gerekiyor. Çünkü rakibin beslendiği kontra ataklar var. Bunları engellememiz gerekiyor. Takım oyunumuzu çok iyi oynamamız lazım" dedi. "BUGÜNE KADAR NASIL GELDİYSEK BU ŞEKİLDE DEVAM ETMEMİZ GEREKİYOR" Tutkulu bir takımının olduğunu söyleyen Montella, "Sorumlukları hissediyoruz. Milyonların bizi desteklediğini biliyoruz. Beklentileri olduklarını da biliyoruz. Futbolcularımızla konuşurken her seferinde; kendi oyunumuzu oynamamız gerektiğini, rahat olmaları gerektiğini söyledim. Bugüne kadar nasıl geldiysek bu şekilde devam etmemiz gerekiyor" ifadelerini kullandı. Kanada'da çok güzel bir karşılaşma olduğunu ifade eden 51 yaşındaki teknik adam, "Birçok Türk taraftar vardı. Yanımızda oldukları için teşekkür ederim. Her zaman onları otelde görüyoruz. Vancouver çok güzel bir şehir. Çok güzel karşılaşma yaşadık. İlk kez burada bulunuyorum. Çok güzel bir saha ve stadyum. Çok iyi başlamamız açısından bütün koşullar yerinde" şeklinde konuştu. Avustralya karşında aceleci olmayacaklarını söyleyen Vincenzo Montella, sabırlı bir şekilde kendi oyunlarını ortaya koyacaklarını vurguladı. "ÇOK TECRÜBELİLER AMA HEPSİ DE AYNI ŞEKİLDE TECRÜBELİ DEĞİL" Avustralyalı futbolcuların açıklamalarının hatırlatılması üzerine İtalyan çalıştırıcı, "Ben de bu tür yorumlar okudum. Doğru şeyler de söylediler. 24 yıldır Dünya Kupası’nda oynamadık, onlar 6 turnuvada bulundular. Çok tecrübeliler ama hepsi de aynı şekilde tecrübeli değil. Tabii baskı altındayız. Bunu yönetebiliriz. Baskı altında büyük Avrupa maçları oynamış, aynı zamanda Türkiye’de de çok ciddi baskı altında oynamış futbolcularımız var. Futbolcularımıza şunu söylüyorum; 24 yıldır katılamamak bizim sorumluluğumuzun dışındaydı, siz 24 yıl sonra katılma başarısı gösterdiğiniz için bununla gurur duymanız gerekiyor. Kendi futbolumuzu oynamamız gerektiğini söyledik" diye konuştu. "ALMANYA’DA HER ŞEY ÇOK KOLAYDI" 2024 Avrupa Futbol Şampiyonası'nda şartların daha iyi olduğuna dikkat çeken Montella, "Almanya’da her şey çok kolaydı. Yerimiz çok iyiydi. Otelimiz, her şey bize aitti. Seyahat süreleri de en fazla 2 saat kadardı. Burada durum çok farklı. Buna adapte olmamız gerekiyor. Benim yaşımda insanların bu saatlere alışması kolay değil. Çok büyük ülkeler arasında gidip, geliyoruz. Buna adapte gerekiyor. Değiştirebileceğimiz bir durum değil" dedi. Avustralya'nın çok hızlı bir takım olduğunu belirten 51 yaşındaki teknik adam, "Çok iyi oyuncuları var. Ön tarafta çok hızlı oyunculara sahip. Oyun kurguları var. Biz çok fırsat vermeden, kendi oyunumuzu oynamamız gerektiğine inanıyorum" ifadelerini kullandı. Dünya Kupası'nda verilen su molalarıyla ilgili görüşlerini aktaran deneyimli teknik direktör, "Su araları ilave bir ara gibi oluyor. Takımla konuşmak için fırsat. Bu araları kullanmak iyi bir fırsat olabilir" açıklamasında bulundu. "Türk halkının bizimle gurur duymasını istiyoruz" Türk halkının kendileriyle gurur duymasını istediklerini belirten Vincenzo Montalla, "Bizden beklentilerini yerine getirmek istiyoruz. Güçlü, cesur ve tutkulu bir şekilde oyunumuzu oynamak istiyorum. Çok destekçimiz var. Başarılı olunca taraftarlarımızı çok mutlu edeceğiz. Burada taraftar sayısı daha az olacak. Almanya’da evimizdeki gibi oynuyorduk. Çünkü orada yaşayan çok fazla insanımız vardı. Burada nasıl rakam var bilmiyorum ama eminim ki destekleyecekler. Geldiğimizden beri sürekli bizimle beraberler ve çok güzel destek veriyorlar" diyerek sözlerini tamamladı.

