BAŞKAN TUGAY KINIK'TA MUHARREM LOKMASINI PAYLAŞTI
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, muharrem ayı dolayısıyla Kınık'ta düzenlenen geleneksel lokma programına katılarak vatandaşlarla bir araya geldi. Tugay, birlik ve dayanışma mesajı vererek, "Dayanışmadan ve kardeşlik hukukumuzdan asla vazgeçmeyelim" dedi.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, Kınık Çepni Boyu Derneği tarafından düzenlenen Geleneksel Muharrem Ayı Lokması programına katıldı. Programa Kınık Belediye Başkanı Sema Bodur, Bergama Belediye Başkanı Tanju Çelik, meclis üyeleri, dernek yöneticileri ve mahalle muhtarları da eşlik etti.
Program öncesinde Kınık Cuma Pazarı'nı ziyaret eden Tugay, üretici, esnaf ve vatandaşlarla sohbet ederek taleplerini dinledi. İlçede İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Kınık Belediyesi iş birliğinde hayata geçirilmesi planlanan altyapı ve üstyapı çalışmaları hakkında da bilgi verdi.
"DAYANIŞMAMIZDAN ASLA VAZGEÇMEYELİM"
Muharrem ayı kapsamında tutulan yas-ı matem orucunun ardından düzenlenen lokma programında Alevi dedeleri Musa Kılınç ve Kemal Kılınç eşliğinde dualar edildi, oruçlar açıldı ve lokmalar paylaşıldı.
Programın ardından konuşan Başkan Cemil Tugay, birlik ve beraberlik vurgusu yaparak, "Bugün sizlerle burada olmak benim için büyük mutluluk. Allah tuttuğunuz oruçları ve yaptığınız duaları kabul etsin. İyi insanların iyi niyetli duaları ve çabaları hepimizi daha iyi bir noktaya taşıyacaktır. Güzel niyetli olmaktan, dayanışmamızdan ve kardeşlik hukukumuzdan asla vazgeçmeyelim" ifadelerini kullandı.
Kendini Kınıklıların bir kardeşi olarak gördüğünü belirten Tugay, "Sizlere hizmet etmek için bu göreve geldim. Her zaman doğrunun ve iyinin yanında olacağız. Yeter ki Kınık'ımız, Bergama'mız, köylerimiz güzel olsun, insanlarımız mutlu olsun. Ülkemizin huzur ve refah içinde olması için çalışmaya devam edeceğiz" diye konuştu.
24 BİN 640 KİŞİLİK SICAK YEMEK DESTEĞİ
İzmir Büyükşehir Belediyesi, muharrem ayı boyunca kent genelindeki Alevi kültür merkezleri, cemevleri ve derneklere sıcak yemek desteği sağladı. Belediyeden yapılan açıklamaya göre, 16-27 Haziran tarihleri arasında toplam 6 bin 160 kişiye 24 bin 640 porsiyon sıcak yemek ulaştırıldı. Ayrıca dört ilçede yaklaşık 8 bin kişiye aşure ikramı gerçekleştirildi.