#Ticaret

- Ticaret haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ticaret haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

BTSO BAŞKANI BURKAY, HAL ESNAFINI ZİYARET ETTİ Haber

BTSO BAŞKANI BURKAY, HAL ESNAFINI ZİYARET ETTİ

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Bursa Kent Hali Sebze ve Meyve Komisyoncu İş Adamları Derneği Başkanı Aydın Akyol ve yönetim kurulu üyeleri ile bir araya geldi. Bursa Kent Hali’ndeki işletmelere de ziyaret eden Başkan Burkay, Oda olarak sektörlerin sahadaki sesine kulak veren, sorunları yerinde dinleyen ve çözüm odaklı bir anlayışla hareket ettiklerini söyledi. BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur, Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hamdi Taner ile BTSO yönetim kurulu ve meclis üyeleri Bursa Kent Hali’ni ziyaret etti. Burada işletmecilerle gerçekleştirilen toplantıda konuşan Başkan İbrahim Burkay, Bursa Kent Hali’nin kentin ticaret hayatı ve gıda arz güvenliği açısından stratejik bir merkez olduğunu söyledi. Kent Hali’nin üretici, komisyoncu, tüccar, perakendeci ve tüketici arasında güçlü bir köprü vazifesi gördüğünü belirten İbrahim Burkay, "Bursa, tarımsal üretim gücü, ihracat potansiyeli ve ticaret birikimiyle Türkiye’nin en önemli şehirlerinden biri. Kent Halimiz de bu güçlü yapının en kritik halkalarından birini oluşturuyor. Üretimden tüketime uzanan zincirin sağlıklı işlemesi, şehir ekonomimizin dinamizmi açısından büyük önem taşıyor. Bizler sektörlerimizin sahadaki sesine kulak veren, sorunları yerinde dinleyen ve çözüm odaklı bir anlayışla hareket eden bir kurumuz. Kent Halimizin daha güçlü, modern ve rekabetçi bir yapıya kavuşması için ilgili tüm kurumlarla iş birliği içinde çalışmaya devam edeceğiz" dedi. "Ortak akılla hareket ediyoruz" Başkan Burkay, BTSO’nun 2030 vizyonu doğrultusunda Bursa ekonomisinin tüm dinamiklerini geleceğe hazırlamayı hedeflediklerini ifade etti. Gıda, tarım ve ticaret alanında faaliyet gösteren firmaların beklentilerini yakından takip ettiklerini dile getiren İbrahim Burkay, "Bursa’nın kalkınma yolculuğunda her sektörümüzün ayrı bir değeri var. Yaş meyve sebze ticareti, hem iç piyasada hem de ihracatta şehrimizin güçlü olduğu alanların başında geliyor. Bu alanda lojistik altyapının güçlendirilmesi, ürün kalitesinin korunması, ticaretin daha verimli ve sürdürülebilir hale gelmesi ortak önceliğimizdir. Sektör temsilcilerimizin dile getirdiği her konuyu titizlikle takip ediyor, çözüm için kamu kurumlarımız, yerel yönetimlerimiz ve ilgili paydaşlarımızla temaslarımızı sürdürüyoruz. Bursa iş dünyası, birlik ve dayanışma içinde hareket ettiği sürece her engeli aşacak güçtedir. Haldeki işletmelerimizin sorunlarını da birlikte çözüme kavuşturacağımıza inanıyorum. Tüm hal esnafımıza ev sahiplikleri, üretime ve ticarete sundukları değerli katkılar için teşekkür ediyor, bereketli kazançlar diliyorum" ifadelerini kullandı. "Başkan Burkay’ın hassasiyeti bizim için çok önemli" Bursa Kent Hali Sebze ve Meyve Komisyoncu İş Adamları Derneği Başkanı Aydın Akyol da ziyaretten duydukları memnuniyeti dile getirdi. Dernek olarak Kent Hali esnafının daha güçlü şartlarda faaliyet göstermesi, ticaretin düzenli işlemesi ve sektörün gelişmesi için çalışmalar yürüttüklerini belirten Akyol, "Bursa Kent Hali, şehrimizin günlük gıda tedarikinde ve yaş meyve sebze ticaretinde çok önemli bir sorumluluk üstleniyor. Bizler de dernek olarak üyelerimizin beklentilerini takip ediyor, sektörümüzün daha verimli, düzenli ve güçlü bir yapıya kavuşması için çaba gösteriyoruz. BTSO Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın İbrahim Burkay’ın Bursa iş dünyasına kazandırdığı vizyoner çalışmalarını yakından takip ediyor ve takdir ediyoruz. Sektörlerimizin sorunlarına gösterdiği hassasiyet, çözüm odaklı yaklaşımı bizim için çok önemli. Sayın Başkanımıza teşekkür ediyoruz" dedi.

