#Temizlik Çalışmaları

- Temizlik Çalışmaları haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Temizlik Çalışmaları haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

İZMİR KÖRFEZİ'NDE KÖTÜ KOKU İÇİN GEÇİCİ MÜDAHALE Haber

İZMİR KÖRFEZİ'NDE KÖTÜ KOKU İÇİN GEÇİCİ MÜDAHALE

İzmir Körfezi ’nde özellikle Gediz Nehri ve Ağıl Deresi üzerinden taşınan kirliliğin neden olduğu deniz marullarının toplanması için İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İZDENİZ ekipleri yoğun şekilde çalışıyor. Uzmanlar İise kalıcı çözümün Gediz Havzası’nda aranması gerektiğini ifade ediyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İZDENİZ ekipleri, İzmir Körfezi ’nde son günlerde özellikle Mavişehir açıkları, Gediz ağzı ve iç körfez hattında yeniden gözlenen deniz marullarına karşı hem karadan hem denizden kapsamlı saha çalışması yürütüyor. İZDENİZ Genel Müdürü Gökhan Marım, "Gediz’in eski yatağı olan ve Mavişehir açıklarına uzanan Ağıl Deresi’nden Gediz’in ana yatağına kadar olan bölgede ekiplerimiz tekneyle saha tespiti yaptı. Çok sayıda noktada konumlandırma yapıldı, fotoğraf ve video kayıtları alındı. Özellikle sığ alanlarda yoğun deniz marulu oluşumu tespit edildi" dedi. Hem Gediz hem de Ağıl Deresi kaynaklı birikimlerin bölgede ciddi etkiler oluşturduğunu, bu durumun bakanlık raporları ve İZSU’nun aylık ölçümlerinde yer aldığını ifade eden Marım, iki dereden taşınan kirliliğin deniz marulu oluşumu için elverişli bir ortam oluşturduğunu dile getirdi. 7 AMFİBİK ARAÇLA TEMİZLİK SEFERBERLİĞİ Deniz yüzeyine çıkan deniz marullarının kısa sürede çürüyerek mikroalg patlamasını tetikleyebildiği, bunun da kötü kokuya, çözünmüş oksijen seviyesinde düşüşe ve balık ölümlerine yol açabildiği belirtiliyor. Bu nedenle ekipler, oluşumları çürümeden toplamak için yoğun çalışma yürütüyor. İZDENİZ Genel Müdürü Gökhan Marım, geçen yılki deneyimlerin ardından toplama kapasitesinin artırıldığını belirterek, "Filomuza 5 yeni amfibik araç daha ekledik. Şu anda toplam 7 amfibik araçla çalışıyoruz. Geçen yıl İzmir Körfezi ’nden 500 ton deniz marulu toplandı. Bu yıl ise sadece mayıs ayı itibarıyla 300 tona yaklaştık. Sabah gün doğumundan akşam hava kararana kadar kesintisiz temizlik çalışmaları yürütüyoruz Körfez’de kalıcı iyileşme sağlanabilmesi için yalnızca yüzey temizliğinin değil, Gediz Havzası kaynaklı kirliliğin azaltılması da büyük önem taşıyor" dedi. DİP TARAMA VE ALTYAPI YATIRIMLARI SÜRÜYOR İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Körfez’de yalnızca yüzey temizliği değil, yapısal müdahaleler de yürüttüğünü vurgulayan İZDENİZ Genel Müdürü Gökhan Marım, dip tarama çalışmalarının devam ettiğini söyledi. Marım, İZSU Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalarla hem sığlaşmanın önlenmesinin hem de Körfez içi su sirkülasyonunun artırılmasının hedeflendiğini belirterek, "Bu kapsamda bugüne kadar 1 milyon tonun üzerinde dip çamuru bertaraf edildi. Özellikle Mavişehir bölgesinde önemli bir derinleştirme çalışması yürütülüyor" dedi. Çiğli Atıksu Arıtma Tesisi’nin 4. fazının devreye alınmasının da önemli bir adım olduğunu ifade eden Marım, geçen yıl yaşanan balık ölümleri ve koku sorunlarının tekrar yaşanmaması için hem deniz marulu temizliği hem de altyapı yatırımlarının birlikte sürdürüldüğünü de sözlerine ekledi.

BODRUM BELEDİYESİ’NDEN ÇEVRE KİRLİLİĞİNE SIKI DENETİM Haber

BODRUM BELEDİYESİ’NDEN ÇEVRE KİRLİLİĞİNE SIKI DENETİM

Bodrum Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri, rutin temizlik çalışmalarının yanı sıra kaçak ve izinsiz olarak dökülen çöpler, bahçe atıkları ve hafriyat atıklarıyla da ayrı bir mücadele yürütüyor. Bodrum’da doğaya gelişigüzel atılan atıklara karşı belediye ekiplerinin mücadelesi aralıksız sürüyor. Ormanlık alanlar, boş araziler ve yol kenarlarında rastlanan plastik, bahçe ve inşaat atıkları, doğanın kendi dengesiyle baş başa bırakılmadığını bir kez daha gözler önüne seriyor. Özellikle gelişigüzel ve izinsiz şekilde dökülen bahçe ve hafriyat atıkları, hem belediye ekiplerinin zaman kaybına neden oluyor hem de Bodrum’un doğal yapısına ciddi zarar veriyor. Ayrıca araçlardan atılan tek kullanımlık ürün atıkları da çevre kirliliğinin önemli kaynakları arasında yer alıyor. Yol kenarlarına bırakılan bu atıklar, yağışlarla birlikte dere yataklarına, buradan da doğrudan denize ulaşıyor. Uzmanlar, bu noktada özellikle sürücülerin daha dikkatli ve duyarlı olması gerektiğine dikkat çekiyor. Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri, daha temiz bir Bodrum için çalışmalarını 7 gün 24 saat sürdürüyor. Program dışı alanlarda yapılan temizlik çalışmalarıyla çevre kirliliğinin önüne geçilmeye çalışılıyor. Denetim ve temizlik çalışmaları sırasında çöplerin içerisinden çıkan fatura, garanti belgesi ve benzeri evraklar üzerinden çevreyi kirletenler tespit ediliyor. Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri, bu tespitleri Zabıta ekiplerine bildirerek gerekli cezai işlemlerin uygulanmasını sağlıyor. Temizlik İşleri Müdürlüğü yetkilileri, bahçe atıklarının yalnızca belirlenen günlerde ve poşetlenerek çıkarılması gerektiğini, aksi halde ekiplerin temizlik çalışmalarında zorlandığını belirtti. Atıklarını poşetlemeden ve gününde çıkarmayanlara yönelik cezai işlem uygulandığı da ayrıca ifade edildi. Öte yandan ekipler, Bitez sahilinde yağışlar sonrası derelerden denize taşınan ve fırtınayla birlikte yeniden karaya vuran yoğun çöp ve atıkları da kapsamlı bir şekilde temizledi. Sahil hattındaki temizlik çalışmalarının, hava şartlarının uygun olduğu zamanlarda diğer sahillerde de devam edeceği bildirildi. "Bu doğa hepimizin" mesajıyla yapılan çağrıda, çevre kirliliğinin yalnızca bir görüntü sorunu olmadığı; toprağı, suyu, canlı yaşamını ve geleceği tehdit eden ciddi bir problem olduğuna dikkat çekildi. Bodrum Belediyesi yetkilileri, vatandaşları daha duyarlı olmaya davet ederken, gördükleri olumsuzlukları da belediyeye bildirmelerini istedi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.