GAZ KAÇAĞIYLA TATİL KABUSA DÖNÜŞTÜ: "HAVAYA UÇABİLİRDİK" Haber

GAZ KAÇAĞIYLA TATİL KABUSA DÖNÜŞTÜ: "HAVAYA UÇABİLİRDİK"

Kocaeli’nin Kartepe ilçesinde doğal gaz sayaçlarının değiştirilmesinin ardından ortaya çıkan gaz kaçağı, bayram tatil'inde apartman sakinlerine korku dolu anlar yaşattı. 8 hanenin bulunduğu binada yaşayanlar, büyük bir faciadan son anda dönüldüğünü belirtti. SAYAÇ DEĞİŞİMİ SONRASI GAZ KOKUSU BAŞLADI Edinilen bilgilere göre, yaklaşık bir ay önce Palmet Enerji bünyesinde faaliyet gösteren İZGAZ ekipleri tarafından kullanım süresi dolduğu gerekçesiyle apartmandaki doğal gaz sayaçları değiştirildi. Değişim sonrası apartmanda yoğun gaz kokusu hissedilmeye başlandı. Ramazan Bayramı’nın ikinci gününde kokunun artması üzerine durum yetkililere bildirildi. GAZ AKIŞI KESİLDİ, SORUMLULUK ABONELERE BIRAKILDI İhbar üzerine gelen ekipler, sayaçlarda gaz kaçağı tespit ederek güvenlik amacıyla binanın gazını tamamen kesti. Ancak ekiplerin, iç tesisattaki sorumluluğun bina sakinlerine ait olduğunu belirterek ayrıldığı ifade edildi. Bayram nedeniyle usta bulmakta zorlanan apartman sakinleri, sorunu kendi imkanlarıyla çözmek zorunda kaldıklarını söyledi. “HAVAYA UÇABİLİRDİK” Bina sakini Burcu İskenderoğlu, yaşadıkları tehlikeyi "Biz burada 8 haneyiz, hepimiz aynı anda havaya uçabilirdik" sözleriyle anlattı. İskenderoğlu, "Bayram günü yoğun gaz kokusuyla uyandık. Saatlerce gazsız kaldık. Küçük çocuğum ve yaşlı yakınım var, soğukta kaldık. En büyük korkumuz patlama ihtimaliydi" dedi. “ÇOK BÜYÜK STRES YAŞADIK” Gaz kaçağının ciddi bir risk oluşturduğunu belirten İskenderoğlu, "Telefon çalsa, ışık yansa ya da biri sigara içse patlama olabilirdi. Çok büyük bir tehlike altındaydık" ifadelerini kullandı. Sorunu çözmek için kendi imkanlarıyla usta bulduklarını belirten apartman sakinleri, toplamda yaklaşık 2 bin 500 lira ödeme yaptıklarını aktardı. “BAYRAMDA MAĞDUR OLDUK” Apartman yöneticisi Tayibe Uyar ise, sayaç değişiminden önce herhangi bir sorun yaşamadıklarını belirterek, "Bayramda misafirlerim vardı, yemek yapamadım, ısınamadık. Hem mağdur olduk hem de masrafı biz karşıladık" dedi. Uyar, gaz kokusunun uzun süredir hissedildiğini ve sayaç değişimi sonrası sorunun arttığını ifade etti. FACİANIN EŞİĞİNDEN DÖNÜLDÜ Bina sakinleri, olay sırasında binanın kalabalık olduğunu ve olası bir patlamada çok sayıda kişinin zarar görebileceğini belirtti. Yaşanan olay, doğal gaz sistemlerindeki güvenlik ve sorumluluk tartışmalarını yeniden gündeme getirirken, apartman sakinleri yetkililerden açıklama bekliyor.