BAŞKAN TUGAY’DAN UFI AVRUPA KONFERANSI’NDA DÜNYAYA ÇAĞRI Haber

BAŞKAN TUGAY’DAN UFI AVRUPA KONFERANSI’NDA DÜNYAYA ÇAĞRI

İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İZFAŞ ev sahipliğinde düzenlenen UFI Avrupa Konferansı, 36 ülkeden yaklaşık 400 fuarcılık profesyonelini Fuar İzmir'de bir araya getirdi. Konferansın açılışında konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, uluslararası iş birliklerinin güçlendirilmesi çağrısında bulundu. Türkiye'de fuarcılığın doğduğu kent olarak kabul edilen İzmir, 52 yıl aradan sonra yeniden UFI Avrupa Konferansı'na ev sahipliği yapıyor. 3-5 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilen organizasyona dünyanın farklı ülkelerinden sektör temsilcileri katıldı. "İZMİR FUARCILIĞIN TEMELLERİNİN ATILDIĞI ŞEHİR" Konferansın açılışında İngilizce konuşan Cemil Tugay, İzmir'in tarih boyunca ticaret ve kültürlerin buluşma noktası olduğunu belirterek, uluslararası organizasyona ev sahipliği yapmaktan duydukları memnuniyeti dile getirdi. Tugay, "52 yıl sonra yeniden uluslararası bir UFI organizasyonuna ev sahipliği yapmak bizim için büyük bir gurur. Bu buluşma yalnızca bir konferans değil, aynı zamanda kentimizin köklü ticaret ve fuarcılık birikiminin sürdüğünün güçlü bir göstergesidir" dedi. İzmir Enternasyonal Fuarı'nın 1947 yılında UFI üyeliği alan ilk Türk fuarı olduğunu hatırlatan Tugay, bu nedenle İzmir'in "Fuarlar Şehri" olarak anıldığını ifade etti. "YENİ İŞ BİRLİKLERİ GELİŞTİRELİM" Konuşmasında Fuar İzmir'in Türkiye'nin en büyük ve en modern fuar komplekslerinden biri olduğunu vurgulayan Tugay, tesisin uluslararası ihtisas fuarlarına ev sahipliği yaptığını söyledi. Konferansta sürdürülebilirlik, dijital dönüşüm ve yapay zekâ destekli yeni nesil fuar modelleri gibi başlıkların ele alınacağını belirten Tugay, katılımcılara şu çağrıda bulundu: "Sizleri, Fuar İzmir'in sunduğu güçlü altyapı ve imkanlardan yararlanmaya, aynı zamanda İzmir'in üretim ve ticaret kültürünün bir parçası olmaya davet ediyorum. Bu eşsiz platformda yeni iş birlikleri geliştirelim, uluslararası ortaklıklarımızı güçlendirelim ve geleceği birlikte inşa edelim." Konuşmasının ardından Tugay, konferansın geleneksel açılış zilini çaldı. "AVRUPA'DAKİ EN YÜKSEK KATILIMLI KONFERANS" UFI Avrupa Bölge Direktörü Nick Dugdale-Moore ise organizasyonun bugüne kadar düzenlenen UFI Avrupa Konferansları arasında en yüksek katılıma ulaşan etkinlik olduğunu söyledi. Dugdale-Moore, yoğun ilgiden duyduğu memnuniyeti dile getirerek organizasyona katkı sağlayan kurum ve katılımcılara teşekkür etti. İZMİR'İN TANITIMINA KATKI SAĞLIYOR İzmir'de daha önce 1966 ve 1974 yıllarında UFI kongreleri düzenlenmişti. Yarım asrı aşkın aranın ardından gerçekleştirilen konferansın, kentin uluslararası fuarcılık alanındaki konumunu yeniden öne çıkarması hedefleniyor. Program kapsamında katılımcılar, İzmir'in tarihi ve kültürel mirasını yakından tanıma fırsatı bulurken, kentin mimari dokusu, sosyal yaşamı ve körfez kültürü hakkında da bilgi ediniyor.

