#Yenilenebilir Enerji

- Yenilenebilir Enerji haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Yenilenebilir Enerji haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

TEMİZLİK ÇALIŞMALARI SIRASINDA DENİZDEN DİNAZOR ÇIKTI Haber

TEMİZLİK ÇALIŞMALARI SIRASINDA DENİZDEN DİNAZOR ÇIKTI

Bu da oldu: Denizden dinazor çıktı... Balıkesir Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde Bandırma sahilinde düzenlenen etkinlikte, Marmara Denizi'nin korunmasına dikkat çekilerek deniz kirliliğine karşı farkındalık oluşturulması amaçlandı. Etkinliğe Balıkesir Büyükşehir Belediyesi yöneticileri, Marmara Belediyeler Birliği temsilcileri, TEMA Vakfı üyeleri ve çeşitli kurum temsilcileri katıldı. Etkinlik kapsamında Balıkesir Büyükşehir Belediyesi Su Altı Arama Dalgıç Timi tarafından deniz dibinde temizlik çalışması yapıldı. Dalgıçların gerçekleştirdiği taramalarda deniz tabanında bulunan plastik, metal ve çeşitli evsel atıklar su yüzeyine çıkarılarak toplandı. Denizden çıkarılan atıklar arasında bulunan maket dinozor ise dikkat çekti. Dinazor maketi diğer çöpler ve plastik atıklarla birlikte ait olduğu yere gönderildi. Etkinlikte konuşan Balıkesir Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanı Volkan Karateke, Marmara Denizi'nin korunmasının ortak sorumluluk olduğunu belirterek, "Marmara Denizi sadece iki kıtayı birleştiren bir iç deniz değil, ekonomik, sosyal ve kültürel açıdan da büyük öneme sahip. Aynı zamanda milyonlarca canlıya ev sahipliği yapan eşsiz bir ekosistemdir. Bu nedenle denizimizin korunması hepimizin görevidir" dedi. Karatepe, Balıkesir Büyükşehir Belediyesi'nin atık yönetimi, döngüsel ekonomi, yenilenebilir enerji ve denizlerin korunmasına yönelik çalışmalar yürüttüğünü ifade ederek çevre projelerine destek veren kurum ve vatandaşlara teşekkür etti. Marmara Belediyeler Birliği Çevre Yönetimi Koordinatörü ve Birlik İklim Değişikliği Merkezi Direktörü Merve Ağca da Marmara Denizi Günü etkinliklerinin bu yıl beşinci kez düzenlendiğini belirterek, "1-14 Haziran tarihleri arasında Marmara Bölgesi genelinde çeşitli farkındalık etkinlikleri gerçekleştiriyoruz. Amacımız Marmara Denizi'nin korunmasına dikkat çekmek ve deniz kirliliği konusunda toplumsal bilinç oluşturmak" diye konuştu. Bandırma sahilinde gerçekleştirilen deniz dibi temizliğiyle hem çevre temizliğine katkı sağlandı hem de Marmara Denizi'nin geleceğine yönelik farkındalık mesajı verildi.