İMSİAD BAŞKANI DEMİR: AFET DEĞİL, İHMAL ÖLDÜRÜR Haber

İMSİAD BAŞKANI DEMİR: AFET DEĞİL, İHMAL ÖLDÜRÜR

İMSİAD Başkanı Şeref Demir, "6 Şubat 2023 Bu tarih sadece bir felaketin değil; ihmallerin, eksiklerin ve ertelenmiş sorumlulukların da acı bir hatırlatıcısıdır. Kaybettiğimiz on binlerce canımıza Allah'tan rahmet, geride kalan vatandaşlarımıza sabır diliyorum" ifadelerini kullandı. Depremin yalnızca yas tutma günü olmadığını belirten Demir, "Bugün ders çıkarma ve gereğini yapma günüdür. Deprem bize bir kez daha göstermiştir ki afet değil, ihmal öldürür. Güvensiz yapılar, plansız kentleşme ve denetimsizlik can almaktadır" dedi. Deprem gerçeğiyle birlikte yaşamanın zorunlu olduğuna dikkat çeken İMSİAD Başkanı Şeref Demir, bunun ancak devlet, yerel yönetimler, sektör temsilcileri ve vatandaşların birlikte hareket etmesiyle mümkün olacağını kaydetti. Devletin deprem bölgesinde yürüttüğü çalışmalara da değinen Başkan Şeref Demir, "Bugün 450 bin deprem konutunun inşa edilmesi yaraların sarılması adına önemli ve kıymetli bir adımdır. Bu büyük çabanın kararlılıkla sürdürülmesi, hızla birlikte kalite ve güvenliğin en üst düzeyde korunması hayati önemdedir" diye konuştu. İMSİAD olarak bilim ve mühendislik esaslı yapılaşmayı savunduklarını belirten Demir, kentsel dönüşümün ertelenmeden hayata geçirilmesi, denetimin güçlendirilmesi ve kalite ile güvenlikten asla taviz verilmemesi gerektiğinin altını çizdi. Açıklamasında, "Bugün atılmayan her adım, yarın telafisi olmayan acılara dönüşmektedir. Depremi konuşmak için yeni bir felaket beklemeye ne vicdanımız ne zamanımız vardır" ifadelerine yer veren İMSİAD Başkanı Şeref Demir, güvenli şehirler için sorumluluk alma ve doğru adımları bugünden atma çağrısında bulundu. İMSİAD Başkanı açıklamasını, "Kaybettiklerimizi rahmetle anıyor, geleceğimizi güvenli şehirler üzerine inşa etme kararlılığımızı kamuoyuna saygıyla duyuruyoruz" sözleriyle tamamladı.

NİLÜFER’DE ENGELSİZ OYUN PARKI İÇİN İMZALAR ATILDI Haber

NİLÜFER’DE ENGELSİZ OYUN PARKI İÇİN İMZALAR ATILDI

Bursa'nın Nilüfer ilçesinde 4-18 yaş arası özel bireylerin ailelerinden bağımsız vakit geçirebileceği "Engelsiz Oyun Parkı" yapımı için iş birliği protokolü imzaladı. Türkiye'de kapalı alandaki ilk olma özelliğini taşıyacak 'Engelsiz Oyun Parkı'nın bir yıl içinde tamamlanması planlanıyor. Nilüfer Belediyesi ile Bursa Yıldırım Bayezid Rotary Kulübü, 4-18 yaş arası özel bireylerin ailelerinden bağımsız vakit geçirebileceği "Engelsiz Oyun Parkı" yapımı için iş birliği protokolü imzaladı. Halk Evi Başkanlık Makamı'ndaki törene Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, Başkan Yardımcısı Okan Şahin, Yıldırım Bayezid Rotary Kulübü Başkanı Ayşe Gavas ve yönetim kurulu üyeleri katıldı. Protokol kapsamında, Bizim Ev Engelliler Sosyal Yaşam Destek Merkezi binasında yer alacak Engelsiz Oyun Parkı'nda 4-18 yaş aralığındaki özel çocuklar, engel durumundan bağımsız olarak aynı ortamda, eşit fırsatlarda oyun oynayabilecek, gelişimlerine destek sağlanacak. Aynı zamanda aile bireyleri, çocuklarını güvenli bir ortama emanet ederek kendilerine bağımsız zaman oluşturma fırsatı bulacaklar. Protokol töreninde konuşan Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, Nilüfer'in bir dayanışma kenti olduğunu ve bu yolla çok güzel işlerin başarıldığını söyledi. Nilüfer'de Engelsiz Oyun Parkı projesi için bağışçı Bursa Yıldırım Bayezid Rotary Kulübü'ne teşekkür eden Başkan Şadi Özdemir, "Özel çocuklar, Türkiye'de ilk olma özelliği taşıyan kapalı oyun parkımızda sosyalleşecek. Bu tip projeleri çocukların ve kadınların özgürlüğü olarak görüyorum. Çok sayıda kişi bu işten faydalanmış olacak. Çabanız ve sorumluluk aldığınız için tebrik ederim" diye konuştu. Bursa Yıldırım Bayezid Rotary Kulübü Başkanı Ayşe Gavas da, bu işin paydaşı olmaktan dolayı mutluluklarını dile getirdi. Ellerinden geleni yapacaklarını belirten Gavas, "Bursa'ya ve Nilüfer'e katkı için buradayız. Sloganımızı ‘İyilik için birleşin' olarak belirlemiştik. Daha güzel bir iş birliği olamazdı bizim için" dedi. Engelsiz Oyun Parkı projesinin bir yıl içinde tamamlanması planlanıyor.

