#Vatandaşlar

- Vatandaşlar haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Vatandaşlar haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

BURSALILAR MAÇI DEV EKRANLARDA OMUZ OMUZA SEYRETTİ Haber

BURSALILAR MAÇI DEV EKRANLARDA OMUZ OMUZA SEYRETTİ

A Milli Futbol Takımı'nın Dünya Kupası'nda Avustralya ile oynadığı maç için Bursa'daki meydanlara dev ekranlar kuruldu. Bursalılar milli mücadeleyi meydanlarda büyük heyecan içinde izledi. Maç coşkusu, ay-yıldızlı ekibin 2-0'lık mağlubiyetiyle yerini hüzne bıraktı. 2026 FIFA Dünya Kupası'nda A Milli Futbol Takımı'nın Avustralya ile oynadığı maç öncesi, meydanlara kurulan dev ekranlarda maçı izlemek için vatandaşlar erken saatlerde yerini aldı. Bursa Büyükşehir Belediyesi, Nilüfer Belediyesi, Kestel Belediyesi, Yıldırım Belediyesi ve diğeri ilçe belediyeleri belirledikleri alanlarda kurdukları dev erkanların yanı sıra ikramlarda da bulundu. Saban namazıyla birlikte tarihi Ulu Cami'de buluşan vatandaşlar, Bursa Büyükşehir Belediye tarafından ikram edilen çorba ile Gazi Orhan Parkı'nda maç heyecanını yaşadı. Türkiye saatiyle 07.00'de başlayan mücadele öncesi tezahürat ve gösterileriyle büyük heyecan yaşayan gencinden yaşlısına binlerce vatanda, maçı pür dikkat takip etti. Ancak Avustralya'nın bulduğu goller sonrası alandaki sevinç yerini sessizliğe ve üzüntüye bıraktı. Maçın son düdüğüne kadar dev ekranın başından ayrılmayan futbolseverler, alınan 2-0'lık mağlubiyetin ardından sessizce alandan ayrıldı. Millilerin maçını BBP Genel Başkan Yardımcısı Ekrem Alfatlı, Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba, AK Parti Bursa İl Başkanı Davut Gürkan, Bursa Gençlik ve Spor İl Müdürü Rahmi Aksoy vatandaşlarla birlikte seyretti.