BORNOVA’DAN AFETLERE KARŞI DİJİTAL DEVRİM Haber

BORNOVA’DAN AFETLERE KARŞI DİJİTAL DEVRİM

Bornova Belediyesi, afetlere hazırlık ve kriz yönetiminde Türkiye’de ilçe düzeyinde bir ilke imza atarak Dijital İkiz Platformunu hayata geçirdi. Depremden yangına, selden enerji altyapısına kadar geniş bir risk yelpazesini aynı sistemde analiz eden platform, Bornova’yı afetlere karşı daha hazırlıklı hale getirirken, müdahale süreçlerinde hız ve koordinasyonu artırmayı hedefliyor. Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki, Kıyı Ege Belediyeler Birliği (KEBB) tarafından Tepekule Kongre Merkezi’nde düzenlenen “İzmir’de Afet” çalıştayında yaptığı konuşmada, Bornova Belediyesi’nin yeni nesil afet yönetimi yaklaşımını kamuoyuyla paylaştı. Eşki, afet yönetiminde en büyük problemin koordinasyon eksikliği olduğuna dikkat çekerek, Dijital İkiz Platformu ile bu sorunun veri temelli yönetim anlayışıyla aşılacağını vurguladı. BAŞKAN EŞKİ: “BİZ KAOSU DEĞİL, VERİYİ YÖNETECEĞİZ” Çalıştayda platformun detaylarını anlatan Başkan Eşki, Dijital İkiz’in Bornova’yı 360 derece izleyen entegre bir akıllı şehir ve kentsel dayanıklılık modeli sunduğunu belirterek şu ifadeleri kullandı: “Biz Dijital İkiz ile kaosu değil, veriyi yöneteceğiz. Hangi fayda, hangi şiddette deprem olursa Bornova’da ne olur, artık bunu matematiksel olarak görebiliyoruz. Planlamamızı buna göre yapıyoruz.” Başkan Eşki, afet anlarında yaşanan panik ve düzensizliğin en büyük nedenlerinden birinin önceden planlanmamış koordinasyon süreçleri olduğunu ifade etti. Bu nedenle platformun, yalnızca bir teknoloji yatırımı değil, aynı zamanda kriz yönetiminde bir paradigma değişimi olduğunu dile getirdi. 17 AĞUSTOS HAFIZASI: “EKMEK DAĞLARI” ÖRNEĞİ Başkan Eşki, 17 Ağustos 1999 depremini 13 yaşında yaşadığını belirterek, o dönem hafızasında yer eden “ekmek dağları” örneği üzerinden plansız yardımların nasıl bir düzensizlik yaratabildiğine dikkat çekti. Eşki, konuşmasında şu sözlere yer verdi: “Yardımsever bir milletiz ama organizasyon yeteneğimizi doğru kullanamıyoruz. Oysa tüm sorunları çözecek imkâna sahibiz.” Bu ifadelerle Eşki, afet anında yapılan yardımların değerini küçümsemeden, asıl meselenin doğru planlama ve yönlendirme olduğunu vurguladı. AFETLERDE İLK HEDEF: PANİK DEĞİL GÜVEN Kahramanmaraş depremlerinde gönüllü olarak arama kurtarma çalışmalarına katıldığını anlatan Ömer Eşki, yaşadığı bazı travmatik anıları da paylaştı. Afet ortamında karşılaştığı “Fazla cenaze torbanız var mı?” sorusunu hatırlatan Eşki, bu anın kendisinde derin bir iz bıraktığını söyledi. Eşki’ye göre afetlerde ilk yapılması gereken, vatandaşın yalnızlık korkusunu gidermek ve güven duygusunu tesis etmek. Bu noktada yerel yönetimlerin rolüne dikkat çeken Eşki, Bornova Belediyesi bünyesinde bir arama kurtarma ekibi kurduklarını, ayrıca mahalle ölçeğinde ekipler oluşturmayı hedeflediklerini belirtti. Başkan Eşki, afetlerde devletin vatandaşla temasının hayati olduğuna vurgu yaparak şunları söyledi: “Devletin sıcak elini vatandaşın omzunda hissettirmemiz gerekiyor.” YANGINA KARŞI YOMA, SELE KARŞI YENİ EĞİM PLANI Bornova’nın geniş ormanlık alanlara sahip olduğunu hatırlatan Başkan Eşki, yangınlara karşı geliştirilen YOMA (Yangın Olaylarına Müdahale Aracı) hakkında da bilgi verdi. Eşki, YOMA sayesinde 120 metre menzilli yüksek basınçlı su müdahalesi yapabildiklerini belirtti. Sel riskine karşı ise suyun toplandığı alanların tespit edildiğini söyleyen Eşki, eğim düzenlemeleriyle suyun dere yataklarına yönlendirilmesi için çalışmalar yürütüldüğünü ifade etti. Bu sayede özellikle ani yağışlarda oluşabilecek taşkın riskinin azaltılması hedefleniyor. “HER YIL BİR ÖNCEKİNDEN DERS ÇIKARMAK ZORUNDAYIZ” Konuşmasının sonunda afet yönetiminde sürekliliğin önemine dikkat çeken Başkan Eşki, şu sözlerle mesaj verdi: “Bu ülkenin genlerine deneme-yanılma işlemiş olabilir. Ama biz her yıl bir önceki yıldan ders çıkararak ilerlemek zorundayız. Temel hedefimiz veriyi doğru toplamak, organizasyonu doğru yapmak ve ilk kaos anını bilgiyle yıkmak.” TÜRKİYE’DE İLÇE ÖLÇEĞİNDE BİR İLK: DİJİTAL İKİZ PLATFORMU Bornova Belediyesi, Türkiye’de ilçe düzeyinde Dijital İkiz teknolojisini uygulayan ilk yerel yönetim olarak dikkat çekiyor. Platform, afet risklerini öngören ve bilimsel analizlere dayalı karar destek mekanizmalarını güçlendiren yeni nesil bir dijital dönüşüm modeli olarak tanımlanıyor. Bornova Belediyesi’nin hayata geçirdiği bu sistem, kenti yalnızca afet anında değil, afet öncesinde hazırlık ve risk azaltma aşamasında da yönetilebilir hale getiriyor. deprem senaryoları üç boyutlu simülasyonda Dijital İkiz Platformu kapsamında Bornova’nın: bina envanteri zemin sınıfları aktif fay hatları tek bir sistemde toplandı. Olası deprem senaryolarında yer ivmesi ve hasar analizleri yapı bazlı hesaplanabilir hale gelirken; köprülerin, doğal gaz ve su hatlarının, elektrik altyapısının nasıl etkileneceği önceden simüle ediliyor. Ayrıca olası yol kapanma ihtimalleri ve enkaz alanları üç boyutlu ortamda modellenerek kriz anında daha hızlı müdahale planlaması yapılabiliyor. ENERJİ DE AFET PLANININ PARÇASI Bornova Belediyesi’nin dijital dönüşüm hamlesi yalnızca deprem senaryolarıyla sınırlı değil. Yenilenebilir enerji yatırımları da afet planlamasının bir parçası haline getirildi. Bu kapsamda rüzgâr ve güneşten enerji üretecek hibrit “Rüzgâr Ağaçları” projesi üzerinde çalışıldığı belirtildi. Afet anında sökülerek kriz bölgelerine taşınabilecek şekilde tasarlanan bu sistemle, elektrik ihtiyacının hızlı biçimde karşılanması amaçlanıyor. 360 DERECE AKILLI KENT EKOSİSTEMİ Bornova Belediyesi’nin Dijital İkiz Platformu ile; gerçek zamanlı sismik izleme yapısal kırılganlık analizleri toplanma alanı kapasite planlaması kritik altyapı risk tespiti IoT tabanlı çevresel izleme demografik ve mekânsal analizler tek bir entegre sistem üzerinden yürütülüyor. Platformun, Bornova’da afetlere hazırlık konusunda bilimsel veri temelli yönetimin yerel ölçekte nasıl uygulanabileceğine dair somut bir model sunduğu vurgulandı.