NİLÜFER BELEDİYESİ ÇOCUKLARA SORUMLULUĞU FELSEFE İLE ANLATTI Haber

NİLÜFER BELEDİYESİ ÇOCUKLARA SORUMLULUĞU FELSEFE İLE ANLATTI

Nilüfer Belediyesi’nin düzenlediği "Çocuklar İçin Felsefe" atölyesinde bir araya gelen öğrenciler, eğitmen Seda Aksu eşliğinde hak, adalet ve sorumluluk kavramlarını kendi pencerelerinden konuştu. Nilüfer Belediyesi, yarıyıl tatilinde çocukları birbirinden farklı etkinliklerle buluşturmaya devam ediyor. Bu kapsamda Misi’de bulunan Çocuk Kütüphanesi’nde "Çocuklar İçin Felsefe" etkinliği düzenlendi. Seda Aksu’nun yürütücülüğünü üstlendiği "Meraklı Fikirler Buluşuyor. Sorumluluk Üzerine" başlıklı atölyede çocuklar, sadece dinleyici olarak değil, aktif birer katılımcı olarak yer aldı. Etkinlikte, Seda Aksu, felsefenin temelini oluşturan soru sorma sanatını günlük hayattan örneklerle anlattı. Felsefi düşünceyi Türkçe derslerindeki "5N1K" sorusuna benzeten Aksu, "Bir ihtiyaçtan yola çıkarak soru üretiyoruz. Soru doğdukça merak ediyor, merak ettikçe öğrenmeye başlıyoruz. Farklı düşünceler hep bu merak sayesinde ortaya çıkıyor" dedi. ÖDEVSİZ BİR GEZEGEN MÜMKÜN MÜ? Etkinliğin en dikkat çekici bölümlerinden biri, çocuklara yöneltilen "Ödevsiz bir gezegen hayal edin, orası nasıl bir yer olurdu" sorusu oldu. Sorumluluğun sadece okul ödevi veya odayı toplamak olmadığını tartışan çocuklar, sorumluluk bilincinin olmadığı bir dünyada kaos yaşanacağı fikrinde birleşti. Aksu, sinemada filmi yarıda bırakıp giden bir makinist veya oteldeki odasını başkasına veren bir işletmeci örnekleri üzerinden çocuklara empati kurdurdu. Çocuklar, "Herkesin istediğini yaptığı, sorumlulukların olmadığı bir dünyada hakların korunamayacağı ve karmaşanın hakim olacağı" sonucuna vardı. ZORBALIK VE ADALET MAHKEMESİ Etkinlikte günümüzün önemli sorunlarından olan "akran ve akran zorbalığı" konuları da ele alındı. Fiziksel özelliklerle dalga geçilmesinden, dijital dünyada yapılan siber zorbalığa kadar pek çok konuyu tartışan çocuklar, yasaların ve kuralların huzur için gerekliliğini konuştu. Çocuklar, "Büyük balığın küçük balığı yediği" bir dünya yerine, yasaların güvence olduğu adil bir düzenin önemini vurguladı. Atölyede "dahili motivasyon" ve "vicdan" kavramları üzerinde de duruldu. Eğitmen Seda Aksu, vicdanı bir "Gece mahkemesi"ne benzeterek şunları söyledi: "Gece mahkemesi dediğimiz şey aslında vicdanımızdır. Eğer gün içerisindeki sorumluluklarımızı yerine getirmediysek, birinin hakkını yediysek o akşam uykuya geçmekte zorlanırız. Haklarımız ve ödevlerimiz aslında bizim özgürlüğümüzün bekçileridir." Çocukların hem tartıştığı hem de düşüncelerini yazı ve resimle kağıda döktüğü etkinlik, keyifli anlarla sona erdi.

