#Zabıta Müdürlüğü

- Zabıta Müdürlüğü haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Zabıta Müdürlüğü haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

BURSA'NIN GÖBEĞİNDE ÇÖP EVDEN 20 TON ÇÖP ÇIKTI Haber

BURSA'NIN GÖBEĞİNDE ÇÖP EVDEN 20 TON ÇÖP ÇIKTI

Bursa'nın Osmangazi Belediyesi, vatandaşlardan gelen ihbar üzerine harekete geçerek tonlarca çöpün biriktiği evi temizledi. Yapılan çalışma sayesinde kötü koku ve çevre kirliliğinden şikayetçi olan mahalle sakinleri rahat bir nefes aldı. Osmangazi Belediyesi, vatandaşların daha temiz, sağlıklı ve huzurlu bir ortamda yaşamlarını sürdürebilmeleri amacıyla yürüttüğü temizlik çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. İlçe genelinde rutin temizlik hizmetlerine devam eden Osmangazi Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri, vatandaşlardan gelen ihbar ve şikayetleri titizlikle değerlendirerek çevre ve halk sağlığını tehdit eden olumsuzluklara müdahale ediyor. Bu kapsamda, son olarak gelen yoğun şikayetler üzerine harekete geçen Temizlik İşleri Müdürlüğü ekiplerine, Osmangazi Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri de eşlik etti. Ekipler, Tahtakale Mahallesi’nde uzun yıllardır temizlenmediği belirtilen bir çöp evde kapsamlı temizlik çalışması gerçekleştirdi. Kötü koku ve haşere oluşumu nedeniyle mahalle sakinlerinin rahatsızlık duyduğu evde yapılan incelemelerin ardından gerekli yasal süreç zabıta ekiplerince yürütülerek başlatıldı. Resmi işlemlerin tamamlanmasının ardından eve giren ekipler, koordineli çalışma sonucunda evden yaklaşık 20 ton çöp çıkardı. Yapılan titiz çalışmayla çevre ve halk sağlığını tehdit eden olumsuzluklar ortadan kaldırılırken, mahallede uzun süredir şikayet konusu olan kötü koku sorunu giderildi. Temizlik çalışmasının ardından rahat bir nefes alan mahalle sakinleri, Osmangazi Belediyesi ekiplerine teşekkür etti.

GEMLİK’TE SAĞLIKSIZ GIDA OPERASYONU Haber

GEMLİK’TE SAĞLIKSIZ GIDA OPERASYONU

Gemlik Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri, Orhangazi Caddesi üzerinde gelen bir ihbarı değerlendirerek halk sağlığını tehdit eden bir depoya yönelik denetim gerçekleştirdi. Gemlik Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ile İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekiplerinin ortaklaşa yürüttüğü denetimlerde, depo olarak kullanılan iş yerinde çok sayıda sağlıksız gıda ürünü tespit edildi. Yapılan kontrollerde, satışa ve tüketime uygun olmayan, son kullanma tarihi geçmiş, muhafaza koşulları yetersiz ve hijyen kurallarına aykırı şekilde depolanan çeşitli gıda ürünlerinin bulunduğu belirlendi. Ekipler tarafından el konulan ürünler toplatılarak imha edilirken, iş yeri hakkında gerekli idari işlemler başlatıldı. Denetim sonrası ilgili mevzuatın 58 ve 60’ıncı maddeleri kapsamında tutanak düzenlenerek tahkikat başlatıldı. Ayrıca söz konusu depodan ilçe genelindeki küçük market ve işletmelere ürün dağıtımı yapılıp yapılmadığının belirlenmesi amacıyla İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleriyle müşterek çalışmaların sürdüğü bildirildi. Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren, vatandaşların son kullanma tarihi geçmiş, bozulmuş veya sağlıksız koşullarda muhafaza edildiğinden şüphelendikleri gıda ürünleriyle karşılaşmaları halinde Alo 174 Gıda Hattı’na ihbarda bulunmalarının büyük önem taşıdığını söyledi. Başkan Deviren, vatandaşların güvenilir gıdaya ulaşabilmesi için ilgili kurumlarla iş birliği içerisinde denetimleri sürdürdüklerini kaydetti.

