İAOSB, SU YÖNETİMİNDEKİ TECRÜBESİNİ OSB-SUYAP HEYETİYLE PAYLAŞTI

OSB-SUYAP Projesi heyeti, İAOSB'yi ziyaret ederek ileri arıtma yatırımlarını ve su geri kazanım uygulamalarını inceledi.

Haber Giriş Tarihi: 22.06.2026 12:17
Haber Güncellenme Tarihi: 22.06.2026 12:20
Kaynak: Haber Merkezi - Bülten
İAOSB, SU YÖNETİMİNDEKİ TECRÜBESİNİ OSB-SUYAP HEYETİYLE PAYLAŞTI

Türkiye’de atıksu arıtma tesisi sistemini ilk kuran Organize Sanayi Bölgesi olan İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi (İAOSB), çevre altyapısı, ileri arıtma yatırımları ve su geri kazanım uygulamalarını OSB-SUYAP Projesi kapsamında bölgeyi ziyaret eden heyete tanıttı.

T.C. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü ile İstanbul Teknik Üniversitesi ve Konya Teknik Üniversitesi temsilcilerinden oluşan OSB-SUYAP Projesi heyeti, İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’nde incelemelerde bulundu.

“Organize Sanayi Bölgelerinde Arıtılmış Atıksuların Yeniden Kullanım Potansiyelinin Araştırılması Projesi (OSB-SUYAP)” kapsamında gerçekleştirilen ziyarette, organize sanayi bölgelerinde oluşan arıtılmış atıksuların yeniden kullanım potansiyeli, su geri kazanım imkanları ve sürdürülebilir su yönetimi modelleri ele alındı.

ÇEVRE YATIRIMLARI ANLATILDI

Ziyaret kapsamında düzenlenen toplantıda İAOSB yetkilileri tarafından çevre yatırımları, atıksu arıtma süreçleri, su geri kazanımı çalışmaları ve sürdürülebilir su yönetimi uygulamalarına ilişkin sunum gerçekleştirildi.

Toplantıda ayrıca su verimliliği, arıtılmış atıksuların yeniden kullanım olanakları ve endüstriyel simbiyoz uygulamaları hakkında değerlendirmelerde bulunuldu.

Türkiye’de organize sanayi bölgeleri arasında atıksu arıtma tesisi sistemini 1993 yılında hayata geçiren ilk bölge olan İAOSB’nin, çevrenin korunması ve kaynak verimliliği alanlarında uzun yıllardır yatırımlarını sürdürdüğü belirtildi.

İLERİ ARITMA TESİSİ YERİNDE İNCELENDİ

Toplantının ardından heyet, İAOSB Atıksu Arıtma Tesisi’nde teknik incelemelerde bulundu. Program kapsamında mevcut atıksu arıtma tesisi, ileri arıtma tesisi ile çamur susuzlaştırma ve termal kurutma tesisi gezildi.

Yetkililer, arıtma süreçleri sonucunda ortaya çıkan çamurun susuzlaştırılarak ve termal işlemlerden geçirilerek lisanslı firmalar aracılığıyla alternatif yakıt olarak değerlendirildiği sistem hakkında bilgi verdi.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır tarafından 2 Mayıs 2026 tarihinde açılışı gerçekleştirilen İleri Arıtma Tesisi de heyetin ziyaret ettiği noktalar arasında yer aldı. Arıtılmış suyun yeniden kullanımına imkan sağlayan tesisin çalışma prensipleri ve geri kazanım süreçleri hakkında teknik bilgiler paylaşıldı.

DÖNGÜSEL EKONOMİ VURGUSU

İAOSB’nin, arıtılmış suyun yeniden kullanımı ve kaynak verimliliğinin artırılmasına yönelik yatırımlarının yanı sıra, arıtma çamurlarının çimento sektöründe alternatif yakıt olarak değerlendirilmesine yönelik çalışmalarıyla döngüsel ekonomiye katkı sağlamayı hedeflediği ifade edildi.

OSB-SUYAP Projesi kapsamında gerçekleştirilen ziyaretin, arıtılmış atıksuların yeniden kullanımının yaygınlaştırılması, su kaynaklarının korunması ve organize sanayi bölgelerinde sürdürülebilir çevre yönetimi uygulamalarının geliştirilmesine katkı sunmasının amaçlandığı belirtildi.

Kaynak: Haber Merkezi - Bülten

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.