AYDIN'DA TERMOMETRELER 42 DERECEYİ GÖSTERDİ Haber

AYDIN'DA TERMOMETRELER 42 DERECEYİ GÖSTERDİ

Ülke genelinde hava sıcaklıklarında artış yaşanırken, Aydın’da da sıcaklıklar mevsim normallerinin üzerinde seyretmeye başladı. Haziran ayı en yüksek sıcaklık ortalaması 33,5 derece, en düşük sıcaklık ortalaması ise 18,3 derece olan Aydın’da, termometreler 42 dereceyi gösterdi. Hissedilen sıcaklığın ise yaklaşık 47 dereceye dayandığı kent genelinde vatandaşlar ise adeta sığınacak gölge aradı. Güneşten korunmak isteyen birçok vatandaş, park ve bahçelerde serinlemeye çalıştı. Özellikle gündüz vakitlerinde adeta hayalet şehre dönen Aydın genelinde, sıcak havalar kentte hayatı durma noktasına getirdi. Gölge arayan vatandaşlar park ve bahçelere akın ederken, bazıları ise süs havuzlarında serinlemeye çalıştı. Uzmanlar, özellikle öğle saatlerinde mecbur kalmadıkça dışarı çıkılmaması konusunda uyarılar yaparken, sıcaklıkların önümüzdeki günlerde de devam edeceği tahmin ediliyor. "Aydın bana serin geliyor" Adana’dan Aydın’a gelen vatandaşlardan Elif Sinan; "Aydın’ın sıcağı benim için çok güzel. Şu an esiyor. Adana’nın sıcağını görmenizi istemem. Aşırı sıcak orada. Geçen sene 59 dereceleri gördük orada. Klimalar bile kar etmedi. O yüzden Aydın bana serin" dedi. Vatandaşlardan Yücel İlbaş; "Biz alıştık. 30 senedir böyle ama sıcak. Klima ile soğuyoruz. Alıştık artık" dedi. "Manisa bu kadar sıcak değil" Manisa’nın Gölmarmara ilçesinden Aydın’a gezmeye gelen vatandaşlardan Mehmet Can Kırmızı ise "Eşimle Aydın’a gezmeye geldik ama burası aşırı sıcak. Böyle bir sıcaklık yok. Tarlaya gitsen bile böyle bir sıcaklık yok bizim oralarda. Aydın başka bir memleket ama gezilecek yerleri var, güzel yerler. Manisa bu kadar sıcak değil. Burada ise terler alnımızdan akıyor. Zaten yanmışız burası iyice yaktı bizi. Ama memleket olarak güzel yer" dedi. "Yazın buralarda yaşanmaz" Aydın’da üniversite öğrencisi olan ve aslen Mardinli olan Ebru Öztürk de; "Açıkçası Aydın’ın sıcağına adapte olamıyorum. Memleketim de çok sıcak ama ben böyle bir sıcaklık görmedim. İsyan ediyorum. Tek çare denize gitmek ya da klimaları açmak. Mardin’in güneşi çok kötü yakıyor ama orada ter olmadığı için kesinlikle oranın sıcağı daha güzel. Ama Aydın’daki nem oranı o kadar yüksek ki, yazın kimse Aydın’a gelmesin. Yazın buralarda yaşanmaz" dedi. Antalya’nın Alanya ilçesinden Aydın’a üniversite eğitimi için gelen Gamze Çakır ise Aydın’ın sıcağının yakıcı olduğunu ifade ederek "Alanya’da yaşıyorum. Oraya göre gerçekten çok sıcak ve aşırı kuru. Orada sıcak oluyor, nefes alamıyoruz ama burada sıcaklık direk insanın vücudunu yakıyor. Fenalık geçirttiriyor" dedi. "Sıcaklıkla baş edemiyorum" Eskilerde daha sıcak günlerin olduğunu ifade eden vatandaşlardan Mehmet Cırban; "Aydın’ın sıcakları hiç hoş değil. Aslında bu global bir sorun. Sıcaklıkla baş edemiyorum. Sıkıntı oluyor. 1986 yılında 48 dereceleri bulmuştu sıcaklık. Şimdi de var ama bizler şimdi nane molla olduk. 38 derece sıcak bizi nahoş ediyor1 diye konuştu. Çocukluğunda bu kadar sıcaklığın olduğunu hatırlamadığını ifade eden vatandaşlardan Gülizar Güldal ise "Aydınlıyım ama eskiden bu kadar sıcak olmuyordu bizim çocukluğumuzda. Fakat artık aşırı sıcak. Allah hepimize yardım etsin" dedi.

ADANA'DA TERMOMETRE 30 DERECEYİ GÖSTERDİ Haber

ADANA'DA TERMOMETRE 30 DERECEYİ GÖSTERDİ

Adana’da bahar aylarının ortasında yaz sıcaklıkları etkisini göstermeye başladı. Kent merkezinde hava sıcaklığı termometre'de 30 dereceye yaklaşırken, güneşli havayı fırsat bilen vatandaşlar park ve bahçelere akın etti. Toros Dağları’nın yüksek kesimlerinde kar manzarası devam ederken, şehir merkezindeki sıcak hava dikkat çekti. Mevsim normallerinin üzerinde seyreden sıcaklıklar bazı vatandaşları memnun ederken, bazıları ise bunaltıcı havadan şikayet etti. Atatürk Parkı’nda vakit geçiren vatandaşlardan Mustafa Bilgin Delibaş, Adana’da yaz sıcaklarının erken hissedilmeye başlandığını belirterek, "Bu aylarda sıcaklık artınca üzülmeye başlıyoruz. Duşa giriyoruz ama çıkar çıkmaz tekrar terliyoruz. Bu sıcaklık bizi kıştan daha çok yoruyor. Yakında yürüyüş bile yapılamaz hale gelecek" dedi. Sıcak havanın günlük yaşamı zorlaştırdığını ifade eden Barış Bakaç ise "Yaklaşık bir haftadır tişört giymeye başladım. Hava çok sıcak. Bazen iş yerinde başımı soğuk suya sokuyorum ya da duş alıyorum" diye konuştu. Kentte yaşayan Kerem Eker de yüksek sıcaklıkların etkisine dikkat çekerek, "Sıcaktan bunalmaya başladık. Dışarı çıkarken bile ‘çok sıcak’ diye düşünüyoruz. Adana Türkiye’nin en sıcak illerinden biri" ifadelerini kullandı. Uzmanlar, önümüzdeki günlerde sıcaklıkların daha da artabileceğine dikkat çekerken, vatandaşların özellikle öğle saatlerinde güneş altında uzun süre kalmamaları konusunda uyarıyor.