BURSA'NIN TARIM VE GIDA DEVLERİ ÖDÜLLENDİRİLDİ Haber

BURSA'NIN TARIM VE GIDA DEVLERİ ÖDÜLLENDİRİLDİ

Uludağ Meyve Sebze Mamulleri İhracatçıları Birliği (UMSMİB) ve Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği (UYMSİB) tarafından düzenlenen ortak törende, Bursa'da 2025 yılının ihracat şampiyonları ile Altın, Gümüş ve Bronz kategorinde ödül alan firmalar ilan edildi. Kamu ve özel sektörün omuz omuza verdiği törende, Bursa’nın küresel krizleri fırsata çevirme kabiliyeti ve "güç birliği" vurgusu ön plana çıktı. Yaş Meyve Sebze Sektöründe İhracatın Yıldızı Marmarabirlik olurken, Meyve Sebze Mamulleri İhracatının şampiyonu ise Penguen Gıda oldu. İhracatın Yıldızları ödül törenine, Bursa Vali Yardımcısı Salih Altun, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Bursa Gümrük Müdürü Kemal Emiroğlu, Uludağ Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürü Mehmet Tuncay Bayraktar, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Yönetim Kurulu Üyesi Baran Çelik, UİB Koordinatör ve OİB Başkanı Kemal Yazıcı, UTİB Başkanı G. İhsan İpeker, UHKİB Başkanı Haluk Özkarakaşlı ve çok sayıda davetli ile ihracatçı katıldı. Törende, Türk tarımının ve sanayisinin gücünü dünyaya taşıyan her iki birliğin ilk İhracat Şampiyonları ile Altın, Gümüş ve Bronz kategorisinde başarılı firmalara plaketleri takdim edildi. "Zorluklara Rağmen 4 Yıllık Hedefimiz Yıllık En Az 500 Milyon Dolar" Törenin açılış konuşmasını yapan UYMSİB Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Taner, 2025 yılında yaşanan don felaketinin tarımsal üretimi ve rekolteyi olumsuz etkilediğini belirterek, bu zorlu şartlara rağmen, birliğimize bağlı ihracatçılarımızla yaklaşık 189 milyon dolarlık yaş meyve ve sebze ihracatı gerçekleştirmeyi başardık. Son dönemdeki yoğun yağışlar belli bölgelerdeki rekolteleri etkilese de genel anlamda bu yıl yüksek bir üretim bekliyoruz" dedi. UYMSİB’in 2026 yılındaki ihracat hedefini 250 milyon dolar olarak belirten Taner, "Bununla da yetinmeyip, önümüzdeki 4 yıllık süreçte birlik bünyesinde yıllık en az 500 milyon dolarlık yaş meyve ve sebze ihracatı seviyesine ulaşmayı hedefliyoruz. Nisan ayında göreve geldiğimizden bu yana finansal çözümlere ve dijitalleşmeye odaklandık." diye konuştu. "Meyve ve Sebzeye Teknoloji Katarak Endüstriyel Ürüne Dönüştürüyoruz" UMSMİB Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Faruk Kuşçulu ise 2025 yılını 291 milyon dolar ihracat rakamıyla kapatan birliğin 2026 yılının ilk Ocak-Nisan döneminde 70 milyon dolarlık ihracat seviyesine ulaştığına dikkat çekti. "Bizler sadece hammadde değil; meyve ve sebzeye teknoloji ve inovasyon katarak onları endüstriyel ürünlere dönüştürüyoruz" diyen Kuşçulu şöyle devam etti: Sektörün; başta enerji, hammadde ve ambalaj olmak üzere artan girdi maliyetleri karşısında zorlandığını belirterek, finansal ve lojistik taleplerini sıralayan Kuşçulu, "Küresel pazarda rekabet gücümüzü koruyabilmek için güçlü destek mekanizmalarına ihtiyacımız var. Düşük maliyetli ve uzun vadeli kredi imkanlarının genişletilmesi ile enerji maliyetlerinde düzenleme yapılması konusunda hükümetimizden beklentilerimiz bulunuyor. Ayrıca Bursa'da kurulması planlanan lojistik merkez projesinin tamamlanmasıyla ihracat sevkiyatlarında çok daha efektif bir yapıya kavuşacağız." dedi. Yazıcı: Bursa sanayisi ve ihracatçısı esnek yapısıyla ayakta kalmayı başardı. UİB Koordinatör ve Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yazıcı da yaptığı konuşmada Bursa'nın çok sektörlü ihracat yapısına vurgu yaptı. "Bursa’nın tarım ve gıda sanayisinden otomotive kadar her alanda sergilenen bu başarı hikayesi yazdığını kaydeden Yazıcı, "Bu, kentin sahip olduğu köklü üretim ve ihracat kültürünün bir yansımasıdır. Küresel ekonomideki daralmalara ve tedarik zincirlerindeki değişimlere rağmen, Bursa sanayisi ve ihracatçısı esnek yapısıyla ayakta kalmayı başarmaktadır. Yaş meyve, sebze ve mamulleri sektörlerimizin attığı her başarılı adım, kentimizin toplam ihracat değerini yükseltmekte ve küresel rekabette elimizi güçlendirmektedir" diye konuştu. Burkay: "Rekabetçiliğin yolu katma değer ve yeşil dönüşümden geçiyor" Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, küresel ticaret liginde üst sıralarda yer almanın yolunun katma değer sağlamaktan geçtiğini vurgulayarak şöyle konuştu: "Bursa, köklü sanayi kültürü, esnek üretim kabiliyeti ve nitelikli insan kaynağı gücüyle geçmişte olduğu gibi bugün de her ekonomik krizden daha da güçlenerek, kendini yenileyerek çıkmayı bilmiş asırlık bir ticaret şehridir. Yaş meyve sebze ve mamulleri sektörlerimizin zorlu iklim ve pazar şartlarında sergilediği bu ihracat başarısı, şehrimizin sahip olduğu bu ticari esnekliğin ve dayanıklılığın en güzel, en somut örneklerinden biridir. BTSO olarak bizler de kümelenme faaliyetlerimiz, Ur-Ge projelerimiz ve geniş kapsamlı uluslararası pazarlama organizasyonlarımızla ihracatçılarımızın önündeki engelleri kaldırmak, onları yeni alternatif pazarlarla buluşturmak için tüm kurumsal imkanlarımızı seferber etmeyi sürdürececeğiz." Altun: Birçok kentin 20-30 yıl sonraki hedeflerine Bursa şuan ulaştı" Törende konuşan Bursa Vali Yardımcısı Salih Altun, kentin ihracattaki öncü rolünün altını çizerek şunları kaydetti: "Bursa, bugün sanayi altyapısı, tarımsal potansiyeli ve nitelikli iş gücüyle ülkemizde pek çok kentin hayal dahi edemediği çok özel bir noktada bulunuyor. Birçok gelişmekte olan kentin ancak 20 ya da 30 yıl sonrası için stratejik planlarına koyabildiği vizyoner hedeflere, Bursa bugün çoktan ulaşmış ve bunları hayata geçirmiş vaziyettedir. Bizler de Valilik ve devletin yerel mekanizmaları olarak bu muazzam ekonomik dinamizmin tam ortasındayız. Kamu ve özel sektörün sergilediği bu örnek iş birliği modeli sayesinde ihracatçımızın, üreticimizin ve sanayicimizin her adımda yanında olmaya kararlılıkla devam edeceğiz.