BORNOVA’DAN TÜRKİYE’YE ENERJİ HAMLESİ Haber

BORNOVA’DAN TÜRKİYE’YE ENERJİ HAMLESİ

Bornova Belediyesi tarafından Abide-i Hürriyet Meydanı’na kurulan hibrit enerji direğinin, güneş ve rüzgâr enerjisini aynı anda kullanarak parkın elektrik ihtiyacını karşılayacağı bildirildi. Bornova Belediyesinden yapılan açıklamaya göre, Kazım Dirik Mahallesi’nde bulunan Abide-i Hürriyet Meydanı’nda hayata geçirilen hibrit enerji direğiyle parkın aydınlatma, kamera, wifi ve otomatik sulama sistemlerinin enerji ihtiyacının yenilenebilir kaynaklardan sağlanması hedefleniyor. Açıklamada görüşlerine yer verilen Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki belediyenin buu hamlesi ile ekonomik ve sosyal dönüşümü hedeflediklerini belirtti. “ENERJİDE DIŞA BAĞIMLILIĞI AZALTMAK ZORUNDAYIZ” Eşki, Türkiye’nin cari açığında enerji giderlerinin önemli yer tuttuğunu ifade ederek, “Bir süredir planlamasını ve alt yapısını yaptığımız Türkiye’nin en kapsamlı hibrit direğini Bornova’da Abide-i Hürriyet Meydanı’nda hayata geçiriyoruz. Türkiye’nin en büyük cari açık sebebi enerji ihtiyacı. Bizim Bornova Belediyesi için bir hayalimiz var. Bu da tüm enerjimizi yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlamak.” dedi. Hibrit direğin güneş ve rüzgârla birlikte enerji üretimine başlayacağını belirten Eşki, üretilen enerjiyle meydandaki tüm elektrik ihtiyacının karşılanacağını kaydetti. TASARRUF SOSYAL DESTEKLERE AKTARILACAK Eşki, proje sayesinde elde edilecek enerji tasarrufunun sosyal belediyecilik hizmetlerine yönlendirileceğini belirterek, “Bornova Belediyesi’nin kendi elektriğini üretmesiyle elde edilecek tasarrufu, ihtiyaç sahibi vatandaşlarımızın kent kasabından daha uygun et, kent fırınlarından daha uygun ekmek, kent lokantalarından daha fazla faydalanabilmesi ve kent marketlerden ücretsiz alışveriş yapma imkanlarına aktarmak istiyoruz.” ifadelerini kullandı. Uygulamanın yalnızca Abide-i Hürriyet Meydanı’yla sınırlı kalmayacağını belirten Eşki, Bornova genelinde refüjlerde ve parklarda hibrit direklerin yaygınlaştırılacağını söyledi. TELEFON ŞARJ VE ENGELLİ ARACI ŞARJ İSTASYONU Hibrit direğin vatandaşlara yönelik kullanım alanlarına da sahip olduğunu belirten Eşki, direk üzerinde telefon şarj noktaları ile engelli aracı şarj istasyonu bulunduğunu kaydetti. Eşki, “İhtiyaç duyulan her noktada vatandaşlarımıza ücretsiz enerjiyi sunmak için bu çalışmaları sürdüreceğiz.” dedi. Direğin üst bölümünde altıgen yapıda güneş panellerinin yer aldığı, alt bölümde ise rüzgâr enerjisi için tasarlanmış özel sistem bulunduğu, yan yüzeylere de ek güneş panellerinin monte edileceği bildirildi. Eşki, uygulamanın rüzgâr ve güneşten aynı anda geniş kapsamda yararlanabilen ilk örneklerden biri olduğunu belirtti.