GALATASARAY TARAFTARINI KAHREDEN GÖRÜNTÜ Haber

GALATASARAY TARAFTARINI KAHREDEN GÖRÜNTÜ

Suudi Arabistan’da oynanan Süper Kupa finalinde ezeli rakibi Fenerbahçe’ye mağlup olan Galatasaray, sezonun ilk kupasını kaybetti. Karşılaşma sırasında Nijerya Milli Takımı’nın kampında bulunan Victor Osimhen’in morali bozuktu. Mücadelenin ardından kamp alanında görüntülenen yıldız futbolcunun oldukça üzgün olduğu kameralara yansıdı. TAKIMINA DESTEK OLAMAMAK ONU FAZLASIYLA ETKİLEDİ Sezon başında Galatasaray’a büyük umutlarla transfer edilen Osimhen, Süper Kupa finalinde görev alamadığı için duyduğu hayal kırıklığını gizleyemedi. Nijerya Milli Takımı teknik heyetine yakın kaynaklar, oyuncunun Fenerbahçe’ye karşı sahada olamamasına büyük üzüntü duyduğunu ve bu nedenle moralinin oldukça bozuk olduğunu ifade etti. Kendisine yakın çevresine duygularını aktaran yıldız futbolcunun, "Galatasaray formasıyla Süper Kupa finalinde oynamak istiyordum. Takım arkadaşlarımı yalnız bıraktığım için üzgünüm" şeklinde serzenişte bulunduğu öne sürüldü. SOSYAL MEDYADA GÜNDEM OLDU Osimhen’in moralsiz halleri kısa sürede sosyal medyada gündem olurken, Galatasaray taraftarları oyuncuya büyük destek verdi. Taraftarlar, paylaştıkları mesajlarda yıldız isme sahip çıkarken, moralini bozmaması gerektiğini belirttiler. — "Seni böyle görmek bizi daha çok üzüyor" — "Senin yerin sahadaydı, canını sıkma kaptan" — "Bu kupa geçer ama senin emeğin her zaman değerli" şeklindeki destek mesajları öne çıktı. TAKIMIN ÖNEMLİ FİGÜRÜ HALİNE GELDİ Galatasaray formasıyla kısa sürede taraftarın sevgisini kazanan Osimhen, yalnızca saha içindeki performansıyla değil, aidiyet duygusuyla da takdir topluyor. Nijeryalı yıldızın, sezonun geri kalan bölümünde takımı için daha büyük sorumluluk almaya hazırlandığı öğrenildi.

ADANA’DA MUHTAR BELEDİYENİN CENAZESİNİ KALDIRDI Haber

ADANA’DA MUHTAR BELEDİYENİN CENAZESİNİ KALDIRDI

Adana’nın Seyhan ilçesine bağlı Pınar Mahallesi'nde mahalle muhtar'ı Saniye Çelik, belediyeden hizmet alamadıkları gerekçesiyle alışılmışın dışında bir protesto gerçekleştirdi. Çelik, CHP’li Seyhan Belediyesi’nin ‘vefat ettiğini’ ilan ederek sembolik bir cenaze töreni düzenledi. İki yılı aşkın süredir mahallelerine hiçbir hizmetin gelmediğini öne süren muhtar Saniye Çelik, çözüm bulamamanın ve taleplerinin karşılıksız kalmasının ardından dikkat çekici bir adım attı. Muhtarlık binası önünde temsili bir tabut yerleştirerek “Seyhan Belediyesi’nin fiilen öldüğünü” ilan eden Çelik, cenaze töreniyle tepkisini dile getirdi. “BELEDİYENİN ÖLDÜĞÜNE KANAAT GETİRDİK” Basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Muhtar Çelik, “İki yıldır mücadele ediyoruz. Dilekçeler yazıyoruz, telefonlarla ulaşmaya çalışıyoruz, fakat hiçbir geri dönüş alamıyoruz. Mahallemize bir çivi çakılmadı. Bu nedenle biz de Seyhan Belediyesi’nin artık hizmet üretmediğini, fiilen öldüğünü kabul ettik” dedi. Hizmet vermeyen yetkililerin sorumluluk almaması gerektiğini vurgulayan Çelik, “Başkan, başkan vekili, yardımcıları, müdürleri boşuna maaş almasın. Makam işgalcisi olmasınlar. Boşuna nefes tüketmeyelim dedik ve sembolik olarak belediyenin cenazesini kaldırdık” ifadelerini kullandı. “SEYHAN’IN 96 MAHALLESİNDE DURUM DAHA VAHİM” Yaşanan sorunun yalnızca Pınar Mahallesi’ne özgü olmadığını belirten Çelik, “Bu durum sadece bizim mahallemizle sınırlı değil. Seyhan’ın 96 mahallesinde daha da beter bir tablo var. Herkes çaresiz. Belediyeden ümidimizi kestik. 3 yıl daha böyle mi sürecek? Bu çağrıyı yalnızca basına değil, bakanlarımıza, milletvekillerimize, sayın valimize ve kaymakamımıza da yapıyoruz. Lütfen bu duruma el atılsın” diyerek destek çağrısında bulundu. Cenaze töreni, mahalle sakinlerinin ve çevre muhtarların da katılımıyla gerçekleşirken, sembolik tabutun üzerine “Hizmet vermeyen belediye ölmüştür” yazısı dikkat çekti. Törenin ardından sembolik tabut muhtarlık önünden kaldırılırken, Çelik ve destekçileri eylemin devamının geleceğini ifade etti.