BURSA'NIN FETHİNE ULUSLARARASI BAKIŞ Haber

BURSA'NIN FETHİNE ULUSLARARASI BAKIŞ

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği ‘Bursa’nın Fethi’nin 700. Yılı Uluslararası Sempozyumu’nda, yerli ve yabancı akademisyenler tarafından 14. yüzyıl Bursa’sı tarihi, kültürel ve siyasal boyutlarıyla ele alınıyor. Osmanlı Devleti’nin ilk başkenti olan ve erken dönem Osmanlı mimarisinin seçkin örneklerine ev sahipliği yapan payitaht Bursa’nın fethinin 700. yılı, Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından yıl boyunca çeşitli etkinliklerle 17 ilçede kutlanıyor. Etkinlikler kapsamında Kent Tarihi, Tanıtım ve Turizm Dairesi Başkanlığı tarafından Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA), Türk Tarih Kurumu (TTK) ve Bursa Uludağ Üniversitesi iş birliğiyle Atatürk Kültür Merkezi Merinos Yerleşkesi’nde ‘Bursa’nın Fethi’nin 700. Yılı Uluslararası Sempozyumu’ düzenleniyor. Bursa’nın fethinin yıl dönümünün kutlandığı 6 Nisan haftası öncesinde gerçekleştirilen sempozyumda, Türkiye, Hollanda, Sırbistan, İngiltere, İtalya ve Amerika’dan alanında yetkin 48 akademisyen ve araştırmacı bir araya geliyor. 3-5 Nisan tarihleri arasında düzenlenen programda, toplamda 13 oturum yapılarak 40 bildiri sunulacak. İlk dört oturum, Osmanlı tarihine önemli katkılar sunmuş değerli bilim insanları Halil İnalcık, Robert Ousterhout, Yusuf Oğuzoğlu ve yakın zamanda vefat eden İlber Ortaylı anısına gerçekleştiriliyor. Yıldırım Bayezid Salonu’ndaki açılış töreninde Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’i temsilen konuşan Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mehmet Yıldız, sempozyumla köklü bir medeniyetin doğuşuna tanıklık eden Bursa’nın 700 yıllık hafızasını anlamayı, anlatmayı ve geleceğe taşımayı amaçladıklarını söyledi. Bursa’nın tarih boyunca ticaretin, kültürün ve medeniyetin kesişim noktalarından biri olduğunu hatırlatan Mehmet Yıldız, güçlü mirası bilimsel, kültürel ve sanatsal çalışmalarla yeniden yorumladıklarını ifade etti. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin yıl boyunca çok yönlü ve kapsamlı bir etkinlik programı yürüttüğünü hatırlatan Yıldız, "Yürüttüğümüz projelerle, geçmiş ile gelecek arasında güçlü bir bağ kurmayı hedefliyoruz. Sempozyum da çalışmaların en önemli ve en güçlü ayaklarından biridir. Bilimsel üretimin ve akademik paylaşımın bu tür buluşmalarla güçlenmesinin, kent hafızasının korunması ve gelecek kuşaklara aktarılması açısından son derece önemli olduğuna inanıyoruz. Bursa’nın Fethi’nin 700. yılı hepimize kutlu olsun. Köklerimizden aldığımız güçle, ortak akılla ve dayanışmayla geleceğe birlikte yürüyoruz" dedi. Bursa Uludağ Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cafer Çiftçi ise, Bursa’nın yaklaşık 8500 yıllık bir tarihi birikimi barındırdığını dile getirdi. Birçok farklı topluma ve kültüre ev sahipliği yapan şehre en fazla 700 yıllık Türk varlığının damga vurduğunu anlatan Çiftçi, 1326 yılında Orhan Bey tarafından fethedilen Bursa’nın kısa sürede büyüyüp önemli bir kültür ve ticaret merkezi haline geldiğini aktardı. Danışma Kurulu adına konuşan Prof. Dr. İsmail Yaşayanlar da Bursa’nın Osmanlı için çok önemli bir kent ve mihenk taşı olduğunu belirtti. Osmanlı’nın ilk payitahtı olan Bursa’nın 700 yıllık tarihi birikiminin sempozyumda konuşulacağını anlatan Yaşayanlar, katkı sunan herkese teşekkür etti. Program konuşmaların ardından açılış oturumuyla devam etti. Moderatörlüğünü Prof. Dr. Cafer Çiftçi’nin üstlendiği bölümde Prof. Dr. Mehmet Öz, Prof. Dr. Murat Keçiş, Doç. Dr. Hasan Yılmazyaşar ve Prof. Vedat Turğut tarafından Bursa’nın fethi tarihi bakış açılarıyla değerlendirildi. Bizans İmparatorluğu, haçlı seferleri, Osmanlı beyliğinin ortaya çıkış süreci, Moğol istilası ve Orta Doğu hakkında da bilgi veren akademisyenler, Osmanlı’nın bölgedeki gelişimini ve kalıcı olmasını sağlayan etkenleri anlattı.