RÜZGARDAN ELEKTRİK ÜRETİMİ REKOR KIRDI Haber

RÜZGARDAN ELEKTRİK ÜRETİMİ REKOR KIRDI

Rüzgardan elektrik üretimi, 3 Ocak günü 259 bin 76 megavat-saat ile günlük bazda en yüksek seviyeye ulaşarak rekor kırdı. Yeni yıl, yenilenebilir enerjide rekor ile başladı. Rüzgardan elektrik üretimi, 3 Ocak’ta 259 bin 76 megavat-saat ile günlük bazda rekor kırdı. Ocak ayının ilk haftasında üretilen elektriğin dörtte biri rüzgardan karşılandı. Verileri değerlendiren Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, "Her geçen gün artan yenilenebilir kurulu gücümüzle yeni rekorlara imza atıyoruz. 2026 yılına da rekorla başladık. Rüzgardan elektrik üretimi, 3 Ocak’ta 259 bin 76 megavat-saat ile günlük bazda en yüksek üretim rakamına ulaştı" dedi. Rüzgarda yılın ilk haftasındaki toplam üretim de önemli bir artış gösterdi. Bu dönemde üretilen elektriğin dörtte biri rüzgardan karşılandı. En az 2 bin megavat kapasiteli YEKA Yenilenebilir enerji yatırımlarının süreceğini kaydeden Bakan Bayraktar, "Enerjide Tam Bağımsız Türkiye hedefimize ulaşma noktasında yenilenebilir enerji stratejik bir rol üstleniyor. 2026'da da en az 2 bin megavat kapasiteli YEKA yarışmaları yapmayı hedefliyoruz. Karada ve denizde önümüzdeki dönemde yapacağımız yeni yatırımlarla potansiyelimizi enerjiye dönüştürmeye devam edeceğiz" diye konuştu. Deniz üstü rüzgar Deniz üstü rüzgar santrallerine yönelik olarak da YEKA modeline benzer bir modeli ortaya koymayı düşündüklerini ifade eden Bakan Bayraktar, "2035’e kadar 5 bin megavat deniz üstü rüzgar kapasitesini hayata geçirmeyi planlıyoruz" ifadelerini kullandı. Kurulu gücün üçte biri rüzgar ve güneşten Türkiye’nin elektrik kurulu gücü, geçtiğimiz Kasım ayı sonu itibariyle 121 bin 782 megavat seviyesine yükseldi. Toplam kurulu güç içerisinde güneş kurulu gücü 24 bin 669 megavat, rüzgar kurulu gücü ise 14 bin 546 megavata ulaştı. Elektrik kurulu gücünde güneşin payı yüzde 20,3’e, rüzgarın payı da yüzde 11,9’a erişti. Böylece, kurulu gücün üçte biri sadece rüzgar ve güneşten oluştu.

BURSA İLE LİTVANYA ARASINDA YEŞİL İŞ BİRLİĞİ ADIMI Haber

BURSA İLE LİTVANYA ARASINDA YEŞİL İŞ BİRLİĞİ ADIMI

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, Litvanya Ankara Büyükelçisi Marius Janukonis’i Tarihi Belediye Binası’nda ağırlayarak kültür, yenilenebilir enerji ve atık su yönetimi konularında fikir alışverişinde bulundu. Litvanya Ankara Büyükelçisi Marius Janukonis, Misyon Şefi Yardımcısı Dalija Ignataviciute ve Litvanya Bursa Fahri Konsolosu Berat Tunakan’ı Heykel’deki Tarihi Belediye Binası’nda ağırlayan Başkan Mustafa Bozbey, konuklara Bursa’nın tarihi ve ekonomik potansiyeli hakkında bilgi verdi. Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mehmet Emin Direkçi’nin de yer aldığı ziyarette, iki ülke arasındaki bağların kuvvetlendirilmesi ve ikili ilişkiler ele alındı. Litvanya ile Bursa arasındaki bağların 1930’lara kadar dayandığını ve iyi bir ticari bağ kurulduğunu ifade eden Başkan Mustafa Bozbey, ülke olarak Litvanya’ya büyük önem ve değer verdiklerini söyledi. Kentler arasında işbirliği oluşturma arzusunda olduklarını söyleyen Başkan Mustafa Bozbey, "Kentlerin planlanması noktasında birbirimize destek olabiliriz. Aynı zamanda iyi uygulama örneklerini de birbirimizle paylaşabiliriz. Kültürel köprülerimizi güçlendirebilir, geleceğin en kritik başlıkları olan yenilenebilir enerji ve atık su yönetimi konularında işbirliği yapabiliriz. Litvanya’nın bu alanlardaki tecrübeleri ile kentimizin projelerini birleştirecek fırsatlarını değerlendirebiliriz" dedi. Litvanya Ankara Büyükelçisi Marius Janukonis, Türkiye ile Litvanya arasındaki tarihi ilişkilerden bahsederken iki ülke ve Bursa arasındaki ilişkileri geliştirerek ortak projeler geliştirmek istediklerini söyledi. Eğitim teknolojisi ve yüksek teknoloji konularında iki ülke işbirliğiyle yapılacak çalışmaların olabileceğini anlatan Janukonis, Türkiye ile Litvanya’nın 100. yılını kutlayacaklarını hatırlattı. Litvanya’da Bursa ile ortaklık kurabilecek birçok kentin olduğunu anlatan Janukonis, Bursalı iş insanlarını ve kültür elçilerini birçok potansiyel barındıran Litvanya’ya davet etti.

