#Yaşam Mücadelesi

- Yaşam Mücadelesi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Yaşam Mücadelesi haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

YAYA GEÇİDİNDE KAHREDEN KAZA KAMERADA Haber

YAYA GEÇİDİNDE KAHREDEN KAZA KAMERADA

Samsun’da bisikletiyle yaya geçidinden karşıya geçmeye çalışırken otomobilin çarpması sonucu ağır yaralanan 12 yaşındaki Güneş Uçak, tedavi gördüğü hastanede 5 günlük yaşam savaşını kaybetti. Feci kazanın güvenlik kamerası görüntüleri ortaya çıkarken, minik Güneş son yolculuğuna uğurlandı. Mimar Sinan Ortaokulu 5. sınıf öğrencisi ve Atakum Belediyespor U12 Takımı oyuncusu Güneş Uçak (12), 6 Haziran’da Atatürk Bulvarı Türk-İş Kavşağı’nda bisikletiyle yaya geçidinden karşıya geçmeye çalıştığı sırada bir otomobilin çarpması sonucu ağır yaralandı. Kaza sonrası olay yerine sevk edilen sağlık ekiplerince hastaneye kaldırılan Güneş Uçak, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Yoğun Bakım Ünitesi’nde tedavi altına alındı. 5 gün yaşam mücadelesi veren Güneş, 10 Haziran tarihinde doktorların tüm müdahalelerine rağmen hayatını kaybetti. Öte yandan, kazaya ilişkin güvenlik kamerası görüntüleri de ortaya çıktı. Görüntülerde, Güneş Uçak’ın bisikletiyle yaya yolundan karşıya geçmeye çalıştığı sırada süratle gelen bir otomobilin çarpması sonucu metrelerce sürüklendiği görüldü. Feci kazanın görüntüleri, yaşanan olayın dehşetini gözler önüne serdi. Güneş Uçak için bugün Derecik Merkez Camii’nde ikindi namazını müteakip cenaze namazı kılındı. Ardından Derecik Mezarlığı’na defnedilen Güneş’in cenazesine ailesi, yakınları, okul arkadaşları, öğretmenleri, sporcu arkadaşları ve çok sayıda vatandaş katıldı. Cenaze töreninde duygusal anlar yaşanırken, küçük sporcu gözyaşları arasında son yolculuğuna uğurlandı. Cenazeye Atakum Belediye Başkanı Serhat Türkel de katılarak ailenin acısını paylaştı.

ESKİ EŞİN KEZZAPLI SALDIRISI AYFER'İ HAYATTAN KOPARDI Haber

ESKİ EŞİN KEZZAPLI SALDIRISI AYFER'İ HAYATTAN KOPARDI

İzmir'de cani eski eşin kezzaplı saldırısı bir kadını, bir anneyi bu hayattan kopardı. Annesini korumaya çalışırken ağır yaralanan 13 yaşındaki kızının yaşam savaşı sürerken, saldırı sırasında elleri yanan ve olay yerinden uzaklaşan katil zanlısı koca, jandarma ekiplerince hastanede kıskıvrak yakalandı. Olay, 1 Haziran günü saat 13.30 sularında Konak ilçesi Ferahlı Mahallesi 3498 Sokak'ta yaşandı. Alınan bilgilere göre, 47 yaşındaki Hakan Ş., boşanma sürecinde olduğu eşi Ayfer Karakayışlı ve 13 yaşındaki kızı M.N.Ş. eve doğru ilerlerken yollarını kesti. Yanında getirdiği kezzaplaeski eşini pusuya düşüren gözü dönmüş koca, sokak ortasında dehşet saçtı. Hakan Ş., elindeki kimyasal maddeyi aniden eşinin üzerine boşalttı. Talihsiz kadın acılar içinde yere düşerken, mahallede çığlıklar yükseldi. ANNESİNE SİPER OLAN KÜÇÜK KIZ DA AĞIR YARALANDI Annesinin kezzaplı saldırıya uğradığını gören 13 yaşındaki M.N.Ş., babasına engel olmak ve annesini korumak amacıyla tereddüt etmeden araya girdi. Ancak bu esnada fırlatılan kezzabın bir kısmı küçük kızın üzerine de geldi. Yaşanan arbede ve kimyasal maddenin etkisiyle saldırgan Hakan Ş.'nin de elleri yandı. Şüpheli koca olay sonrası yaya olarak kayıplara karışırken, çevredeki vatandaşların ihbarı üzerine bölgeye çok sayıda polis ve sağlık ekibi sevk edildi. CANLANDIRMA ODASINDA MÜDAHALE EDİLDİ AMA KURTARILAMADI Ağır yaralı anne Ayfer Karakayışlı ve kızı M.N.Ş., olay yerine intikal eden ambulanslarla hastaneye sevk edildi. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesine getirildiğinde durumu kritik olan ve ilk olarak canlandırma odasında yoğun tedaviye alınan anne Karakayışlı, daha sonra yoğun bakım servisine alındı. Talihsiz kadın, doktorların tüm müdahalelerine rağmen dün akşam saatlerinde yaşamını yitirdi. Karakayışlı'nın cenazesi otopsi işlemleri için İzmir Adli Tıp Kurumu morguna gönderildi. KAÇAN KATİL ZANLISI HASTANEDE YAKALANDI Olayın ardından yaya olarak kaçan katil zanlısı Hakan Ş.'nin, saldırı anında kendi ellerini de yakması sebebiyle saat 13.48 sıralarında tedavi için Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesine başvurduğu belirlendi. Emniyet güçlerinin hızlı koordinasyonuyla hastanede önlem alan jandarma ekipleri, şüpheliyi yakalayarak gözaltına aldı. Hastanedeki tedavisi polis gözetiminde süren zanlının, işlemlerinin tamamlanmasının ardından adliyeye sevk edileceği belirtildi. Annesini canı pahasına korumak isterken vücudunda ağır yanıklar oluşan 13 yaşındaki M.N.Ş.'nin ise hastanedeki yaşam mücadelesi sürüyor. Olayla ilgili başlatılan geniş çaplı soruşturma titizlikle devam ederken, vahşetin yaşandığı sokakta polis ekipleri incelemelerini sürdürdü.