HÜRMÜZ BOĞAZI KAPATILDI İHLAL EDENLER VURULACAK Haber

HÜRMÜZ BOĞAZI KAPATILDI İHLAL EDENLER VURULACAK

İran Devrim Muhafızları, Hürmüz Boğazı’nın kapatıldığını duyurarak, yasağa uymayan unsurlara “sert karşılık verileceği” uyarısında bulundu. Açıklamada, bölgedeki gerilimin tırmandığına dikkat çekildi. HÜRMÜZ BOĞAZI İÇİN KRİTİK KARAR İslam Devrim Muhafızları Halkla İlişkiler Birimi tarafından yapılan açıklamada, Hürmüz Boğazı üzerinden gerçekleştirilecek deniz taşımacılığına yönelik yeni kararlar duyuruldu. Açıklamada, "İsrail-Amerikan ittifakı ve destekçilerine ait limanlara giden veya bu limanlardan gelen tüm gemilerin geçişi yasaklanmıştır" ifadelerine yer verildi. Boğazın fiilen kapalı olduğu vurgulanan açıklamada, ABD yönetiminin “boğaz açık” yönündeki açıklamalarının gerçeği yansıtmadığı savunuldu. GEMİLER GERİ DÖNDÜRÜLDÜ Bildiride, sabah saatlerinde üç farklı ülkeye ait konteyner gemisinin boğazdan geçiş girişiminde bulunduğu belirtildi. Devrim Muhafızları Deniz Kuvvetleri’nin müdahalesi sonrası gemilerin rotalarını değiştirmek zorunda kaldığı aktarıldı. Açıklamada, yasağa uymayan unsurların "sert bir karşılıkla" karşılaşacağı vurgulandı. HAMANEY’İN SON GÖRÜNTÜSÜ PAYLAŞILDI İran devlet televizyonu, ABD ve İsrail saldırılarında hayatını kaybettiği belirtilen dini lider Ayetullah Ali Hamaney’in son görüntülerini yayımladı. Görüntülerde Hamaney’in Kur’an-ı Kerim okuduğu görülürken, kaydın başkent Tahran’da ofis kamerası tarafından alındığı ifade edildi. Paylaşılan görüntülerde, Ayetullah Humeyni ve Devrim Muhafızları Komutanı Kasım Süleymani’ye ait fotoğrafların da yer aldığı dikkat çekti. “ABD ASKERLERİNİ BARINDIRAN YERLER HEDEF OLUR” İran Silahlı Kuvvetleri Sözcüsü Ebulfazl Şekarçi, ABD askerlerinin bulunduğu noktaların hedef alınabileceğini açıkladı. Şekarçi, "Amerikalı güçler bir otele girerse, o otel bizim gözümüzde hedef haline gelir" dedi. İran’ın saldırılara karşılık verdiğini belirten Şekarçi, "Sadece izleyip saldırıya uğramayı bekleyemeyiz" ifadelerini kullandı. SİVİLLERE UYARI Devrim Muhafızları, bölgedeki sivillere ABD askerlerinin bulunduğu alanlardan uzak durmaları çağrısında bulundu. Açıklamada, "Zarar görmemeniz için Amerikan güçlerinin bulunduğu bölgeleri terk etmenizi tavsiye ediyoruz" denildi. “İNSAN KALKANI” İDDİASI İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi de ABD askerlerinin Körfez ülkelerinde sivilleri “insan kalkanı” olarak kullandığını öne sürdü. Arakçi, ABD askerlerinin askeri üsler yerine otel ve ofislerde konakladığını iddia ederek, bu tesislere rezervasyon yapılmaması çağrısında bulundu. GERİLİM TIRMANIYOR Bölgedeki gelişmeler, küresel enerji ve ticaret hatları açısından kritik öneme sahip Hürmüz Boğazı’nda tansiyonun yükseldiğine işaret ederken, uluslararası kamuoyu gelişmeleri yakından takip ediyor.