TEK ENERJİ, YENİ PAZARLARA AÇILIYOR Haber

TEK ENERJİ, YENİ PAZARLARA AÇILIYOR

2025 yılında büyümesini sürdürerek toplam 157 MW kurulu güce ulaşan Tek Enerji, sanayi, konut ve arazi GES uygulamalarıyla, 2026 yılında Avrupa başta olmak üzere yeni pazarlarda etkinliğini artırmayı hedefliyor. Tek Enerji olarak konut, sanayi ve arazi gibi farklı kullanım alanlarına yönelik GES çözümleriyle sahadaki varlığını güçlendirdiklerini belirten Tek Enerji Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Hüseyin Civelek, yıl içinde gerçekleştirdikleri önemli projelere değindi. Bu yıl içerisinde toplam 43 mW’lık kurulum yaptıklarını ve bu projelerin uzun vadeli verimlilik hedefiyle ele alındığını belirten Civelek, "Konut, arazi ya da ticari bir tesis fark etmeksizin; GES yatırımının yıllar boyunca güvenli, verimli ve sürdürülebilir şekilde çalışmasını hedefliyoruz. Bu yıl, yap-işlet-devret modeliyle Mobiliyum AVM işbirliğiyle gerçekleştirdiğimiz 2,4 MW’lık projede enerji maliyetlerini düşüren ve karbon ayak izini azaltan sürdürülebilir bir enerji modeli oluşturduk. Hatay’da ise inşa edilen güvenli yaşam alanlarında hayata geçirdiğimiz GES uygulamalarıyla, bölgenin enerji altyapısı güçlendirilerek sürdürülebilir ve kesintisiz enerji kullanımına katkı sunmayı amaçladık" dedi. Civelek, enerji nakil hatları, bakım ve temizlik süreçlerinin de bu yaklaşımın önemli bir parçası olduğunu vurgulayarak, "GES yatırımlarında önemli olan, sistemlerin performansını uzun yıllar koruyabilmesidir. Bu nedenle sahada sürekliliği ve düzenli bakım hizmetlerini işimizin merkezine koyuyoruz. Sunduğumuz bakım, temizlik hizmetleri ve altyapı çalışmalarıyla; devreye aldığımız otomatik panel yıkama ve soğutma sistemi sayesinde güneş enerjisi santrallerinin uzun ömürlü, verimli ve kesintisiz şekilde çalışmasına katkı sunuyoruz" ifadelerini kullandı. "Enerji dönüşümü küresel bir süreç, biz de bu dönüşümün içindeyiz" Yıl boyunca katılım sağlanan uluslararası fuarlar ve sektörel organizasyonlarla şirketin Avrupa başta olmak üzere global pazarlardaki temaslarını güçlendirdiğini belirten Hüseyin Civelek, "Enerji dönüşümü küresel bir süreç ve biz bu süreçte farklı coğrafyalarda da aktif olmayı önemsiyoruz. Bu yıl içinde Özbekistan, Kuzey Makedonya, Avusturya ve Romanya’da toplam 25 mW kurulu güce sahip projelerle yatırımcılarımıza yeni fırsatlar sunduk. Önümüzdeki dönemde İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya ve Kosova başta olmak üzere toplam 75 mW GES kurulumu hedefliyoruz. Bu yatırımlar uzun vadeli iş birlikleri ve sürdürülebilir büyüme açısından büyük önem taşıyor" şeklinde konuştu. "Türkiye’nin temiz enerji dönüşümünde daha güçlü bir konuma ulaşması için aktif rol almaya devam edeceğiz" 2026 yılına girerken Türkiye’nin yenilenebilir enerji alanında sahip olduğu güçlü altyapıya dikkat çeken Hüseyin Civelek, özellikle güneş enerjisinde mevcut potansiyelin yapılacak düzenlemelerle çok daha üst seviyelere taşınabileceğini vurguladı. Bu gelişimin sanayi, üretim ve ihracat başta olmak üzere ülke ekonomisine uzun vadeli katkılar sunacağını belirten Civelek, 2026 yılında da çalışmalarını sürdüreceklerini ifade ederek, "Yeni dönemde hem yurt içinde hem de hedef ülkelerde yatırımlarımıza, proje geliştirme faaliyetlerimize ve iş birliklerimize kararlılıkla devam edeceğiz. Ülkemizin temiz enerji dönüşümünde daha güçlü bir konuma ulaşması için sahada aktif rol almaya devam edeceğiz" dedi.