BURSA'DA ÇEVRE KATLİAMI KAMERAYA TAKILDI Haber

BURSA'DA ÇEVRE KATLİAMI KAMERAYA TAKILDI

Bursa Osmangazi Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri tarafından yürütülen titiz inceleme ve kamera çalışmaları sonucunda, tehlikeli atık dökümü gerçekleştiren araç ve şahıs, saatler süren görüntü incelemelerinin ardından tespit edilerek cezai işlem uygulandı. Çevre sağlığını korumayı ve gelecek nesillere daha yaşanabilir bir kent bırakmayı temel öncelikleri arasına alan Osmangazi Belediyesi, canlı sağlığını tehdit edecek faaliyetlere göz açtırmıyor. Bu kapsamda Osmangazi Belediyesi’ne bağlı Zabıta Müdürlüğü ekipleri tarafından geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen saha denetimleri çerçevesinde, Küçükbalıklı Mahallesi’ndeki 6. Cadde üzerine endüstriyel tehlikeli atık bırakıldığı belirlendi. Olayı derinlemesine araştıran ekipler, plakası gizlenmiş bir kamyonun atıkları bölgeye bıraktığını tespit etti. Saatlerce süren görüntüler incelenerek tespit edildi Bunun üzerine yapılan çalışmalar kapsamında 8 farklı iş yerinin kamera kayıtlarına ulaşan ekipler, atığın bırakıldığı noktaya gelen aracın geliş istikametini belirledi. İncelemeler esnasında, aracın bir akaryakıt istasyonunda durduğu, yakıt aldıktan sonra sürücünün araç plakasını bez ile kapattığı ortaya çıktı. Yapılan detaylı analizler sonucunda, plakası tespit edilen kamyonun 24 Nisan Cuma günü saat 05:51’de Küçükbalıklı Mahallesi’ndeki 6. Cadde üzerine gelerek damperini kaldırmak suretiyle söz konusu tehlikeli atıkları döktüğü net bir şekilde belirlendi. Ayrıca, aynı aracın daha önce 11 Ocak tarihinde de saat 02:01’de yine aynı noktaya benzer miktarda atık döktüğüne dair görüntülere ulaşıldı. İlk olayda plaka tespiti yapılamazken, son incelemelerle her iki olaya ilişkin sorumlu araç ve şahıs kesin olarak tespit edildi. 230 bin TL ceza kesildi Çevreyi kirleten ve insan sağlığını ciddi şekilde tehdit eden bu eylemler nedeniyle, ilgili şahıs hakkında iki ayrı suç tarihini kapsayacak şekilde idari yaptırım uygulandı. Plakasını gizlemek amacıyla bezle kapatan ve damperli araçla tehlikeli endüstriyel atık döken şahsa toplamda 230 bin TL para cezası kesildi. Ayrıca aracın bağlı bulunduğu iş yeri zabıta ekipleri tarafından tespit edilerek, mühürleme işlemi gerçekleştirildi. Osmangazi Belediyesi yetkilileri, çevreyi kirleten ve halk sağlığını tehdit eden kişi ve kuruluşlara karşı denetimlerin kararlılıkla sürdürüleceğini vurgulayarak, benzer durumlarla karşılaşan vatandaşların vakit kaybetmeden yetkililere bildirimde bulunmaları çağrısında bulundu.

EVİNDEN 10 TON ÇÖP ÇIKTI Haber

EVİNDEN 10 TON ÇÖP ÇIKTI

Yozgat’ın Sorgun ilçesinde yalnız yaşayan bir vatandaşın evinden 10 ton çöp çıkarıldı. Belediye ekiplerinin 3 gün süren çalışması sonrası müstakil ev tamamen temizlenerek yaşanabilir hale getirildi. Edinilen bilgiye göre, Sorgun Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekiplerine yapılan şikayet üzerine ilçedeki bir müstakil eve gidildi. Ekipler, evde karşılaştıkları manzara karşısında şaşkınlık yaşadı. Evde yalnız yaşadığı öğrenilen Fatih Keskin’in (44) yaklaşık 6 yıldır eline geçen çok sayıda eşyayı biriktirdiği belirlendi. 3 GÜN SÜREN TEMİZLİK ÇALIŞMASI Şikayet üzerine belediye ekipleri evde kapsamlı temizlik çalışması başlattı. Çalışmaların 3 gün sürdüğü, evden toplamda 10 ton çöp ve atık malzeme çıkarıldığı öğrenildi. Evin içinden çıkarılan atıklar belediyeye ait araçlarla taşınarak imha edildi. “SOBADA YAKMAK İÇİN BİRİKTİRİYORDUM” Evinden çıkarılan çöpleri izleyen Fatih Keskin ise eşyaları sobada yakmak için biriktirdiğini söyledi. Keskin, “Sobada tutuşturmalık yapayım derken bir de baktım ki yığılmış. Şikayet gelmiş, polis gelmiş. Emekliliğim yok. Mecbur kaldığım için o şekilde devam ettiriyorum. Geri dönüşüm yapıyorum. Hurda, karton satarak yaşıyorum” ifadelerini kullandı. Yaptığının hata olduğunu anladığını belirten Keskin, “Devlet geldi, yardımcı oluruz dedi. Ne kadar mobilya varsa yükleyip gittiler. Kuru yerde yatacağım ama bunu yapmayacağım” diye konuştu. Belediye ekiplerinin, evde temizlik çalışmasının ardından gerekli yönlendirmeleri yaptığı öğrenildi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.