BURSA'NIN TURİZM DEĞERLERİ KUVEYT'TE TANITILDI Haber

BURSA'NIN TURİZM DEĞERLERİ KUVEYT'TE TANITILDI

Bursa’nın turizmden hak ettiği payı alabilmesi ve dünyanın önemli destinasyonları arasında yer alması için çalışmalarını sürdüren Büyükşehir Belediyesi, uluslararası alandaki tanıtım çalışmalarına aralıksız devam ediyor. Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, Bursa’nın turizm sektör temsilcileri ve Büyükşehir Belediyesi bürokratlarıyla birlikte Kuveyt’te çeşitli temaslarda bulundu. Sportif alanda iş birliği Programın birinci gününde ilk olarak Türkiye Cumhuriyeti Kuveyt Büyükelçisi Tuba Nur Sönmez’i ziyaret eden Başkan Mustafa Bozbey, daha sonra beraberindekilerle birlikte Kuveyt Atletizm Federasyonu yetkililerinden Faisal Hasan Aldasem’le bir araya gelerek federasyonun tesislerinde incelemelerde bulundu. Ardından Kuveyt Olimpiyat Federasyonu Başkanvekili Şeyh Mübarek Faysal Nawaf Al-Ahmad Al-Sabah ve Kuveyt Olimpiyat Komitesi Genel Müdürü Mohammad Said Alkhalfan’ı ziyaret eden Başkan Mustafa Bozbey ve beraberindekiler, sportif alanda hayata geçirilebilecek iş birlikleri ile Kuveyt’ten Bursa’ya gelecek sporculara yönelik planlamaları konuştu. Kuveyt’teki temasların ikinci gününde Kuveyt Hentbol Federasyonu’nu ziyaret ederek Federasyon Başkanı Shebeen Alhajri, Genel Sekreter Gayed Al Adwani, Sayman Khaled Taleb ve Sayman Yardımcısı Meshal Alqabandi ile bir araya gelen Başkan Mustafa Bozbey, iki ülkenin hentbol alanındaki mevcut çalışmalarını ve geleceğe yönelik iş birliklerini görüştü. Kuveyt’in köklü kültürel geleneklerinden olan divaniyelere de katılarak Kuveytli iş insanlarıyla bir araya gelen Başkan Bozbey, ilk olarak Kuwaiti Hasawi ailesinin, daha sonra önceki dönem Kuveyt Ticaret Bakanı Faisal Abdulrahman Almedlij’in divaniyesine katıldı. "Ortak projeler geliştireceğiz" Bursa’yı sahip olduğu kültürel değerleriyle dünyaya tanıtmak ve turizm potansiyelini artırmak amacıyla çalışmaya devam ettiklerini söyleyen Bozbey, "Bursa ile Kuveyt arasındaki ikili ilişkilerin geliştirilmesi ile kültürel, ekonomik, ticari ve sportif alanlardaki iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik kapsamlı ve verimli görüşmeler yaptık. Atletizm alanında yakın ve yapıcı bir iş birliği içerisinde bulunduğumuz Kuveyt Atletizm Federasyonu ile önümüzdeki süreçte ortak projeler geliştireceğiz. Karşılıklı bağları daha da güçlendirmeyi; başarılı sporcuların yetişmesine birlikte katkı sunmayı hedefliyoruz" dedi. "Önemli katkılar sağlayacağına inanıyorum" Bu kapsamda, Kuveyt Atletizm Federasyonu’na bağlı atletizm takımlarını Ocak ayında Bursa Uluslararası Spor Festivali’nde ağırlayarak iş birliğini somut adımlarla ileriye taşımayı planladıklarını anlatan Başkan Bozbey, "Sportif alanda hayata geçirilebilecek iş birlikleri ile Kuveyt’ten Bursa’ya gelecek sporculara yönelik