NİLÜFER BELEDİYESİ ENERJİSİNİ GÜNEŞTEN ALIYOR Haber

NİLÜFER BELEDİYESİ ENERJİSİNİ GÜNEŞTEN ALIYOR

Güneş enerjisi yatırımlarıyla 2025’te 2.207 MW elektrik üreten Nilüfer Belediyesi, önceki yıla göre üretimde yüzde 19, tasarrufta yüzde 37 artış sağlayarak 1.324 ton karbon salınımını önledi; 1.860 ağaca eşdeğer çevresel kazanım ve 6 milyon TL tasarruf elde etti. Nilüfer Belediyesi, yenilenebilir enerji yatırımlarıyla iklim değişikliği ve enerji bağımlılığıyla mücadelede ortaya koyduğu kararlı duruşu 2025 yılında da güçlendirdi. Biri arazi tipi, 7’si çatı tipi olmak üzere toplam 8 Güneş Enerji Santrali (GES) ile elde edilen sonuçlar, temiz enerjide istikrarlı ve ölçülebilir bir büyümeye işaret etti. Belediyesi, 2025 yılı boyunca güneş enerji santrallerinden toplam 2.207 megawatt (MW) elektrik enerjisi üretti. Bu rakam, bir önceki yıla göre yüzde 19’luk bir artış anlamına geliyor. Üretimdeki bu yükselişle birlikte 1.324 ton CO salınımı engellendi; bu değer, 1.860 adet dikili ağaca eşdeğer çevresel kazanım sağladı. 2025 yılında güneş enerjisinden elde edilen üretim sayesinde 6 milyon TL tasarruf sağlandı. Böylece bir önceki yıla kıyasla belediye bütçesinde yüzde 37’yi aşan bir tasarruf artışı gerçekleşti. Bu tablo, belediyesinin yenilenebilir enerji yatırımlarının yalnızca çevresel değil, aynı zamanda güçlü bir ekonomik katkı sunduğunu da ortaya koydu. Beşevler Cimnastik Salonu, Ürünlü Kent Bostanları, İbrahim Yazıcı Stadyumu, Yüzüncüyıl Spor ve Gençlik Merkezi, Altınşehir Gençlik Merkezi, Nilüfer İlçe Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi ve Üçevler Spor Tesisi’nde kurulu çatı tipi santraller ile Güngören Mahallesi’ndeki arazi tipi GES’ten elde edilen üretim, Nilüfer Belediyesi’nin hizmet binalarında tüketilen enerjinin önemli bir bölümünü karşıladı. Başkan Şadi Özdemir, Nilüfer Belediyesi’nin 2014 yılında Başkanlar Sözleşmesi’ne taraf olduğunu hatırlatarak, 2030 yılına kadar karbon emisyonlarını yüzde 40 azaltma taahhütleri bulunduğunu vurguladı. Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, "2024’ten 2025’e uzanan bu artış, doğru bir stratejiyle ilerlediğimizi açıkça gösteriyor. 2025-2029 Stratejik Planımız kapsamında yenilenebilir enerji üretimimizi her yıl artırmayı, çevresel sorumluluğumuzu daha da güçlendirmeyi sürdüreceğiz" dedi.