3 YAŞINDAKİ EZO İLE KUZU PIRIL'IN DOSTLUĞU YÜREKLERİ ISITTI Haber

3 YAŞINDAKİ EZO İLE KUZU PIRIL'IN DOSTLUĞU YÜREKLERİ ISITTI

Ailesi tarafından “Pırıl” adı verilen minik kuzuya biberonla süt içiren Ezo’nun sevgi dolu anları yürekleri ısıttı. Erzincan’da kırsal bir bölgede yaşayan Küçükkaya ailesinin ağılına yeni doğan bir kuzu, doğumun ardından annesi tarafından kabul edilmedi. Annesinin emzirmediği ve bakmayı reddettiği kuzu, ailenin küçük kızı Ezo’nun ilgi ve şefkatiyle yaşama tutundu. SABAHI PIRIL’LA BAŞLIYOR, GÜNÜ OYUNLA BİTİRİYOR Henüz 3 yaşında olmasına rağmen sergilediği içten merhametle dikkat çeken Ezo, her sabah uyanır uyanmaz babasının ağıldan kuzuyu getirmesini bekliyor. Kucağına aldığı “Pırıl”ı sevgiyle sararak biberonla sütle besleyen Ezo, gün boyunca onunla birlikte oyunlar oynuyor. Minik kız ile minik kuzu arasındaki bu bağ, aile bireylerini de duygulandırırken, köy halkının da takdirini topluyor. Ezo’nun kuzuya olan sevgisi ve sorumluluk duygusu, hayvan sevgisinin çocuk yaşta nasıl şekillendiğini ve toplumsal bir duyarlılığın nasıl filizlendiğini gösteriyor. "HAYVAN SEVGİSİ KÜÇÜK YAŞTA BAŞLAR" Konuya ilişkin konuşan Ezo’nun babası Adem Küçükkaya, “Kuzumuz doğduktan sonra annesi maalesef onu reddetti. Aç kalmasın diye evde biberonla beslemeye başladık. Fakat Ezo ilk günden beri onu sahiplenip kendi kardeşi gibi ilgileniyor. Sabah uyanır uyanmaz ‘Pırıl nerede?’ diye soruyor. Onların bu dostluğu hepimize örnek oldu. Hayvan sevgisi küçük yaşta başlar, Ezo bunu bize gösterdi” dedi. SOSYAL MEDYADA DA GÜNDEM OLDU Ezo ile Pırıl’ın birlikte oynadığı ve beslenme anlarının yer aldığı görüntüler sosyal medyada da büyük ilgi gördü. On binlerce beğeni alan videolar altına çok sayıda kullanıcı, “İnsanlık henüz ölmemiş”, “Merhamet doğuştan gelir” ve “Bu sevgi dünyayı güzelleştirir” yorumları yaptı. Minik Ezo ile Pırıl’ın arkadaşlığı, Erzincan’ın soğuk kış günlerinde içleri ısıttı. Bir çocuğun sevgisiyle yeniden hayata tutunan bir canlının hikayesi, hayvanlara duyulması gereken merhametin ve sorumluluğun en masum örneklerinden biri olarak hafızalara kazındı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.