planlamaları ele aldık. Ayrıca, Bursa Büyükşehir Belediyesi olarak her yıl düzenlediğimiz Uluslararası Spor Festivali’ne Kuveytli sporcuları da davet ettik. Sportif alanda geliştireceğimiz bu iş birliğinin, kültürel bağlarımızın güçlenmesine de önemli katkılar sağlayacağına inanıyorum" diye konuştu. "Bursa’ya yönelik yatırım fırsatlarını konuştuk" Ziyarette, karşılıklı yürütülecek ortak projeler ve sportif değişim programlarıyla hentbol branşında daha başarılı sporcular yetiştirilmesine yönelik değerlendirmelerde bulunduklarını da vurgulayan Başkan Mustafa Bozbey, "Program kapsamında Kuveyt’in köklü kültürel geleneklerinden biri olan divaniyelere de katıldık. Bursa’ya yönelik yatırım fırsatları, Kuveytli iş insanlarının beklentileri ve iki ülke arasındaki ekonomik ve ticari ilişkilerin daha da geliştirilmesine yönelik görüşlerimizi karşılıklı olarak paylaştık. Bu anlamlı kültürel buluşmaların Türkiye ve Kuveyt arasındaki ilişkilerin güçlenmesine önemli katkılar sunacağını inanıyorum" dedi.

BURSA'DA KAR PAYI VAADİYLE ALTINLARINI KAPTIRDILAR Haber

BURSA'DA KAR PAYI VAADİYLE ALTINLARINI KAPTIRDILAR

Bursa Kapalıçarşı'da faaliyet gösteren bir kuyumcuya yönelik dolandırıcılık iddiası kentte büyük yankı uyandırdı. "Altın işletme" ve düzenli kâr payı vaadiyle onlarca kişiden para ve altın toplandığı, toplam mağduriyetin yaklaşık 120 milyon lirayı bulduğu öne sürüldü. Dosyada mağdurlar arasında bir cumhuriyet savcısının da bulunması dikkat çekti. İddiaya göre şüpheliler M.B.A., H.Ç.A. ve E.B., müşterilere verdikleri güvenle altınların işletileceğini, belirli aralıklarla kâr payı dağıtılacağını söyledi. Bu vaade kanan yaklaşık 40 kişi, kimi düğün için biriktirdiği parasını, kimi ticaret için ayırdığı sermayesini, kimi ise aldığı ürünlerin bedelini kuyumcuya teslim etti. Ancak bir süre sonra ödemeler kesildi, ana paralar da geri verilmedi. Mağdurlar kuyumcu önünde toplandı Olayın kamuoyuna yansımasının ardından çok sayıda mağdur kuyumcu dükkanı önünde toplanarak tepkisini dile getirdi. Zaman zaman gergin anların yaşandığı protestoda vatandaşlar, kendilerini oyalayan vaatlere artık inanmadıklarını söyledi. Bazı mağdurlar, şüphelilerin yasa dışı bahis oynadığı iddiasını da gündeme getirdi. Şüpheliler ise ifadelerinde olayın dolandırıcılık değil, ticari bir anlaşmazlık olduğunu savundu. Ödeme sözü verilmesi üzerine bazı mağdurların geçici olarak şikayetlerinden vazgeçtiği, ancak vaatlerin yerine getirilmemesi üzerine yeniden suç duyurusunda bulundukları öğrenildi. Kuyumcular Odası devrede Bursa Kuyumcular Odası Başkanı İsa Altıkardeş, çok sayıda mağdurun odaya başvurduğunu belirterek, "Sorunun çözümü için girişimlerde bulunduk ancak şu ana kadar somut bir sonuç alınamadı" dedi. Olayla ilgili geniş çaplı soruşturma Bursa Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından sürdürülüyor.