BURSA'DA ÇOCUKLAR ENERJİLERİNİ GELECEĞE TAŞIYOR Haber

BURSA'DA ÇOCUKLAR ENERJİLERİNİ GELECEĞE TAŞIYOR

Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Gürhan Çokgezer’in katılımıyla Sakarya Ortaokulu ile Hürriyet Ticaret ve Sanayi Odası İlkokulu’nda düzenlenen etkinliklerle çocuklar hem eğlendi hem öğrendi. Proje bugüne kadar 520 okulda 41 binin üzerinde öğrenciye doğrudan ulaşarak güçlü bir toplumsal farkındalık oluşturdu. Ülkemizin dört bir yanında enerjiyi güvenle ulaştıran, geleceği teknoloji ve verimlilikle şekillendiren Uludağ Enerji, 2018 yılından bu yana yürüttüğü "Enerjini Geleceğe Taşı" projesiyle çocuklara erken yaşta enerji tasarrufu bilinci kazandırmayı sürdürüyor. Bu kapsamda Sakarya Ortaokulu ile Bursa Hürriyet Ticaret ve Sanayi Odası İlkokulu’nda düzenlenen son uygulama; Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Gürhan Çokgezer ve Uludağ Enerji Grubu CEO’su Sinan Öktem’in katılımıyla gerçekleşti. Öğrenciler Karagöz Gölge Oyunu aracılığıyla enerjinin doğru kullanımını eğlenceli hikayeler üzerinden öğrenirken, VR gözlüklerle 100 yıl sonrasına yapılan sanal yolculukta bilinçli ve bilinçsiz enerji kullanımının geleceğe etkilerini birebir deneyimledi. "Proje şimdiye kadar 41 binden fazla öğrenciye ulaştı" 2018 yılından bu yana devam eden projenin detaylarına ilişkin açıklamalarda bulunan Uludağ Enerji Grubu CEO'su Sinan Öktem, "Başladığımız günden bugüne kadar 520 okulda 41 binin üzerinde öğrencimize eriştik.Projenin temel amacı öğrencilere enerji tasarruf ve güvenliğini geleneksel ve modern yöntemlerle aktarmak. Karagöz Gölge Oyunu ile geleneksel yöntemler kullanılırken, VR Teknolojisi ile ise enerji tasarruflu ve tasarruf yapılmayan bir dünya senaryoları sanal gerçeklikle gösteriliyor.Ayrıca Uludağ Üniversitesi ile de proje partnerliği yapıyoruz. Üniversite öğrencileri gün boyunca çocuklarla sıcak bir bağ kurarak animasyon karakterleri, yüz boyama ve çeşitli etkinliklerle keyifli anlar yaşattılar.Grup olarak enerjiyi verimli kullanan ve çevreye duyarlı nesiller yetişmesine katkı sağlayarak; daha temiz, daha yaşanabilir ve sürdürülebilir bir gelecek için kalıcı fayda üretmeyi hedefliyoruz. Protokol kapsamında Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile iş birliği yapıyoruz, kendilerine destekleri için teşekkür ederiz" diye konuştu. İş birliğinin ev sahipliği konuşmasını yapan Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Gürhan Çokgezer ise, "Bizler için en kıymetli olan; öğrencilerimizin doğru bilgiyle, doğru alışkanlıklarla, doğru yönlendirmelerle yetişmesidir. Enerji tasarrufu bilinci, enerji güvenliği farkındalığı ve sürdürülebilir yaşam kültürü, artık yalnızca belirli alanlara yönelik değil; tüm toplumun ortak sorumluluğu hâline gelmiştir. Uludağ Enerji tarafından yürütülen Enerjini Geleceğe Taşı projesi, VR gözlük ortamında sunulan enerji tasarrufu ve güvenliği eğitimleri, yine çocuklarımızı hem eğlendiren hem bilinçlendiren Karagöz Gölge Oyunu, sanatla öğrenmeyi buluşturan resim yarışmaları, ortaokul öğrencileri için hazırlanan Enerji Timi sunumları; 16 okulda uygulanmış ve kısa sürede çok güçlü bir etki oluşturmuştur. Bu çalışmaların bugün burada daha geniş bir planlama ve iş birliği anlayışıyla devam edecek olması bizi ayrıca sevindirmektedir. Geleceğimizin mimarı olan çocuklarımız için daha güçlü, daha nitelikli, daha bilinçli yaşam ortamlarını birlikte inşa etmenin kararlılığını ortaya koyduğumuz bu iş birliğinin Bursa eğitimine, öğrencilerimize, öğretmenlerimize ve tüm paydaşlarımıza hayırlı olmasını diliyorum" ifadelerini kullandı. Enerjini geleceğe taşı projesi Uludağ Enerji’nin Bursa, Balıkesir, Çanakkale ve Yalova’da yürüttüğü Enerjini Geleceğe Taşı Projesi; VR tabanlı senaryolar, geleneksel Karagöz Gölge Oyunu, interaktif atölyeler ve enerjiyle ilgili eğitim kitaplarıyla bütüncül bir öğrenme deneyimi sunuyor. VR gözlüklerle öğrenciler, tasarruf yapılan ve yapılmayan iki farklı geleceği karşılaştırarak enerjinin sorumlu kullanımının etkilerini somut biçimde görüyor. Gölge oyunu bölümü ise çocuklara ev içinde uygulayabilecekleri küçük ama etkili tasarruf davranışlarını eğlenceyle öğretiyor. Program sonunda dağıtılan Enerjik Tatil Boyama ve Etkinlik ile Geleceğin Enerjisi kitapları, yenilenebilir enerji kaynaklarını oyun, görsel uygulama ve basit deneylerle anlatıyor; böylece projenin etkisi sınıf ortamından eve taşarak kalıcı bir farkındalığa dönüştürüyor.