19 YIL ÖMÜR BİÇİLEN 39 YAŞINDAKİ MÜGE MÜCADELEYİ KAYBETTİ Haber

19 YIL ÖMÜR BİÇİLEN 39 YAŞINDAKİ MÜGE MÜCADELEYİ KAYBETTİ

Bursa’da doğuştan nadir görülen Rubinstein-Taybi Sendromu ile yaşam mücadelesi veren 39 yaşındaki Müge Demirci, yoğun bakımda 11 gün süren tedavisinin ardından hayatını kaybetti. Ailesinin organ bağışına onay vermesiyle Demirci’nin organları üç hastaya umut oldu. 11 GÜNLÜK YAŞAM MÜCADELESİNİ KAYBETTİ Kestel’de bir rehabilitasyon merkezinde tedavi gören Müge Demirci, 17 Nisan’da kalp durması nedeniyle Kestel Devlet Hastanesi’ne kaldırıldı. Yoğun bakımda tedavi altına alınan Demirci’nin 28 Nisan’da beyin ölümü gerçekleşti. Aileyle yapılan görüşmelerin ardından organ bağışı kabul edildi. 30 Nisan’da gerçekleştirilen operasyonla Demirci’nin karaciğeri ve iki böbreği, nakil bekleyen hastalara ulaştırılmak üzere alındı. "GİDERKEN BİLE ÜÇ CANA CAN OLDU" Anne Sema Öztekin, kızına henüz 16 günlükken Rubinstein-Taybi Sendromu teşhisi konulduğunu belirterek, yıllarca süren mücadeleyi sevgiyle sürdürdüklerini ifade etti. Öztekin, "O benim inci çiçeğimdi. Doktorlar en fazla 19 yıl yaşar demişti ama biz sevgiyle 39 yıl birlikte yaşadık. Giderken bile üç cana can oldu" dedi. "İYİ Kİ ONUN ANNESİ OLDUM" Kızının yaşam mücadelesinin kendileri için büyük bir anlam taşıdığını vurgulayan anne Öztekin, "İyi ki onun annesi oldum. Onunla sevgi dolu bir hayat yaşadık. Onun annesi olmaktan gurur duyuyorum" ifadelerini kullandı. ORGAN BAĞIŞIYLA UMUT OLDU Operasyon sürecine ilişkin bilgi veren Anestezi ve Reanimasyon Uzmanı Dr. Ayşegül Aydemir ise beyin ölümünün geri dönüşsüz bir durum olduğunu aileye detaylı şekilde anlattıklarını belirtti. Aydemir, "Aile için zor bir karardı ancak hastanın hayatı boyunca insanlara fayda sağladığını, vefatından sonra da bunu sürdürebileceğini düşündüler. Bu karar sayesinde üç hastaya umut olundu" diye konuştu. Yetkililer, organ bağışının hayat kurtaran önemine dikkat çekerek vatandaşları bu konuda duyarlı olmaya davet etti.