YAŞLI BABASINA SERT ÇIKAN ŞAHIS YANLIŞ ANLAŞILIP DARP EDİLDİ Haber

YAŞLI BABASINA SERT ÇIKAN ŞAHIS YANLIŞ ANLAŞILIP DARP EDİLDİ

Kahramanmaraş’ta tekerlekli sandalyedeki yaşlı babasına sert çıkan bir kişi, çevredeki vatandaşlar tarafından yanlış anlaşılınca darp edildi. Olayın, gencin sağlık durumu nedeniyle yaşanan bir anlık tepki olduğu sonradan ortaya çıktı. Olay, Onikişubat ilçesi Karamanlı Mahallesi’nde meydana geldi. İddiaya göre, bipolar hastası olduğu öğrenilen 34 yaşındaki Ayhan İnce, 69 yaşındaki babası Alaattin İnce’yi tekerlekli sandalye ile evine götürürken yolun bozuk olması nedeniyle ilerlemekte zorlandı. Bu sırada sinirlenen İnce, babasını yürütmek isteyerek sert bir şekilde tepki gösterdi. YANLIŞ ANLAŞILINCA SALDIRIYA UĞRADI Gencin babasına sert çıktığını gören çevredeki vatandaşlar, durumu yanlış değerlendirerek Ayhan İnce’ye müdahale etti. Kalabalık tarafından darp edilen gencin o anları ise cep telefonu kamerasıyla kaydedildi. İhbar üzerine olay yerine sağlık ve polis ekipleri sevk edildi. Baba ve oğul, sağlık ekipleri tarafından tedavi altına alındı. “OLAY YANLIŞ ANLAŞILDI” Polis ekiplerine ifade veren baba Alaattin İnce, oğlunun kendisine zarar vermediğini belirterek olayın yanlış anlaşıldığını söyledi. İnce, oğlunun tekerlekli sandalyeyi itemediği için kendisinden kalkmasını istediğini ifade etti ve şikayetçi olmadığını dile getirdi. Aile yakınları da olayın tamamen yanlış anlaşılmadan kaynaklandığını vurguladı. YAŞLI ADAM BAKIM MERKEZİNE YERLEŞTİRİLDİ Olayın ardından Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü ekipleri tarafından yaşlı adamın bir bakım merkezine yerleştirildiği öğrenildi. Görgü tanıkları ise olaya müdahale ettiklerini ve durumu yetkililere bildirdiklerini ifade etti. Olayla ilgili inceleme sürüyor.

KENTSEL DÖNÜŞÜM MAĞDURLARINDAN CHP YÖNETİMİNE TEPKİ Haber

KENTSEL DÖNÜŞÜM MAĞDURLARINDAN CHP YÖNETİMİNE TEPKİ

İzmir’in Karabağlar ilçesinde kentsel dönüşüm projesi kapsamında evlerini teslim eden vatandaşlar, yıllardır konutlarının yapılmadığını belirterek CHP yönetimine tepki gösterdi. Uzundere Mahallesi’nde yaşayan ve kentsel dönüşüm sürecinde mağdur olduklarını ifade eden vatandaşlar adına açıklama yapan Uzundere Kentsel Platform Sözcüsü Eray Uslu, yaklaşık 15 yıldır çözüm beklediklerini söyledi. “PROJE MAĞDURİYETE DÖNÜŞTÜ” Evlerini güvenerek teslim ettiklerini belirten Uslu, "15 yıldır ‘yapacağız’ deniliyor ancak ortada somut bir adım yok. Binlerce insan belirsizlik içinde bırakıldı" ifadelerini kullandı. Projenin başlangıçta “prestij projesi” olarak tanıtıldığını hatırlatan Uslu, gelinen noktada bunun bir mağduriyet projesine dönüştüğünü savundu. GENEL MERKEZE DOSYA SUNULDU Sorunun çözümü için daha önce Ankara’da temaslarda bulunduklarını aktaran Uslu, CHP Genel Başkan Yardımcısı Gökhan Zeybek ile görüştüklerini belirterek, "Dosyamızı sunduk, takip edileceği söylendi. Ancak aradan 2 yıl geçmesine rağmen kendisine bir daha ulaşamadık" dedi. “BU VEBAL SİZİN BOYNUNUZDA” Mağduriyetin her geçen gün arttığını vurgulayan Uslu, bazı vatandaşların yeni konutlarını göremeden hayatını kaybettiğini ifade ederek, "İnsanlar yıllarca bekledi. Bu vebal sizin boynunuzdadır" diye konuştu. Platform sözcüsü Uslu, CHP Genel Başkanı Özgür Özel’i Uzundere’ye davet ederek vatandaşlarla yüz yüze görüşmeye çağırdı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.