NİLÜFER'DE GENÇLERİN GÜNDEMİ; İKLİM KRİZİ Haber

NİLÜFER'DE GENÇLERİN GÜNDEMİ; İKLİM KRİZİ

Nilüfer Belediyesi, Nilüfer Kent Konseyi ve Bir Bulut Olsam Derneği iş birliğinde Nilüfer Belediyesi Fadıllı Havacılık ve Doğa Sporları Merkezi’nde düzenlenen "İklim Krizi ve Doğa Etkinliği", gençlerin çevre bilincini artırmayı hedefledi. Etkinlikte doğada keyifli vakit geçiren, takım oyunları oynayan ve geri dönüştürülebilir malzemelerden kukla yapan gençler, sonrasında Nilüfer Belediye Başkan Yardımcısı Zerrin Güleş ile gençlik ve iklim odağında kapsamlı bir söyleşi gerçekleştirdi. Söyleşide, gençlerin en çok merak ettiği konulardan biri olan atık yönetimi hakkında bilgiler veren Güleş, Nilüfer Belediyesi’nin bu konuda öncü olduğunu ve henüz mevzuat çıkmadan ambalaj atıklarını çöpten ayrı topladığını vurguladı. Geri dönüştürülebilir atıkların toplanma sürecine değinen Güleş, atıkların karışık olarak toplanmasına rağmen daha sonra Toplama Ayırma Tesisi’ne gönderildiğini belirtti. Güleş, bu tesiste cam, kağıt, plastik ve metallerin kategorilerine göre ayrıldığını, her malzemenin farklı alıcısı ve dönüştürücüsü olduğunu ifade etti. Nilüfer Belediyesi Atık Getirme Merkezi’nin, 2020 yılından bu yana Alaaddinbey Ek Hizmet Binası kampüsünde faaliyet gösterdiğini söyleyen Güleş, "Bu merkezde, tekstil atıkları, elektronik atıklar, pil ve akümülatörler, tıbbi atıklar, atık motor yağları ve atık bitkisel yağlar dahil 14 ayrı türde atık ayrı toplanarak, lisanslı firmalar aracılığıyla kontrollü bir şekilde bertaraf ediliyor" dedi. Özellikle bitkisel atık yağların çevreye verdiği zararlara dikkat çeken Güleş, kullanılmış bitkisel yağların lavaboya dökülmesinin, kanalizasyon sistemlerini tıkayarak büyük maliyetlere yol açtığını kaydetti. Toprağa karışmasının ise yeraltı sularını kirlettiğini ve yangınlara sebep olduğunu anlatan Güleş, su ortamına dökülen yağların, suyun üzerini kaplayarak oksijen transferini engellediğini ve su altındaki canlı yaşamını bitirdiğini ifade etti. Güleş, lisanslı firmalar tarafından toplanan atık yağların daha çevreci bir yakıt olan biyodizele dönüştürüldüğünü de sözlerine ekledi. Artık kullanılan kavramın "iklim değişikliği" değil, sonuçları itibarıyla günlük yaşamı doğrudan etkileyen bir "iklim krizi" olduğunu vurgulayan Güleş, krizin su yoksunluğu, yangınlar, sel ve fırtına gibi aşırı hava olayları olarak kendini gösterdiğini anlattı. Uluslararası hedefin, küresel sıcaklık artışının sanayi devrimi öncesine göre 1,5 derece ile sınırlanması olduğunu hatırlatarak, bunun için fosil yakıtlardan çıkılması, ulaşım metotlarının gözden geçirilmesi ve yenilenebilir enerji kaynaklarının teşvik edilmesi gerektiğini belirtti. Nilüfer Belediyesi’nin geri dönüşüm konusundaki çalışmalarından da bahseden Güleş, belediyenin pazarlardan toplanan sebze, meyve atıkları ile hizmet binalarından çıkan çay ve kahve posalarını kullanarak kompost tesisi işlettiğini kaydetti. Park ve Bahçeler Müdürlüğü’nün budama atıklarından da kompost üretildiğini belirten Güleş, bu kompostun toprak kalitesini iyileştirip su tutma kapasitesini artırdığına dikkat çekti ve isteyen vatandaşlara ücretsiz olarak sunulduğunu ekledi. Konuşmasında gençlere önemli bir çağrı da yapan Güleş, sosyal medya ve dijital kanalları kullanarak, belediyeleri çalıştırmalarını söyledi. Çevrelerinde gözlemledikleri sorunları ilgili kurumlara iletmelerini tavsiye eden Güleş, yerel yöneticilerin bu taleplere büyük önem verdiğini de sözlerine ekledi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.