DOKTORLAR 'YAŞAMAZ' DEDİ EŞİNİN SEVGİSİ HAYATTA TUTTU Haber

DOKTORLAR 'YAŞAMAZ' DEDİ EŞİNİN SEVGİSİ HAYATTA TUTTU

35 gün hastanede yaşam mücadelesi veren İnan, bir yıl süren tedavi sürecinin ardından sağlığına kavuşarak adeta yeniden doğdu. Olay, 2022 yılında Efeler ilçesine bağlı Kemer Mahallesi’nde meydana geldi. Evlerinin çatısına çıkan Atilla İnan, dengesini kaybederek beton zemine düştü. Vücudunun birçok yerinde kırıklar oluşan İnan, iç kanama geçirdi. Kırmızı kodla hastaneye kaldırılan ve hayati tehlikesi bulunan İnan için doktorlar “yaşama ihtimali çok düşük” değerlendirmesi yaptı. “GÖZLERİMİ HASTANEDE AÇTIM” Olay anını hatırlamadığını dile getiren Atilla İnan, yaşadıklarını şu sözlerle anlattı: “Hiçbir şeyim yoktu, sadece çatıya çıkan merdivene tırmandığımı hatırlıyorum. Gözlerimi hastanede açtım. 35 gün yoğun bakımda kaldım, ardından 3 ay boyunca evde sırtüstü yattım. Daha sonra bastonla yürümeye başladım. Tedavim bir yıl sürdü.” “EŞİM BANA BEBEK GİBİ BAKTI” Hayatta kalmasında en büyük payın eşi olduğunu söyleyen İnan, duygusal sözlerle eşine teşekkür etti: “Zor bir süreçti ama bu süreçte en büyük destekçim eşimdi. Bir bebek gibi ilgilendi benimle. Onun sevgisi ve sabrı sayesinde adeta ikinci kez dünyaya geldim. O dönemde doktorlar bile ümidini kesmişti. ‘Çok yaşamaz’ demişler. Ama biz birlikte mücadele ettik.” “VÜCUDUMDA METAL PARÇALAR VAR, AMA HAYATTAYIM” Kazadan sonra uzun süre çalışamayan İnan, yavaş yavaş toparlandığını belirtti: “1,5 yıl boyunca çalışamadım. 2024’ün ortasında hafif işlerde çalışmaya başladım. Hâlâ ağır iş yapamıyorum çünkü vücudumda vidalar, metal parçalar var. Ama çok şükür bugünlere geldik. Demek ki daha yiyecek lokmamız varmış.” “ALLAH KİMSEYE YAŞATMASIN” Yaşadığı süreci “anlatılmaz, yaşanır” olarak tanımlayan İnan, “Allah böyle bir acıyı kimseye yaşatmasın. Ölümle yaşam arasındaki çizgiyi gördüm. Hayata yeniden tutunmanın ne demek olduğunu anladım” diyerek sözlerini tamamladı.