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN, PUTİN, ŞERİF VE CAPAROV İLE GÖRÜŞTÜ Haber

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN, PUTİN, ŞERİF VE CAPAROV İLE GÖRÜŞTÜ

Erdoğan, forum çerçevesindeki görüşmelerde Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif ve Kırgızistan Cumhurbaşkanı Sadır Caparov ile ayrı ayrı bir araya geldi. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ilk teması, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ile gerçekleşti. Görüşmede Türkiye-Rusya ilişkileri, enerji iş birlikleri, Karadeniz’deki güvenlik dengeleri ve bölgesel gelişmeler ele alındı. Tarafların, başta ticaret ve savunma sanayi olmak üzere birçok alanda iş birliğini daha da ileri taşımak konusunda mutabık kaldığı öğrenildi. Erdoğan daha sonra Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif ile buluştu. İki liderin görüşmesinde Türkiye-Pakistan arasındaki stratejik ortaklık, savunma sanayii iş birlikleri ve bölgesel güvenlik konularına dair değerlendirmeler yapıldı. Özellikle Güney Asya’da barışın tesisi, ticaret hacminin artırılması ve kültürel bağların güçlendirilmesi gündeme geldi. Son olarak Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kırgızistan Cumhurbaşkanı Sadır Caparov ile bir araya geldi. Türk Devletleri Teşkilatı çerçevesinde yürütülen projeler ve Orta Asya’da ekonomik iş birliklerinin artırılması konusunda fikir alışverişinde bulunuldu. Liderlerin ayrıca Türk dünyasının entegrasyonuna yönelik ortak adımlar atma konusunda kararlılıklarını ifade ettikleri belirtildi. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Aşkabat’taki temaslarının, Türkiye’nin çok taraflı diplomasi anlayışı ve bölgesel barışa katkı sağlama hedefleri doğrultusunda önemli kazanımlar sunduğu değerlendiriliyor.

TRABZON'DAN RUSYA’YA FERİBOT SEFERLERİ BAŞLADI Haber

TRABZON'DAN RUSYA’YA FERİBOT SEFERLERİ BAŞLADI

2011 yılından bu yana durdurulan seferler, Karadeniz’in iki yakasında hem ticaret hem de turizmi canlandırmayı hedefliyor. 61saat’in haberine göre; 14 yıl aradan sonra başlatılan seferlerle Rusya ile Türkiye arasında önemli bir ulaşım hattı kurulmuş olacak. 550 yolcu, 150 mürettebat ve 220 araç kapasiteli feribotlarla Trabzon'dan yapılan seferlere ilgi büyük. SEFERLER HAFTADA 4 GÜN GERÇEKLEŞECEK Yeni düzenlemeye göre seferler haftada dört gün olacak: Trabzon çıkışlı: Çarşamba ve Pazar Soçi çıkışlı: Perşembe ve Pazartesi Gemiler karşı limanlara sabah saatlerinde ulaşacak. Yaklaşık 12 saat süren yolculuk, hem yolculara konforlu bir seyahat imkânı hem de araç taşımacılığı avantajı sunuyor. BİLET FİYATLARI AÇIKLANDI Feribot seferlerinin fiyatları şöyle: Araç taşıma ücreti: 500 Dolar Suit oda: 220 Dolar Oturarak seyahat: 70 Dolar 4 kişilik kamarada kişi başı: 90 Dolar VİZE DURUMU NASIL? Rus vatandaşları Türkiye’ye vizesiz giriş yapabiliyor. Türk vatandaşları ise online vize alarak Rusya’ya giriş yapabilecek. Ayrıca, 10–15 kişilik gruplar halinde seyahat eden Türk vatandaşları da vizeden muaf tutulabilecek. TİCARET VE TURİZME KÖPRÜ OLACAK Seferlerin yeniden başlamasıyla birlikte Trabzon ile Soçi arasında hem ticari ilişkilerin gelişmesi hem de turizmde yeni fırsatların doğması bekleniyor. Karadeniz’de yıllar sonra yeniden canlanan bu ulaşım hattı, bölge ekonomisine de olumlu katkı sağlayacak.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.