BİLİNCİ KAPANAN ANNE OĞLUNUN KARACİĞERİYLE YAŞAMA TUTUNDU Haber

BİLİNCİ KAPANAN ANNE OĞLUNUN KARACİĞERİYLE YAŞAMA TUTUNDU

Adana'da yaşayan 61 yaşındaki Nilgün Çağlıyan, karaciğer yetmezliği nedeniyle bilinci kapalı halde yoğun bakımda yaşam mücadelesi verirken, oğlu Erdener Çağlıyan'dan alınan karaciğer dokusu sayesinde hayata tutundu. Anne-oğulun dramatik ve bir o kadar da umut dolu hikayesi yürekleri ısıttı. "Ben ona hayat verdim, o da bana hayat verdi" diyen anne Nilgün Çağlıyan’ın sözleri, ailenin yaşadığı duygusal süreci özetler nitelikteydi. HASTALIĞI HIZLA İLERLEDİ, NAKİL KARARI ALINDI Adana'da 4 çocuk ve 3 torun sahibi Nilgün Çağlıyan, bir süre önce şiddetli halsizlik, vücutta morarmalar ve kaşıntı şikayetleriyle hastaneye başvurdu. Yapılan tetkiklerde karaciğer yetmezliği teşhisi konulan Çağlıyan’ın durumu kısa sürede ağırlaştı ve yoğun bakım ünitesine alındı. Doktorlar, acil organ nakli gerektiğini bildirdi. Aile üyelerinden örnekler alınırken, üçüncü çocuk olan 41 yaşındaki Erdener Çağlıyan'ın karaciğer dokusunun annesiyle tam uyumlu olduğu belirlendi. 14,5 SAATLİK OPERASYONLA HAYATA DÖNDÜ Zamanla yarışan doktorlar, vakit kaybetmeden Prof. Dr. Süleyman Çetinkünar ve ekibinin gözetiminde ameliyatı gerçekleştirdi. 14,5 saat süren operasyon sonrası Nilgün Çağlıyan, oğlunun karaciğerinden alınan dokuyla hayata tutundu. Anne ve oğlu, ameliyat sonrası iyileşme sürecini birlikte geçirdi. Hastanede uygulanan tedavinin ardından taburcu edilen Çağlıyan ailesi, o günden bu yana birbirlerine daha sıkı sarıldıklarını söylüyor. "GÖZÜMÜ YOĞUN BAKIMDA DEĞİL, HAYATIN İÇİNDE AÇTIM" Geçirdiği zorlu süreci anlatan anne Nilgün Çağlıyan, hastalığının bir anda ilerlediğini belirterek şunları söyledi: “15 gün gibi kısa bir sürede her şey gelişti. Yoğun bakıma alındığımda bilincim kapanmıştı. O sırada oğlum karaciğerini bana vermeye karar vermiş ve ameliyat gerçekleşmiş. Uyandığımda ne olduğunu bilmiyordum ama çocuklarımın beni yalnız bırakmayacağını hep biliyordum. Şimdi yeniden nefes alabiliyorsam, bu onun sayesinde. Allah herkese böyle evlat nasip etsin.” "BİZ 'CANIMIZI VERİRİZ' DERKEN BLÖF YAPMIYORUZ" Annesine karaciğerinin yüzde 65’ini veren Erdener Çağlıyan ise, böyle bir karar vermenin kendisi için zor olmadığını belirtti. Duygusal konuşmasında şunları söyledi: “Biz aile olarak birbirimize çok bağlıyız. Annemin durumu kritikleşince test yaptırdım ve en uygun verici ben çıktım. Tereddütsüz ameliyatı kabul ettim. Annemle birlikte girdik ameliyata ve yine birlikte çıktık. İnsan 'canımı veririm' der bazen, ben de hep öyle derdim. Ama şimdi bunun laf değil, gerçek olduğunu gösterdim. Yine olsa, yine veririm. Cennet annelerin ayakları altındadır, bunu bir kez daha yaşadık.” DOKTORLARDAN AİLEYE TEBRİK Operasyonu gerçekleştiren ekip, anne-oğulun süreci başarıyla tamamlamasının ardından açıklamalarda bulundu. Prof. Dr. Süleyman Çetinkünar, “Ameliyat zorlu bir operasyondu ancak zamanında müdahale ile başarılı geçti. Ailenin bu dayanışması, organ nakli konusundaki toplumsal farkındalığın artması açısından çok kıymetli” dedi.

ENGELLİ TUNAHAN İÇİN TÜRKİYE SEFERBER OLDU Haber

ENGELLİ TUNAHAN İÇİN TÜRKİYE SEFERBER OLDU

Yatağa bağımlı Tunahan, okula gitmek ve dışarı çıkabilmek için üvey babasının kendi imkânlarıyla kurduğu ilkel bir teleferiği kullanıyordu. HABERİN ARDINDAN YARDIM YAĞDI İhlas Haber Ajansı'nın (İHA) yaptığı haberin ardından çok sayıda hayırsever vatandaş, aileye ulaşarak maddi ve manevi destek sağladı. Gelen yardımlar sayesinde teleferiğin bakımı yapıldı. Engelli dostu, daha uygun bir ev için de girişimler başlatıldı. ÜVEY BABA: "YARDIM ELLERİ DUYGULANDIRDI" Tunahan’ın tüm bakımını üstlenen ve gündüzleri hamallık yaparak ailesini geçindiren üvey baba Bilal Aktoy, yardımlar karşısında büyük mutluluk yaşadıklarını belirtti. Aktoy, "Ankara’dan Mustafa Bey, İstanbul’dan Dinçer Bey Tunahan için yardımcı oldular. Belediyeden ve sosyal hizmetlerden geldiler. Çok memnun olduk" dedi. ANNE: "EVİN ÖNÜ YAPILDI, RAYLI SİSTEM BAKIMDAN GEÇTİ" Tunahan’ın annesi Fatma Aktoy da yardımlarla birlikte morallerinin yükseldiğini söyledi. Alanya Belediyesi’nin evin girişini düzenlemek üzere harekete geçtiğini belirten Aktoy, "Raylı sistemin bakımını yaptılar. İstanbul’dan Dinçer Bey maddi yardımda bulundu. Artık daha iyi hissediyoruz" dedi. AİLENİN EN BÜYÜK UMUDU: ENGELLİ DOSTU BİR EV Ailenin şu anki en büyük beklentisi, Tunahan’ın bakımı ve günlük yaşamının daha kolay sağlanabileceği, giriş-çıkışı rahat bir eve taşınmak. Hayırseverler bu konuda da destek arayışlarını sürdürüyor. Tunahan Kaplan’ın yaşam mücadelesi ve ailesinin özverisi, sadece Alanya'da değil, tüm Türkiye'de yankı buldu.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.